Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond uit het water gered...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hond uit het water gered...

Ongelezen bericht door Maeve »

Caro. schreef:
Maeve schreef:
Veenmug schreef:Steenkoud water hoe lang denk je het uit te houden.
Vast niet heel lang, maar ik weet dat mij dat op zo'n moment niet interesseert. Ik zou het niet kunnen, gewoon toekijken.
In ijskoud water hou je het niet lang vol en kan je op een bepaald moment niet meer zeggen 'het interesseert me niet', want je raakt stomweg bevroren en je kan niets meer bewegen.

Op oudjaarsdag 2001 zakte mijn pupje Tara door het ijs. Het waren hele ongelukkig omstandigheden (sneeuw op het ijs, Tara die terug rende en ik die haar riep). Afijn, ze zette haar voorpootjes op het ijs, ik gilde NEEEEEEE en ze zakte er zo doorheen en kwam niet meer boven.
Mijn man en ik sprongen in het water, door het ijs heen (en geloof me, alsof een mes in je snijdt) en we hebben gezocht en gezocht en haar niet meer gevonden. Door omstanders werd mijn man eruit gehaald (ik schat na ongeveer 10 minuten) en ik wilde er nog niet uit, totaal verdoofd door verdriet en de pijn, maar uiteindelijk ben ik er ook uitgegaan.
Je bent bevroren dus, mijn voeten kon ik niet meer buigen of niks. Omstanders hadden de ambulance gebeld en we zijn allebei een paar uur op de eerste hulp geweest voor onderkoeling, speciale warmtedekens en al die zooi.
Wekenlang heb ik de grootste blauwe plekken gehad die je je voor kan stellen, mijn benen waren totaal beurs.

Maar goed... Tara hadden we niet gevonden, zij werd de volgende ochtend gevonden door een vriend van ons die is gaan zoeken met speciaal materiaal, en achteraf bleek ze op slag dood te zijn geweest: door de plotselinge duikeling voorover in het koude water, heeft ze naar lucht gehapt (dit is een automatische reactie die mensen ook vertonen) en water in haar longen gekregen en een hartstilstand. Cold Shock heet dat.
Vreselijk :(:

In ieder geval zeg je geen boe of bah meer hoor in ijskoud water en langer dan 10 á 15 minuten gaat gewoon niet, wat je zelf ook wilt.
Het wordt echt je dood.
Dus middenin een plas met diep water kan je het vergeten, je gaat zelf dood. Ik heb geen idee of ik kan toekijken als me ooit zoiets zou gebeuren, maar ik tref sindsdien zoveel voorzorgsmaatregelen dat ik het hopelijk nooit meer mee hoef te maken.
Wat een naar verhaal :(:
Maar goed, jullie reactie was dus ook om dat water in te springen. En daar doelde ik op. Ik weet heel goed dat het onverstandig is en vaak nog nutteloos ook. Maar ik kan er echt niet bij dat zoals Veenmug zegt, als je hond dan in dat water ligt dat je er bij staat en denkt: nee, daar ga ik niks aan doen.

Ik heb het met Nilo dus ook gehad. Gevalletje doet-ie-anders-nooit liep hij over letterlijk een nacht ijs en in het midden van die vijver zakte hij erdoor. Waarschijnlijk dacht hij iets te zien liggen op die vijver want we liepen er al een hele tijd en steeds was hij ongeïnteresseerd in het ijs en prima terug te roepen, behalve toen dus. Maar op zo'n moment denk je dus inderdaad niet na, ik niet in ieder geval. Ja, ik wist zeker dat ik door het ijs zou zakken maar het hield me niet tegen. De consequenties drongen niet tot me door, ik moest gewoon die hond uit het water halen. En uiteindelijk heb ik enorm geluk gehad dat ik, dankzij mijn ondergewicht, niet door het ijs zakte, zelfs niet toen ik Nilo uit het wak trok :schrik: Het is goed gegaan dus, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen anders reageren dan ik had gedaan.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Bah wat schrikken :schrik:
Kan het kramp geweest zijn? Ik heb met Max ook zoiets meegemaakt vorig jaar, die bleek kramp in z'n achterpoot te hebben. Hij heeft toen ook besloten niet echt meer te zwemmen, hij blijft nu met z'n pootjes op de grond lekker z'n buik koelen :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Opa wordt oud. Gelukkig ben jij met je soepele panterlijf meteen in actie gekomen.
Stomme opa moet geen stomme dingen doen.
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Wat goed van je dat je er meteen achteraan bent gegaan!

Wat het geweest is weet ik niet maar kramp of waterplanten lijken me aannemelijk.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ach, arme ouwe kerel..Gelukkig gered door Superwoman :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Dragan2013
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog

Ongelezen bericht door Dragan2013 »

Wij hebben met onze cane corso van nog geen jaar gehad, afgelopen week. Mijn vriend en ik waren lekker takken aan het gooien en onze Dragan ging ze dan ophalen. Zwemmen vindt hij geweldig, echter halverwege het zwemmen was hij een beetje aan t klooien (zo leek het) en toen ging hij koppie onder...

M'n vriend bedacht zich geen moment, dook erin en heeft hem bij z'n halsband gepakt.

Wat er mis ging? Geen idee
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa

Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Maeve schreef:quote]
Maar ik kan er echt niet bij dat zoals Veenmug zegt, als je hond dan in dat water ligt dat je er bij staat en denkt: nee, daar ga ik niks aan doen.
Hele verhaal vertellen. Ik wist dat het kon gebeuren bij een epileptische aanval. Dus bereid je je er op voor. Jacht is najaar, winter en ik kom graag thuis.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat een nare toestand en wat heb je alert gereageerd!!

Mijn vorige hond Lucky, die leed aan epilepsie vond zwemmen zo heerlijk, maar zijn laatste jaren ( hij werd 15) ging hij altijd aan een lange lijn aan het water in, dan kon ik hem er tenminste uittrekken als hij een aanval kreeg en zo heeft hij nog jaren heerlijk kunnen zwemmen..Je zou ook een zwemvestje kunnen overwegen..

Sjakie mijn jr zwom ook graag, maar een keer toen hij te moe werd zakte zijn achterlijf ook naar beneden , bal loslaten, net als die bij jou deed,maar nog net genoeg kracht om naar de kant te zwemmen...ik stond al klaar om het water in te gaan.......

Je bent er nu in ieder geval op bedacht, en fijn dat het goed afliep meis|!! :flower:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Veenmug schreef:
Maeve schreef:quote]
Maar ik kan er echt niet bij dat zoals Veenmug zegt, als je hond dan in dat water ligt dat je er bij staat en denkt: nee, daar ga ik niks aan doen.
Hele verhaal vertellen. Ik wist dat het kon gebeuren bij een epileptische aanval. Dus bereid je je er op voor. Jacht is najaar, winter en ik kom graag thuis.
Maar net als jij schijnbaar het zo normaal vind dat je daar over nadenkt, kun je je misschien ook verplaatsen in mensen die dat niet doen, ja die komen ook graag thuis maar zullen toch proberen hun hond te redden, ook al is dat niet zo slim misschien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Oh je lieve oudje :(
Geef hem maar een dikke kus op zijn neus van me, hij moet nog wel een tijd meegaan hoor :J:

Wel superstoer dat beeld van jou met je mes tussen je tanden :lol1:
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Wat is dat schrikken zeg! Gelukkig is alles bij jullie goed verlopen!
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Jeetje wat eng.
Ik moet stiekem ook wel lachen om je verhaal.. ik zie je al gaan, in je ondergoed met een mes tussen je tanden.

@ Caro Wat een drama voor jullie en je arme pupje :cry:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door George.. »

Ik ben nooit zo bang dat mijn hond onder water door planten vast komt te zitten. Snij ik gewoon los.
Mijn grootste nachtmerrie is (en daar ben ik iedere keer op gefocust) als hij in het water gaat en met zijn poot vast komt te zitten in spleetjes van bassaltblokken die onder water liggen. Als hij dan goed vast zit dan kan hij ook héél goed vastzitten..
Dit is een voorbeeld van bassaltblokken die gewoon te zien zijn, maar soms zijn ze helemaal niet te zien maar liggen ze onder water;

Afbeelding
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Tara schreef:
Mit schreef:Opa wordt oud. Gelukkig ben jij met je soepele panterlijf meteen in actie gekomen.
Stomme opa moet geen stomme dingen doen.
Nou ja, zo stom was het eigenlijk nog niet eens. De bal lag in het water, en Oop was er achteraan gedoken maar een van de kleine heksen was er ook al (en dichterbij de bal) achteraan gedoken, waardoor die ouwe beteuterd... wacht eens even :hmmm: ... watertrappelend in het water hing te koekeloeren.
Ik heb toen speciaal voor hem een tweede bal gegooid, die hij vlakbij kon pakken.

Ineens snap ik het geloof ik!
Volgens mij is hij even gaan watertrappelen en achterover gezakt, en kon vervolgens niet meer horizontaal raken.
Dat verklaart dan voor mij wel waarom hij niet in paniek raakte, maar door bleef trappelen.
Okee, dan gaan we dus geen balletjes meer gooien in water dat zo diep is dat hij zichzelf niet meer op de bodem kan afzetten. :wink:
Hoe is jouw hond op vaste grond met draaiingen maken? Mijn hond is ook 11,5 en heeft lichte spondylose. Wat ik merk, is dat hij niet zo wendig meer is als voorheen en bij voorkeur gewoon een draai maakt met een enorm grote boog in plaats van een korte wending, wat hem voorheen zo makkelijk af ging.

Petje af voor je trouwens. Zou geen moment twijfelen om mijn hond te redden. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”