Vanmorgen ook weer.
We lopen langs het veld en ik zie twee honden die ik en mijn hond van vroeger kennen maar waar hij al heel lang niet mee gespeeld heeft.
Kennismaking bij het hek verloopt goed, dus ik laat de mijne binnen om even te spelen.
Leuk even rennen....en die andere hond begint opeens op de mijne te rijden.
Oh ja:idea: , dat was het "probleem" met die andere hond en de reden waarom ze al lang niet gespeeld hadden.
Een kennis liep langs het hondenveld met zijn honden en brulde ook al naar die hond dat hij moest stoppen.
Ook ik nog een keer roepen en toen gingen ze even lekker rennen en spelen.
Gezien de tijd maar ook omdat ik bang was dat de mijne het op een gegeven moment niet meer leuk zou vinden riep ik hem bij me.
Hij kwam heel netjes naar me toe en ging zitten, waarop die andere hond zijn kans schoon ziet en weer wil gaan rijden, maar ja toen kreeg ie een snauw van de mijne.
Baasje staat op en komt naar ons toe maar doet verder niks.
Ik wil de mijne aanlijnen maar die andere hond blijft in de buurt rondhangen en zich opdringen, dus ik stuur hem weg waarop zowel hond als baas verbaasd opkijken

Schijnbaar niet duidelijk genoeg want de mijne snauwt nog een keer na

Begint dat baasje opeens te preken dat ik de mijne niet op het veld moet loslaten als hij agressief is

Heb hem toen verteld dat hij niet agressief is maar het zeer onhebbelijke gedrag van zijn hond corrigeert en dat de mijne zich in het nauw gedrukt voelde toen hij werd aangelijnd.
Reactie van baasje was zo iets van "het zal wel" en ik ben weggelopen, had geen tijd en zin in een mogelijke discussie.
Maar goed, het was mijn "fout" dat mijn hond de kans kreeg om te snauwen (hoewel in mijn ogen wel een beetje terecht). Ik had ze of al niet moeten laten spelen of ik had duidelijker moeten ingrijpen bij het eerste rijgedrag. Maar ja het is nu eenmaal zo gelopen, wat kan ik volgende keer anders doen als dit nog eens zou gebeuren (niet dat ik die twee nog laat spelen), eerder weggaan, harder brullen of iets anders?