Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond rijdt op mijn hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Hond rijdt op mijn hond

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Heerlijk ( :engel: ) punt om discussie te voeren met andere hondeneigenaren.
Vanmorgen ook weer.
We lopen langs het veld en ik zie twee honden die ik en mijn hond van vroeger kennen maar waar hij al heel lang niet mee gespeeld heeft.
Kennismaking bij het hek verloopt goed, dus ik laat de mijne binnen om even te spelen.
Leuk even rennen....en die andere hond begint opeens op de mijne te rijden.
Oh ja:idea: , dat was het "probleem" met die andere hond en de reden waarom ze al lang niet gespeeld hadden.
Een kennis liep langs het hondenveld met zijn honden en brulde ook al naar die hond dat hij moest stoppen.
Ook ik nog een keer roepen en toen gingen ze even lekker rennen en spelen.
Gezien de tijd maar ook omdat ik bang was dat de mijne het op een gegeven moment niet meer leuk zou vinden riep ik hem bij me.
Hij kwam heel netjes naar me toe en ging zitten, waarop die andere hond zijn kans schoon ziet en weer wil gaan rijden, maar ja toen kreeg ie een snauw van de mijne.
Baasje staat op en komt naar ons toe maar doet verder niks.
Ik wil de mijne aanlijnen maar die andere hond blijft in de buurt rondhangen en zich opdringen, dus ik stuur hem weg waarop zowel hond als baas verbaasd opkijken :80:
Schijnbaar niet duidelijk genoeg want de mijne snauwt nog een keer na :(: waarop ik dus laat merken aan hem dat dat niet de bedoeling is.
Begint dat baasje opeens te preken dat ik de mijne niet op het veld moet loslaten als hij agressief is :denken:
Heb hem toen verteld dat hij niet agressief is maar het zeer onhebbelijke gedrag van zijn hond corrigeert en dat de mijne zich in het nauw gedrukt voelde toen hij werd aangelijnd.
Reactie van baasje was zo iets van "het zal wel" en ik ben weggelopen, had geen tijd en zin in een mogelijke discussie.
Maar goed, het was mijn "fout" dat mijn hond de kans kreeg om te snauwen (hoewel in mijn ogen wel een beetje terecht). Ik had ze of al niet moeten laten spelen of ik had duidelijker moeten ingrijpen bij het eerste rijgedrag. Maar ja het is nu eenmaal zo gelopen, wat kan ik volgende keer anders doen als dit nog eens zou gebeuren (niet dat ik die twee nog laat spelen), eerder weggaan, harder brullen of iets anders?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: Hond rijdt op mijn hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik geef rijders de eerste keer een brul, de tweede keer een zwieper en blok ze terwijl ik door loop met mijn hond.
:mrgreen: Goed vloeken wil nog wel eens helpen om de baas in beweging te krijgen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Gil wil t ook doen - en ik trek m er persoonlijk af, dat is niet leuk spelen :neenee: dus t beurt niet.punt
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
gelijk brullen bij de eerste keer dat je het ziet , eigenlijk de taak van die eigenaar , maar die weet dat niet

het is puur een demo van dominantie

zoiets is te corrigeren door de mensen, niet door honden onderling , want dan wordt het vechten

.
Bmamavan2
Zeer actief

Ja ik was ook bang dat het vechten zou worden.
Ik moet dus nog effe oefenen op mijn brullen merk ik, die maken nog niet zo'n indruk op vreemden. :mrgreen:
Afbeelding
Boehba
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Cane Corso en een chiwawa
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Boehba »

Als brullen niet helpt eens welgemeend vloeken, helpt ook heel goed :E:

De boosheid in je stem komt dan ook beter over :goeie:
Bmamavan2
Zeer actief

Misschien eens proberen ja :lol1:
Ben gewoon veel te braaf wat het corrigeren van een andere hond betreft :engel: , maar ja als het baasje het niet oplost moet het dus wel....
Als ik er op ga oefenen denken ze nog, wat heeft die nu :LOL:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik brul meestal niet eens. Vaak weet mijn hond het zelf wel op te lossen (en daar mag ze gerust flink voor snauwen), maar lukt dat niet en de eigenaar doet niets dan haal ik de hond er zelf wel af. Geen gebrul, heel soms een pittige 'opzouten', hup er af en eventueel nog blokken als de hond het nog een keer probeert. Werkt prima.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Waarom corrigeer je het snauwen?
Bmamavan2
Zeer actief

Valerie schreef:Waarom corrigeer je het snauwen?
Echt corrigeren was het niet, het was een "en nu klaar" omdat ik niet vind dat hij het verder op hoeft te lossen.
Kijk de eerste keer snauwen vond ik nog best terecht omdat mijn hond braaf deed wat ik vroeg en die ander van de gelegenheid gebruik maakte er nog een keer op te duiken.
De tweede keer stond het baasje in de buurt en snauwde de mijne nog eens nadat ik die andere hond opdracht had gegeven weg te gaan.
Ik vond het niet nodig dat hij nu nog eens snauwde, daarbij lijkt dat baasje van die andere hond toch al van mening dat de mijne "eng" is.
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Tara schreef:Heel simpel, als jouw hond niet gediend is van rijgedrag, dan heeft hij het volste recht om van zich af te snauwen
Dat dus. Die tuthola van mij snauwt vrij snel, ze is gewoon niet gediend van asociaal gedrag in alle vormen. Ik had ook liever dat ze dat niet deed, maar het is meestal wel heel rap duidelijk, en dat is het niet wanneer ik er wat aan poog te doen.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Pakdebal

Bmamavan2 schreef:Misschien eens proberen ja :lol1:
Ben gewoon veel te braaf wat het corrigeren van een andere hond betreft :engel: , maar ja als het baasje het niet oplost moet het dus wel....
Als ik er op ga oefenen denken ze nog, wat heeft die nu :LOL:

dat leer je snel af, en brul je wel , vooral

ook als ze vechten en dat het andere baasje maar staat te kijken , terwijl jouw hond dan onder ligt :80:

nou, dan leer je wel brutaal in te grijpen , hoor .. :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Bmamavan2 schreef:
Echt corrigeren was het niet, het was een "en nu klaar" omdat ik niet vind dat hij het verder op hoeft te lossen.
Kijk de eerste keer snauwen vond ik nog best terecht omdat mijn hond braaf deed wat ik vroeg en die ander van de gelegenheid gebruik maakte er nog een keer op te duiken.
De tweede keer stond het baasje in de buurt en snauwde de mijne nog eens nadat ik die andere hond opdracht had gegeven weg te gaan.
Ik vond het niet nodig dat hij nu nog eens snauwde, daarbij lijkt dat baasje van die andere hond toch al van mening dat de mijne "eng" is.
Hoe moet hij dan de hond duidelijk maken dat hij niet wilt dat er op hem gereden wordt? Schijnbaar loste jij het niet goed genoeg op voor hem aangezien de hond het meerdere keren deed.
Het is veel effectiever om de hond wel te laten snauwen.
Pakdebal

Valerie schreef:Het is veel effectiever om de hond wel te laten snauwen.

niet iedere hond , vooral die dominante, zijn daar niet van gediend , en wordt het vechten , ze willen geen snauw , snap je ?

dus moet je dit al vermijden voordat ze op de ander stappen, dat is de taak van die andere baas

.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 15 jun 2013 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Bmamavan2 schreef:
en dat is precies wat je gewoon los moet laten.
Pakdebal

Tara schreef: Dan is het nog vroeg genoeg om in te grijpen. Réken maar dat het zo ver niet komt. :S:

tussen die snauw en vechten zit maar 2 seconden
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Bij de eerste poging krijgen ze een fikse brul, bij de 2e poging maken ze kennis met mijn benen :devil:
Als ik niet snel genoeg ben' maken ze kennis met Doran, die pikt het echt niet dat er op Max (die is altijd de pineut) gereden word :schrik:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Pakdebal

Lunatic schreef:Bij de eerste poging krijgen ze een fikse brul, bij de 2e poging maken ze kennis met mijn benen :devil:
Als ik niet snel genoeg ben' maken ze kennis met Doran, die pikt het echt niet dat er op Max (die is altijd de pineut) gereden word :schrik:

ik snap niet , dat die eigenaren dat allang ( !! ) hebben afgeleerd

het staat in alle puppyboeken , dat je " rijden , als dominantie demo " MOET afleren . !

.
S@ndr@
Zeer actief

Je MO(E)T helemaal NIKS :Q:
Pakdebal

S@ndr@ schreef:Je MO(E)T helemaal NIKS :Q:

ja wel, je MOET leider zijn over je hond en niet andersom .
/

dus de leider bepaalt wanneer er " gereden " wordt en dat is de baas zelf , die dat bepaalt
S@ndr@
Zeer actief

:tong: flauwekul
Pakdebal

S@ndr@ schreef::tong: flauwekul

jouw hond rijdt ook op andere zeker ?. :lol1:
.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Dit is zo ongeveer het enige dat Suske wel zelf mag regelen.
En dan is ze ook heel duidelijk :S:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Pakdebal schreef:
S@ndr@ schreef::tong: flauwekul

jouw hond rijdt ook op andere zeker ?. :lol1:
.
hoe kom je daar nu weer bij
Pakdebal

Suske schreef:Dit is zo ongeveer het enige dat Suske wel zelf mag regelen.

ze is zeker een teefje, maar het gaat om reu op reu .. :wink:

.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Pakdebal schreef:
Suske schreef:Dit is zo ongeveer het enige dat Suske wel zelf mag regelen.

ze is zeker een teefje, maar het gaat om reu op reu .. :wink:

.
Ze piest als een reu.
Telt dat ook?
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Als een andere reu op Luuk wil rijden dan laat ik dat hem (in eerste instantie) wel zelf oplossen. Meestal laat hij dat een poosje toe en staat er bij te kijken alsof het hem worst zal wezen. Over het algemeen houdt de ander er al heel gauw mee op, omdat er geen reactie van Luuk komt.
Vaak pakt Luuk de ander even later zelf effekes, om zijn punt te maken en dat gaat dan ook goed.

Maar ik grijp zeker zelf in als ik merk dat de honden deze akkefietjes uit de hand laten lopen. Een heel flinke brul is dan meestal genoeg om beide honden te laten beseffen dat IK dat gedrag niet wil. Wat de eigenaar van de andere hond daarvan vind kan me op dat moment geen bal schelen. Ik heb geen zin in gaatjes en dat zal ik proberen te voorkomen.

Overigens rijdt Tessa ook heel vaak op Luuk en ook dat zal hem aan de reet roesten, letterlijk :mrgreen: . Uiteindelijk heeft zij niet veel in de melk te brokkelen bij hem, hij bepaalt tot hoever zij kan/mag gaan :pffff: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pakdebal schreef:
Lunatic schreef:Bij de eerste poging krijgen ze een fikse brul, bij de 2e poging maken ze kennis met mijn benen :devil:

ik snap niet , dat die eigenaren dat allang ( !! ) hebben afgeleerd

het staat in alle puppyboeken , dat je " rijden , als dominantie demo " MOET afleren . !

.
Er staat zoveel in boeken en al met al zijn het gewoon willekeurige letters, op een bepaalde volgorde geplaatst door de schrijver :19: .

Ik heb nu 2 herplaatsers die hun eerste 2 jaar bij andere mensen hebben doorgebracht. Daardoor heb ik geen enkele invloed gehad op hun puppytijd.
Luuk heeft zijn eerste 2 jaar voornamelijk met een andere reu in een kennel doorgebracht. Hij begrijpt/leest andere honden beter dan ik. Tessa is juist weggehouden bij andere honden en raakt vaak verward door sommige signalen die andere honden geven.

Ik ben niet van mening dat je rijden af MOET leren, maar dat je kijkt naar het waarom van het gedrag van je hond en dat begeleidt.
Als je op jonge leeftijd het natuurlijke gedrag van een pup verstoord door bepaald gedrag af te leren, creëer je juist niet gewenst gedrag.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Pakdebal

Liesbeth schreef:
Ik ben niet van mening dat je rijden af MOET leren, maar dat je kijkt naar het waarom van het gedrag van je hond en dat begeleidt.
Als je op jonge leeftijd het natuurlijke gedrag van een pup verstoord door bepaald gedrag af te leren, creëer je juist niet gewenst gedrag.

ik vind " dominantie tonen " geen goed gedrag en keur dat af .. :pffff:

er was hier een Duitse herder , die steevast dat bij mijn hond deed , :

eerst legde hij zijn kop op de rug en dan begon hij te rijden .. erg dominant , dus ongewenst gedrag .. !

dit was een demo van , ik ben boven je , nou , dat hoeft toch niet als je elkaar als tegenligger alleen maar tegenkomt ?
Nergens voor nodig ! :neenee:

.
S@ndr@
Zeer actief

daar gaan we weer, Dominant zijn is in de honden wereld geen vies woord
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”