je gaat er van uit dat een hondje de rest van zijn leven bij jou blijft dan moet je gaan voor een hondje waar je een klik mee hebt en waar je echt achter staat en niet omdat het de eerste keus was en eigenlijk achteraf is het een 2e keus want je vind toch een ander leuker. wij dus besloten dat het hondje iemand verdiend die haar wel helemaal geweldig vind en dus houden we haar zelf. hier was steeds al twijfel over maar eigenlijk vond ik 3 honden wel meer dan genoeg.
nu vind ik net onderstaand mailtje in mijn inbox:
Vandaag alles nagelopen met onze bedrijfsadvocaat en het is gewoon zo dat zelfs een mondelinge overeenkomst al bindend is maar daarbij hebben we nog diverse mails met daarin de aanduiding van jou dat Tara onze hond is met foto’s daarbij.
We geven je nog dit weekeinde de kans om de overeenkomst na te komen. Maandag vragen we een kort geding aan dan is met veertien dagen Tara bij ons en de kosten zijn voor jou.
ik heb toch ook mijn rechten als fokker van dit hondje? Ik heb ze gemaild dat de pup op hun naam geregistreerd zou staan als ze opgehaald werd en in een andere mail om een vergelijking te maken tussen 2 pups de aanduiding jullie teefje gebruikt. Telt dit als een schriftelijke overeenkomst? Er staat nergens een handtekening onder. Mag ik mensen alsnog weigeren als ik ze niet geschikt vind of om welke reden dan ook of zijn onze mailtjes/smsjes al bindend?
er is nergens op papier een prijs terug te vinden voor de pup dit hebben we mondeling afgesproken toen ze hier waren.
ben hier nogal van geschrokken en heb geen idee hoe zoiets juridisch in elkaar zit. Laat het nou net vrijdagnacht zijn en er in het weekend geen rechtsbijstand te bereiken zijn. Is er hier iemand die een soort gelijke situatie heeft meegemaakt of weet hoe de juridische regels hiervoor zijn?
Voel me op dit moment flink beroerd en had echt niet verwacht dat dit zou gebeuren. Hun hebben de pup 3x gezien en die keren waren ze drukker met een andere pup. Ik heb dit hondje vanaf de geboorte zien opgroeien en ondertussen is ze vandaag precies 9weken en hebben we een sterke band opgebouwd. Er staan zoveel andere pups op marktplaats. Ik begrijp echt niet waarom deze mensen ineens zoveel moeite doen voor een pup waar hun geen band mee hebben en die zelfs maar 2e keus was. Familie heeft die mensen dit ook meerdere malen horen zeggen. Meerdere mensen hier in huis hebben ook gewoon gezien dat ze alleen oog hadden voor het andere hondje.
het lijkt me stug dat binnen een termijn van 2 weken het hondje bij mij word weggehaald en dat ik dan alle onkosten moet vergoeden of gaat dit wel echt zo in zijn werk?
ik hoop dat het maar een beetje dreigen is want ik moet er niet meer aan denken dat we ons meisje alsnog kwijtraken. Het kon gewoon niet op een beroerder tijdstip komen. Vind het ook zo erg dat ik pas maandag iemand kan bereiken die me precies kan vertellen wat mijn rechten zijn en dus het hele weekend in onzekerheid kan gaan zitten
is er hier iemand die me meer kan vertellen over mijn rechten/plichten?

.