Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mensen die minder met honden hebben

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

mensen die minder met honden hebben

Ongelezen bericht door veertje »

In mijn vriendenkring heb ik nogal wat mensen zitten die niet veel met honden hebben. Een (groot) aantal heeft wel een hond thuis of heeft wel eens een hond gehad. En soms zit je dan tijdens pauzes te praten en dan hoor je verhalen waar ik als hondenliefhebber niet bij kan. Zal de verhalen hier niet neer zetten, maar de strekking is ongeveer de combinatie van honden en activiteiten op/rondom het boerenerf :ugh:
Ik weet dat niet iedereen hetzelfde over honden denkt en dat ik hun hun ogen waarschijnlijk weer overdrijf in wat ik met en voor honden doe, maar soms blijf ik het lastig vinden. Ik hou mijn mond er vaak maar over, want wat gebeurd is is gebeurd (tenzij iets op dat moment speelt). Iets er over zeggen heeft vaak geen zin, want in hun ogen is het maar een hond en haal je een nieuwe als de vorige er niet meer is.

Kennen jullie ook zo'n mensen en hoe ga je daar dan mee om?
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: mensen die minder met honden hebben

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Niet..... ieder zijn mening... ik doe wat ik doe.
Heb geen toestemming nodig van iemand.
Laten ze vooral doen wat zij willen.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Niet, eigenlijk. Ik kan het gek genoeg alleen maar goed vinden met mensen die ook van dieren houden. De andere mensen zijn niet per se vervelend ofzo, maar daar ga ik niet zo mee om.
Afbeelding
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door esenhazel »

Toevallig van de week iemand op de koffie. Ben er niet op in gegaan. Ze hebben een hond voor "het plaatje"
geen tijd om 'm uit te laten, eigenlijk een last (haar eigen woorden)
Ze vindt het raar dat Haas er ook gezellig bij zit op de stoel als we thee drinken en dat we haar verjaardag vieren
was helemaal een grap. Ik negeer het maar, ben ik heel goed in :pffff:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

als iemand onzin uitslaat ga ik daar wel tegenin en dat heeft niet alleen betrekking op omgaan met honden ;)
maar wat dat laatste en je vraag betreft, nee zulke mensen heb ik niet in mijn kennissenkring, denk dat dat ook niet zo erg zou passen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee, niet in m'n vriendenkring. Dat zou ook niet werken denk ik, als ze niks met honden hebben snappen ze ook niks van mij en mijn manier van leven :wink:

Ik herken het wel van familieleden, bij hen ga ik er zo min mogelijk op in. Als ze mijn mening vragen geef ik die maar ik ga niet in discussie, dat heeft toch geen zin.
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Wel herkenbaar..

Ik heb ook een eigen paard die op een hele leuke pensionstal staat, maar ik merk dat paardenmensen vaak heel anders met honden omgaan.
Zij zien een hond vaak als boerderijdier en niet als gezelschapsdier.. Dingen zoals enten / ontwormen wordt niet eens aan gedacht.
Best raar in mijn ogen want het paard wordt veel beter in de gaten gehouden.

Ook de boeren bij ons in de buurt gaan heel anders met hun hond om.. sommige honden slapen in de schuur en komen het woonhuis niet in.
Opzich niets mis mee (ieder zijn eigen ding), maar het is absoluut niet mijn levensstijl! Ik zal dan ook wel aangeven waar ik het niet mee eens ben maar ik ga geen discussie aan.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ja ik heb in mijn kennissenkring wel mensen die minder met honden hebben, ook met paarden maar niet iedereen heeft dezelfde interesses maar het zijn over het algemeen wel mensen die zich goed kunnen inleven, dus als een van de dieren wat heeft dan zijn ze allemaal soort van bezorgd omdat ze weten wat het met ons doet.

Discussies hebben we wel eens over de manier waarop ze met honden omgaan en dan met name mijn collega's en mensen die ik op de straat ken (vrij ouderwetse opvattingen) en vaak probeer ik wel via een omweg wat informatie door te sluizen want ga ik er vol tegenin stuit ik alleen maar op tegenwerking, het is hoe ze zijn opgevoed en voor hun is het zoals het hoort. Maar dat is niet alleen met de honden maar ook met de paarden. Het is vaak meer onkunde dan onwil heb ik het idee.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Nee, ik herken het eigenlijk niet zo. Ik zie wel wat mensen in mijn omgeving die op een heel andere manier omgaan met hun hond dan ik. Maar ik ken ze verder niet goed en het boeit me ook niet zo.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

In mijn kennissenkring gelukkig geen honden die er alleen maar moeten zijn en niet "lastig" (als in uitlaten e.d.) mogen zijn.

Wel mensen die geen hond hebben en het eigenlijk een beetje eng vinden zelfs. :schrik:
Maar ze weten wat mijn honden voor mij betekenen.
En ik zorg dat mijn honden hen zo veel mogelijk met rust laten als die vrienden op bezoek komen.
Zo allebei tevreden met de situatie.
Prima dus :D

Verder kijk ik niet zo vaak naar wat anderen in mijn omgeving (dus geen vrienden en kennissen) met hun honden doen.
Waarschijnlijk omdat ze achter de voordeur zijn en daar zie ik niks :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik sla ze neer.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

cloris schreef:Ja ik heb in mijn kennissenkring wel mensen die minder met honden hebben, ook met paarden maar niet iedereen heeft dezelfde interesses maar het zijn over het algemeen wel mensen die zich goed kunnen inleven, dus als een van de dieren wat heeft dan zijn ze allemaal soort van bezorgd omdat ze weten wat het met ons doet.

Discussies hebben we wel eens over de manier waarop ze met honden omgaan en dan met name mijn collega's en mensen die ik op de straat ken (vrij ouderwetse opvattingen) en vaak probeer ik wel via een omweg wat informatie door te sluizen want ga ik er vol tegenin stuit ik alleen maar op tegenwerking, het is hoe ze zijn opgevoed en voor hun is het zoals het hoort. Maar dat is niet alleen met de honden maar ook met de paarden. Het is vaak meer onkunde dan onwil heb ik het idee.
Dat scheelt mij typen, ook al heb ik geen paard :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Ja hoor die heb ik in mijn familie. En ach dat ze me soms voor gek verklaren moeten zij weten, ik ben erg blij met de manier waarop ik met Goof om ga en wat zij er van vinden kan me niet zoveel schelen eigenlijk.
We kunnen vanavond nog lachen denk ik. Ik ben jarig en heb voor mijn verjaardag een droogmachine gevraagd, en ook gekregen (zelf besteld zodat het de goede is). Ik kijk al helemaal uit naar de reacties van de familie.. :engel:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik herken het hier wel in de buurt. Nu moet ik zeggen dat de meesten van mijn buren wel veel voor hun hond voelen en de meeste honden ook in huis komen. Maar je hebt er ook bij voor wie een hond een dood voorwerp is. Gewoon niet voldoen aan de behoeftes van de hond. Er eigenlijk geen zak mee doen. Beest hangt maar wat rond het huis. Wel zelf gaan wandelen maar.... zonder hond.
Hond krijgt de goedkoopste brokken, maar moet wel een nestje fokken want er moet geld worden verdiend. Ze zitten vaak ook niet goed in de vacht. Er wordt duidelijk niet naar omgekeken. Ik erger me daar aan ja.

Maar ik zie ook het tegenovergesteld. Veel van de hond houden, maar een vorm van liefde, die de hond eigenlijk niet goed doet, en die hem evengoed miskent in zijn hond-zijn. Ik vind dat net zo erg.

het is schrijnend om te zien. Ik lees op fora over mensen die klagen over de buurhond die altijd opgesloten wordt, nauwelijks uitgelaten en die uren achtereen zit te blaffen.
Kan en mag ook allemaal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mijn eigen moeder die heeft 2 hondjes die zien alleen haar bescheiden tuintje. 1 x in de week gaat mijn zusje 15 min wandelen thats it.
Afgelopen jaar heeft ze 1 hondje weg gedaan opmdat die twee niet samen gingen opzich goed en beter voor de hond. Maar er is een ander voor in de plaats gekomen. Ik heb er wel eens iets over gezecht maar het wordt af gedaan als daar heb je niks mee te maken. Daar heeft ze gelijk in want ik ben daar zeer weinig.

Ik heb ook wat kennisen met honden die hun honden mee nemen hun kind op halen van school en daar blijft het wandelen bij.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik denk echt dat wel zo'n 80% van de honden in Nederland te kort wordt gedaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Toch leuk dart we allemaal anders zijn ,ik stoor mij daar niet zoveel aan.
Een hond op een boerderij die nooit binnen mag komen kan een prima leven hebben hoor, beter dan bij een baas in een rijtjeshuis in de bench die van 8 tot 6 weg is.
Een een hond in een rijtjes huis kan het weer beter hebben dan een hond in een kennel of andersom.

En als 1 van mijn vriendschappen over is of 1 doodgegaan neem ik ook weer nieuwe vrienden ,dus als mijn hond gaat hemelen mot ik gelijk weer een andere hebben.
Al zou het binnen een uur na diegeen die dood is zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik heb een hekel aan mensen die zich graag mogen voorstaan op hoe waardeloos ze zich gedragen.
Dat niet iedereen er op dezelfde manier mee omgaat is evident, maar er over pochen zegt iets over zo'n mens.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

de familie van mijn man vind ons hartstikke gek dat we ze laten opereren voor haast 1000 euro.
Zijn broer en zijn moeder zeggen dat we ze beter een spuitje kunnen laten geven.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Er iets er over zeggen heeft vaak geen zin, want in hun ogen is het maar een hond en haal je een nieuwe als de vorige er niet meer is.
Want zo werkt dat "normaliter" niet :denken:

Kennen jullie ook zo'n mensen en hoe ga je daar dan mee om?
Ja zulke mensen ken ik. Niet iedereen is hetzelfde :ok:

Je hebt niet honden mensen en je hebt hondenmensen en hondenmensen :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

iones schreef:Ik denk echt dat wel zo'n 80% van de honden in Nederland te kort wordt gedaan.
In welk opzicht? Persoonlijk heb ik nog nooit een "ongelukkige" hond (honden die tekort komen) gezien? :denken:

Wel verwaarloosde...maar ongelukkige honden :U:

Wat versta jij onder te kort komen cq ongelukkig?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Niet iedereen in mijn kennissenkring gaat net zo met zijn honden om als ik, maar ik kan niet zeggen dat ze minder met honden hebben.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Of iemand wel of geen honden heeft of er wel of niet iets mee heeft, is voor mij geen maatstaf voor een vriendschap. Als dat de enige maatstaf is, is het wel een magere vriendschap.

En ja, als de ene is gaan hemelen, komt er weer een andere. Bij de ene heel snel bij de ander wat later, dat doen we hier toch allemaal? Of mogen we geen ander dier meer nemen als er een overleden is?? Of is het wat Renee-Uk heeft gedaan verkeerd? Daar zijn we toch allemaal blij voor? En anderen die snel ene andere hond hebben genomen. Daar is toch niets mis mee.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb weinig vrienden die net zo veel bezig zijn met de hond en alles eromheen als ik. En niet iedereen gaat met zijn hodn om op een manier die ik zou kiezen, maar ja. Ze dragen ook geen kleding die ik leuk vind, daar zeg ik ook niets van haha. Hun leven hoor.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Ja, ik ken ze wel, maar dat moeten ze helemaal zelf weten.
Vrienden/vriendinnen vinden het ook raar dat ik veel laat schieten voor mijn hond(en). Het liefst gaan ze elk en het hele weekend op stap, maar 2 keer per maand vind ik meer dan genoeg. Ookal laat mijn moeder de honden uit als ik er niet ben, ik doe het liever zelf. Net zoals vakantie. Iedereen gaat dit jaar weer en ik doe dat niet. Loop liever die 2 weken elke dag op het strand met de honden, dan dat ik in verweggiestan zit.

Toegevoegd :
Over dat van als de hond dood is een nieuwe halen, werd bij ons ook gezegd. Ik snap wel dat je een andere hond neemt, maar dat het niet zo makkelijk is als ze zeggen van ''uit het oog, uit het hart''.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
smoekie
Zeer actief

Neeltje schreef:Of is het wat Renee-Uk heeft gedaan verkeerd?
Deze snap ik ff niet :denken:
renee-uk
Zeer actief

smoekie schreef:
ik heb meteen weer een andere hond genomen nadat gina en jan waren ingeslapen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

renee-uk schreef:
smoekie schreef:
Kan ik me heel goed voorstellen want je valt in een giga gat als je eerst twee honden had en dan ineens helemaal geen meer :ok:
smoekie
Zeer actief

renee-uk schreef:
smoekie schreef:

Nou ja "meteen, meteen'' ...Maar is dat verkeerd dan :19:
renee-uk
Zeer actief

denk niet dat jan en gina gewild zouden hebben dat ik er aan onderdoor gegaan was in mijn stille, kille, schone huis en ik weet wel zeker dat ik niet minder verdriet om ze heb ook al is rita er nu.
rita is geen vervanging voor die twee, rita is gewoon zichzelf en dat mag ze ook zijn.
maar ze heeft me wel geholpen mijn normale leven weer op te pakken, enkel en alleen al omdat ik voor haar moet zorgen en omdat ze uit moet.
rita had een baas nodig en ik had een hond nodig: win/win situatie voor allebei lijkt me ;)
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”