Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blikvoer
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- Lot
- Actief
- Contacteer:
Mijn hond vreet ook met tijden heel veel als ik hem uit laat. Tis nog een puber, dus dat kan er ook mee te maken hebben. Hij krijgt 3 keer per dag eten, dus honger zou hij volgens mij niet kunnen hebben. Wat ik wel sinds kort doe is hem voor het uitlaten een snee bruin brood geven, zodat de ergste honger weg is. Dit helpt wel redelijk.

-
Tarz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Oh okej, in principe moet ze daar echt genoeg aan hebben hoor Rob, gewoon heel consequent blijven, niets gaan bijvoeren van blik ofzo lekker zo laten.Tarz schreef:Twee keer een 'echte' maaltijd, dus versvlees of brokken, en tussendoor een kleine (een schaaltje yoghurt, broodje of eitje).cloris schreef:Geef jij Chaya 1x per dag eten Rob?

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Tarz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Het blikvoer is op.. ik heb weer lekker veel versvlees in huis gehaaltcloris schreef:Oh okej, in principe moet ze daar echt genoeg aan hebben hoor Rob, gewoon heel consequent blijven, niets gaan bijvoeren van blik ofzo lekker zo laten.Tarz schreef:Twee keer een 'echte' maaltijd, dus versvlees of brokken, en tussendoor een kleine (een schaaltje yoghurt, broodje of eitje).cloris schreef:Geef jij Chaya 1x per dag eten Rob?
Groetjes Rob
-
miranda
Tarz schreef:Het blikvoer is op.. ik heb weer lekker veel versvlees in huis gehaaltcloris schreef:Oh okej, in principe moet ze daar echt genoeg aan hebben hoor Rob, gewoon heel consequent blijven, niets gaan bijvoeren van blik ofzo lekker zo laten.Tarz schreef:Twee keer een 'echte' maaltijd, dus versvlees of brokken, en tussendoor een kleine (een schaaltje yoghurt, broodje of eitje).cloris schreef:Geef jij Chaya 1x per dag eten Rob?
Alleen je ziet hele worteltjes te zitten en hele doperwten.
De hond krijgt van die groenten heel weinig binnen...als je wil dat groenten nut hebben dan zul je ze net als babyvoeding moeten pureren.
Pak je een goedkoper blik... dan zitten daar zo wie zo die groenten niet in maar er zit ook niet meer in dan water, emulgator, een hoop conserveringsmiddelen om het goedje langer houdbaar te maken en iets wat door moet gaan voor vlees.
Nou zo'n prutje kun jij zelf beter maken met het versvlees van smuldier..geloof me.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
1 van mijn honden vind dit (wat jij prutje noemt) toch veel en veel lekkerder dan versmiranda schreef:Tarz schreef:Het blikvoer is op.. ik heb weer lekker veel versvlees in huis gehaaltcloris schreef:Oh okej, in principe moet ze daar echt genoeg aan hebben hoor Rob, gewoon heel consequent blijven, niets gaan bijvoeren van blik ofzo lekker zo laten.Tarz schreef: Twee keer een 'echte' maaltijd, dus versvlees of brokken, en tussendoor een kleine (een schaaltje yoghurt, broodje of eitje).in vergelijking is blik nog duurder ook want blikvoer met groenten wat bijvoorbeeld een heleboel mensen zien als een complete maaltijd (want er zitten toch groenten in) is best duur.
Alleen je ziet hele worteltjes te zitten en hele doperwten.
De hond krijgt van die groenten heel weinig binnen...als je wil dat groenten nut hebben dan zul je ze net als babyvoeding moeten pureren.
Pak je een goedkoper blik... dan zitten daar zo wie zo die groenten niet in maar er zit ook niet meer in dan water, emulgator, een hoop conserveringsmiddelen om het goedje langer houdbaar te maken en iets wat door moet gaan voor vlees.
Nou zo'n prutje kun jij zelf beter maken met het versvlees van smuldier..geloof me.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Heb jij er wel eens over nagedacht WAAROM jouw hond blikvoer lekkerder dan vers vindt??malinois schreef:[
1 van mijn honden vind dit (wat jij prutje noemt) toch veel en veel lekkerder dan versvoor vers haalt hij z'n neus op! Maar goed, ze krijgen het ook als extratje niet als maaltijd! Dat zijn gewoon de brokken!
denk eens na.
en overigens kan het geen kwaad als ze zo nu en dan iets krijgen wat niet je van het is..maar als hoofdmaaltijd is het niet zo geschikt.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
er zal best van alles inzitten, en ik haal ook vaak verschillende aangezien het toch maar voor 'erbij' is...ien schreef:Heb jij er wel eens over nagedacht WAAROM jouw hond blikvoer lekkerder dan vers vindt??malinois schreef:[
1 van mijn honden vind dit (wat jij prutje noemt) toch veel en veel lekkerder dan versvoor vers haalt hij z'n neus op! Maar goed, ze krijgen het ook als extratje niet als maaltijd! Dat zijn gewoon de brokken!
![]()
denk eens na.![]()
en overigens kan het geen kwaad als ze zo nu en dan iets krijgen wat niet je van het is..maar als hoofdmaaltijd is het niet zo geschikt.
Nee als hoofdmaaltijd krijgen ze het zeker niet... dan moet ik me toch inslaan als je ziet wat ze ervan mogen hebben....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Mauyak
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- ceciel
- Zeer actief
-
Mauyak
ceciel schreef:Als ik vergeten ben vers uit de vriezer te halen krijgen ze wel eens blik.
Honden staan te watertanden maar ze krijgen er vieze ontlasting van die nog net zo ruikt als wanneer ik 't blik opentrok
-
Lindsey
- Zeer actief
-
Mauyak
-
estelle
-
Mauyak
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
estelle schreef:ik zit maar te denken 'huh Rob die vraagt of blikvoer goed voer is???" zat al met grote vraagtekens.
Kijk ik eens beter, zijn dat berichtjes uit het jaar 2003....halloooohooooo
inmiddels eten mijn hondjes minimaal 1 x per week vers en ze vinden het lekker (maar nog steeds net zo lekker als brokken naar mijn idee) MAAR die ene hond eet het nog steeds niet, ze lust het gewoon niet. Ik heb diverse merken geprobeerd en ze laat alles staan. Ze is nu op een dusdanige leeftijd dat ze 's ochtends brok krijgt en 's avonds brok met blik. Als de anderen vers krijgen krijgt zij alleen blik.... Ik ga haar niet dwingen om vers te eten voor die paar jaar die ze misschien nog heeft.,...