Jobienn schreef:Wij hebben een schotse collie die op het moment ook niet heel goed wilt eten (ze is 14). We hebben daarom gewoon van die extra lekker blikken gekocht en dan eet ze wel gewoon. Misschien een optie om iets lekkers door haar brokken te doen?
Onze collie zoekt eigenlijk altijd de schaduw op en daar gaat ze dan lekker slapen, of ze gaat onder de planten liggen.
Wij hebben haar 1 keer laten scheren. Ik wil het nu eigenlijk weer laten doen voor de warmte, maar m'n moeder weet nog niet of ze dat wilt.
Ik lees verder even mee.
Ik heb het er met de trimster waar ze komt nog over gehad; het is al met al beter dat niet te doen. Als ze er wat mee op zou schieten wel. Wat er aan onderwol uit kan is eruit, haar buik is wel geschoren (aan de zijkant zit nog haar), en haar kont is "kaal"

De rest is kortgeknipt.
Zouden we haar helemaal scheren dan verliest ze ook bescherming die de vacht biedt.
Ze krijgt geen brokken maar vers vlees

en daar krijgt ze naar keuze smeerpate of een beetje Hills spul over, of als ze dat zou willen smeerkaas, of WAT dan ook.
Natuurlijk, voordat iedereen over me heenvalt, weet ik dat ze beter alleen vlees eet maar eh... "boeie!" .. als ze maar wat eet!
Ik heb zelfs dikke plakken broodbeleg-kipfilet en varkenslever gekocht; dat ze daar eventueel hnaar medicijn in aanpakt. Echt, het boeit niet wat ze op haar leeftijd nu wel pakt, ze moet aan het eten blijven. Zou ze daarmee stoppen, is het snel over natuurlijk.
Het koelt hier nu rap af en ik hoop dat ze straks na haar avondrondje nog wat doodgekookte kip wil pakken, evt met nog wat smuldier of dat Hills spul. Dan kan de pijnstiller er ook in hoop ik.
Ze heeft vandaag wat gegeten, niet veel maar goed, er zit wat in. Ze drinkt wel, maakt geen oververhitte indruk maar goed... Ze slaapt nu rustig. Slapen doet ze sowieso veel natuurlijk; ze is niet onrustig geweest.
Maar ook gisteren had ze al ontlasting die niet goed was dus het kan ook zomaar zijn dat er iets even verkeerd gevallen is en dat ze ook daarom niet helemaal in orde is.
Ik ben zeker niet ontevreden hoe het nu gaat.
Dit soort momenten zullen we nog meer gaan krijgen.
Ik ben echt blij dat er mensen in de buurt zijn (dus letterlijk), die haar ook kunnen komen bekijken en dus ook observeren... en die mensen zullen het ons heus vertellen als we over grenzen gaan.
Suzanne