Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Birmanenbabies van Lenthe & Davino! 5-4=1

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino! p11 - 7 weken

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Mooie kittens! :I:
Even uit interesse: is er een verklaring waarom veel siamezen en birmanen kittens scheel kijken? Het viel me op toen ik ooit een siamezen fokker zocht voor iemand. Is het puur een schoonheidsfoutje waar ze geen last van hebben of zit er neurologisch iets mis?
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Och ik ga ze straks nog missen :(:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik vind het werkelijk prachtige katten :I:

Is het geen mogelijkheid om Gioia onder fokkersvoorwaarden te plaatsen?
Als je volgende zomer gesetteld en getrouwd bent is Gioia uitgegroeid en kan je haar misschien een nestje laten krijgen,
en daar dan een mooie poes van houden :D Ik zeg ook maar wat hoor, maar zo hou je je opties wel open en kan je met dezelfde lijn verder gaan.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

-Saskia- schreef:Mooie kittens! :I:
Even uit interesse: is er een verklaring waarom veel siamezen en birmanen kittens scheel kijken? Het viel me op toen ik ooit een siamezen fokker zocht voor iemand. Is het puur een schoonheidsfoutje waar ze geen last van hebben of zit er neurologisch iets mis?
Hm, wat zie je scheel aan deze kittens dan? bedoel je dat ze wat naar buiten stonden in het begin?

Bij Birmanen zie je eigenlijk zelden schele katten. Heel af en toe zie je een birmaan die echt naar binnen scheel kijkt, zoals je bij Oosterse katten vaak ziet. Wat je wel bij de meeste Birmaan kittens (of Britten etc.) ziet is dat ze als ze jong zijn naar buiten scheel kijken, dat trekt weg naar mate ze ouder worden. Vooral Fiero had het heel erg als kitten, maar dat is al bijna weg.
Meestal is het zo: Hoe langer de oogjes naar buiten blijven kijken, hoe breder het koppie later wordt.

Ik heb zelf nog nooit een schele (dus naar binnen kijkende kat) gehad, dus daar heb ik verder niet echt ervaring mee.
sjm
Zeer actief

sTefaniA schreef:Ik vind het werkelijk prachtige katten :I:

Is het geen mogelijkheid om Gioia onder fokkersvoorwaarden te plaatsen?
Als je volgende zomer gesetteld en getrouwd bent is Gioia uitgegroeid en kan je haar misschien een nestje laten krijgen,
en daar dan een mooie poes van houden :D Ik zeg ook maar wat hoor, maar zo hou je je opties wel open en kan je met dezelfde lijn verder gaan.
Dat zou ik alleen willen als ze bij een bevriend, leuke fokker komt. Anders heb ik liever dat ze naar liefhebbers gaat.

Ik heb ook veel (HEEL veel) interesse van buitenlandse fokkers uit alle landen. Maar dat wil ik liever ook niet, ben er niet zo happig op. Ik heb liever een liefhebber in Nederland.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

sjm schreef:Wat je wel bij de meeste Birmaan kittens (of Britten etc.) ziet is dat ze als ze jong zijn naar buiten scheel kijken, dat trekt weg naar mate ze ouder worden.
Ah, ik wist niet dat er een verschil was tussen het naar buiten of naar binnen scheel kijken, bedankt voor de info! :ok:
sjm
Zeer actief

Zo, de kittens genieten nu van een heerlijke portie lamshartblokjes. Lekker kliederen, barfen en scheuren!
sjm
Zeer actief

Pfoeh, schattige kittens zijn dan even weg. :') Ze vinden het zó lekker, Valente trekt 't bij iedereen weg. Wát een vreetzak. Ze had al een dik stuk in d'r bek voor ik haar op de grond had gezet, ik was nog onderweg om d'r neer te zetten. Érzés was aan het kauwen op een stuk waar Fiero ook een stuk van wilde maar die kreeg een grom. En toen ik een stukje bij Valente weg wilde pakken terwijl zij druk aan het kauwen was op een ander stuk ging er héél rap een poot op. Dat was van haar _O- Roofdieren zijn het. :D

Vanaf het begin leer ik ze allerlei soorten voedsel eten. Ze krijgen eerst natuurlijk sowieso kittenbrok, maar dit geef ik niet al te lang. Ik geef zelf een graanvrije brok, goed natvoer en vers vlees. De kittens eten nu ook af en toe al Taste of the Wild, de volwassen (graanvrije) brok. Ook nog de kittenbrok. Ze krijgen allerlei soorten natvoer: Cosma, Feline Porta 21, Almo etc. en vanaf het begin af aan krijgen ze al Carnibest waar ze dól op zijn. Nu hebben ze voor het eerst lamshart gekregen. Ik vind het belangrijk dat ze goed voer krijgen, maar ook dat ze van alles eten. Dit heb ik met Tessa niet gedaan toen ze klein was en dat heeft ze van de fokker ook niet meegekregen en 't is een vreselijke miet met eten. Ze lust niets, geen carnibest, liever ook geen natvoer etc. Wanneer de kittenkopers vers willen geven is het natuurlijk ideaal als ze dit wat gewend zijn, vers kan anders lastig aan te bieden zijn. Ik ben zelf voorstander van vers en dit zal ik kittenkopers ook aanraden (niet opdringen natuurlijk). Maar het is heerlijk om kittens te hebben die lekker alles eten. Ze vinden het geweldig. Als ze wat ouder zijn mogen ze ook eens een eendagskuikentje proberen.

Even wat slechte telefoonfoto's ervan.

Gioia is aan 't aanvallen.
Afbeelding

Érzés en Valente
Afbeelding

Afbeelding

Valente
Afbeelding

Felico
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Valente
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino! p12 - Barf!

9 weken-kiekjes!

Gioia
Zat eerst zo lief toe te kijken:
http://sannemikfotografie.nl/images/ene ... n_1999.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fiero
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Érzés
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Felico
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Valente
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Simone88 »

Wat zijn ze leuuuuuuk!
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik kan er niet genoeg van krijgen :I:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
sjm
Zeer actief

Morgen moeten de kleintjes alweer voor de eerste enting + chip naar de dierenarts, zo zielig vind ik dat altijd. Ik vind ze eigenlijk te klein met 9 weken voor een chip, maar goed. Ze overleven het wel weer gelukkig :D Ze zijn 't meteen weer vergeten dat scheelt.

Gewichtjes nu:

Gioia: 940
Fiero: 1009
Érzés: 884
Felico: 1109
Valente: 870
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Ohhhh :I: ben verliefd
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

sjm schreef:Morgen moeten de kleintjes alweer voor de eerste enting + chip naar de dierenarts, zo zielig vind ik dat altijd. Ik vind ze eigenlijk te klein met 9 weken voor een chip, maar goed. Ze overleven het wel weer gelukkig :D Ze zijn 't meteen weer vergeten dat scheelt.

Gewichtjes nu:

waarom moeten ze met 9 weken een chip dan?
Afbeelding
sjm
Zeer actief

frank-bobby schreef:
sjm schreef:Morgen moeten de kleintjes alweer voor de eerste enting + chip naar de dierenarts, zo zielig vind ik dat altijd. Ik vind ze eigenlijk te klein met 9 weken voor een chip, maar goed. Ze overleven het wel weer gelukkig :D Ze zijn 't meteen weer vergeten dat scheelt.

Gewichtjes nu:

Omdat ik stambomen aan moet vragen, daar moet een chipnummer op komen. En de stambomen wil ik meteen meegeven als ze uitvliegen, niet later dat gehannes.
Ik doe het altijd zo, het komt ook altijd wel goed. En ach, over 3 weken is het ook zielig.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

sjm schreef:
frank-bobby schreef:

Gewichtjes nu:

Omdat ik stambomen aan moet vragen, daar moet een chipnummer op komen. En de stambomen wil ik meteen meegeven als ze uitvliegen, niet later dat gehannes.
Ik doe het altijd zo, het komt ook altijd wel goed. En ach, over 3 weken is het ook zielig.
ja snap ik maar chippen van katten is volgens mij nog niet verplicht toch?
Afbeelding
sjm
Zeer actief

frank-bobby schreef:
sjm schreef:
frank-bobby schreef:

Gewichtjes nu:

ja snap ik maar chippen van katten is volgens mij nog niet verplicht toch?
Jawel, bij mijn rasvereniging iig wel. Niet bij alle rasverenigingen geloof ik.
sjm
Zeer actief

Zo, het bezoekje aan de dierenarts zijn ze alweer vergeten. Ze zitten heerlijk te smikkelen nu. :D

Toen we bij de dierenarts in de wachtkamer zaten te wachten waren ze wat aan het etteren met z'n allen. Op de tafel lagen ze gewoon chill te slapen in het reismandje, het maakte hun niets uit.
Alleen de mannen hebben laten zien dat ze échte mannen zijn: jankerds :D Maar ook die waren het een seconde daarna alweer vergeten en lagen lekker op hun ruggetje te slapen in het mandje. De terugweg hebben ze ook allemaal geslapen en nu zitten ze dus te eten.

Ze zijn allemaal helemaal gezond verklaard en hebben het dus super gedaan! Valente was zelfs al 904 gram en daarbij net zo zwaar als Érzés, helemaal bij dus!

En terwijl ik dit typ zit Isa in het reismondje en gromt ze een beetje naar Iepie dat die er niet bij in mag, haha.
Kirry
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kirry »

Wat een kleine monstertjes, haha! Ik vind die bekkies die ze trekken wanneer ze goed op vlees aan het kauwen zijn altijd zo leuk: rimpeltjes rondom het neusje, beetje nauwe oogjes van het concentreren. Heel lief.
Fijn dat ze allemaal 'goedgekeurd' zijn bij de dierenarts. :cheer:
sjm
Zeer actief

Zo helemaal kapot na een gezellige dag vol kittenbezoekjes!!

Ook Gioia heeft een geweldig gouden mandje gekregen nu. :D De fokker van Lenthe was op slag verliefd op haar en ze gaat dus bij haar wonen. :D
De fokker van Lenthe heeft ook de oma van Lenthe en had de moeder van Lenthe ook, die is net vorige week overleden aan een tumor in haar maag helaas. Dus het is wel extra leuk dat er nu een kleinkindje weer bij komt wonen.

Mijn kleine prinsesje, mijn droompoesje heeft een fantastisch gouden mandje gevonden.

De kittens zijn sinds vandaag allemaal de kilo voorbij! :D
sjm
Zeer actief

Even wat kiekjes van FB geplukt. De beestjes zijn uitgeput van de hele dag kittenbezoek.

Isa is altijd dól, maar dan ook dólblij met kittenbezoek. Al die aandacht!! Whaaa!! Maar ze heeft niet zo goed dat die aandacht eigenlijk niet voor haar is.
De nieuwe blikopener van Fiero en Felico nam een mandje van haar nieuwe Petfunpaal mee zodat die een vertrouwd geurtje kan krijgen. Daar mogen ze even in slapen hier, dan hebben ze het geurtje straks mee naar hun nieuwe huisje. Je begrijpt natuurlijk wel dat Isa ook metéén dacht dat dat mandje voor haar was, net als alle speeltjes die ze vandaag hebben gekregen. Isa heeft het mandje toegeëigend:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar komt bij dat Isa ook nog weer last heeft van krakers in d'r pand:
Afbeelding

Afbeelding

Lenthe, heeft eigenlijk niets gedaan vandaag, maar is wel nét zo moe als de kittens en Iepie:
Afbeelding

En de kittens zijn ook heel gelukkig, verdeeld over de mandjes, in slaap gevallen. Felico ligt hier bovenop de catnipvis die z'n baasje voor ons heeft gemaakt :D
Afbeelding

Gioia helemaal uitgeput <3
Afbeelding
Kirry
Zeer actief

Wat fijn dat Gioia ook een gouden mandje heeft nu, vooral gezellig bij familie. :cheer:
Isa is echt om op te vreten. Dat koppie.. :lief:
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Eefsel »

Wat zijn ze toch prachtig zeg!

En Isa heeft ook een super schattig hoofd zeg :I:
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Oh wat zijn ze toch leuk. :I:
Groet,
Dorien
sjm
Zeer actief

De fokker van Lenthe/nieuwe eigenaresse van Gioia heeft nog een leuke foto van Iepie en mij gemaakt zaterdag. Wat een heerlijk dier is Iepie toch <3
Afbeelding

Ik blijf plat gemaild en gebeld worden. Er zijn nu sowieso 3 eventuele kittenkopers die heeeeelemaal verliefd zijn op Érzés en allemaal staan te springen om langs te komen en ze "voldoen aan alle eisen". Kortom: Super leuke, geschikte baasjes zo op het eerste gezicht na het mailcontact etc. Dus van harte welkom om langs te komen allemaal.
Maarja... Hoe moet je dat nou doen.

Zaterdagavond mailde één daarvan of ze zondag (gister dus) langs konden komen. Dat mailtje had ik niet meer op tijd gezien en had vanavond pas weer tijd om alle mailtjes bij te werken. Belde ze vanmiddag: "Ja sorry, ik kon niet meer wachten op een reactie dus heb gauw je telefoon nummer opgezocht. Ik wil zóóóó graag snel komen kijken". Ze willen dan eventueel Érzés en zijn ook opzoek naar een birmanenvriendje erbij (hadden anders Gioia en Érzés gewild). Klinkt nu super leuk dus!
Ze komen vrijdagochtend gezellig langs, ik ben benieuwd!
Kirry
Zeer actief

De blikopeners lopen je deur nog net niet plat. :LOL:
sjm
Zeer actief

10 weken alweer! Wat gaat dat vreselijk hard!

Even wat snelle studiofoto's, gewoon op een tafeltje. Ze gingen steeds te ver vooraan staan, maarja :') De tijd ontbreekt dus moet maar even zo.

Wat ze nu wegen en in een kleine week zijn aangekomen:

Gioia: 1127 (+187)
Fiero: 1176 (+167)
Érzés: 1070 (+186)
Felico: 1280 (+171)
Valente: 1046 (+176)

Gioia - Deze mooie Lilacpoint dame gaat bij de fokker van mama Lenthe wonen in Rotterdam.
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Fiero (Nieuwe roepnaam wordt Fin)- Dit zachtaardige Lilactabbypoint ventje gaat met zijn broer Felico verhuizen naar Zaandam.
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Érzés - Dit gekke heerlijke sealpointje wordt nog om gevochten door eventuele kittenkopers :D
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Felico (Nieuwe roepnaam wordt Nox)- Een ondeugend Bluetabbypoint ventje die samen met broer Fiero in Zaandam gaat wonen.
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Valente - Het kleine Bluetabbypoppetje <3 Gaat bij een Heilige Birmaan puberdametje wonen in Stiens.
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino! p13-10 weken!

leuk zeg
ook leuk dat er 2 samen blijven en hier nog dicht bij ook :F:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

De kittens hebben allemaal een ge-wel-dig gouden mandje!!
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

:cheer: wooot, Geweldig haha ik zou er zo eentje nemen als ik er plaats voor had!
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”