Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Birmanenbabies van Lenthe & Davino! 5-4=1

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Birmanenbabies van Lenthe & Davino! 5-4=1

Ongelezen bericht door sjm »

Lenthe werd gister weer krols en vandaag heb ik haar naar de knappe Davino gebracht.
Mijn mooie Choctabbydametje Lenthe is niet zo goed in de hand te houden qua hormonen. Lenthe is héél veel, lang en vaak krols. Die heeft geen periodes maar gewoon ALTIJD als het effe kan. Omdat ze ook mét pil onrustig is en aan het eind van de week alweer krols begint te worden zorgt dat ook voor veel onrust. Ook in haar lichaampje. Daarom heb ik na haar nestje vorig jaar besloten om haar op Suprelorin te zetten, een chip waarmee ze minstens 6 maanden (maar kon ook langer dan een jaar) "uitgeschakeld" zou moeten zijn. Deze chip heeft niets gedaan bij Lenthe, ze was vrij snel gewoon weer krols. Dus maar weer aan de pil, waar ik geen voorstander van ben, om het toch nog enigszins uit te kunnen stellen. Dat is gelukt tot nu, gelukkig. Lenthe is een forse poes die niets te lijden heeft onder een nest gelukkig, je zag toen haar vorige nest uitvloog niet eens dat ze een nest gehad had. Op dit moment moet ik gewoon naar de gezondheid en rust van Lenthe kijken en dat is haar nu weer laten dekken. Er zit nu bijna een jaar tussen. Ik had liever iets langer maar het is natuurlijk prima zo voor haar. Dat gaat voor. We zijn erg blij een nestje van deze mooie combi te kunnen verwachten.

Lenthe is een mooie stevige dame met een enórm diepe chocolatekleur en gigántisch blauwe ogen. Haar karakter is fantastisch, evenwichtig, lief, knuffelig, gek etc. Gewoon een heerlijke kat. Haar vacht is onderhoudsloos, ook erg makkelijk. Een droom poes. Haar vorige nest heeft ze ongelooflijk goed gedaan. De kittens zijn heerlijk geworden, kijk naar mijn Iepie :cheer: :I: De kittens zijn stuk voor stuk prachtig, onverstoorbaar, enórm knuffelig en kletserig en gewoon heerlijk. Iepie is het geweldigste katje wat ik ooit heb meegemaakt.

Davino vult Lenthe erg goed aan. Het is sowieso een práchtkater en ik wilde altijd al een nestje van hem. Hij vererft super mooie uitstralingen, die óógjes van hem <3 Hij heeft prachtige ogen dus samen met Lenthe MOET dat wel mooi worden. Hij heeft een mooie volle kop en veel vacht, dat kan Lenthe wel gebruiken.

Qua stamboom passen ze ook erg goed bij elkaar, zeker niet onbelangrijk natuurlijk.

Ik denk een prachtige, droomcombi!

Eind van de middag vandaag zijn we daar aangekomen. Lenthe stapte direct uit haar reismandje en ging Davino in elkaar timmeren :LOL: Even later begon ze weer te rollen en terwijl we op de bank zaten zagen we dat ze gedekt werd. Nog geen geslaagde dekking maar het begin was er. Toen we op de terugweg waren kreeg ik een whatsappje met een filmpje van de eerste geslaagde dekking. Dus dat wordt over 3 weken tietjes staren en als alles goed gaat is Lenthe 18 maart uitgerekend (Tessa was vorig jaar 17 maart uitgerekend en kreeg haar nest op 18 maart). Spannend :cheer:

Ik zie er heel erg naar uit om ons E-nestje te ontvangen :cheer:

Lenthe:

Davino ( http://www.catterydeluro.nl/)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door sjm op 23 jun 2013 14:24, 16 keer totaal gewijzigd.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino!

Ongelezen bericht door Laura84 »

spannend voor je!
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Lenthe is erg mooi, spannend hoor!
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Spannend!
Vind het zulke mooie katten!
Er zullen vast mooie kittens uit komen!
Ben benieuwd als ze geboren zijn!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Wat leuk en spannend weer!
Je weet wat ik van Lenthe vind en Davino is inderdaad een knapperd :I:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
sjm
Zeer actief

Die kunnen niet anders dan heel erg knap worden :I:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

sjm schreef:Die kunnen niet anders dan heel erg knap worden :I:
Absoluut!!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Oe dat worden mooie babietjes :I:
sjm
Zeer actief

Hm, dat is nog niet duidelijk hoe het allemaal verder gaat. Na volgend jaar wordt alles sowieso gesloten, dan vind ik het wel mooi geweest.
Als hier nog een droomkitten bij zit die onze Twiepie (Tweede Iepie, aangezien Iepie van Lenthes vorige nest zó goed bevalt) kan zijn mag die blijven.
Als die hier niet bij zit overweeg ik Iepie te laten dekken in de zomer. Maar ik neig naar niet met Iepie fokken, niet omdat ze niet fokgeschikt is. Maar omdat ze mijn speciale prinsesje is en ik twijfel of ik dat risico wel wil lopen met d'r. Van Lenthe weet ik dat ze het súper goed aan kan. Dus het is even afwachten. We willen een "Twiepie", maar of dat van dit nest gaat zijn dat weet ik niet.

Ik heb nu zoveel mensen die een kitten willen dat Lenthe er een stuk of 15 zou moeten krijgen. En zelfs al voor volgend jaar als ik haar dan nog een nest zou willen laten krijgen. Dus ach, maar even zien hoe alles loopt.
sjm
Zeer actief

Sinds gisteravond is ze weer lekker thuis. Nu 3 weekjes afwachten voor we iets weten.... Is het al om? Haha.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wat leuk! Alweer 5 jaar geleden zat ik in precies dezelfde tijd ons Wiske zwanger te kijken :mrgreen:
Poezeke is geboren op 23 maart.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Lenthe is een plaatje :I: ik ben wat minder enthousiast over de kater, maar er gaan ongetwijfeld hele knappe kittens uit deze combinatie komen. Gefeliciteerd en sterkte met wachten :E:
sjm
Zeer actief

Verdorie.. Lenthe heeft Iepie aangestoken.. Iep begint krols te worden, mijn baby iep... Ze is nog maar 9 maand ik wil t nog helemaal niet. Nu zit ik met een ontkrolsende kat die zwanger moet zijn, een puber van 9 maand die niet zwanger mag worden en een gestoorde castraat die nog steeds niet snapt dat zij niet meer krols kán worden.. Zucht.
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Spannend hoor! Hopelijk is Lenthe zwanger...
Waarom zou Iepie een nest niet aankunnen trouwens?
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

leuk hoor hoop voor je op mooie kittens
dan is destiny 1 maand eerder ongeveer dan lenthe
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ilupa schreef:Spannend hoor! Hopelijk is Lenthe zwanger...
Waarom zou Iepie een nest niet aankunnen trouwens?
Ze zou t vast aankunnen, ongetwijfeld. Maar allereerst vind ik 9 maanden veel te jong als het nog gewoon uit te stellen is. En ik weet nog niet óf Iepie überhaupt een nest gaat krijgen..
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Kan niet anders als dat daar prachtige kittens uit gaan komen
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
sjm
Zeer actief

Lenthe en Tessa liggen heerlijk naast me op de bank. Lenthe oefent alvast haar poses voor een (hoop ik) dikke buik :D

Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Apart hoe smaken verschillen, ik vind Lenthe niet zo mooi.
hou gewoon niet van chocolate.
Maar die kater, wauw!
Mijn favoriet is echter het poesje uit je avatar, om te stelen vind ik haar! :I:
sjm
Zeer actief

Haha, grappig inderdaad. Jij houdt dan niet zo van de hardere kleuren begrijp ik?
Aangezien Iepie (avatar) en Davino (kater) allebei wat zachter van kleur zijn.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

oh heb jij nog mazzel met lep
duchess is nu al zeker een maand om de week krols pff
en ff een belangstellende vraag
waarom zet je elke keer een anderen kleur op lenthe zoals rood of nu blue
ipv lilac of chocolate ?
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ik kies een kater niet uit op kleur, maar op: stamboom, bouw/uitstraling, gezondheid en karakter.
De kleur is een leuke bijkomstigheid.

Ik zou ook niet weten waarom je bijvoorbeeld een chocolate of lilac kater op een chocolatetabbypoes moet zetten? Wat is jouw beweegreden hiervan?

En het maakt ook niet uit, of ze nu deze kater heeft of een chocolate of lilac. Ze kan uit deze combi alle kleurtjes geven, waarbij 75% kans op tabby (rood en tortie uitgesloten natuurlijk).
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Klopt, ik hou van zachte kleuren....blue vind ik ook mooi.
En tabby tekening vind ik ook niet zo.

Bi-colours vaak wel weer.
Maar wat is nu het verschil precies tussen birmaan en ragdoll?

ik ben overigens wel heel benieuwd naar je nestfoto's straks!
sjm
Zeer actief

Ik vind bluepoint helemáál niet mooi, bluetabby daarentegen wel.
Verder vind ik alle kleurtjes wel leuk, als de kat dé uitstraling maar heeft.

Bi-colour komt alleen bij Ragdolls voor. Een ragdoll heeft een iets andere uitkijk, wat mij minder aanspreekt.
De birmaan móet witte voetjes hebben en mag geen witte vlekken in de points hebben verder. De Ragdoll heeft alleen witte voetjes wanneer het een Mitted is, maar daar hoort ook meteen een witte kin bij.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

sjm schreef:Ik kies een kater niet uit op kleur, maar op: stamboom, bouw/uitstraling, gezondheid en karakter.

Ik zou ook niet weten waarom je bijvoorbeeld een chocolate of lilac kater op een chocolatetabbypoes moet zetten? Wat is jouw beweegreden hiervan?

En het maakt ook niet uit, of ze nu deze kater heeft of een chocolate of lilac. Ze kan uit deze combi alle kleurtjes geven, waarbij 75% kans op tabby (rood en tortie uitgesloten natuurlijk).
ik zoek ze natuurlijk ook uit op stamboom uiterlijk en karakter
maar mij is verteld als je combi lilac x choc of anders om doet je alleen die 2 kleuren eruit kan krijgen
Afbeelding
sjm
Zeer actief

frank-bobby schreef:
sjm schreef:Ik kies een kater niet uit op kleur, maar op: stamboom, bouw/uitstraling, gezondheid en karakter.

maar mij is verteld als je combi lilac x choc of anders om doet je alleen die 2 kleuren eruit kan krijgen
Dat is correct, maar waarom zou je dat perse willen? Ik hoef niet alleen maar choc of lilac hoor. :wink:
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

sjm schreef:
frank-bobby schreef:

Dat is correct, maar waarom zou je dat perse willen? Ik hoef niet alleen maar choc of lilac hoor. :wink:
oke ja dat kan
ik fok juist alleen met die 2 kleuren vandaar
en mischien komt lilac en choc al wat meer voor bij de birmaan als bij de ragdoll?
Afbeelding
sjm
Zeer actief

frank-bobby schreef:
sjm schreef:
frank-bobby schreef:

oke ja dat kan
en mischien komt lilac en choc al wat meer voor bij de birmaan als bij de ragdoll?
Dat zou best eens kunnen, maar dan nog zou ik niet op kleur fokken.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

sjm schreef:
frank-bobby schreef:
sjm schreef:
frank-bobby schreef: ik zoek ze natuurlijk ook uit op stamboom uiterlijk en karakter
oke ja dat kan
Dat zou best eens kunnen, maar dan nog zou ik niet op kleur fokken.
Heel goed van je :ok: andere dingen zijn namelijk ook stukken belangrijker dan de kleur!
sjm
Zeer actief

Aangezien ik even in de gaten wil houden wanneer Iepie weer op gewicht is na haar krolsheid Lenthe ook even gewogen. Ze weegt nu 3700 gram. :D Ze woog toen ze terugkwam 3616 gram. Ze is amper krols geweest en heeft bij Davino ook flink gegeten dus afgevallen is ze niet echt tijdens de krolsheid.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”