Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lager rug hernia

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

senna en odin
Zeer actief

Lager rug hernia

Ongelezen bericht door senna en odin »

Senna heeft sinds kerst vorig jaar een lage rug hernia.
Hiervoor is hij onder behandeling bij De Tweede Lijn. En hij krijgt daarvoor Gabapentine. Pijnstilling.
IN de stopperiode van de pijnstilling merk je toch verandering. Hij is minder mobiel dan mét, komt moeilijker uit zijn mand omhoog.
We kunnen hem laten opereren hieraan en kosten etc is geen probleem.
Het probleem waar ik wel over nadenk is zijn HD (en knieën) . Dat zit in zijn rechterheup. En links heeft hij al een TTA ( knie) operatie gehad.
Zijn andere knie is ook al slechter en zal er ook binnen een jaar of wat aan moeten geloven.
Ik zit heel erg te dubben wat ik nou moet. Hij word dit jaar 8 maar wordt natuurlijk heeeeeel oud :D
Stel je laat hem aan de hernia opereren, hoe lang duurt het dan voor zijn heup echt gaat opspelen dat je hem daaraan moet laten helpen. Zijn knie komt er ook aan.
Dat zou betekenen dat hij wellicht de laatste 4/5 jaar van operatie naar revalidatie naar operatie gaat :ugh:
Ik wil hem heel graag oneindig lang bij me hebben maar het moet wel een fijn leven zijn voor hem. Hij moet nu al inleveren omdat hij niet meer achter zijn geliefde bal aan mag. Maar dat lossen we op door geestelijk wat meer te doen.
Wat zouden jullie doen?
Groetjes Belinda
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Re: Lager rug hernia

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik zou hem al die operatie's niet aandoen, een rugoperatie is al zwaar en doordat hij nog moeilijker zal kunnen gaan tijdens revalidatie kan zijn dat hij meer last van heup gaat krijgen en van zijn slechte knie.

Ik heb toen schelsey aan kruisband werd geopereerd gemerkt dat ze tijdens revalideren veel meer last kreeg van haar heupen, ze heeft ook hd.

Nu is ze 12 een heeft ook een hernia in rug, alsook spondylose.

De dierenarts waar ik ga heeft voor haar hernia wel een behandeling gestart met hoge dosis prednisolone om zwelling weg te nemen, dit heeft geholpen bij haar want de lichte verlamingsverschijnsels zijn weg maar ze heeft nu enorm veel last van spondylose en om het toch wat leefbaar te maken voor haar
krijgt ze elke dag een lage dosis prednisolone en 1 tablet gabapentine.

Het gaat redelijk met haar nu, ze is natuurlijk 12 voorbij, dus ja, niet te vergelijken met een 8 jarige hond
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Heb je al eens naar acupunctuur gekeken? Acupunctuur werkt vaak heel goed bij hernia's. Bovendien kan je vaak pijnmedicatie behoorlijk terugdringen. Op die manier zou je zijn leven kunnen verbeteren zonder/minder ingrijpende operaties ("pappen en nathouden")...
www.acupunctuurbijdieren.nl heeft een lijst van dierenartsen die met acupunctuur werken.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Monky had een lage rug hernia, gekregen na 2 TPLO kruisband operatie's, 1 meniscus operatie en 2 X LPC.
Monky kreeg moderin injecties in zijn rug, een operatie was bij hem niet te doen en had ik ook niet meer gedaan.
Monky heeft veel pijn gehad in zijn leven, maar is toch actief en met plezier 11 jaar geworden, maar nooit maar dan ook nooit meer dat ik zo ver zal gaan.
Heel vaak en achteraf misschien te vaak heb ik medelijden met hem gehad, hij was mijn eerste hond en ik moest nog heel veel leren en geleerd heb ik van hem :love:
Heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”