Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo net de hechtingen eruit.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Zo net

Ongelezen bericht door M@scha »

och meiske toch... lola heeft laatst eenzelfde operatie gehad en ik schok ook van de enorme ritssluiting ondanks de waarschuwingen vooraf van de dierenarts. bij haar is het helemaal goedgekomen

hier zie je op haar linkerborst een stuk van het litteken

Afbeelding
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Veel beterschap,hopelijk gaat het snel beter. :roos:
Altijd zo sneu als de beestjes pijn hebben.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Dank jullie voor jullie reacties.

Ik weet wel dat het goed komt, maar ik vind het toch eigenlijk wel rot voor haar.
Ze vind het maar niks in de bench, maar goed ik wil ook niet dat het knokken gaat worden, want Nikkie vind het maar gek als Tama met zo kap loopt en ze ruikt natuurlijk ook dat wondvocht en Tama wil absoluut niet dat er iemand aan haar achterkant ruikt, dus ook om gevechten te voorkomen even in de bench.

Tama zit dadelijk vol met littekens, ze had er al een aan de andere kant, alleen niet zo lange, en een op haar keel.
Ik zeg al, dadelijk is ze de hond van 6 miljoen. Nou ja, dat is natuurlijk overdreven.
Maar voor wat zij aan operatiekosten gekost heeft had ik al drie nieuwe honden voor kunnen kopen, dat is dan natuurlijk Tama niet, maar dat hoeft geen nadeel te zijn, want Tama is niet een van de makkelijkste, al moet ik zeggen dat ze eigenlijk van de drie wel mijn favoriet is.

Al zal ik dat hysterische gegil van haar niet missen als ze ooit dood gaat, want dankzij dat hysterische gegil van haar denken mensen dat ik mijn honden in elkaar aan het slaan ben, vorige keer werd ik door iemand aangesproken dat ze de politie willen gaan bellen omdat ik mijn honden mishandel.
Maar ondanks dat gegil wil ik haar toch nog niet missen hoor.

En wat mensen van me denken zal me eigenlijk toch worst zijn, alleen als je er vaak op aan gesproken wordt word je het weleens zat.
Iemand anders zei een paar jaar terug al dat ze dacht dat ik mijn hond in elkaar aan het slaan was, alleen ging zij over de galerij hangen om te kijken wat ik deed en ik deed niks, dus als mensen dan gewoon even over de galerij hangen zien ze dat ik ze niks doe, al pak ik haar weleens bij haar halsband beet als ze zo tekeer blijft gaan. Alleen helpt dat niet altijd soms gaat ze dan nog harder tekeer. Hahaha.
Tegenwoordig probeer ik het voor te zijn door al bij het eerste geluidje te zeggen dat ze haar kop moet houden en dat wil nog weleens helpen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ben dol op jouw duidelijkheid en eerlijkheid, Gon :ok:

Beterschap, het komt wel goed, dat weet jij ook. Maar gedoe is het wel nu.
Houdt je man het een beetje vol of is ie de crematie al aan het regelen?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Heel veel beterschap voor Tama, hoop dat ze snel opknapt
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Beterschap voor Tama.

Ook mijn kleine Gizmo kon krijsen als geen ander, ik weet dus hoe vervelend dit is. Alleen deed hij het voornamelijk buiten als hij andere honden zag, maar wel zo erg dat de mensen uit het raam keken of zich omdraaiden, om te kijken wat dat kleine lieve hondje wel niet werd aangedaan. Hij is de laatste jaren van zijn leven blind/doof geweest, toen was het logischerwijs afgelopen met het gekrijs.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marjoleine schreef: Houdt je man het een beetje vol of is ie de crematie al aan het regelen?
*Proest!* Daar ging mijn thee... :F:
gonnie
Zeer actief

LongFields schreef:
Marjoleine schreef: Houdt je man het een beetje vol of is ie de crematie al aan het regelen?
*Proest!* Daar ging mijn thee... :F:
Die drukt steeds zijn snor, ik ben daarnet weg geweest en toen heeft hij haar laten drinken maar dat gaat hij op een lepel geven dus heel haar dekentje was nat.
Nou is mijn man gauw pleitte gegaan, had Tama net uitgelaten en haar kap weer opgedaan, had die kap even afgedaan met uitlaten want anders wil ze niet piesen, ze gilt hysterisch als de riem tegen de kap opkomt, maar thuis moest de kap weer om en toen ik haar in de bench wilde doen gilde ze weer als een mager speenvarken, toen ontplofte mijn man zowat die dacht dat ik haar wat ergs aandeed was alleen de riem maar die weer tegen de kap aankwam.

Gisteren bij de dierenarts maakte hij ook dat hij wegkwam toen ze onder narcose werd gebracht. Wat daar nou eng aan is mag Joost weten.

Maar hij is nog niet de crematie aan het regelen hij denkt dat het nu wel goed is nu die tumoren weg zijn behalve dan die twee speldeknopjes aan de andere kant, het is wel leuk hij wilde haar laten opereren maar ik mag voor haar zorgen.

Maar goed hij betaalt de dierenarts tegenwoordig, dat is wel pas in werking gesteld toen ik steeds weigerde om voor elke scheet naar de dierenarts te gaan nadat ik elke keer geld kwijt was voor Jan met de kleine achternaam, nu kan ik niks meer zeggen vind hij als we weer eens voor niks langs de dierenarts gaan. Hahaha.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Beterschap voor de jongedame !

Maar wat een prijs zeg, hier kost dat 168.12 euro exclusief de antibiotica !
Overigens normaal om niet beide kanten gelijk te doen want dan is er een risico dat het weefsel ertussen afsterft.

Sterkte !
Sandra
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Had haar beter op het eind van de vakantie in Oostenrijk kunnen laten opereren, maar goed dat is voor haar niet leuk want tijdens dat kleine stukje naar huis gisteren in de auto had ze al flink veel pijn tijdens het rijden en in en uit de auto gedragen te worden.
In Oostenrijk zijn de dierenartsen ook lekker goedkoop, vorig jaar waren we 20 euro kwijt voor twee injecties tegen de allergie van Nikkie voor wespensteken. En dat was dan ook nog eens in de tijd dat de dierenarts geen spreekuur had.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Beterschap voor je meissie Gon :roos:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Sterkte en beterschap!!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Beterschap voor Tama en sterkte voor jou Gonnie :flower: , is altijd zo naar als een van je beestjes ziek is.
Ik vroeg me alleen af waarom gilt Tama buiten dan zo erg, is dat als er andere honden voorbij komen?
gonnie
Zeer actief

Annedee schreef:Beterschap voor Tama en sterkte voor jou Gonnie :flower: , is altijd zo naar als een van je beestjes ziek is.
Ik vroeg me alleen af waarom gilt Tama buiten dan zo erg, is dat als er andere honden voorbij komen?

Ja, als ze honden ziet en dan vooral vlak bij ons flat.
Of als ze onderweg een kat ziet of een haas, en dan vooral als ze aan de lijn loopt hoor, al gilt ze ook wel als losloopt en achter een haas aangaat maar dat is toch ander gegil.

Ze gilt nu ook als de riem tegen de kap aan komt, en ze gilt als ze niet uitkijkt en tegen mijn voet aan komt dan sta ik er nog geeneens op.

En als er mensen lopen op de galerij dan moet er ook gegild worden, je snapt dat ik dat helemaal niks vind want ik loop soms al heel erg vroeg en dan liggen mensen nog te slapen.
En dan kan ik haar wel bij haar halsband pakken om haar stil te krijgen maar soms werkt het averechts en gaat ze nog harder gillen. Het is gewoon een aansteller eerste klas.

Al moet ik zeggen dat als ik zo ritssluiting in mijn buik had ik toch niet zo snel zou gaan lopen denk ik. Dus daar vind ik haar wel weer knap in.

Gelukkig gaat het vandaag wat beter met haar. Ze wordt iets vrolijker. Kan misschien ook wel aan de tramadol liggen want vorig jaar had ze alleen Metacam en toen was ze strondchagrijnig vooral na de operatie aan haar keel, toen vloog ze ons zowat aan als je de drain in haar keel moest verplaatsen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

O ja nu snap ik het, ja daar zou ik ook niet vrolijk van worden, ze gilt haast bij alles dus....maar ja nu is ze zielig dan mag het wel hè :wink: (een beetje dan). Nogmaals beterschap voor haar hoor, en hopelijk kun je vannacht een beetje slapen.
lida82
Actief
Mijn ras(sen): GOLDEN RETRIEVER
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door lida82 »

beterschap voor je meisje :flower: .

vrienden van ons hebben ook een duitse pintcher, een black and tan reu, dat is ook zo'n giller.
echt irritant hahahaha, maar verder is het een echte scheet
Afbeelding
in liefde volle herinnering
tosca joris van spokendam
sweet bull (storm) van spokendam
gonnie
Zeer actief

Dank jullie voor je reacties.

En ook al is ze nou zielig vind ik het nog niet leuk als ze het doet.
Al doet ze het nu alleen als ze schrikt, toen ze vandaag honden zag hield ze haar bek, zal nu wel te veel pijn hebben om uit haar dak te gaan.

Ze ligt nu weer lekker te piepen. Ben bang dat het weer slecht slapen wordt.
Maar dat kom ik ook wel weer te boven. Hahaha.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Heel veel beterschap!!!!
Afbeelding
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Nou, dat valt nu even niet mee zo te lezen. Beterschap voor je hondje :knuffel1:
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Dank jullie.

Heb daarnet, ondanks dat ze eigenlijk maar kleine stukjes mocht lopen, drie kwartier met haar buiten geweest ze vertikt het om te poepen en ik weet hoe mijn man is, die wil dan rustig morgen weer naar de dierenarts.
Maar mooi niet poepen hoor, ben toch maar naar huis gegaan, ondertussen was mijn man thuis gekomen en die vroeg en heeft ze gepoept, ik nee ze heeft niet gepoept, hij weer nou dan moeten we maar weer naar de dierenarts, nou mooi niet.
Mijn honden poepen wel vaker niet als het gras nat is, een rechtgeaarde Pinscher wilt geen natte poten krijgen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heeft ze na de operatie wel al een keer gepoept?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

gonnie schreef:Dank jullie.

Heb daarnet, ondanks dat ze eigenlijk maar kleine stukjes mocht lopen, drie kwartier met haar buiten geweest ze vertikt het om te poepen en ik weet hoe mijn man is, die wil dan rustig morgen weer naar de dierenarts.
Maar mooi niet poepen hoor, ben toch maar naar huis gegaan, ondertussen was mijn man thuis gekomen en die vroeg en heeft ze gepoept, ik nee ze heeft niet gepoept, hij weer nou dan moeten we maar weer naar de dierenarts, nou mooi niet.
Mijn honden poepen wel vaker niet als het gras nat is, een rechtgeaarde Pinscher wilt geen natte poten krijgen.
:wink: nou, het siert je man wel dat hij (over)bezorgd is. beter zo, dan niks kunnen schelen moet je maar denken. het komt vast wel goed met d'r. gillerd of niet het is een pittige tante als ik dat zo lees, ben dol op die verhalen krijg er helemaal beeld bij. al is dit een minder leuk verhaal natuurlijk. :flower:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

beterschap met het meisje!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
gonnie
Zeer actief

Corneliana schreef:

:wink: nou, het siert je man wel dat hij (over)bezorgd is. beter zo, dan niks kunnen schelen moet je maar denken. het komt vast wel goed met d'r. gillerd of niet het is een pittige tante als ik dat zo lees, ben dol op die verhalen krijg er helemaal beeld bij. al is dit een minder leuk verhaal natuurlijk. :flower:
Natuurlijk komt het goed met haar.

Het is niet echt leuk hoor die overbezorgdheid. Het wordt alleen maar erger hoe ouder hij wordt.
Ach, er zijn ergere dingen hoor dan een paar verwijderde mamatumoren.

Het is inderdaad een pittige tante, al vind ik haar nu minder opvliegend dan vorig jaar na de operatie aan haar keel. Maar misschien is ze nu wel stoned.
Toen de assistente gisteren zei dat ze weleens stoned kon worden van de tramadol zei ik dat ik hoopte dat ze dan wat liever is.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Beterschap met Tama!
Hoop dat ze snel opknapt voor je!
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

gonnie schreef:
Corneliana schreef:

Natuurlijk komt het goed met haar.

Het is niet echt leuk hoor die overbezorgdheid. Het wordt alleen maar erger hoe ouder hij wordt.
Ach, er zijn ergere dingen hoor dan een paar verwijderde mamatumoren.

Het is inderdaad een pittige tante, al vind ik haar nu minder opvliegend dan vorig jaar na de operatie aan haar keel. Maar misschien is ze nu wel stoned.
Toen de assistente gisteren zei dat ze weleens stoned kon worden van de tramadol zei ik dat ik hoopte dat ze dan wat liever is.
ik snap dat het niet leuk is, het klinkt grappig maar je moet er maar mee leven. misschien knapt ze hier wel flink van op uiteindelijk al weet je dat nooit.
gonnie
Zeer actief

ranetje schreef:Heeft ze na de operatie wel al een keer gepoept?

Nee, ze heeft nog niet gepoept, maar dat gebeurt wel vaker hoor als het gras nat is dan willen de meiden niet poepen en het is moeilijk om een droog stukje gras te vinden als het regent, en het gras staat ook nog eens hoog hier dus dat is extra lastig.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Hoe blij kan je zijn met een hoop stront. Hahahaha.

Duurde wel weer even want ze wil niet vlakbij het flat poepen, maar ze wilde ook niet richting het bos eigenlijk wilde ze gewoon weer naar huis nadat ze gepiest had, maar ze moest van mij poepen en uiteindelijk poepte ze gelukkig maar want anders had mijn man vast wel weer naar de dierenarts gewild.
Hij stond me al op te wachten toen ik terug kwam om te vragen of ze al gepoept had.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

:cheer: :cheer: dat ze gepoept heeft!
Ik las je verhaal net. Je zal blij zijn dat het achter de rug is.
In 2007 heb ik het niet bij Beau laten doen. Er zaten al voelbare uitzaaiingen in de oksels. En dan 2x een operatie. Nee. Ze had ook al pijn en heb ik haar toen ze meer pijn kreeg (met pijnstilling) laten gaan. Vreselijk.
Ik hoop dat het met Tama allemaal goed komt. Beterschap
Afbeelding
Neeltje
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

gonnie schreef:Hoe blij kan je zijn met een hoop stront. Hahahaha.

Duurde wel weer even want ze wil niet vlakbij het flat poepen, maar ze wilde ook niet richting het bos eigenlijk wilde ze gewoon weer naar huis nadat ze gepiest had, maar ze moest van mij poepen en uiteindelijk poepte ze gelukkig maar want anders had mijn man vast wel weer naar de dierenarts gewild.
Hij stond me al op te wachten toen ik terug kwam om te vragen of ze al gepoept had.
:LOL:
Dat is ook gebeurd, pffff....betekent volgens mij dat ze minder pijn heeft?
Beterschap voor Tama :flower:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”