Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

the limit

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: the limit

Ongelezen bericht door Machie »

Marion. schreef:
massam schreef:dat kan ik mij voorstellen jaar :-) het zeker weten vind ik een ander iets en nogal uhm.. vreemd als je het niet hebt ervaren.
Je gaat me toch niet vertellen dat FB jouw leven heeft verrijkt :80:
de mijne wel :mrgreen:
Via facebook blijf ik op de hoogte van alle debutanten/oefenwedstrijden.
Hier heb ik superleuke dagen aan :)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Marion. schreef:
massam schreef:dat kan ik mij voorstellen jaar :-) het zeker weten vind ik een ander iets en nogal uhm.. vreemd als je het niet hebt ervaren.

dat vind ik altijd zo'n bullshit. mijn leven verrijkt! hallelujah!! :LOL:

maar ja, het heeft inderdaad veel positiefs opgeleverd.

waar ik eerst veel mailde met een vriendin van mij die ver weg woont kunnen we nu sjetten, ik ken veel mensen die verder weg wonen en heb het idee dat ze nu iets dichterbij zijn zoals de fokker van onze sam. geen mensen waar je wekelijks op bezoek gaat maar wel leuk om elkaars bezigheden een beetje bij te houden etc. maar ik zit dan ook bij weinig van die groepen en zo. voor mij is het echt een privé dingetje voor goede bekenden, vrienden en familie
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jaap* schreef:
Ja, misschien valt vierendelen ook wel mee. Dat heb ik ook nog nooit ervaren :engel:
aan de andere kant de mensen die het wel ervaren hebben, die klagen niet :engel: dus wie hoe t is
M@scha
Zeer actief

Jaap* schreef:
Ja, misschien valt vierendelen ook wel mee. Dat heb ik ook nog nooit ervaren :engel:
inderdaad, tis maar net hoe wanhopig je bent :engel:
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

massam schreef:
Marion. schreef:

waar ik eerst veel mailde met een vriendin van mij die ver weg woont kunnen we nu sjetten, ik ken veel mensen die verder weg wonen en heb het idee dat ze nu iets dichterbij zijn
Dat heb ik ook.
Mijn zoon in Thailand, een vriendin op Aruba en een vriend in Frankrijk.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Tara schreef:
Rami schreef:
Tara schreef:
Punzel schreef:Huh Nanna, heb jij facebook? Volgens mij ben ik nu echt officieel de enige die niet aan die mafheid meedoet :schrik:
Nee hoor, ik ook niet. En ik mis er zo te zien ook helemaal niks aan. :pffff:
En nog een facebook-loze hier. En ik weet wel zeker dat ik er helemaal niets aan mis. :wink:
We kunnen ook best dinnetjes zijn zonder facebook. :pffff: :mrgreen:
Hoe kenne we nou probeertjes doen zonder feestboekje?
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

massam schreef:
Marion. schreef:

waar ik eerst veel mailde met een vriendin van mij die ver weg woont kunnen we nu sjetten, ik ken veel mensen die verder weg wonen en heb het idee dat ze nu iets dichterbij zijn zoals de fokker van onze sam. geen mensen waar je wekelijks op bezoek gaat maar wel leuk om elkaars bezigheden een beetje bij te houden etc. maar ik zit dan ook bij weinig van die groepen en zo. voor mij is het echt een privé dingetje voor goede bekenden, vrienden en familie
Tja, ach. Chatten deed ik 15 jaar geleden ook al hoor. En ik ben gewoon ongeveer life bij de bevalling van Saar aanwezig geweest hoor (13 jaar geleden), inclusief chat bij de webcam. Nog steeds geen FB voor nodig :19:
Als je je stelling verandert in, de tijd voor internet en nu, dan ben ik het met je eens en zijn de afstanden heel veel kleiner geworden. Maar ja, dat was met de komst van de telefoon ook zo.

Ik zie nog steeds dat "vele positieve" wat facebook expliciet zou moeten opleveren, niet.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

massam schreef:
Rami schreef:
Tara schreef:
Punzel schreef:Huh Nanna, heb jij facebook? Volgens mij ben ik nu echt officieel de enige die niet aan die mafheid meedoet :schrik:
En nog een facebook-loze hier. En ik weet wel zeker dat ik er helemaal niets aan mis. :wink:

hoe weet je dat dan?
Ehm... onbenullige ruzies die uitmonden in ware hetzes en soms zelfs in klopjachten, moordpartijen. Het privacyschending gedoe (overigens ook van Faceboek zelf), hoe mensen zich profileren; altijd leuk, altijd geweldig, altijd perfect. Het sparen van vrienden (men mocht is denken dat je een eenzame nerd bent :tongue: ). Dat mensen hun hele leven online zetten, dingen die ik niet wil weten - en waarvan het waarschijnlijk beter is dan niemand het weet :ugh:.
Maar goed, ik ben een zeikerd hoor, op dit gebied. Ik houd echt van mijn Macbook en alle mogelijkheden die ik heb om van alles te weten te komen, om mijn werk te kunnen doen, en ja, ook om contacten te onderhouden (gewoon via email of af en toe via een forum) maar het hele sociale media gebeuren, daar heb ik niets mee.
Laatst gewijzigd door Rami op 21 mei 2013 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Tara schreef:
Mit schreef:
Tara schreef:
Rami schreef:
Hoe kenne we nou probeertjes doen zonder feestboekje?
Dan stuur je toch gewoon een whatsappje? Als je een tipje of een leuk ideetje hebt, dan hoor ik dat natuurlijk altijd graag.
En mijn dinnetje ben je toch wel, door dikje en dunnetje.
Dolletjes!
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

aangepast...

gaat weer lekker met forummen vandaag.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 21 mei 2013 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Tara schreef:
Rami schreef:
Tara schreef:
Haha, ja! (Al schiet onze afspraak niet echt op! :o ).
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Inge O schreef: van facebook word je toch acuut digibeet :19: ? ik snap niet waarom ik de enige blijk te zijn die het als de meest wanordelijke massa internettoestanden ooit ervaar, 'een kat raakt er haar jongen in kwijt' is er voor wat dit betreft nog het understatement van het jaar voor :blauwoog: .
Ik heb zelfs nog nooit geprobeerd een account aan te maken of iets op te zoeken op Facebook, maar ik geloof je meteen :tongue:

Voor de rest houd ik me maar wijselijk uit dit topic. Ik denk dat Renee's verdriet al meer dan groot genoeg is zonder deze ellende er nog bij.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Marion.

Inge O schreef:
Rami schreef: maar het hele sociale media gebeuren, daar heb ik niets mee.
ik ook niet, als het over honden gaat kan ik het (of wat dacht je :mrgreen: ) nog pruimen maar wat heb ik met al die mensen hun privétoestanden te maken? of zij met de mijne?
En dan krijg je berichtjes te zien "huppeldepup heeft een leven gegeven in Candy Crush Saga". Jeahhhh, wat heerlijk om te weten zeg! Als ik haar morgen weer zie, zal ik haar vertellen dat ze de goeiste is :roll:
Marion.

Tara schreef:
Mit schreef:
Tara schreef:
Dan stuur je toch gewoon een whatsappje? Als je een tipje of een leuk ideetje hebt, dan hoor ik dat natuurlijk altijd graag.
Dolletjes!
Enigjes, heb jij nog een ideetje voor een uitprobeerseltje in het kader van Taar en Mit proberen uit?
Welk restaurantconceptje hebben we nog niet uitgeprobeerd?
Zeg, gaan jullie even fijn whatsappen! Wat motten wij met die informatie :S: :S: :S:
Mit
Zeer actief

Marion. schreef:
Tara schreef:
Mit schreef:
Tara schreef:
Dolletjes!
Enigjes, heb jij nog een ideetje voor een uitprobeerseltje in het kader van Taar en Mit proberen uit?
Welk restaurantconceptje hebben we nog niet uitgeprobeerd?
Zeg, gaan jullie even fijn whatsappen! Wat motten wij met die informatie :S: :S: :S:
Meedenken :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zeg: Pannekoeken.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Marion. schreef:
Zou dat erg zijn dan? :19:
Er zitten ook heus positieve kanten aan facebook hoor, ik vind de "angst" die sommigen hebben voor social media ook behoorlijk heftig. Even in het algemeen hoor, niet doelend op één persoon. Het is toch gewoon een heel handig medium om in contact te komen met mensen? Ja, sommige mensen gaan er verkeerd mee om maar het is niet een duivels iets hoor.
M@scha
Zeer actief

Rami schreef: Ehm... onbenullige ruzies die uitmonden in ware hetzes en soms zelfs in klopjachten, moordpartijen. Het privacyschending gedoe (overigens ook van Faceboek zelf), hoe mensen zich profileren; altijd leuk, altijd geweldig, altijd perfect. Het sparen van vrienden (men mocht is denken dat je een eenzame nerd bent :tongue: ). Dat mensen hun hele leven online zetten, dingen die ik niet wil weten - en waarvan het waarschijnlijk beter is dan niemand het weet :ugh:.
Maar goed, ik ben een zeikerd hoor, op dit gebied. Ik houd echt van mijn Macbook en alle mogelijkheden die ik heb om van alles te weten te komen, om mijn werk te kunnen doen, en ja, ook om contacten te onderhouden (gewoon via email of af en toe via een forum) maar het hele sociale media gebeuren, daar heb ik niets mee.

ik ben het met je eens dat dat stomme dingen zijn, heb er alleen zelf geen ervaring mee op mijn FB
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Marion. schreef:
Inge O schreef:
Rami schreef: maar het hele sociale media gebeuren, daar heb ik niets mee.
ik ook niet, als het over honden gaat kan ik het (of wat dacht je :mrgreen: ) nog pruimen maar wat heb ik met al die mensen hun privétoestanden te maken? of zij met de mijne?
En dan krijg je berichtjes te zien "huppeldepup heeft een leven gegeven in Candy Crush Saga". Jeahhhh, wat heerlijk om te weten zeg! Als ik haar morgen weer zie, zal ik haar vertellen dat ze de goeiste is :roll:

dan zet je dat toch uit :19:
Afbeelding
Marion.

Maeve schreef:
Marion. schreef:
Er zitten ook heus positieve kanten aan facebook hoor, ik vind de "angst" die sommigen hebben voor social media ook behoorlijk heftig. Even in het algemeen hoor, niet doelend op één persoon. Het is toch gewoon een heel handig medium om in contact te komen met mensen? Ja, sommige mensen gaan er verkeerd mee om maar het is niet een duivels iets hoor.
Heeft iemand het over iets duivels gehad dan???
Internet is een handig medium om in contact te komen met mensen (die ver weg wonen). Dat is beslist niet aan facebook te danken.

Even gewoon een voorbeeldje. Ik had een foto geupload (op photobucket), zodat ik die in een PB aan iemand kon laten zien. Volgende ochtend zegt mijn collega "heee, was het toch gelukt om zo'n klok te vinden?"

WTF :O:
Hoe weet jij dat? "Nou, hij stond op je FB". Die was dus heel leuk automatisch doorgelinkt naar FB, kijk eens dit heeft Marion gedaan. Een nieuwe foto geupload via photobucket. Lekker dan. Die foto was voor niemand anders zijn ogen bestemd, behalve voor degene waar ik een PB naar stuurde (die dus een geboorteklok als kadootje wilde geven, en ik had dus een foto gemaakt van de klok die ik voor ogen had plus het geboortekaartje ernaast).

Ik kan je vertellen dat ik not amused was, en niet wist hoe snel ik de boel overal van af moest halen. En de volgende keer kijk ik wel link uit. Ik doe dit soort dingen alleen nog maar via mail, zodat alleen degene die ik het wil laten zien de foto ziet.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Marion. schreef:
Maeve schreef:
Marion. schreef:
Heeft iemand het over iets duivels gehad dan???
Internet is een handig medium om in contact te komen met mensen (die ver weg wonen). Dat is beslist niet aan facebook te danken.

Even gewoon een voorbeeldje. Ik had een foto geupload (op photobucket), zodat ik die in een PB aan iemand kon laten zien. Volgende ochtend zegt mijn collega "heee, was het toch gelukt om zo'n klok te vinden?"

WTF :O:
Hoe weet jij dat? "Nou, hij stond op je FB". Die was dus heel leuk automatisch doorgelinkt naar FB, kijk eens dit heeft Marion gedaan. Een nieuwe foto geupload via photobucket. Lekker dan. Die foto was voor niemand anders zijn ogen bestemd, behalve voor degene waar ik een PB naar stuurde (die dus een geboorteklok als kadootje wilde geven, en ik had dus een foto gemaakt van de klok die ik voor ogen had plus het geboortekaartje ernaast).

Ik kan je vertellen dat ik not amused was, en niet wist hoe snel ik de boel overal van af moest halen. En de volgende keer kijk ik wel link uit. Ik doe dit soort dingen alleen nog maar via mail, zodat alleen degene die ik het wil laten zien de foto ziet.
Zal je dan niet toch -- onbewust -- photobucket daarvoor toestemming hebben gegeven?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marion.

tekkel schreef:Zal je dan niet toch -- onbewust -- photobucket daarvoor toestemming hebben gegeven?
Ja, vast. Maar dat vind ik dus wel de pest. Ik ben best heel erg voorzichtig met dat soort dingen, met die aankruisvakjes die stiekem standaard al aanvinkt staan die zet ik altijd uit. En dit is er blijkbaar doorheen geglipt. En dat vind ik toch minder leuk :ugh:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb 573 facebook vrienden en zo nu en dan gooi ik er 1 af die vreemde voorstellen doet of plaatjes neer kwakt voor de rest eigenlijk nog geen trobbels,weet ook niet of ik moos in mijn lijst had of niet hou ik allemaal niet bij.
Het is erg makkelijk als ik wat van mijn dochter moet weten of zei van mij
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Marion. schreef:
tekkel schreef:Zal je dan niet toch -- onbewust -- photobucket daarvoor toestemming hebben gegeven?
Ja, vast. Maar dat vind ik dus wel de pest. Ik ben best heel erg voorzichtig met dat soort dingen, met die aankruisvakjes die stiekem standaard al aanvinkt staan die zet ik altijd uit. En dit is er blijkbaar doorheen geglipt. En dat vind ik toch minder leuk :ugh:
In elk geval bedankt voor de waarschuwing -- ik ben daar ook niet al te snugger in :schrik:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ik voer gewoon een dictatorbeleid.
anti-homo, racisme of wat dan ook? eerste keer zet ik het op onzichtbaar en de volgende keer gaat iemand uit mijn lijst
ik heb ook niet overdreven veel vrienden op fb het is vooral voor mij makkelijk contact met familie en dan vooral via pb.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Marion. schreef:
Je moet dan toch echt je FB account linken aan photobucket, dus inloggen en je gegevens invullen, niet alleen een kruisje aanvinken. Snap wel dat je dat vervelend vind hoor, maar dat doe je dus wel zelf.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:
massam schreef: er zijn idd echt mensen die bijhouden hoeveel vrienden je hebt en of erbij of eraf zijn ja :LOL:

ik weet niet eens hoeveel vrienden ik zelf heb!
Ik wist niet eens dat het kón. Sta ik bij iemand op de vriendenlijst? *kijkt hoopvol*

Ja.
Maar of dat nou is wat je wilde??? ;-)))

Suzanne
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Nanna schreef:Het schijnt ook dat je eenmaal geplaatste foto's en berichten nooit meer van FB afkrijgt.
Of het waar is of een flauwekulgerucht weet ik niet.
Jawel hoor, berichten en foto's kun je er gewoon afhalen.
Het is gewoon zaak om niet je hele hebben en houwen op FB te zetten maar daar ben je zelf bij lijkt me.
Ik ga zo meteen een mooie foto van mijn kleinzoon plaatsen en die laat ik voorlopig staan zodat iedereen kan zien wat een leuk ventje het is. :lol1:
Marion.

Maeve schreef:Je moet dan toch echt je FB account linken aan photobucket, dus inloggen en je gegevens invullen, niet alleen een kruisje aanvinken. Snap wel dat je dat vervelend vind hoor, maar dat doe je dus wel zelf.
Natuurlijk doe ik dat zelf, daar zorgen dat soort bedrijven echt wel voor. Maar ik heb nooit mijn photobucket aan fb gelinkt. En ik weiger om overal andere wachtwoorden voor te verzinnen. Flikker op zeg.
Ik ben er van overtuigd dat het niet meer dan een vinkje is geweest, maar het maakt ook niet uit. Het feit dat het zo makkelijk gelinkt wordt, vind ik al te ver gaan.

Ohh, en van onbenullige sites sla ik dus ook wachtwoorden op op mijn pc.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat is toch overal op internet wat je niet kwijt wil moet je niet delen, is in de echte wereld ook.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”