Wat kenmerkt nou een beginnershond, en wat zijn juist kenmerken van niet-beginnershonden?
En is het iets wat je belangrijk vind om te weten bij het kiezen van een ras/hond?
Och, deze had natuurlijk bij polls/discussiepunten gemoeten

Moderator: moderatorteam
M.a.w jij hecht meer waarde aan karaktereigenschappen dan een een quaificatie als wel/geen beginnershond bij de keuze ven een ras. Verwoord ik het zo goed?semmyboy schreef:Hmm.. Ik heb gekozen welke karakter eigenschappen van de hond het beste bij me past.
Ik wou een hond waar ik heel veel mee kan doen, en elke sport leuk vind.
En altijd al verliefd geweest op de duitse herder. Toen ik de karakter eigenschappen zag, en wat andere duitsers had ontmoet. Bleek dit voor mij de ideale hond te zijn.
Het lijkt mij belangrijk een paar punten op te schrijven wat je belangrijk vind wat je van de hond verwacht. Als je een hond alleen voor de gezelligheid wilt, moet je geen duitse herder nemen.
Ja, ik zou geen hond willen kiezen wat wel een geschikte beginnershond zou zijn, maar qua karakter niet bij me past. Dat gaat botsen, en of je dan echt een band zou ontwikkelen met je hond? Ik niet. Al vind ik alle honden even leuk. Het karakter vind ik erg belangrijkIrta schreef:M.a.w jij hecht meer waarde aan karaktereigenschappen dan een een quaificatie als wel/geen beginnershond bij de keuze ven een ras. Verwoord ik het zo goed?semmyboy schreef:Hmm.. Ik heb gekozen welke karakter eigenschappen van de hond het beste bij me past.
En altijd al verliefd geweest op de duitse herder. Toen ik de karakter eigenschappen zag, en wat andere duitsers had ontmoet. Bleek dit voor mij de ideale hond te zijn.
Het lijkt mij belangrijk een paar punten op te schrijven wat je belangrijk vind wat je van de hond verwacht. Als je een hond alleen voor de gezelligheid wilt, moet je geen duitse herder nemen.
Maar als je van toeten nog blazen weet, is het toch wel heel belangrijk wat voor hond je kiest. En daarin is dus inderdaad de kennis van het baasje het belangrijkste. En dan niet alleen ook nog karakter van de hond, maar wat wil je met je hond.semmyboy schreef:Ja, ik zou geen hond willen kiezen wat wel een geschikte beginnershond zou zijn, maar qua karakter niet bij me past. Dat gaat botsen, en of je dan echt een band zou ontwikkelen met je hond? Ik niet. Al vind ik alle honden even leuk. Het karakter vind ik erg belangrijkIrta schreef:M.a.w jij hecht meer waarde aan karaktereigenschappen dan een een quaificatie als wel/geen beginnershond bij de keuze ven een ras. Verwoord ik het zo goed?semmyboy schreef:Hmm.. Ik heb gekozen welke karakter eigenschappen van de hond het beste bij me past.
Inge O schreef:een beginnershond is voor mij een hond die niet meteen lastig of gevaarlijk gaat doen als je (veel) fouten maakt in de opvoeding.
En zouden jullie dan aan een heel ras de qualificatie (g)een beginnershond willen hangen of de karaktertrekken die het (g)een beginnershond maken goed uitlichten zodat (onervaren) pupkopers zelf een afweging daarin kunnen maken?ranetje schreef:Inge O schreef:een beginnershond is voor mij een hond die niet meteen lastig of gevaarlijk gaat doen als je (veel) fouten maakt in de opvoeding.
Dat ben ik met je eens, maar hoe gaat die onervaren pupkoper dat inschatten?sbientje schreef:dat laatste denk ik
sbientje schreef:dat laatste denk ik