Bedoel je dat er een cocktail wordt gegeven en ook toch een neusdruppel? Waarom wil de dierenarts dat dan geven?Liesbeth schreef:Paisley schreef:Voor kennelhoest kreeg mijn hond een druppel in de neus. Weet iemand wat de schadelijke effecten zijn van de druppel versus injectie?
Het doet mij onschuldiger overkomen.Als iemand mij zou dwingen om mijn honden te laten 'enten' tegen kennelhoest dan zou ik voor de neusspray gaan. Die schijnt idd wat milder te reageren.
Realiseer je wel dat in de 'normale' cocktail al de Pi-component zit. Die zit ook in de neusspray van Nobivac. Als je je hond laat enten met de volledige cocktail en ook nog met de neusspray, dan krijgt je hond de Pi dubbel op. Totaal niet nodig en nmm niet gewenst.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
enten.. ja of nee.. goede uitleg
Moderator: moderatorteam
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Re: enten.. ja of nee.. goede uitleg

Neeltje
- Liesbeth
- Zeer actief
In de meeste cocktails zit een Pi-vaccin. In de neusspray zit Pi én Bordetella. Dus ja, als je een cocktail laat zetten met Pi en de neusspray dan krijgt je hond de Pi dubbel.nelleke schreef:Bedoel je dat er een cocktail wordt gegeven en ook toch een neusdruppel? Waarom wil de dierenarts dat dan geven?Liesbeth schreef:Paisley schreef:Voor kennelhoest kreeg mijn hond een druppel in de neus. Weet iemand wat de schadelijke effecten zijn van de druppel versus injectie?
Het doet mij onschuldiger overkomen.Als iemand mij zou dwingen om mijn honden te laten 'enten' tegen kennelhoest dan zou ik voor de neusspray gaan. Die schijnt idd wat milder te reageren.
Realiseer je wel dat in de 'normale' cocktail al de Pi-component zit. Die zit ook in de neusspray van Nobivac. Als je je hond laat enten met de volledige cocktail en ook nog met de neusspray, dan krijgt je hond de Pi dubbel op. Totaal niet nodig en nmm niet gewenst.
Ik wist dat helemaal niet en toch is me dat overkomen zie ik in het boekje van Moos.
Waarom een DA dat doet
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- nelleke
- Zeer actief
O, bedankt voor je antwoord. De cocktail staat ook voor 1 jaar ingeschreven maar ik laat Moos niet enten tot over 2 jaar en dan titeren.

Neeltje
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Heb vanochtend gebeld met de dierenkliniek, en ben zojuist teruggebeld door éen van de DA's.
Titeren is er niet gebruikelijk merkte ik al snel, maar de DA had zich al wat verdiept in de materie.
Titeren op Parvo en Hondenziekte kan, bloedmonster wordt dan opgestuurd naar een lab.
Is duur, 160 euro. Die prijs is normaal voor een onderzoek in een lab.
Heb hem geattendeerd op de mogelijkheid om zélf te testen met een stripje.
Dat kende hij niet, maar gaat er voor me achteraan.
Wordt vervolgd dus
Titeren is er niet gebruikelijk merkte ik al snel, maar de DA had zich al wat verdiept in de materie.
Titeren op Parvo en Hondenziekte kan, bloedmonster wordt dan opgestuurd naar een lab.
Is duur, 160 euro. Die prijs is normaal voor een onderzoek in een lab.
Heb hem geattendeerd op de mogelijkheid om zélf te testen met een stripje.
Dat kende hij niet, maar gaat er voor me achteraan.
Wordt vervolgd dus

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Volgens mij zag ik een praktijk in Zuidhorn die wel titert.
Tannetje komt ook wel voor een "titerparty" als er , meen ik, 5 honden of meer zijn (vertelde ze bij de lezing maar die lezing was wel in het midden van het land).
Tannetje komt ook wel voor een "titerparty" als er , meen ik, 5 honden of meer zijn (vertelde ze bij de lezing maar die lezing was wel in het midden van het land).
Groetjes, Marjan
- Ody
- Zeer actief
Toch klopt het blijkbaar niet altijd dat het na 2-3 jaar helemaal niet meer nodig is om te vaccineren. Mijn meiden zijn gisteren geweest en hoewel Ody ouder is (en dus veel vaker is gevaccineerd), kon ze dit jaar haar vaccinaties overslaan op de weil na, maar volgend jaar heeft ze ze waarschijnlijk weer nodig.
De titers van Sira waren skyhigh en zij hoeft pas weer over 2 jaar te komen voor een bloedonderzoek.
De titers van Sira waren skyhigh en zij hoeft pas weer over 2 jaar te komen voor een bloedonderzoek.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Nee dat klopt, dat is ook niet standaard.Ody schreef:Toch klopt het blijkbaar niet altijd dat het na 2-3 jaar helemaal niet meer nodig is om te vaccineren. Mijn meiden zijn gisteren geweest en hoewel Ody ouder is (en dus veel vaker is gevaccineerd), kon ze dit jaar haar vaccinaties overslaan op de weil na, maar volgend jaar heeft ze ze waarschijnlijk weer nodig.
Is het voor Nick ws. ook niet omdat hij prednoral gebruikt, en dat vermindert de weerstand.
Tóch vind ik het de moeite waard om zijn waarden te laten bepalen en hem een enting-beurt te besparen.
Zoals ook mij DA gisteren zei: 'meten is weten'!

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Hier in de buurt wordt helaas niet getiterd! Heb verschillende dierenartsen gemaild maar ze weten er niets van en doen het dus niet!
-
Goldendelicious
In de Vaccination Guide Lines 2013 van het WSAVA voor pupkopers wordt o.a. de titerbepaling sterk aangemoedigd!
Zie hiervoor de volgende link, onder kopje 'Wordt titerbepaling opgenomen in een nieuw vaccinatieprotocol?'
http://www.rauwevoedingvoorhonden.nl/va ... eleid3.htm
Hier heb je een lijst met dierenartsen die de VacciCheck aanbieden:
http://www.nmlhealth.com/c,5779,,/Verko ... Check.aspx
Zie hiervoor de volgende link, onder kopje 'Wordt titerbepaling opgenomen in een nieuw vaccinatieprotocol?'
http://www.rauwevoedingvoorhonden.nl/va ... eleid3.htm
Hier heb je een lijst met dierenartsen die de VacciCheck aanbieden:
http://www.nmlhealth.com/c,5779,,/Verko ... Check.aspx
-
Bienertje
- geregistreerd lid
Geen 1 enting bied 100% garantie. Kennelhoest voorkomt geen hoesten maar vaak maakt het de hoestbuien minder en is de besmetting kans minder. Dus logisch dat pensions,asiels en scholen dit verplichten. Enten is alleen maar om zoveel mogelijk kans op ziektes te verkleinen en over te brengen.
Baby ent je ook? Ouderen mensen vaak ook? Dus waarom een pup of kitten dan niet. Ik zie vaak groot verschil bij dieren die wel of niet ge-ent zijn, de dieren die ge-ent zijn krijgen vaak minder snel griep. Zeker met de vele parvo overal en de niesziekte bij de katten.
Net als bij mensen kan het voorkomen dat het dier na een enting een klein beetje ziek is, je spuit er tenslotte ook een virus in.
Baby ent je ook? Ouderen mensen vaak ook? Dus waarom een pup of kitten dan niet. Ik zie vaak groot verschil bij dieren die wel of niet ge-ent zijn, de dieren die ge-ent zijn krijgen vaak minder snel griep. Zeker met de vele parvo overal en de niesziekte bij de katten.
Net als bij mensen kan het voorkomen dat het dier na een enting een klein beetje ziek is, je spuit er tenslotte ook een virus in.
Ziek dier wordt niet alleen beter door de arts
Liefde van de assistent maakt het prettiger voor ze
Liefde van de assistent maakt het prettiger voor ze
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar dat een pup geënt moet worden is menigeen het wel mee eens... het gaat om het traject als de hond pup-af is.Bienertje schreef:Geen 1 enting bied 100% garantie. Kennelhoest voorkomt geen hoesten maar vaak maakt het de hoestbuien minder en is de besmetting kans minder. Dus logisch dat pensions,asiels en scholen dit verplichten. Enten is alleen maar om zoveel mogelijk kans op ziektes te verkleinen en over te brengen.
Dat een hond wat heeft aan bijv. een kennelhoest enting daar ben ik het niet mee eens. De enige honden die bij mij ziek zijn geworden en daadwerkelijk kennelhoest gekregen hebben, zijn de honden die geënt waren... Dit terwijl onze andere honden er gewoon bij liepen, uit dezelfde waterbak dronken, naast elkaar in de kennel zaten, bij elkaar in huis zaten etc. en niks kregen. En dan heb ik het niet over een beetje ziek.. gewoon zware kennelhoest.
Dat een hondenschool het verplicht vind ik pure waanzin, want tegen de tijd dat een hond tekenen van kennelhoest vertoont ben je al te laat. Het heeft een incubatietijd van 2 weken. Dan heb je al diverse honden aangestoken met een beetje pech.
Mijn honden zijn dus niet geënt (al jaren niet meer) en bijten op dezelfde bijtmouwen als de andere honden. Dan lopen die toch een sterk verhoogd risico als ik jouw verhaal moet geloven... Dan hadden ze dat dus allang moeten krijgen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Goldendelicious
Een pup wordt nog steeds overgevaccineerd. In principe baby's ook, maar dat wordt algemeen geaccepteerd. Gelukkig zijn er ouders die ook hun baby op maat willen laten vaccineren, maar dat is een andere discussie.Bienertje schreef:Geen 1 enting bied 100% garantie. Kennelhoest voorkomt geen hoesten maar vaak maakt het de hoestbuien minder en is de besmetting kans minder. Dus logisch dat pensions,asiels en scholen dit verplichten. Enten is alleen maar om zoveel mogelijk kans op ziektes te verkleinen en over te brengen.
Wanneer je vaccineert terwijl er nog prima titers aanwezig zijn, dan werk je vaccinatieschade in de hand en doet de vaccinatie niet wat het moet doen. Dus ook pups kunnen en moeten naar mijn mening, nog meer op maat gevaccineerd worden. Gelukkig is die mogelijkheid er al een tijdje.
Wat die kennelhoest betreft, ben ik het zeker niet met je eens. Ik zie zeer vaak meer en heftige griep op kennelhoestvaccinaties, in tegenstelling tot honden die daar niet tegen gevaccineerd worden en vrijwel nauwelijks kennelhoestverschijnselen hebben. De diverse studies en ervaringen van vaccinatieonderzoekers die zich hiermee bezig houden, wijzen dat ook wel uit.
- nelleke
- Zeer actief
Ik zag de lijst van da's die titeren. Het aantal valt me erg tegen. Slechts 3 in Den Haag...
Wat zou de reden hiervoor zijn?

Neeltje
-
beatje
Gewoon een seen vraagje,als julie je honden niet of heel weinig laten enten,komen julie dan weinig ergens met de honden?Ik was op een hondeshow in duitsand en daar werd iemand naar huis gestuurd omdat zijn boekje niet in orde was.
Ook gaan onze honden door heel europa mee op vakantie en dan word er ook wel naar het entingsboekje gevraagd.Nu denk ik dat daar vooral op Rabiës gelet word.
Ook gaan onze honden door heel europa mee op vakantie en dan word er ook wel naar het entingsboekje gevraagd.Nu denk ik dat daar vooral op Rabiës gelet word.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Rabies is verplicht als je de grens overgaat.beatje schreef:Gewoon een seen vraagje,als julie je honden niet of heel weinig laten enten,komen julie dan weinig ergens met de honden?Ik was op een hondeshow in duitsand en daar werd iemand naar huis gestuurd omdat zijn boekje niet in orde was.
Ga je naar shows, wordt daar inderdaad gekeken naar (overige) entingen, zowel in Nederland als in het buitenland. Zolang een DA bij een 3-jaarsenting dat gewoon zo aftekent heb je als het goed is geen problemen.
Suzanne
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Cyntha gaat inderdaad niet meer de grens over en op hondenshows komt ze ook niet (meer). Bij de cursus die we volgen worden de paspoorten niet gecontroleerd, maar ze weten daar wel dat ik titer. Dat Cyntha niet mee kan naar het buitenland is soms vervelend aangezien we vlakbij de Belgische en Duitse grens wonen, maar ik wil haar gewoon niet meer onnodig laten vaccineren dus dat is het gevolg. Op vakantie naar het buitenland ging ik toch al niet.
- River
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Jeetje ... Ik schrik echt van wat ik lees. Bij River is woensdag bloed geprikt omdat hij ineens erg lusteloos werd. Donderdag kregen we de uitslag ... AIHA. We waren er snel bij. En hij is meteen behandeld, hij krijgt nu EPO en prednison. Langzaam wordt hij beter. Maar donderdag dacht ik, dat we hem zouden verliezen. Woensdag krijgt hij zijn 2e EPO, daarna gaan we verder bekijken hoe nu verder. Ik ben natuurlijk meteen op zoek gegaan naar het waarom! Hoe kan het dat een gezonde fitte hond ineens zo doodziek kan worden?
Nu ik dit artikel lees wat hier in deze topic staat ... Weet ik wel wat de oorzaak is. Ieder jaar heeft River "trouw" zijn entingen gehad! 6 Maart nog! Alleen de rabiës heeft hij de laatste 2 keren voor 3 jaar gehad. Ik ga dit echt even overleggen met mijn DA. Dit is trouwens niet de DA waar we bijna 8 jaar zijn gekomen, en waar River al zijn entingen heeft gekregen. De laatste maanden zijn we bij een ander DA, waar ik meer vertrouwen ik heb.
Pffff ... Wat had ik dit graag eerder gelezen. Hoe het met River verder gaat, is voor ons nog erg onzeker. Ik hoop echt dat hij het gaat redden ... Mijn lieve pup (van 9 jaar!)
X
San
Nu ik dit artikel lees wat hier in deze topic staat ... Weet ik wel wat de oorzaak is. Ieder jaar heeft River "trouw" zijn entingen gehad! 6 Maart nog! Alleen de rabiës heeft hij de laatste 2 keren voor 3 jaar gehad. Ik ga dit echt even overleggen met mijn DA. Dit is trouwens niet de DA waar we bijna 8 jaar zijn gekomen, en waar River al zijn entingen heeft gekregen. De laatste maanden zijn we bij een ander DA, waar ik meer vertrouwen ik heb.
Pffff ... Wat had ik dit graag eerder gelezen. Hoe het met River verder gaat, is voor ons nog erg onzeker. Ik hoop echt dat hij het gaat redden ... Mijn lieve pup (van 9 jaar!)
X
San
- nelleke
- Zeer actief
Wat vreselijk voor jullie. Ja je denkt goed te doen om zoals je zegt "trouw" je dier te laten enten.(ik precies hetzelfde hoor. Sinds vorig jaar toen ik deze info hier las heb ik besloten hier toch heel anders mee om te gaan) En dan dit. Arme River, ik hoop dat hij snel weer de oude zal worden. Heel veel sterkte.

Neeltje