Jammer dat er geen foto's van zijn, ik had hem graag hier neergezet nl.
Moderator: moderatorteam
Dat is inderdaad jammer Marc, ik heb zelf ook geen foto's van die ene pup, die zat trouwens in Amsterdam ergens dat weet ik nog wel.MARC_S schreef:Ik had ook al zo het vermoeden dat deze hond geen kruising was, vreselijk rastypisch en zeer mooi om te zien. Het was verder een schat van een hond, hoewel ik in eerste instantie wat bangig was. Ik heb het nooit zo op honden in winkels en cafes, zeker geen doggenBen dan toch wat bang. Kwam laatst in een dierenwinkel waar 3 D-herders liepen, allemaal grommend met speeltjes elkaar aan het uitdagen in een inimini winkeltje en steeds die speeljes tegen mijn benen leggen en dan naar elkaar grommen, daar heb ik het niet zo op.
Jammer dat er geen foto's van zijn, ik had hem graag hier neergezet nl.
Klopt helemaal, zo staat het er. Maar echt vaak zul je ze niet tegenkomen hoor Marc, tis echt jammer dat je er geen foto van hebt kunnen maken.MARC_S schreef:Hier een stukje van de NMMC:
l0b- Indien in een nest Argentijnse Doggen langharige puppen aanwezig zijn, dient voorzover een stamboom voor deze pups wordt aangevraagd, op het aanvraagformulier voor de stamboom vermeld worden: "langharig, niet-erkende haarvarieteit".
lOc- De fokker zal bij de verkoop van de langharige pups de aspirant koper uitdrukkelijk wijzen op het feit dat het pups betreft met een niet erkende haarvarieteit die op tentoonstellingen worden gediskwalificeerd en dat met deze dieren niet via de pupinfo van de NMMC mag worden gefokt.
Kan je daar eens een foto van maken? of van plaatsen hier?sirene schreef:Grappig dat jullie daar nu over beginnen. Ik wilde dat ook al doen, maar dan ging ik weer zo "off topic" vond ik. Hier in de buurt woont ook een langhaar Dogo. Hij is ook met stamboom en heeeeeeel lief. Hij heeft niet echt heel lang haar maar aan al de "uiteinden" langer haar. Onder aan zijn buik, zijn staart en zijn poten en in zijn nek. Staat echt heel leuk. Ik noem hem altijd Falcor Naar die draak uit "never ending story" daar lijkt ie op, vind ik.
Chira is redelijk rastypisch voor een teef, want het verschil tussen reu en teef is vrij groot, en moet ook vrij groot zijn.Over die typen. Chira en Chaya vind ik wel echt een mooi typisch dogo hoofd hebben hoor.
Die hond waar ik het over had leek op die foto die geplaatst is onder Pitbull in de fotohoek. Cloris zei dat Fangio daar op leek.
Ik wist niet dat Dogo's ook zo laag en breed mochten en met een rondere kop. Dus eigenlijk zijn er twee verschillende typen in de dogo's net als met Ambull ?
Ik bedoel trouwens niet dat ik de grovere brede dogo met ronde kop niet mooi vind maar ik dacht echt dat dat niet rastypisch is.
Als ik die "lang"harige dogo nog eens zie zal ik het eens proberen. Ik heb hem alleen al een hele lange tijd niet gezien. Misschien is ie verhuist ofzo.cloris schreef:Kan je daar eens een foto van maken? of van plaatsen hier?sirene schreef:Grappig dat jullie daar nu over beginnen. Ik wilde dat ook al doen, maar dan ging ik weer zo "off topic" vond ik. Hier in de buurt woont ook een langhaar Dogo. Hij is ook met stamboom en heeeeeeel lief. Hij heeft niet echt heel lang haar maar aan al de "uiteinden" langer haar. Onder aan zijn buik, zijn staart en zijn poten en in zijn nek. Staat echt heel leuk. Ik noem hem altijd Falcor Naar die draak uit "never ending story" daar lijkt ie op, vind ik.
Chira is redelijk rastypisch voor een teef, want het verschil tussen reu en teef is vrij groot, en moet ook vrij groot zijn.Over die typen. Chira en Chaya vind ik wel echt een mooi typisch dogo hoofd hebben hoor.
Die hond waar ik het over had leek op die foto die geplaatst is onder Pitbull in de fotohoek. Cloris zei dat Fangio daar op leek.
Ik wist niet dat Dogo's ook zo laag en breed mochten en met een rondere kop. Dus eigenlijk zijn er twee verschillende typen in de dogo's net als met Ambull ?
Ik bedoel trouwens niet dat ik de grovere brede dogo met ronde kop niet mooi vind maar ik dacht echt dat dat niet rastypisch is.
Teven mogen niet zo grof zijn als reuen en zeker niet zo groot zijn als een reu. (uiterlijk 65 cm voor teef, uiterlijk 69/70 cm voor reu)
Fangio is niet bepaalt laag hoor69 cm dus ook nog de beste maat voor een reu, hij is wel breed maar is wel degelijk een zeer rastypisch model, zeker zijn hoofd vanwege die goede stop die hij heeft.
Hij heeft ook meerdere U's gekregen op de shows.
Hmm nee niet helemaal hoor, Dogos mogen ook niet zo heel breed zijn zoals bijvoorbeeld een Pit of een Staff.sirene schreef:
Is Fangio zo gebouwd als die witte Ambull die op het forum was geplaatst ? (die onder Pitbull)
Dat kan hoor, er zijn echt veel verschillen in hoofden.Nou ja, die is in iedergeval veel smaller (zijn schedel), de schedel is absoluut niet rond, eerder wat vierkant (vooraanzicht). En ook met duidelijke stop.
Het is niet alleen voor jou af en toe moeilijk hoorIk heb geen verstand van dogo's hoor, maar voordat die hond bij ons in het asiel zat dacht ik dat ik echt wel het verschil wist tussen een dogo en een ambull. maarja, als ze dan dogo-achtige ambulls gaan fokken en ambullachtige dogo's... Dan weet ik het niet meer hoor!!!
te hoog mag ook weer niet, maar zie bovenstaande foto van Fangio, daar toont hij waarschijnlijk weer anders.
En nee, 69 cm is niet laag. Maar ik dacht dat een dogo eerder hoog dan breed leek.
Niet verlegen worden hoor, gewoon lekker blijven vragen en doenEhh, sorry hoor, ik word hier verlegen van, ik draag zo ook niks bij aan de discussie, ik weet het gewoon niet.
Ik vind ze gewoon allemaal leuk, maar dacht dat ze er anders uitzagen![]()
![]()
Dank jev.d Lupinehof schreef:ja hij is prachtig![]()
maar pesoonlijk zie ik er nog wat meer bespiering op
mol![]()
Klopt, dat is ze ook (nog) niet. Ze zit momenteel in het asiel. Kwam binnen met nogal wat huidproblemen, gelukkig zit er verbetering in!v.d Lupinehof schreef: ik vind dit hondje niet in optimale conditie
mol![]()
v.d Lupinehof schreef:
hier is hij erg mooi![]()
mol![]()
Dankjesirene schreef:Gelukkig kan ik toch wel een dogo herkennen dan![]()
Van de eerste foto van Fangio zou ik wel zeggen dat het een dogo is. Op de tweede (die mooie in het bos) toont ie veel breder, gespierder en lager en weet ik niet of ik het dan goed zou raden.
Hij is wel mooi hoor, wauw!!!
Vaak zie je bij de jonge honden ook grijze vachtvlekken, dat trekt later helemaal weg, dan zie je alleen nog de huidvlekken.Hij heeft wel veel vlekken op zijn huid zeg, als ie naakt was leek ie wel een dalmatiërHoe zit dat eigenlijk, die vlekken op de huid. Is dat altijd oke zolang ze maar niet in zijn vacht zitten ?(behalve iets aan oor en/of oog)
En hoe komt het eigenlijk dat die vlekken niet in de vacht zitten ?
Ja, je zei dat ik gewoon lekker mocht vragen dus dat doe ik maar hoor...
Hee, leuk. Weer wat geleerd. Noem je dat bij elk ras zo. Bv bij een witte Bullterrier ?v.d Lupinehof schreef:ze nomen dat een laken de hond is totaal wit met uitzondering van oog en neus
en als je zoals bij fiango een kleur ziet noemen ze dat een gescheurt laken en laat hij zijn echte kleur zien.
mol![]()
ja inderdaad, of net zo als bij de samojeedsirene schreef:Hee, leuk. Weer wat geleerd. Noem je dat bij elk ras zo. Bv bij een witte Bullterrier ?v.d Lupinehof schreef:ze nomen dat een laken de hond is totaal wit met uitzondering van oog en neus
en als je zoals bij fiango een kleur ziet noemen ze dat een gescheurt laken en laat hij zijn echte kleur zien.
mol![]()