Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Argentijn of amerikaanse bulldog???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik had ook al zo het vermoeden dat deze hond geen kruising was, vreselijk rastypisch en zeer mooi om te zien. Het was verder een schat van een hond, hoewel ik in eerste instantie wat bangig was. Ik heb het nooit zo op honden in winkels en cafes, zeker geen doggen :? Ben dan toch wat bang. Kwam laatst in een dierenwinkel waar 3 D-herders liepen, allemaal grommend met speeltjes elkaar aan het uitdagen in een inimini winkeltje en steeds die speeljes tegen mijn benen leggen en dan naar elkaar grommen, daar heb ik het niet zo op.

Jammer dat er geen foto's van zijn, ik had hem graag hier neergezet nl.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

MARC_S schreef:Ik had ook al zo het vermoeden dat deze hond geen kruising was, vreselijk rastypisch en zeer mooi om te zien. Het was verder een schat van een hond, hoewel ik in eerste instantie wat bangig was. Ik heb het nooit zo op honden in winkels en cafes, zeker geen doggen :? Ben dan toch wat bang. Kwam laatst in een dierenwinkel waar 3 D-herders liepen, allemaal grommend met speeltjes elkaar aan het uitdagen in een inimini winkeltje en steeds die speeljes tegen mijn benen leggen en dan naar elkaar grommen, daar heb ik het niet zo op.

Jammer dat er geen foto's van zijn, ik had hem graag hier neergezet nl.
Dat is inderdaad jammer Marc, ik heb zelf ook geen foto's van die ene pup, die zat trouwens in Amsterdam ergens dat weet ik nog wel.

Je moet toch echt eens kennis met mijn stel komen maken ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier een stukje van de NMMC:

l0b- Indien in een nest Argentijnse Doggen langharige puppen aanwezig zijn, dient voorzover een stamboom voor deze pups wordt aangevraagd, op het aanvraagformulier voor de stamboom vermeld worden: "langharig, niet-erkende haarvarieteit".

lOc- De fokker zal bij de verkoop van de langharige pups de aspirant koper uitdrukkelijk wijzen op het feit dat het pups betreft met een niet erkende haarvarieteit die op tentoonstellingen worden gediskwalificeerd en dat met deze dieren niet via de pupinfo van de NMMC mag worden gefokt.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

MARC_S schreef:Hier een stukje van de NMMC:

l0b- Indien in een nest Argentijnse Doggen langharige puppen aanwezig zijn, dient voorzover een stamboom voor deze pups wordt aangevraagd, op het aanvraagformulier voor de stamboom vermeld worden: "langharig, niet-erkende haarvarieteit".

lOc- De fokker zal bij de verkoop van de langharige pups de aspirant koper uitdrukkelijk wijzen op het feit dat het pups betreft met een niet erkende haarvarieteit die op tentoonstellingen worden gediskwalificeerd en dat met deze dieren niet via de pupinfo van de NMMC mag worden gefokt.
Klopt helemaal, zo staat het er. Maar echt vaak zul je ze niet tegenkomen hoor Marc, tis echt jammer dat je er geen foto van hebt kunnen maken.
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

hahaha dogo on schaaps kleren hahahahahahah

mol :twisted: 8)
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Grappig dat er ook langharige argentijnen zijn.

Ik ben een keer een langharige (haar zo een 3 cm) ruwharige dog tehen gekomen.
Op het moment dat ik hem aaide schrok ik eigenlijk van het haar want dat had ik nog nooit meegemaakt/gezien.
Deze hond kwam uit polen, incl stamboom :-D . Ik baalde dat ik geen camera bij me had.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Grappig dat jullie daar nu over beginnen. Ik wilde dat ook al doen, maar dan ging ik weer zo "off topic" vond ik. Hier in de buurt woont ook een langhaar Dogo. Hij is ook met stamboom en heeeeeeel lief. Hij heeft niet echt heel lang haar maar aan al de "uiteinden" langer haar. Onder aan zijn buik, zijn staart en zijn poten en in zijn nek. Staat echt heel leuk. Ik noem hem altijd Falcor Naar die draak uit "never ending story" daar lijkt ie op, vind ik.

Over die typen. Chira en Chaya vind ik wel echt een mooi typisch dogo hoofd hebben hoor.
Die hond waar ik het over had leek op die foto die geplaatst is onder Pitbull in de fotohoek. Cloris zei dat Fangio daar op leek.
Ik wist niet dat Dogo's ook zo laag en breed mochten en met een rondere kop. Dus eigenlijk zijn er twee verschillende typen in de dogo's net als met Ambull ?
Ik bedoel trouwens niet dat ik de grovere brede dogo met ronde kop niet mooi vind maar ik dacht echt dat dat niet rastypisch is.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
cloris
Zeer actief

sirene schreef:Grappig dat jullie daar nu over beginnen. Ik wilde dat ook al doen, maar dan ging ik weer zo "off topic" vond ik. Hier in de buurt woont ook een langhaar Dogo. Hij is ook met stamboom en heeeeeeel lief. Hij heeft niet echt heel lang haar maar aan al de "uiteinden" langer haar. Onder aan zijn buik, zijn staart en zijn poten en in zijn nek. Staat echt heel leuk. Ik noem hem altijd Falcor Naar die draak uit "never ending story" daar lijkt ie op, vind ik.
Kan je daar eens een foto van maken? of van plaatsen hier?
Over die typen. Chira en Chaya vind ik wel echt een mooi typisch dogo hoofd hebben hoor.
Die hond waar ik het over had leek op die foto die geplaatst is onder Pitbull in de fotohoek. Cloris zei dat Fangio daar op leek.
Ik wist niet dat Dogo's ook zo laag en breed mochten en met een rondere kop. Dus eigenlijk zijn er twee verschillende typen in de dogo's net als met Ambull ?
Ik bedoel trouwens niet dat ik de grovere brede dogo met ronde kop niet mooi vind maar ik dacht echt dat dat niet rastypisch is.
Chira is redelijk rastypisch voor een teef, want het verschil tussen reu en teef is vrij groot, en moet ook vrij groot zijn.
Teven mogen niet zo grof zijn als reuen en zeker niet zo groot zijn als een reu. (uiterlijk 65 cm voor teef, uiterlijk 69/70 cm voor reu)

Fangio is niet bepaalt laag hoor ;) 69 cm dus ook nog de beste maat voor een reu, hij is wel breed maar is wel degelijk een zeer rastypisch model, zeker zijn hoofd vanwege die goede stop die hij heeft.
Hij heeft ook meerdere U's gekregen op de shows.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
sirene schreef:Grappig dat jullie daar nu over beginnen. Ik wilde dat ook al doen, maar dan ging ik weer zo "off topic" vond ik. Hier in de buurt woont ook een langhaar Dogo. Hij is ook met stamboom en heeeeeeel lief. Hij heeft niet echt heel lang haar maar aan al de "uiteinden" langer haar. Onder aan zijn buik, zijn staart en zijn poten en in zijn nek. Staat echt heel leuk. Ik noem hem altijd Falcor Naar die draak uit "never ending story" daar lijkt ie op, vind ik.
Kan je daar eens een foto van maken? of van plaatsen hier?
Chira is redelijk rastypisch voor een teef, want het verschil tussen reu en teef is vrij groot, en moet ook vrij groot zijn.
Teven mogen niet zo grof zijn als reuen en zeker niet zo groot zijn als een reu. (uiterlijk 65 cm voor teef, uiterlijk 69/70 cm voor reu)

Fangio is niet bepaalt laag hoor ;) 69 cm dus ook nog de beste maat voor een reu, hij is wel breed maar is wel degelijk een zeer rastypisch model, zeker zijn hoofd vanwege die goede stop die hij heeft.
Hij heeft ook meerdere U's gekregen op de shows.
Als ik die "lang"harige dogo nog eens zie zal ik het eens proberen. Ik heb hem alleen al een hele lange tijd niet gezien. Misschien is ie verhuist ofzo.
Ik zal aan het forum denken hoor, als ik hem nog eens tegen kom.

Is Fangio zo gebouwd als die witte Ambull die op het forum was geplaatst ? (die onder Pitbull)
Ik wilde een foto plaatsen van een kop van een dogo zoals ik dacht dat normaal was maar het lukt niet. (ik ben echt een computerwonder ;) ). Nou ja, die is in iedergeval veel smaller (zijn schedel), de schedel is absoluut niet rond, eerder wat vierkant (vooraanzicht). En ook met duidelijke stop.
Ik heb geen verstand van dogo's hoor, maar voordat die hond bij ons in het asiel zat dacht ik dat ik echt wel het verschil wist tussen een dogo en een ambull. maarja, als ze dan dogo-achtige ambulls gaan fokken en ambullachtige dogo's... Dan weet ik het niet meer hoor!!!

En nee, 69 cm is niet laag. Maar ik dacht dat een dogo eerder hoog dan breed leek.

Ehh, sorry hoor, ik word hier verlegen van, ik draag zo ook niks bij aan de discussie, ik weet het gewoon niet.

Ik vind ze gewoon allemaal leuk, maar dacht dat ze er anders uitzagen :? :? :?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
cloris
Zeer actief

sirene schreef:

Is Fangio zo gebouwd als die witte Ambull die op het forum was geplaatst ? (die onder Pitbull)
Hmm nee niet helemaal hoor, Dogos mogen ook niet zo heel breed zijn zoals bijvoorbeeld een Pit of een Staff.
Het zijn en blijven redelijk gespierde atleten. Als ze TE breed zijn kunnen ze nooit goed de jacht in. ;)
Fangio in stand.
Afbeelding

Nou ja, die is in iedergeval veel smaller (zijn schedel), de schedel is absoluut niet rond, eerder wat vierkant (vooraanzicht). En ook met duidelijke stop.
Dat kan hoor, er zijn echt veel verschillen in hoofden.
Ik heb geen verstand van dogo's hoor, maar voordat die hond bij ons in het asiel zat dacht ik dat ik echt wel het verschil wist tussen een dogo en een ambull. maarja, als ze dan dogo-achtige ambulls gaan fokken en ambullachtige dogo's... Dan weet ik het niet meer hoor!!!
Het is niet alleen voor jou af en toe moeilijk hoor :mrgreen:

En nee, 69 cm is niet laag. Maar ik dacht dat een dogo eerder hoog dan breed leek.
te hoog mag ook weer niet, maar zie bovenstaande foto van Fangio, daar toont hij waarschijnlijk weer anders.
Ehh, sorry hoor, ik word hier verlegen van, ik draag zo ook niks bij aan de discussie, ik weet het gewoon niet.

Ik vind ze gewoon allemaal leuk, maar dacht dat ze er anders uitzagen :? :? :?
Niet verlegen worden hoor, gewoon lekker blijven vragen en doen :ok:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Wat staat die daar super op Cloris !
Mooie foto...hij komt helemaal tot z'n recht
Afbeelding
Mol
Zeer actief

ja hij is prachtig :ok:
maar pesoonlijk zie ik er nog wat meer bespiering op

cloris
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:ja hij is prachtig :ok:
maar pesoonlijk zie ik er nog wat meer bespiering op

Dank je ;)
Ik snap em, maar dat mag dus niet ;) Hij was hier trouwens 3 jaar (ik had geen recentere waar hij ongeveer zo staat)
Zijn acherhand had mooie goede bespiering daar, voor was hij ook redelijk tot goed, ik zal nog eens even kijken naar een foto waar je zijn borst van de voorkant ziet.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Fangio is echt prachtig! En in verhouding ruim 2 keer zo breed als Chaya :mrgreen: . Ik vind hem echt een mooie Dogo :ok: .

Ik ken twee hele mooie Dogo's, reu en teef. Ik zal ze proberen op de foto te zetten als ik ze nog eens tegen kom.
Groetjes Rob
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Even voor de kenners dan: wat vindt men van deze dame?

Afbeelding

Afbeelding

Voor zover ik weet is ze mét stamboom.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mol
Zeer actief

Afbeelding

hier is hij erg mooi :ok:

Mol
Zeer actief

jelle schreef:Even voor de kenners dan: wat vindt men van deze dame?

Afbeelding

Afbeelding

ik vind dit hondje niet in optimale conditie

jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

v.d Lupinehof schreef: ik vind dit hondje niet in optimale conditie

Klopt, dat is ze ook (nog) niet. Ze zit momenteel in het asiel. Kwam binnen met nogal wat huidproblemen, gelukkig zit er verbetering in!
Zo roze als de huid nu nog is bij de oksels/voorpoten (onderste foto) was ze ongeveer helemaal toen ze binnen kwam...
Ze is pas anderhalf en mag nog wel wat steviger worden ook. Hopelijk zal dat bij een nieuwe baas vanzelf komen.

Zelf vind ik het op zich (potentieel) verder wel een mooie hond... maarja misschien ben ik bevooroordeeld ;-)
En 't is een schat... ook belangrijk :mrgreen:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
cloris
Zeer actief

Tis idd nog een beetje scharminkel Jelle, maar met anderhalf is dat ook wel weer redelijk normaal, ze groeien tot zeker 3 jaar.
Huidproblemen komen heel vaak voor, maar met een goede voeding komen ze er vaak helemaal vanaf.
Verder heeft ze een mooi tevenbekkie, papieren erbij zei je? kan je mij een pbtje sturen?
Afbeelding
cloris
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:Afbeelding

hier is hij erg mooi :ok:

Jaa hij zag een roedel reeen :roll: ik kan je zeggen dat ik er vlak daarna achterkwam dat ik kon zandskieen en dat bomen heel hard zijn :mrgreen:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Gelukkig kan ik toch wel een dogo herkennen dan :-D
Van de eerste foto van Fangio zou ik wel zeggen dat het een dogo is. Op de tweede (die mooie in het bos) toont ie veel breder, gespierder en lager en weet ik niet of ik het dan goed zou raden.
Hij is wel mooi hoor, wauw!!!

Hij heeft wel veel vlekken op zijn huid zeg, als ie naakt was leek ie wel een dalmatiër ;) Hoe zit dat eigenlijk, die vlekken op de huid. Is dat altijd oke zolang ze maar niet in zijn vacht zitten ?(behalve iets aan oor en/of oog)
En hoe komt het eigenlijk dat die vlekken niet in de vacht zitten ?
Ja, je zei dat ik gewoon lekker mocht vragen dus dat doe ik maar hoor...
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
cloris
Zeer actief

sirene schreef:Gelukkig kan ik toch wel een dogo herkennen dan :-D
Van de eerste foto van Fangio zou ik wel zeggen dat het een dogo is. Op de tweede (die mooie in het bos) toont ie veel breder, gespierder en lager en weet ik niet of ik het dan goed zou raden.
Hij is wel mooi hoor, wauw!!!
Dankje :-D
en toch zijn die fotos in dezelfde periode genomen, tis maar net vanuit welke hoek je hem bekijkt ;)
Hij heeft wel veel vlekken op zijn huid zeg, als ie naakt was leek ie wel een dalmatiër ;) Hoe zit dat eigenlijk, die vlekken op de huid. Is dat altijd oke zolang ze maar niet in zijn vacht zitten ?(behalve iets aan oor en/of oog)
En hoe komt het eigenlijk dat die vlekken niet in de vacht zitten ?
Ja, je zei dat ik gewoon lekker mocht vragen dus dat doe ik maar hoor...
Vaak zie je bij de jonge honden ook grijze vachtvlekken, dat trekt later helemaal weg, dan zie je alleen nog de huidvlekken.
Vlekken op de huid mogen, bij een mooie goede vacht zie je ze wel maar niet overheersend.
Vlek bij het oog (zoals bij Chaya) en de wenkbrauw bij Fangio mogen, bij het oor mag ook maar verder niet.
Al komt het natuurlijk wel voor dat ze een vlek op het lichaam of staart hebben, maar die worden dan uitgesloten van fok of show.

Tja hoe het precies komt dat het op de huid zit en niet op de vacht kan ik je geen antwoord op geven, zover gaat mijn kennis niet ;)
Afbeelding
Mol
Zeer actief

ze nomen dat een laken de hond is totaal wit met uitzondering van oog en neus
en als je zoals bij fiango een kleur ziet noemen ze dat een gescheurt laken en laat hij zijn echte kleur zien.

sirene
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:ze nomen dat een laken de hond is totaal wit met uitzondering van oog en neus
en als je zoals bij fiango een kleur ziet noemen ze dat een gescheurt laken en laat hij zijn echte kleur zien.

Hee, leuk. Weer wat geleerd. Noem je dat bij elk ras zo. Bv bij een witte Bullterrier ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mol
Zeer actief

sirene schreef:
v.d Lupinehof schreef:ze nomen dat een laken de hond is totaal wit met uitzondering van oog en neus

Hee, leuk. Weer wat geleerd. Noem je dat bij elk ras zo. Bv bij een witte Bullterrier ?
ja inderdaad, of net zo als bij de samojeed

Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

jelle schreef:Even voor de kenners dan: wat vindt men van deze dame?

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind dit een erg mooie hond, ze mag wel iets voller vindt ik.. maar ze heb een mooie kop!
Groetjes Rob
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”