Die mevrouw vond ook dat niet normaal ..................Nanna schreef:Ja, maar ik zei eerder al dat ik een volwassen hond die een opdringerige pup wegsnauwt volkomen normaal vind. Maar ik lees hier ook over honden die bij nieuwsgierig buurtende pups meteen voor de kill gaan.ranetje schreef:Toen een iets oudere DH pup hier in het park op haar af stoof snauwde ze hem weg.
Tot grote verontwaardiging van de bazin, want een volwassen hond "mocht niet lelijk doen tegen een pup"![]()
Ze was nog kwaad ook dat ik Rana niet corrigeerde.
Ik vond het heel terecht dat ze die pup weg snauwde omdat die onbehouwen tegen haar oude (en wat pijnlijke) lijf botste.
Als je dergelijke schadevrije correcties zou verbieden krijg je volgens mij meer problemen..................
En sorry, dat vind ik niet echt 'volkomen normaal' gedrag.
En zo'n hond hoeft voor mij niet dood, maar baas mag hem van mij toch wel héél goed bij zich houden.
Vanuit de hond gezien misschien wel volkomen normaal gedrag, maar zeer onwenselijk.
De meeste bazen die zo'n hond hebben (en zo heel veel honden zijn dat volgens mij niet) houden hun hond ook weg.
Het is dan alleen wel handig als bazen van pupjes hun pup niet overal laten buurten
Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal.
En het eerste wat ik puppycursisten vertel is dat ze er niet van uit mogen gaan dat een vreemde hond hun pup niets zal doen.
Ik streef er ook altijd naar dat mijn honden van pup af aan niet naar een aangelijnde hond toe gaan (gaat heus wel eens mis).
Zeker niet als ze daar geen toestemming voor hebben gekregen van mij.
Ook iets waar veel mensen nog moeite mee schijnen te hebben