Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dit is nou een castratenvacht!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Dit is nou een castratenvacht!

Ongelezen bericht door Badu »

massam schreef: wel! sam is supersloom!
Dertien jaar lang heb ik met een castraat door parken & bossen gesloft.... Op zijn vierde gecastreerd & daarna alsmaar slomer & slomer.
Hij sleet nauwelijks & werd lachend 17 jaar & 3 dagen :mann:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:Ik heb stuiterdestuiter Duende net verteld dat hij geacht wordt sloom te zijn als castraat, maar hij lachte me gewoon uit. :jank:
Hoe lang is het geleden dat hij gecastreerd is ?
Afbeelding

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Inge O schreef:jullie kunnen hoog en laag springen maar als mensen overtuigd willen zijn dat een castraat sloom wordt dan is het energieverspilling om ze van het tegendeel te willen overtuigen.

waarbij ik er toch nog even wil aan toevoegen dat dit ook weer totaal niet gebleken is uit het onderzoekje van 'mijn' student, over meer dan 150 castraten (waaronder een deel forummers) :tongue: .
Heeft die student toevallig ook het verschil gemeten met volle reuen en teven tijdens en na loopsheden waarbij zowel de reu als de teef sloom gedrag kan vertonen :engel: ik denk dat de gemiddelde castraat actiever uit de test komt :LOL:
Hier zijn de castraten in ieder geval actiever over het hele jaar gemeten :mrgreen:
Afbeelding
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Marina* »

Saartje is na castratie in huis nog slomer geworden,ze ligt de hele dag te meuren op de bank. Buiten is ze nog steeds fit en superactief. Ik moet wel veel mindervoeren anders wordt ze echt te dik. Van 250 gram per dag naar 180 gram per dag, terwijl ze nog net zo veel loopt/rent. je moet er baas dus wel iets aan doen om ze niet moddervet te laten worden.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Badu schreef:
Inge O schreef:jullie kunnen hoog en laag springen maar als mensen overtuigd willen zijn dat een castraat sloom wordt dan is het energieverspilling om ze van het tegendeel te willen overtuigen.

waarbij ik er toch nog even wil aan toevoegen dat dit ook weer totaal niet gebleken is uit het onderzoekje van 'mijn' student, over meer dan 150 castraten (waaronder een deel forummers) :tongue: .
Zijn er überhaupt nadelen gevonden bij castratie ? Ben wel benieuwd naar de uitkomsten van dat onderzoekje....
Tulijk zijn er nadelen.
Maar dik en sloom worden vind ik echt helemaal voor rekening van de baas komen, want dat is niet nodig.
Mijn castraatje was overigens helemaal niet dik, wel erg sloom... Vacht viel ook alles mee.
Afbeelding

h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door h a n s »

Dus.... als ik zo alle reacties lees kunnen we eigenlijk concluderen dat het kan, maar niet persé een regel is, dat 'de gecastreerden' dik, sloom en met een ontplofte vacht rondlopen. Maar de discussie zal hiermee niet stoppen schat ik zo in... :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

tekkel schreef:
Machie schreef:Mijn castraat was als niet castraat al een luilak :F: Hij is qua energie niveau echt niks merkbaar veranderd :)
Mijn tekkelteefje ook niet (gecastreerd toen ze 6 was), haar vacht is ook niet veranderd.
Die heeft een baard ;)
Baardhonden hebben nauwelijks vachtverandering. Kortharen ook niet.
De rest dus wel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Luca heeft wel meer vacht gekregen. Maar niet op een lelijke manier. Wel heeft ie wat piekhaar in zijn zij gekregen. Maar dat knip ik gewoon weg :engel:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Nanna schreef:
Machie schreef:Luca heeft wel meer vacht gekregen. Maar niet op een lelijke manier. Wel heeft ie wat piekhaar in zijn zij gekregen. Maar dat knip ik gewoon weg :engel:
let je wel op dat je de verkeerde piek niet wegknipt, anders heeft die stakker helemaal niks meer :engel:
Daar knip ik niks bij Luca :mrgreen:
Alleen bij Dumas :engel:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Machie schreef:
Jion schreef:Ik heb stuiterdestuiter Duende net verteld dat hij geacht wordt sloom te zijn als castraat, maar hij lachte me gewoon uit. :jank:
En dik! Moddervet mot ie zijn!
Noah is juist slanker na castratie dan ervoor :scratch: Woog ze 2 maanden voor loopsheid rond de 28-29 kilo, tijdens de loopsheid woog ze 32 kilo :schrik: Nu weegt ze al 2 jaar stabiel rond de 28-29 kilo. En slomer is ze er ook niet op geworden. Haar vacht is wel veranderd, ze had altijd welhaar op haar kont, dat is nu weg. Daarbij verhaard ze het hele jaar door haren ipv 2 maanden voor de loopsheid een jas uitdoen. Gelukkig heeft Noah weinig haar voor een DH, ze heeft geen verschrikkelijke castratenvacht
Perry en Noah

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja en toch he, Nora is gecastreerd toen ze 2 was en die werd wel degelijk lui. Ik weet niet of castratie daarvan de hoofdoorzaak was, maar het was wel zo. Ze was wel gezond actief als het moest maar liep geen stap te veel. Of ze is op dat moment volwassen geworden (ze is na de eerste loopsheid gecastreerd) en was gewoon absoluut geen actieve hond maar ik weet niet of de castratie ook invloed heeft gehad. Ze is er 14 mee geworden, dat wel :mrgreen:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Sacha is 13,5, gecastreerd en niet sloom. Oké, ze loopt wat minder hard dan vroeger en slaapt in huis veel, maar ze is dan ook bejaard. Toch loopt ze met plezier nog 10 km mee op goede dagen (ze heeft artrose en soms gaat het een periode wat minder) Chester is in huis wel saai geworden, maar hij was voor zijn castratie ook al luier van aard dan Sacha. Buiten merk ik weinig verschil, hij loopt het liefst de hele dag buiten. Overigens zijn beide honden wel op respectievelijk 4 en 5,5 jaar oud gecastreerd, misschien dat dit er ook wat mee te maken heeft.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

bouvierpoedel schreef:
twinkeltje schreef:Ruby heeft ook zo rot vacht die hou ik ook altijd kort voor de castratie was het nog bij te houden daarna geen doen meer zodra er maar iets lengte komt
Langhaartjes met snuitbeharing hebben daar geen last van.
Zijn meer de spaniel en setter vachten.
Het zal misschien minder voorkomen, maar Dino heeft met castratie implantaat een veel andere vacht (veel meer wol), veel moeilijker door te komen. Hij heeft normaal een heel makkelijke vacht.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier drie castraten en Ziva's vacht is erg verandert. Maar echt niet dat zij er zo uit ziet als die hond in het begintopic. Want met de juiste verzorging is dat helemaal niet nodig. Net als dik en lui worden. Dat zijn ze hier ook geen van drieën. Benno is nu ruim 12 en heeft vorige maand nog 17km zonder problemen gelopen. Denk dat menig ongecastreerde, vijfjarige labrador daar nog een puntje aan kan zuigen :pffff:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef: wil ik hier na de eindwerkverdediging wel neerzetten....
:ok:
Afbeelding

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Kita, gecastreerd na de 4e loopsheid, veranderde wel van vacht, ze had eerst een heel dunne, gladde zomervacht en een dikke bontkraag in de winter, dat bleef een beetje middenin hangen en ze verhaarde ineens continue ipv 2x 2 weken. Dik en sloom absoluut niet. Pol heeft een chemische castratie gehad (eens en nooit weer), die veranderde in een vreetmachientje, niks was meer veilig voor hem en dat maakte het heel moeilijk om hem op gewicht te houden.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Pol heeft een chemische castratie gehad (eens en nooit weer), die veranderde in een vreetmachientje, niks was meer veilig voor hem en dat maakte het heel moeilijk om hem op gewicht te houden.
Logisch ook, andere prikkels zijn uitgeschakeld, vreten wordt dan je grootste hobby :mrgreen:
Afbeelding

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

bouvierpoedel schreef:
twinkeltje schreef:Ruby heeft ook zo rot vacht die hou ik ook altijd kort voor de castratie was het nog bij te houden daarna geen doen meer zodra er maar iets lengte komt
Langhaartjes met snuitbeharing hebben daar geen last van.
Zijn meer de spaniel en setter vachten.
dan heeft ze gewoon een rot vacht :pffff:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Badu schreef:
kipo schreef:Pol heeft een chemische castratie gehad (eens en nooit weer), die veranderde in een vreetmachientje, niks was meer veilig voor hem en dat maakte het heel moeilijk om hem op gewicht te houden.
Logisch ook, andere prikkels zijn uitgeschakeld, vreten wordt dan je grootste hobby :mrgreen:
Het was echt niet meer grappig, met zijn 35 cm hoogte is hij erin geslaagd om een kilo kaas van het aanrecht af te jatten en op te vreten :80: . De rest van zijn gedrag veranderde maar heel weinig, alleen serenades voor loopse teven liet hij achterwege, nou, die nemen we wel op de koop toe :roll: :LOL:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Tara schreef:
Marjoleine schreef:Maarre... dit fokken ze: Breeders of Labradoodles, Schnoodles, Spoodles & Maltese Poodles.
Leuk man. On demand en zo.
Boeming bisnis. :ugh:
Haha, ik moest gewoon 2x lezen voordat ik snapte wat er staat!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”