Ik wil namelijk al jaren een hondje, heb ook eerder al op dit forum geplaatst dat ik graag een toller retrievertje wil hebben waarmee ik vanalles wil gaan doen. Nu heb ik dus gevraagd of ik van iemand een hondje mag lenen voor een week, om te kijken hoe het is om een hond te hebben, omdat ik zelf nog nooit een hond gehad heb, ook nooit bij mijn ouders thuis. Het ging echt super goed en het is echt een schatje, een kleine keeshondxherder (erg grappig om te zien, een herderkoppie op zo'n klein lijfje
Nu weet ik van mezelf: een pup zit er voorlopig niet in omdat ik werk heb en gewoon af en toe een paar uur weg ben, dus voor een toller zou ik nog steeds moeten wachten (wil echt heel graag van pups af aan een tollertje). Dit hondje kan makkelijk even alleen en mocht ik lange diensten maken kan ik wel iemand vinden die hem wilt uitlaten, dat moet geen probleem zijn. Ben daarnaast ook veel thuis en kan iedere dag wel minimaal 1,5 uur wandelen. Ik ben zelf ook gek op wandelen en veel tijd maken voor mijn dieren doe ik al, dus het beestje zal aan wandelingen en uitdagingen geen gebrek hebben. Daar is hij trouwens ook heel makkelijk in, hij vind het leuk om te wandelen maar heb je een dagje wat minder tijd zal hij alsnog heel rustig zijn in huis.
Nu lezen jullie al dat het een super lief en makkelijk hondje is, wel heel erg hangerig/claimerig en sommige trekjes vind ik niet zo geslaagd maar dat kan je natuurlijk altijd afleren. Een prima beginnershondje eigenlijk, ondanks dat het niet mijn eerste keus zou zijn. Hij is dus superlief, maar ik vind het gewoon eng dat het hebben van een hond zo dichtbij komt denk ik (raar ding ben ik, met m'n beestenboel maar een hond is toch wel eng
Dit is hem trouwens, een kruising herder kleine keeshond van (bijna, volgende week) 5 jaar (nu getrimt, hij heeft eigenlijk lang haar):

Ik heb gezegd dat ik nu nog geen antwoord heb, vanmiddag heb ik hem terug gebracht, en dan neem ik een week om er over na te denken.. het is natuurlijk wel een dier die nog 10 jaar mee gaat (hopelijk). Ook weet ik dat het geen toller is, en dat hij andere eisen heeft, maar ik merkte dat ik hem goed dingen kan leren (hij heeft nog al een trieste puppy-tijd gehad waar hij heel soms het blokje om ging, voor de rest alleen maar in de bijkeuken in een kale mand mocht, nooit los mocht lopen, gepest werd door kinderen en nooit iets heeft geleerd. Vanaf 10 maanden woont hij bij die vriendin van me en zij heeft hem eigenlijk alleen de basis commando's geleerd en het is nu een super lief beest).
Wat vinden jullie? Ben best wel verliefd geworden....