Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangesproken door politie na incident met pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Aangesproken door politie na incident met pup

Ongelezen bericht door Biet »

Kaki schreef:Nou, na even wat speurwerk te hebben gedaan weet inmiddels wat meer over het veldje. Het is dus geen hondenveldje, er stond vroeger een pand van de GZ (of iets in die richting, enfin) dat nu is gesloopt. De grond is nog steeds in bezit van hun (niet de gemeente) en hebben er al jaren plannen voor om er een soortgelijk gebouw neer te zetten maar dat geld is er niet. Het doet dus al die jaren al dienst als 'onofficiële' losloop plaats, en kinderen die er dichtbij wonen gebruiken de zandkuil dus ook af en toe als speelplaats.

En voor het geval dit nog niet duidelijk was; ten tijden van het incident waren er geen ouders of toezichthouders van de kinderen aanwezig. Én er is een ENORME speeltuin letterlijk 50 meter verder, waar ze altijd gratis in kunnen, dat zit me ook wel dwars.
Die kinderen zijn verstandig, laten zich niet bij voorbaat op aangewezen plekjes duwen.
Goede eigenschap, moet je vooral stimuleren naar mijn smaak.
Maak je druk om hoe je wilt dat je hond zich in die situaties gedraagt en je kan ook overal met je hond komen.
Is mijn ervaring.
Wiel
Kaki
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix

Ongelezen bericht door Kaki »

dagmar88 schreef:
Kaki schreef:Nou, na even wat speurwerk te hebben gedaan weet inmiddels wat meer over het veldje. Het is dus geen hondenveldje, er stond vroeger een pand van de GZ (of iets in die richting, enfin) dat nu is gesloopt. De grond is nog steeds in bezit van hun (niet de gemeente) en hebben er al jaren plannen voor om er een soortgelijk gebouw neer te zetten maar dat geld is er niet. Het doet dus al die jaren al dienst als 'onofficiële' losloop plaats, en kinderen die er dichtbij wonen gebruiken de zandkuil dus ook af en toe als speelplaats.

En voor het geval dit nog niet duidelijk was; ten tijden van het incident waren er geen ouders of toezichthouders van de kinderen aanwezig. Én er is een ENORME speeltuin letterlijk 50 meter verder, waar ze altijd gratis in kunnen, dat zit me ook wel dwars.

Waarom?

Omdat ze daar naar hartenlust kunnen spelen, in plaats van in een grote zandbak met 1 trampoline staat die 'geteisterd' wordt door honden (want dit was ook moederliefs klacht, niet alleen mijn pup maar alle honden die daar komen). En als de ouders liever hadden dat ze daar speelden omdat ze dan toezicht konden houden vanuit hun luie stoel, oké, maar er zijn nooit ouders in zicht daar.
Laatst gewijzigd door Kaki op 22 apr 2013 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

iones schreef: Als ik eens met de auto weg wil en ergens anders wil gaan lopen, ga ik bij voorkeur naar Duitsland (minder dan 1 km van de grens af wonende), want er zijn daar zóveel bossen, dat die veel minder onder druk staan door recreanten. Je komt er minder mensen tegen en je hebt daardoor alleen al minder gezeur. Hier in Nederland ga ik in bepaalde bossen gewoon niet lopen.
In Duitsland is ook meer ruimte en leven de mensen niet zo dicht op elkaar zoals hier in Nederland. En daardoor kan men ook meer van elkaar verdragen.

Ik merkte dat altijd wel op vakanties in Duitsland, maar nu wij hier wonen is dat helemaal een verademing. Men houdt rekening met elkaar in dit gehucht (ook de hondenbezitters!) en als er eens iets gebeurd (de hond van de buren ontsnapt nog weleens en loopt dan over de straat of de teckel van de buren verderop volgt mij en mijn honden in plaats van de eigenaar) dan is dat geen probleem. Men kan meer van elkaar hebben, gewoon omdat men ook rekening met elkaar houdt.

Mijn honden misdragen zich ook weleens. Bij de buurvrouw weten ze dat die eten voor de kat in haar keuken heeft staan, dus daar glippen ze ook nog weleens naartoe. De buurvrouw vind dat geweldig en moedigt dat aan, terwijl ik daar weer minder blij mee ben en het probeer te voorkomen. Maar fouten maakt iedereen, zelfs de meest verantwoordelijke hondeneigenaar.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

dagmar88 schreef:
iones schreef:
dagmar88 schreef: Dat kan ja. Heb één keer een boze meneer gehad, omdat hij op het hondenstrand een druppeltje water op zijn zwembroek had gekregen.
Eerlijk gezegd kan ik dat soort mensen echt niet serieus nemen.
Die worden ook kwaad om andere, niet ter zake doende ergernissen. Dus dat ga ik me zeker niet persoonlijk aantrekken.
Na één keer kun je dat loslaten. Maar als je dergelijk gezeur vaker te horen krijgt over iets dat feitelijk nergens over gaat, dan ga je het op den duur wel vervelend vinden.

Ik kan me dus met de beste wil ter wereld niet voorstellen dat wanneer je echt rekening houdt met andere recreanten, je over dat soort lui zou struikelen.
nou inderdaad, ik woon in de randstad maar ik ervaar dat zo niet hoor.
Ja er spelen weleens kinderen hier op een losloopplaats met soms ouders erbij die vinden dat de hond niet los mag. Ja ik zeg altijd maar bel de politie maar ik ga er geen discussie over voeren en ga lekker balletje gooien met asta. Je kan je overal wel over opfokken zeg. Het enige waar ik bij moet opletten is picknickende mensen :mann: asta berooft die nogal graag m :oeps:
Kaki
Actief

Ik claim overigens helemaal NIKS op, zei doen dat echter wel.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kaki schreef:
dagmar88 schreef:

Waarom?

Omdat ze daar naar hartenlust kunnen spelen, in plaats van in een grote zandbak met 1 trampoline staat die 'geteisterd' wordt door honden (want dit was ook moederliefs klacht, niet alleen mijn pup maar alle honden die daar kwam). En als de ouders liever hadden dat ze daar speelden omdat ze dan toezicht konden houden vanuit hun luie stoel, oké, maar er zijn nooit ouders in zicht daar.
:wink: Ik kan me dat wel voorstellen, vanuit de optiek van niet hondenbezitters en zeker in de emotie van dat moment.
Je kunt andere mensen nu eenmaal niets verplichten en zult dit soort dingen nog heel vaak tegen gaan komen; zeker met een hond agressieve hond.
Hoe het hoort, of hoe het volgens jou hoort, is nu eenmaal vaak niet hoe het in de praktijk gaat.
En op die praktijk zul je je in moeten richten :mrgreen:
Kaki
Actief

dagmar88 schreef:
Kaki schreef:
dagmar88 schreef:

Waarom?

Omdat ze daar naar hartenlust kunnen spelen, in plaats van in een grote zandbak met 1 trampoline staat die 'geteisterd' wordt door honden (want dit was ook moederliefs klacht, niet alleen mijn pup maar alle honden die daar kwam). En als de ouders liever hadden dat ze daar speelden omdat ze dan toezicht konden houden vanuit hun luie stoel, oké, maar er zijn nooit ouders in zicht daar.
:wink: Ik kan me dat wel voorstellen, vanuit de optiek van niet hondenbezitters en zeker in de emotie van dat moment.
Je kunt andere mensen nu eenmaal niets verplichten en zult dit soort dingen nog heel vaak tegen gaan komen; zeker met een hond agressieve hond.
Hoe het hoort, of hoe het volgens jou hoort, is nu eenmaal vaak niet hoe het in de praktijk gaat.

Hmmppf, ach, c'est la vie zullen we dan maar zeggen :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

dagmar88 schreef:
Kaki schreef:
dagmar88 schreef:

Waarom?

1. Het ging om kinderen en het is nog een P.U.P. :mann:
2. Hij verplicht niets
Kaki schreef:Ik claim overigens helemaal NIKS op, zei doen dat echter wel.
:wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef: 1. Het ging om kinderen en het is nog een P.U.P. :mann:
2. Hij verplicht niets
dovemansoren ranetje, ik heb het inmiddels opgegeven ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

2. Hij verplicht niets
1. ging duidelijk niet over nu.
2. geeft TS zelf aan dat het hem dwars zit dat de kinderen geen gebruik maken van de aangewezen speelplaats.
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:
2. Hij verplicht niets

Nee, het wordt totaal verkeerd begrepen.
Daarbij is het ook nog eens niet bedoeld als kritiek; maar gewoon mijn eigen ervaring.
ranetje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
2. Hij verplicht niets
1. ging duidelijk niet over nu.
2. geeft TS zelf aan dat het hem dwars zit dat de kinderen geen gebruik maken van de aangewezen speelplaats.
1. Oh nee? Dus in de toekomst "zal" deze hond hondagressief worden en dan valt hij kinderen aan of zo? :U:
2. Dat mag. :8):
Iets niet claimen wil niet zeggen dat je je er niet (een beetje) aan mag ergeren :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
renee-uk
Zeer actief

dagmar88 schreef: Nee, het wordt totaal verkeerd begrepen.
Daarbij is het ook nog eens niet bedoeld als kritiek; maar gewoon mijn eigen ervaring.
ok, :J:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Biet schreef:

Die kinderen zijn verstandig, laten zich niet bij voorbaat op aangewezen plekjes duwen.
Goede eigenschap, moet je vooral stimuleren naar mijn smaak.
Maak je druk om hoe je wilt dat je hond zich in die situaties gedraagt en je kan ook overal met je hond komen.
Is mijn ervaring.
Dan moet je als ouders zijnde niet zeuren als er eens iets gebeurt dat niet helemaal volgens het boekje verloopt.
Iets claimen dat niet van jou is is niet zo netjes.Ik denk dat ts nu trouwens wel weet wat hij in het vervolg moet doen en zijn hond in die richting gaat opvoeden.
En ja , ik ken die omgeving en ook de niet ver weg liggende grote speeltuin ; daar is tussen allerlei toestellen meer dan zat vrije ruimte om veilig te spelen.

@Kaki : misschien kun je met meerdere hondeneigenaren samen eens gaan praten met de eigenaar van de grond en er een officieel hondenveld van maken totdat de bouw van start gaat ? Of zoiets via wijkbeheer of zo voor elkaar krijgen ?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief

Ok :ok:
Zo had ik het niet begrepen :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

ranetje schreef: 1. Oh nee? Dus in de toekomst "zal" deze hond hondagressief worden en dan valt hij kinderen aan of zo? :U:
Iets niet claimen wil niet zeggen dat je je er niet (een beetje) aan mag ergeren :wink:
Ja, die van mij vreet babies als ontbijt. :hmmm: Wat zeg je nu toch voor rare dingen.
Hondje van TS is een pittig ding en nu al bezig met krachtmetinkjes. Samen met de kruising zit het er inderdaad dik in dat ze niet meer met teven samen zal kunnen in de toekomst en van wat ik heb gelezen heeft TS daar bewust voor gekozen.
Vandaar dat ik zeg dat hij dit soort situaties, waarin mensen niet doen wat je graag zou willen of netjes is, nog vaak tegen zal komen.
Als ik me daar met Charlie iedere keer aan zou moeten ergeren, heb ik geen leven meer.

Maar zoals TS al concludeerde; c'est la vie :F:
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 22 apr 2013 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:
ok, :J:

:mrgreen:
ranetje schreef:
Ok :ok:
Zo had ik het niet begrepen :wink:
:mann: die las ik pas na de laatste post.
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jolanda.S »

renee-uk schreef:
2. Hij verplicht niets
:wachten:
Ts,je hebt een inschattingsfoutje gemaakt,overkomt iedereen wel eens.
Hier kun je alleen maar van leren,dus het hele gebeuren los laten en lekker aan het werk met je hondJE.
Ongelooflijk dat dit 10 pagina`s haalt.
Als ik hier foto`s plaats van mijn hond,haal ik nog geen 1 pagina. :gvd:
renee-uk
Zeer actief

jolanda.S schreef: Ongelooflijk dat dit 10 pagina`s haalt.
zet er dan ook een smeuïg bijtverhaaltje bij :roll:
je moet jou ook alles voorkauwen :P
Afbeelding

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

yamie schreef:
Jaap* schreef:Maar afijn, mij zie je praktisch niet in aangewezen losloopgebieden. Juist omdat daar veel teveel mensen rondlopen die vinden dat het los laten lopen van hun hond daar een récht is waar het liefst alles en iedereen voor moet wijken.
Ik heb er meer last dan plezier van.
iones schreef:Jouw hond loopt dus nooit ergens los?
ik kom ook niet of nauwelijks in losloopgebieden, ik riskeer liever een boete, dan dat ik me daar begeef. maar ze lopen dus wel gewoon dagelijks los hoor.
Hier mogen honden gewoon loslopen. Alleen niet in de bebouwde kom. Felix is alleen aangelijnd als ik het niet vertrouw om hem los te laten lopen. En dat is eigenlijk alleen bij verkeer.
Voor de meeste "beheerde" gebieden in deze contreien geldt meestal nog het "los indien onder controle" bordje.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:
jolanda.S schreef: Ongelooflijk dat dit 10 pagina`s haalt.
zet er dan ook een smeuïg bijtverhaaltje bij :roll:
je moet jou ook alles voorkauwen :P

:mrgreen: RIP kat van de buren.
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door jolanda.S »

:idea: Mijn dank is groot.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Muk schreef:
In Duitsland is ook meer ruimte en leven de mensen niet zo dicht op elkaar zoals hier in Nederland. En daardoor kan men ook meer van elkaar verdragen.
Dat denk ik ook! Als je zo met z'n allen bij elkaar in een beperkte ruimte leeft, kan het niet anders of je komt vroeg of laat ín elkaars ruimte. Nederland is te dicht bevolkt. Recreëren moet met z'n allen in één enkel stukje bos. Daarmee worden mensen eigenlijk tegen elkaar uit gespeeld.
Muk schreef: Ik merkte dat altijd wel op vakanties in Duitsland, maar nu wij hier wonen is dat helemaal een verademing. Men houdt rekening met elkaar in dit gehucht (ook de hondenbezitters!) en als er eens iets gebeurd (de hond van de buren ontsnapt nog weleens en loopt dan over de straat of de teckel van de buren verderop volgt mij en mijn honden in plaats van de eigenaar) dan is dat geen probleem. Men kan meer van elkaar hebben, gewoon omdat men ook rekening met elkaar houdt.
Mij is ook in Oostenrijk opgevallen dat de mensen daar toleranter zijn en ook hond vriendelijker. Er wordt daar zoveel minder bezwaar gemaakt tegen de aanwezigheid van honden. En er zijn daar ook meer regels t.a.v. welzijn van honden. Maar op het platteland waar ik woon, wonen mensen ook minder op elkaars lip (typische eigenschap van platteland namelijk) en daar zijn ze al meer van leven en laten leven.
Muk schreef: Mijn honden misdragen zich ook weleens. Bij de buurvrouw weten ze dat die eten voor de kat in haar keuken heeft staan, dus daar glippen ze ook nog weleens naartoe. De buurvrouw vind dat geweldig en moedigt dat aan, terwijl ik daar weer minder blij mee ben en het probeer te voorkomen. Maar fouten maakt iedereen, zelfs de meest verantwoordelijke hondeneigenaar.
Inderdaad, honden zijn geen machines en het bestaat niet dat ze nooit iets fout doen. Behalve de honden dan van vele forummers hier. WAnt owee als je een keer schrijft dat je hond zich een keer misdraagt, dan word je afgemaakt en "aanlijnen" geroepen. Honden mogen NIET de fout in gaan. NOOIT. MAar ja, dat werkt niet met levende wezens he.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

ranetje schreef:
De ts claimde NIET. Dat deed die moeder. Die belde de politie. Wilde het veldje claimen voor de kids. En ja, de ts ergerde zich daar aan, gek he!
Zou jij je niet ergeren als iemand iets claimde ten koste van jou? Jij verdraait de zaken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dat zegt ranetje toch... Dat TS niet claimde, maar zich er wel aan ergerde en dat mag? Ik snap niet waar er iets verdraaid wordt?
iones
Zeer actief

Begreep die discussie ook al niet...
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

iones schreef:
TessaThomas schreef: Precies. De meeste hondenbezitters zijn ook intolerant naar bijvoorbeeld wielrenners. Juist omdat er daar een groep is die overlast veroorzaakt en daar lijden de goede onder. Dat is ook zo bij honden, als jij als niet hondenliefhebber elke zondag overlast ervaart van honden, dan zie je niet meer dat er ook 'goede' zijn en is de hele groep hondenbezitters voor jou een vorm van overlast.
De houding naar Wielrenners is ook intolerant geworden.
Maar dat komt omdat ze er om bekend staan dat ze zich de weg toe-eigenen als ze in een groep zijn. Dat doen ze bij alle andere weggebruikers.

Als ze in een klein groepje zijn vallen ze nog wel mee, dan zijn ze zelf toleranter.
De sympathiekeren onder hen bellen met hun fietsbel of roepen even als ze me in de verte zien met mijn honden. Ik kijk dan achterom en zie ze naderen. Ik ga aan de kant en roep mijn honden bij me en laat ze passeren.

Maar soms komen ze stil achterop zonder waarschuwing. Ik heb ze niet in de gaten om het simpele feit dat ik geen ogen op mijn rug heb en ook niet graag achterstevoren loop. Ik krijg dan niet de tijd om ze bij me te roepen en dat vind ik heel vervelend. Dan moeten ze het niet wagen om een grote bek open te trekken want die krijgen ze dan vierkant terug.
Dat dus, en 'hou dat kuthondje bij je' op het voetpad in een losloopgebied terwijl je al aanstalten maakt om dat te doen.
Joggers ook trouwens.
Toen ik nog 3 honden had lukte het me niet om die snel genoeg naar hun zin van het pad te trekken.
Jogte er eentje met opzet tegen bernese aan.
En niet zo zachtjes.
die had ze van mij dan wel even mogen aanhappen. :gvd:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

kooi schreef:
iones schreef:
TessaThomas schreef: Precies. De meeste hondenbezitters zijn ook intolerant naar bijvoorbeeld wielrenners. Juist omdat er daar een groep is die overlast veroorzaakt en daar lijden de goede onder. Dat is ook zo bij honden, als jij als niet hondenliefhebber elke zondag overlast ervaart van honden, dan zie je niet meer dat er ook 'goede' zijn en is de hele groep hondenbezitters voor jou een vorm van overlast.
De houding naar Wielrenners is ook intolerant geworden.
Maar dat komt omdat ze er om bekend staan dat ze zich de weg toe-eigenen als ze in een groep zijn. Dat doen ze bij alle andere weggebruikers.

Als ze in een klein groepje zijn vallen ze nog wel mee, dan zijn ze zelf toleranter.
De sympathiekeren onder hen bellen met hun fietsbel of roepen even als ze me in de verte zien met mijn honden. Ik kijk dan achterom en zie ze naderen. Ik ga aan de kant en roep mijn honden bij me en laat ze passeren.

Maar soms komen ze stil achterop zonder waarschuwing. Ik heb ze niet in de gaten om het simpele feit dat ik geen ogen op mijn rug heb en ook niet graag achterstevoren loop. Ik krijg dan niet de tijd om ze bij me te roepen en dat vind ik heel vervelend. Dan moeten ze het niet wagen om een grote bek open te trekken want die krijgen ze dan vierkant terug.
Dat dus, en 'hou dat kuthondje bij je' op het voetpad in een losloopgebied terwijl je al aanstalten maakt om dat te doen.
Joggers ook trouwens.
Toen ik nog 3 honden had lukte het me niet om die snel genoeg naar hun zin van het pad te trekken.
Jogte er eentje met opzet tegen bernese aan.
En niet zo zachtjes.
die had ze van mij dan wel even mogen aanhappen. :gvd:
Laatst op Rozendaal: ik kom uit de auto, haal Kiki eruit en maak aanstalten om de weg over te steken. Let wel : aanstalten. Er kwam een groepje wielrenners aan dat me het liefst gevild had denk ik want oh oh oh ik had in die anderhalve meter die ik gelopen had nog niet naar de weg gekeken en juist in die tijd waren zij daar gearriveerd en was de weg dus van hen. Ik was dus nog niet eens aan het oversteken met mijn aangelijnde hond toen ze al schreeuwden dat ik uit moest kijken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waar moet het toch heen met deze wereld en de mensheid. :jank: Als je mensen leert kennen . :ugh:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”