Muk schreef:
In Duitsland is ook meer ruimte en leven de mensen niet zo dicht op elkaar zoals hier in Nederland. En daardoor kan men ook meer van elkaar verdragen.
Dat denk ik ook! Als je zo met z'n allen bij elkaar in een beperkte ruimte leeft, kan het niet anders of je komt vroeg of laat ín elkaars ruimte. Nederland is te dicht bevolkt. Recreëren moet met z'n allen in één enkel stukje bos. Daarmee worden mensen eigenlijk tegen elkaar uit gespeeld.
Muk schreef:
Ik merkte dat altijd wel op vakanties in Duitsland, maar nu wij hier wonen is dat helemaal een verademing. Men houdt rekening met elkaar in dit gehucht (ook de hondenbezitters!) en als er eens iets gebeurd (de hond van de buren ontsnapt nog weleens en loopt dan over de straat of de teckel van de buren verderop volgt mij en mijn honden in plaats van de eigenaar) dan is dat geen probleem. Men kan meer van elkaar hebben, gewoon omdat men ook rekening met elkaar houdt.
Mij is ook in Oostenrijk opgevallen dat de mensen daar toleranter zijn en ook hond vriendelijker. Er wordt daar zoveel minder bezwaar gemaakt tegen de aanwezigheid van honden. En er zijn daar ook meer regels t.a.v. welzijn van honden. Maar op het platteland waar ik woon, wonen mensen ook minder op elkaars lip (typische eigenschap van platteland namelijk) en daar zijn ze al meer van leven en laten leven.
Muk schreef:
Mijn honden misdragen zich ook weleens. Bij de buurvrouw weten ze dat die eten voor de kat in haar keuken heeft staan, dus daar glippen ze ook nog weleens naartoe. De buurvrouw vind dat geweldig en moedigt dat aan, terwijl ik daar weer minder blij mee ben en het probeer te voorkomen. Maar fouten maakt iedereen, zelfs de meest verantwoordelijke hondeneigenaar.
Inderdaad, honden zijn geen machines en het bestaat niet dat ze nooit iets fout doen. Behalve de honden dan van vele forummers hier. WAnt owee als je een keer schrijft dat je hond zich een keer misdraagt, dan word je afgemaakt en "aanlijnen" geroepen. Honden mogen NIET de fout in gaan. NOOIT. MAar ja, dat werkt niet met levende wezens he.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen