Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik van enkele, meer ervaren mensen, meer info wil rond dit onderwerp.
Eén jaar geleden heb ik samen met mijn ex een Engelse Bulldog gekocht. Spijtig genoeg is die relatie op de klippen gelopen maar er was niets meer aan te doen.
Ondertussen zijn we een kleine 3 maanden verder en wisselen we om de week de hond uit, een soort co-ouderschap zeg maar. Nu heb ik de indruk dat het gedrag van de hond begint te veranderen, ook tegenover mij. Ze luistert amper nog, is zeer dominant en komt 'happen' als ik eerst de deur doorga. Af en toe komst ze tegen mijn been rijden (is een teefje

Dan eens een goed gesprek gehad met de ex (ze woont ook nog in het ouderlijke huis), blijkbaar mag ze daar heel andere dingen dan bij mij thuis. Sinds een week of 2 ben ik me dan ook beginnen afvragen of dit wel allemaal gezond is voor het diertje. Ik wil niet dat zij slachtoffer word van de hele situatie zoals vaak kinderen in een echtscheiding. Het lijkt me niet gezond dat ze elke week van roedel wisselt die heel andere regels stellen als mij. Daarom overweeg ik het co-ouderschap stop te zetten en dat de hond bij één van beiden blijft permanent. Maar wat is het beste voor het diertje ?
Bij mij:
-Ik woon alleen met mijn moeder, zij werkt 8u/dag en ik ook dus de hond is 8u/dag alleen in een binnen ren van 4m² met speeltjes, drank, lekkere mat.
-30min. wandelen per dag
-Aandacht krijgt ze vooral van mij aangezien de moeder wat bang is van haar omdat ze zo heftig is en soms durft happen.
-Wanneer we thuis zijn is ze altijd lekker mee binnen in de leefruimte/keuken
-Opvoeding bij mij is streng (consequent), een Bull heeft dat nodig.
-Ze slaapt in een bench in de garage (in het huis)
Bij haar:
-Ze woont nog thuis inclusief het hele gezin, er is altijd iemand thuis omdat de ouders op pensioen zijn.
- +-1u wandelen per dag
-Iedereen geeft de hond daar aandacht en ze hebben er geen bang van (de hond is ook heel anders daar).
-Daar slaapt ze altijd in de keuken (met een klein hekje).
-Opvoeding is zeer los, ze is de 'koning' daar in huis.
Ik vind dit momenteel een rot situatie voor het diertje, ook voor mezelf is het soms nogal moeilijk omdat ik mijn ex wekelijks zie en de breuk niet makkelijk was.
Hebben jullie enig advies ?
Thomas