Heb het begin gelezen en nu dit. Die trampoline moet van dat hondenveldje af, kinderen naar de speeltuin en de honden lekker zonder (vreemde of bange) kinderen los laten op het hondenveldje. Of ben ik nu te kort door de bocht?kaatje888 schreef:renee-uk schreef:jaja , dat deed kaki natuurlijk he, die stond er trots naast van kijk eens wat mijn hond kanNanna schreef:Hondeneigenaren hebben geen rècht op dat veldje. Het valt hoe dan ook onder de openbare ruimte.renee-uk schreef:dan moeten die moeders hun kinderen niet laten spelen op een veldje waar honden mogen loslopen.
iets met de kat op het spek binden enzo
Kun je daar heel stoer gaan staan en toezien hoe je hond kinderen aan broekspijpen rukt en tanden in beentjes zet, maar dan ook niet janken als ie in beslag wordt genomen.
Ik zou zien dat ik in gesprek kwam met de ouders van die kinderen die daar spelen. En dan uitleggen dat dat de enige plek is waar je je hond onbekommerd kunt laten rennen en of ze daar rekening mee willen houden. Meer kun je niet verlangen.
doe toch niet zo idioot, alsof er nooit bij iemand anders iets fout gaat met een pup.
als het een lab was geweest hadden er hier heel andere reacties gestaan, maar ook een klapkaakpup is pup hoor en komt niet opgevoed en afgericht uit de baarmoeder.
wat een flauwekul toch steeds hier
Als TS zijnde zou ik wel even op gaan letten nu helemaal. Verhalen gaan zo de ronde, en zeker met bepaalde rassen heb je al niet snel het voordeel van de twijfel. Ieder "klein" iets kan nu zomaar ineens iets groots worden. Waak daar dus voor.
Zelf ben ik ook eens aangesproken door een papa, en dat was op een gedoogveld. Wist even niet waar hij het over had en wat hij bedoelde met "die kinderen mogen hier ook spelen ja! Dan hou je je honden maar vast!" De kinderen hadden juist de honden geaaid en balletje voor ze gegooid dus ik stond echt even achter mijn oren te krabbelen toen hij met driftige passen op me af kwam en dit voor mijn voeten wierp.
Zijn zoon schoot in de bres door te zeggen dat ik niet "die mevrouw" was en dat deze honden wel lief waren.
De meneer verwarde me met iemand anders die de kinderen had toegesnauwd niet te rennen of door te voetballen omdat de honden dan achter ze aan zouden gaan. Tsja. Je kunt het allemaal met een beetje geven en nemen best wel vinden maar als bepaalde mensen geen eigen verantwoording nemen, dan wordt het lastig. Ook voor andere hondeneigenaren én mensen met kinderen die ook graag hun kinderen rustig buiten willen laten spelen.