Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangesproken door politie na incident met pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Aangesproken door politie na incident met pup

Ongelezen bericht door blondie »

kaatje888 schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef:
renee-uk schreef:dan moeten die moeders hun kinderen niet laten spelen op een veldje waar honden mogen loslopen.
iets met de kat op het spek binden enzo :piew:
Hondeneigenaren hebben geen rècht op dat veldje. Het valt hoe dan ook onder de openbare ruimte.
Kun je daar heel stoer gaan staan en toezien hoe je hond kinderen aan broekspijpen rukt en tanden in beentjes zet, maar dan ook niet janken als ie in beslag wordt genomen.
Ik zou zien dat ik in gesprek kwam met de ouders van die kinderen die daar spelen. En dan uitleggen dat dat de enige plek is waar je je hond onbekommerd kunt laten rennen en of ze daar rekening mee willen houden. Meer kun je niet verlangen.
jaja , dat deed kaki natuurlijk he, die stond er trots naast van kijk eens wat mijn hond kan :cheer:

doe toch niet zo idioot, alsof er nooit bij iemand anders iets fout gaat met een pup.
als het een lab was geweest hadden er hier heel andere reacties gestaan, maar ook een klapkaakpup is pup hoor en komt niet opgevoed en afgericht uit de baarmoeder.
wat een flauwekul toch steeds hier :piew:

:E:
Heb het begin gelezen en nu dit. Die trampoline moet van dat hondenveldje af, kinderen naar de speeltuin en de honden lekker zonder (vreemde of bange) kinderen los laten op het hondenveldje. Of ben ik nu te kort door de bocht?

Als TS zijnde zou ik wel even op gaan letten nu helemaal. Verhalen gaan zo de ronde, en zeker met bepaalde rassen heb je al niet snel het voordeel van de twijfel. Ieder "klein" iets kan nu zomaar ineens iets groots worden. Waak daar dus voor.

Zelf ben ik ook eens aangesproken door een papa, en dat was op een gedoogveld. Wist even niet waar hij het over had en wat hij bedoelde met "die kinderen mogen hier ook spelen ja! Dan hou je je honden maar vast!" De kinderen hadden juist de honden geaaid en balletje voor ze gegooid dus ik stond echt even achter mijn oren te krabbelen toen hij met driftige passen op me af kwam en dit voor mijn voeten wierp.
Zijn zoon schoot in de bres door te zeggen dat ik niet "die mevrouw" was en dat deze honden wel lief waren.
De meneer verwarde me met iemand anders die de kinderen had toegesnauwd niet te rennen of door te voetballen omdat de honden dan achter ze aan zouden gaan. Tsja. Je kunt het allemaal met een beetje geven en nemen best wel vinden maar als bepaalde mensen geen eigen verantwoording nemen, dan wordt het lastig. Ook voor andere hondeneigenaren én mensen met kinderen die ook graag hun kinderen rustig buiten willen laten spelen.
Kaki
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaki »

jolanda.S schreef:Kijk Twink,nu is er eindelijk weer eens een leuke nieuwe klapkaak forummer en dan wil jij er een Tokkie van maken.
Daar steek ik een stokje voor.
Ik heb namelijk grootse plannen met dit forum.
Nu met Mas aan de top gaan er deuren voor ons open.
Dus Ts,blijf hangen.

Zoals mijn pup? :LOL: Nee hoor, vond het een leuke discussie om te lezen en kan wel wat hebben hoor. Heb ook aardig wat PB's ontvangen (en verstuurd) van mensen die me een hart onder de riem wouden steken. Als ik bang was voor discussies had ik dit topic natuurlijk nooit geopend, maar zoals ik al eerder zei; Heb weer wat wijsheid opgedaan, andermans inzichten (positief of negatief) zijn altijd welkom wat mij betreft.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Je kunt het allemaal met een beetje geven en nemen best wel vinden maar als bepaalde mensen geen eigen verantwoording nemen, dan wordt het lastig. Ook voor andere hondeneigenaren én mensen met kinderen die ook graag hun kinderen rustig buiten willen laten spelen.
Helemaal mee eens Connie :ok: Jammer genoeg nemen veel mensen hun verantwoordelijkheid niet, ook ouders niet. In mijn gezin moeten de klein(kinderen) ook rekening houden met de honden die een deel van het gezin vormen. In de wereld daar buiten moet dat ook vind ik. Hondenbaasjes die overal als paria's worden geweerd, hier rond Amsterdam kleine lullige uitlaatplekjes en halfgodjes die alles maar mogen en krijsend en gillend door het leven gaan. Nee, zo werkt het écht niet imo.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

hier hoor je nooit iets.
pas had dochter poort opengelaten en Sky dacht even te kijken waar ze bleef.
dus ik richting speeltuin, hij liep daar wel hard rond, kindjes een beetje boos maar aangelijnd en sorry gezegd en dat was alles.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Je hebt te veel vertrouwen gehad in de mensen.
Tegenwoordig kunnen mensen niets meer relativeren waar het kinderen betreft. Je hoeft maar een klein foutje te maken en dat maken ze heel groot. Dat is nu ook gebeurd. Mensen kennen geen honden, snappen niets van honden en leggen alles fout uit wat een hond doet.

Laat kinderen als ze met zovelen zijn en ook nog eens druk niet meer bij je pup.

En mensen met kinderen kunnen OVERAL komen. Die moeten geen trampoline neerzetten op de ENIGE plek waar een hond fijn los kan.
Ik zou een klacht indienen bij de gemeente. Want je betaalt immers hondenbelasting. Dan moeten ze ook maar wat ervoor terug bieden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

En wat wil je dan zeggen
Hallo meneer de politieagent?
Moet u weten,
nou heeft mn pup gebeten
Omdat er een trampoline op het grasveld stond
Ik betaal verdikkie wel belasting voor die hond.
Maar als u dit niet oplost kunt u dat ook wel vergeten!

:D :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

(heb niet alle pagina's gelezen, beetje veel :Q: ) Maar ik kan mij eigenlijk niet inbeelden dat hier in de buurt iemand een trampoline gaat zetten op een losloopweide voor honden :denken: Die trampoline zal zeer snel vertrekken.
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Kaki schreef:een omheind terrein in een woonwijk (ruwweg 50x50 meter, bestemd voor honden) en zoals altijd laten we onze pup daar los en spelen we met haar. Nu zijn daar ook soms kinderen, aangezien mensen die ertegenover wonen een trampoline in een hoek hebben gezet.
Ik quote dit even uit je openingsbericht. Je weet dus wie die trampoline daar neergezet heeft. Ken je die mensen, is er met ze te praten? Dan zou je samen met hun kunnen kijken naar een veiliger plek om die trampoline neer te zetten dan in het hondenveldje, want dat is vragen om ongelukken. Nu was het een klein pupje dat alleen maar een broekspijp vast had, maar een volgende keer is het een grotere hond die opgewonden raakt van dat gespring en eindigt het misschien met een hap in een kindergezicht. Dat ding daar laten staan is wachten op ellende die niemand wil.
Die aparte speelterreintjes voor kinderen en honden zijn nou net gemaakt zodat iedereen leuk kan spelen, zonder gedoe zoals jij beschrijft. Dan moet je de kinderen niet juist het hondenperkje inlokken door daar een speeltoestel neer te zetten.
Zou die mensen dat uit te leggen zijn, denk je? Poep op de trampoline kan anders altijd nog :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Je kunt die trampoline ook even over de hele breedte inkerven aan de onderkant natuurlijk. Dan ben je in een keer overal vanaf.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Kaki schreef:Als ik bang was voor discussies had ik dit topic natuurlijk nooit geopend, maar zoals ik al eerder zei; Heb weer wat wijsheid opgedaan, andermans inzichten (positief of negatief) zijn altijd welkom wat mij betreft.
Top dat je zo reageert :ok: :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jezus wat een gezeik dat kinderen niet op een hondenveldje mogen komen omdat hondjes daar los moeten lopen.
Er moet helemaal niets.
Als je alles gaat weren en beperken ,dan kun je wel eens zelf ook nog meer beperkt gaan worden met je hond.
Jee het zijn kinderen , en net als puppen niet volwassen.
Gebeurt er iets dan los je dat op en lukt het niet dan heb je pech.
Voor het zelfde geld liepen daar een paar kutjoekels van honden en moet je ook even wachten of naar een andere plek. Jammer danm.

Oh en er lopen niet alleen maar ouders rond met goddelijk gebroed die niet kunnen relativeren , ook bij hondeneigenaren die dat niet kunnen.
En ja ook de andere kant bij beide.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

bouvierpoedel schreef:Jezus wat een gezeik dat kinderen niet op een hondenveldje mogen komen omdat hondjes daar los moeten lopen.
Er moet helemaal niets.
Nee er moet niets maar ik weet niet of je die afgezette hondenveldjes kent die zijn dus behoorlijk klein.
Ik voor mijzelf vind op zo'n kleine ruimte de combi van spelende,wellicht ook opgewonden honden en spelende rennende kinderen niet zo'n geslaagde combi.
En zo'n klein stukje jezelf toeeigenen door daar je rotzooi van je koters neer te zetten vrij asociaal.
En ja ik heb ook kinderen en honden dus kan ik voor beide kanten begrip opbrengen :pffff:
Zo vond ik de blaffende opgewonden hond in een klein speeltuintje ook geen goede combi en verzocht ik de eigenaar dus of weg te gaan of de hond er uit te zetten.
Ik zie eerlijk gezegd niet wat daar mis mee is,net als in dit geval verzoeken de trampoline weg te halen.
Dat ontslaat je verder overigens niet van je plicht te zorgen dat je hond geen overlast bezorgd.
tineke

Jaap* schreef:Je kunt die trampoline ook even over de hele breedte inkerven aan de onderkant natuurlijk. Dan ben je in een keer overal vanaf.
Of verplaatsen onder hele laaghangende bomen :mrgreen: :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:Jezus wat een gezeik dat kinderen niet op een hondenveldje mogen komen omdat hondjes daar los moeten lopen.
Er moet helemaal niets.
Nee er moet niets maar ik weet niet of je die afgezette hondenveldjes kent die zijn dus behoorlijk klein.
Ik voor mijzelf vind op zo'n kleine ruimte de combi van spelende,wellicht ook opgewonden honden en spelende rennende kinderen niet zo'n geslaagde combi.
En zo'n klein stukje jezelf toeeigenen door daar je rotzooi van je koters neer te zetten vrij asociaal.
En ja ik heb ook kinderen en honden dus kan ik voor beide kanten begrip opbrengen :pffff:
Zo vond ik de blaffende opgewonden hond in een klein speeltuintje ook geen goede combi en verzocht ik de eigenaar dus of weg te gaan of de hond er uit te zetten.
Ik zie eerlijk gezegd niet wat daar mis mee is,net als in dit geval verzoeken de trampoline weg te halen.
Dat ontslaat je verder overigens niet van je plicht te zorgen dat je hond geen overlast bezorgd.
Dat bedoel ik juist ,het claimen van dat is van mij .
Je kunt ergens anders heen lopen en bent niet verplicht om daar je hond te laten lopen en dan nog kun je vragen of die kinderen weg willen gaan of minder teringherrie maken.
Overal kom je kinderen tegen en honden ,dus wen er maar aan en probeer het netjes op te lossen zonder gelijk Ja maar dat maaaaaaag niet of dat is van mij.
En gelijk de schuld bij de andere partij te leggen.
iones
Zeer actief

fes/lou schreef:En wat wil je dan zeggen
Hallo meneer de politieagent?
Moet u weten,
nou heeft mn pup gebeten
Omdat er een trampoline op het grasveld stond
Ik betaal verdikkie wel belasting voor die hond.
Maar als u dit niet oplost kunt u dat ook wel vergeten!

:D :D
De pup heeft niet eens gebeten! Dat maken die mensen ervan!
Bijten doet een hond uit agressie, deze hond speelde, omdat ze druk gemaakt werd op de enige plek waar honden los mogen en waar kinderen dan ook eigenlijk niet zouden moeten spelen!
Dat die ouders niet méér verstand hebben!
Normaal gesproken klagen ze ook altijd over hondenpoep onder de schoenen van hun kinderen en vervolgens gaan ze dáár spelen waar dat veel ligt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Er moet helemaal niets.
Als je alles gaat weren en beperken ,dan kun je wel eens zelf ook nog meer beperkt gaan worden met je hond.
Voor het zelfde geld liepen daar een paar kutjoekels van honden en moet je ook even wachten of naar een andere plek. Jammer danm.

Oh en er lopen niet alleen maar ouders rond met goddelijk gebroed die niet kunnen relativeren , ook bij hondeneigenaren die dat niet kunnen.
Joh, kinderen zijn tegenwoordig van porselein en alle risico's moeten worden uitgesloten. Dus niet meer te wild spelen wat dan vallen ze en bezeren zich. Kinderen mogen zich niet meer bezeren, en mogen ook niet teleurgesteld raken want ouders willen ze daar óók tegen beschermen. En als een hondje aan ze ruikt worden ze bang en dan moet dat stoute hondje daar weg.

Vroeger als een kind een hond aaide waarvan het wist dat het zou bijten, dan was het 'ja, hondje bijt nu eenmaal, niet meer doen he" en nu schreeuwen ze om afmaken.

En wat mijn vooral verbaast is dat er hondeneigenaren zijn die honden niet een piepklein beetje ruimte in deze wereld gunnen, omdat dat óók naar kinderen zou moeten gaan.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:[
Overal kom je kinderen tegen en honden ,dus wen er maar aan en probeer het netjes op te lossen zonder gelijk Ja maar dat maaaaaaag niet of dat is van mij.
Het was andersom hoor.

De partij die schuld legde bij de ander, dat was die moeder van dat kind. En ze belde ook nog de politie. Die eigende zich dus inderdaad dat veldje toe.
tineke

bouvierpoedel schreef:
tineke schreef:
Er moet helemaal niets.
Je kunt ergens anders heen lopen en bent niet verplicht om daar je hond te laten lopen en dan nog kun je vragen of die kinderen weg willen gaan of minder teringherrie maken.
Ik vind sowieso de combinatie honden en kinderen die elkaar niet,of niet goed kennen, op een kleine ruimte niet zo'n geslaagde.
Zeker als daar opwinding bij komt kijken.
En ja als ik dus in een kleine speeltuin ziten daar komt iemand met hond bij zitten die niet de middelen heeft,hondenriem ,om daar controle op uit te oefenen en de hond wordt ook nogeens heel erg opgewonden dan verzoek ik zo iemand daar wat aan te doen.
Klaarblijkelijk heeft die persoon dan niet het fatsoen of het stukje gezonde verstand om dat zelf te doen.
Als het iemand is die zijn hond onder controle kan houden of aanlijnt heb ik er totaal geen moeite mee ,maar als dat niet mogelijk blijkt te zijn dan denk ik daar anders over.
Aan de andere kant zou ik het ook niet in mijn hoofd halen om een speeltoestel op een klein afgezet hondenveldje neer te zetten,sterker nog ik zou daar mijn kleinkinderen ook niet laten spelen.
En ja natuurlijk kun je doorlopen als andere dat wel doen maar als je nu net een beagle hebt die nergens anders los kan wordt het wel wat zuur.
En natuurlijk kom je overal kinderen en honden tegen en dat vind ik ook prima ,ik wandel vaak zat in een hondenbos met kinders en honden.
Van beide kanten vind ik dat je dan wat moet kunnen velen mede omdat je weet wat je kunt verwachten.
Met een hond die dat niet trekt of een kind wat het op een krijsen zet bij iedere hond die hij/zij ziet zou ik er persoonlijk zelf niet heengaan.
Niet in de laatste plaats omdat de honden en kinderen er zelf dan toch ook totaal geen plezier aan beleven.
Maar dat vind ik toch echt een andere zaak dan een hondenveldje of speeltuin die specifiek zijn aangewezen voor een doel.
Juist met die hond die niet los kan gaan sommige naar zo'n veldje of met dat bange kind naar die speeltuin om er dan alsnog mee te worden opgescheept.
bouvierpoedel
Zeer actief

tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:
tineke schreef:
Er moet helemaal niets.
Ik vind sowieso de combinatie honden en kinderen die elkaar niet,of niet goed kennen, op een kleine ruimte niet zo'n geslaagde.
Zeker als daar opwinding bij komt kijken.
En ja als ik dus in een kleine speeltuin ziten daar komt iemand met hond bij zitten die niet de middelen heeft,hondenriem ,om daar controle op uit te oefenen en de hond wordt ook nogeens heel erg opgewonden dan verzoek ik zo iemand daar wat aan te doen.
Klaarblijkelijk heeft die persoon dan niet het fatsoen of het stukje gezonde verstand om dat zelf te doen.
Als het iemand is die zijn hond onder controle kan houden of aanlijnt heb ik er totaal geen moeite mee ,maar als dat niet mogelijk blijkt te zijn dan denk ik daar anders over.
Aan de andere kant zou ik het ook niet in mijn hoofd halen om een speeltoestel op een klein afgezet hondenveldje neer te zetten,sterker nog ik zou daar mijn kleinkinderen ook niet laten spelen.
En ja natuurlijk kun je doorlopen als andere dat wel doen maar als je nu net een beagle hebt die nergens anders los kan wordt het wel wat zuur.
En natuurlijk kom je overal kinderen en honden tegen en dat vind ik ook prima ,ik wandel vaak zat in een hondenbos met kinders en honden.
Van beide kanten vind ik dat je dan wat moet kunnen velen mede omdat je weet wat je kunt verwachten.
Met een hond die dat niet trekt of een kind wat het op een krijsen zet bij iedere hond die hij/zij ziet zou ik er persoonlijk zelf niet heengaan.
Niet in de laatste plaats omdat de honden en kinderen er zelf dan toch ook totaal geen plezier aan beleven.
Maar dat vind ik toch echt een andere zaak dan een hondenveldje of speeltuin die specifiek zijn aangewezen voor een doel.
Juist met die hond die niet los kan gaan sommige naar zo'n veldje of met dat bange kind naar die speeltuin om er dan alsnog mee te worden opgescheept.
Zoals gezegt bedoelen we het zelfde schatje. :J:
Gewoon vragen en als er iets gebeurt proberen op te lossen .
Heb je er 2 voor nodig en lukt het niet heb je het toch geprobeerd. :W:
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
Er moet helemaal niets.

Joh, kinderen zijn tegenwoordig van porselein en alle risico's moeten worden uitgesloten. Dus niet meer te wild spelen wat dan vallen ze en bezeren zich. Kinderen mogen zich niet meer bezeren, en mogen ook niet teleurgesteld raken want ouders willen ze daar óók tegen beschermen. En als een hondje aan ze ruikt worden ze bang en dan moet dat stoute hondje daar weg.

Vroeger als een kind een hond aaide waarvan het wist dat het zou bijten, dan was het 'ja, hondje bijt nu eenmaal, niet meer doen he" en nu schreeuwen ze om afmaken.

En wat mijn vooral verbaast is dat er hondeneigenaren zijn die honden niet een piepklein beetje ruimte in deze wereld gunnen, omdat dat óók naar kinderen zou moeten gaan.
Jij moet altijd wat te mauwen hebben om zo lekker door te slaan om je statement te zetten.
Honden kunnen heel veel ruimte krijgen als de baasjes zich ook aan regeltjes houden.
En kinderen ook en dat gaat heel goed samen als ieder zijn verantwoordelijkheid neemt.
En ja mensjes gaan altijd nog voor hondjes. Is bij jouw in de keet toch net zo of niet dan.Behalve met bezoek dan.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Jij moet altijd wat te mauwen hebben om zo lekker door te slaan om je statement te zetten.
Honden kunnen heel veel ruimte krijgen als de baasjes zich ook aan regeltjes houden.
En kinderen ook en dat gaat heel goed samen als ieder zijn verantwoordelijkheid neemt.
En ja mensjes gaan altijd nog voor hondjes. Is bij jouw in de keet toch net zo of niet dan.Behalve met bezoek dan.
Degene die het woord "zeiken" in de mond nam, die was aan het mauwen. Je wordt altijd door een strontkar overreden, nooit door een rijtuig. :wink:

In mijn huis staan mijn honden een beetje gelijk met ons. Ik ben wel de baas in huis, dat wel. Maar ik ben niet iemand die zijn honden overal rond commandeert en ze erg beperkt in hun vrijheid.
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
bouvierpoedel schreef: Jij moet altijd wat te mauwen hebben om zo lekker door te slaan om je statement te zetten.
Degene die het woord "zeiken" in de mond nam, die was aan het mauwen. Je wordt altijd door een strontkar overreden, nooit door een rijtuig. :wink:

In mijn huis staan mijn honden een beetje gelijk met ons. Ik ben wel de baas in huis, dat wel. Maar ik ben niet iemand die zijn honden overal rond commandeert en ze erg beperkt in hun vrijheid.
Ja hier net zo . we moeten het allemaal doen met dezelfde ruimte en dan kun je wel alles in hokjes gaan douwen met kindjes daar en hondjes hier en rode autotjes bij rode en zwarte bij de zwarte maar dat schiet allemaal geen ruk op .
Iedereen gaat zijn stukje grond claimen van isssssse MIJ .
Kinderen spelen waar ze spelen en hebben net zoals hond geen vastgelegde grenzen.
Geef het allemaal een beetje vrij en elkaar de vrijheid en je hebt gelijk minder gezeik en gemauw, omdat niets van iemand specifiek is.
Lopen er teveel honden en ben je bang loop je door.
Lopen er teveel kinderen en heb je er geen zin in loop je ook door Klaar.
En als je goed ggelezen had wil ik niemand beperken ,juist elkaar meer vrijheid en ruimte geven.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Ja hier net zo . we moeten het allemaal doen met dezelfde ruimte en dan kun je wel alles in hokjes gaan douwen met kindjes daar en hondjes hier en rode autotjes bij rode en zwarte bij de zwarte maar dat schiet allemaal geen ruk op .
Dat doe ík niet, dat doet de maatschappij!
Een veldje speciaal voor kinderen om op te spelen, een veldje speciaal om op te sporten, een veldje speciaal om de honden los te laten. Jij spreekt van hokjes maar in feite zijn het dus veldjes. Ik weet niet of het wel of niet een ruk op schiet, maar dat is het zoals het is.
bouvierpoedel schreef: Iedereen gaat zijn stukje grond claimen van isssssse MIJ .
Kinderen spelen waar ze spelen en hebben net zoals hond geen vastgelegde grenzen.
Volgens mij hebben honden vastgelegde grenzen. Dat zijn ze zich misschien niet bewust, maar hun eigenaren moeten dat wél zijn. En hun grens is de riem, of een veldje met een hekje. Een klein enkel veldje ergens in een buurt.

Verder wat betreft stukje grond claimen, ik denk dat je beter kunt spreken dat mensen een bepaalde mate van vrijheid claimen, de ruimte om hun ding te kunnen doen. Dat is menselijk. En als ze niet voor zichzelf op komen, laten ze zich de kaas van het brood af eten.
bouvierpoedel schreef: Geef het allemaal een beetje vrij en elkaar de vrijheid en je hebt gelijk minder gezeik en gemauw, omdat niets van iemand specifiek is.
Lopen er teveel honden en ben je bang loop je door.
Lopen er teveel kinderen en heb je er geen zin in loop je ook door Klaar.
En als je goed ggelezen had wil ik niemand beperken ,juist elkaar meer vrijheid en ruimte geven.
Ik ben het hierin met je eens.
Neem een bos, een stukje natuurgebied. Daar kunnen mensen elkaar niet láten. Wandelaars klagen over fietsers, ruiters, mensen die hun honden daar los laten, en ruiters en fietsers klagen onderling dat ze op elkaars paden rijden, mensen die klagen over honden, op de een of andere manier kunnen groepen onderling niet met elkaar samen gaan.

soms wordt het door een groep uitgelokt. Ruiters die woest voorbij galopperen met hun paard, mensen die hun honden niet opvoeden en tegen anderen laten opspringen, fietsers die je van je sokken rijden omdat ze zich het pad toeeigenen.
Dat zijn allemaal dingen die nergens voor nodig zijn en die kwaad bloed zetten. Dat is niet goed, maar het gebeurt tóch. Kunnen jij en ik niets aan doen.
en dan krijg je dat mensen bevooroordeeld raken en ALLE ruiters of hondeneigenaren of fietsers als fout aanduiden en die zouden dan het liefst zien dat ze allemaal geweerd worden in het bos.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef: en dan krijg je dat mensen bevooroordeeld raken en ALLE ruiters of hondeneigenaren of fietsers als fout aanduiden en die zouden dan het liefst zien dat ze allemaal geweerd worden in het bos.
Nou, als dát zou kunnen :lol1: Ik loop nogal graag alleen namelijk. :pffff:
Je bedoeld dat ze met een grote boog om je heen lopen. :hmmm:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Je bedoeld dat ze met een grote boog om je heen lopen. :hmmm:
Bedoelt :pffff:
Ja dat bedoel ik. :pffff:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mayke van 16 week, 3 jonge kinderen, trampoline.

https://www.youtube.com/watch?v=mljYNnq ... ata_player

De kinderen zijn familie maar ze hebben Mayke niet eerder ontmoet.
We hebben een fantastische middag gehad :) En ik had natuurlijk n.a.v. dit topic al bedacht dat je zo'n situatie moet vermeiden, maar als je er eenmaal staat, zie je gewoon drie kinderen en een pup heel veel plezier met elkaar maken, inclusief opgewonden gegil en ge-ren. En ik had ook totaal geen zin om de boel uit elkaar te trekken.

Dankbaar voor en pupje met een beleefd karakter, ging dit dus gewoon goed. Ze heeft nog niet eerder met kinderen zonder lijn gespeeld, want Mayke komt eigenlijk nooit kinderen tegen als ze los is.

Het enige wat ik ermee wil zeggen: het is makkelijk om achteraf te roepen dat het een situatie is die voorkomen had moeten worden, maar als het nog nooit mis is gegaan (zoals bij mij) dan is dit gewoon een genot om naar te kijken. Dus ik snap de ts heel goed alleen het is heel jammer dat het mis ging.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Als God bedoeld had dat de hond altijd aangelijnd moest, dan had ie die wel uitgerust met een biologische flexlijn.
Mensen gaan voor honden, inderdaad.
Maar dat is nou juist de crux, den hond is eigendom van een mens.
En die claimt terecht een plek om met de hond naar hartelust te re- creëren.
(betaalt immers ook belasting daarvoor, nog los van de hondenbelasting?)
En in alle rust.
dus zonder toestanden..
Maar dat is mijn algemene opinie.
Speciaal hondenveldje hoeft dan niet persé, maar staat er een bord met 'hondenlosloop gebied',
dan dienen vooral de ouders op hun kinderen te letten en niet de hondeneigenaren!
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

kooi schreef: Speciaal hondenveldje hoeft dan niet persé, maar staat er een bord met 'hondenlosloop gebied',
dan dienen vooral de ouders op hun kinderen te letten en niet de hondeneigenaren!
Dan nog vind ik dat je je hond bij je te houden hebt en niet andere mensen moet lastig vallen.
Ik zie het in ieder geval niet als vrijbriefje om maar lekker mijn hond los te laten doen wat hij zelf wil. En ik verwacht ook niet dat mensen met kinderen er rekening mee houden, want dat gebeurd toch zo goed als niet. Mijn hond, mijn verantwoording, of hij daar nou los mag of niet.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Joera schreef:
kooi schreef: Speciaal hondenveldje hoeft dan niet persé, maar staat er een bord met 'hondenlosloop gebied',
Dan nog vind ik dat je je hond bij je te houden hebt en niet andere mensen moet lastig vallen.
Ik zie het in ieder geval niet als vrijbriefje om maar lekker mijn hond los te laten doen wat hij zelf wil. En ik verwacht ook niet dat mensen met kinderen er rekening mee houden, want dat gebeurd toch zo goed als niet. Mijn hond, mijn verantwoording, of hij daar nou los mag of niet.

:ok: Natuurlijk.
Kooi geeft in verschillende van haar topics met incidenten aan daar anders over te denken.
Had inmiddels toch wel anders verwacht/gehoopt, maar helaas.
iones
Zeer actief

Joera schreef:
Ik zie het juist wél als een vrijbriefje om de hond los te laten en te doen wat hij wil. Wat echter weer níet wil zeggen dat de hond anderen lastig mag vallen. De hond moet wel opgevoed zijn.

Ik verwacht op een hondenloslaat terrein dat mensen en kinderen rekening houden met het feit dat honden daar los mogen lopen. Daar moeten ze niet moeilijk over gaan doen. En honden horen zich dan weer te gedragen en opgevoed te zijn. Twee richtingen verkeer weet je wel, en niet "de wereld is alléén van mensen en kinderen en honden mogen er eigenlijk niet zijn". (want als honden altijd alleen maar aangelijnd mogen, dan komt het er op neer dat ze er eigenlijk niet mogen zijn).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”