kaatje888 schreef:Je moet je er niks van aantrekken wat mensen zeggen over jou soort hond.
Ze hebben altijd hun oordeel klaar over deze honden terwijl het gewoon mooie lieve honden zijn als je er verstand van heeft.
Tuurlijk zijn er mensen die er geen verstand van hebben waardoor het misgaat maar dat wil niet zeggen dat dat bij iedereen gebeurt.
En ik ben het met je eens dat het onzin is dat dat meisje een blauwe plek heeft van jou hondje, tand afdrukjes zou eerder het geval zijn.
De moeder heeft veel te erg gereageerd met gelijk de politie te bellen want het meisje mankeert niks.
Ook vind ik het dom dat sommige mensen hier zeggen dat je de broek moet vergoeden want als je met een puppy speelt blijft niet alles heel.
En 80x sorry zeggen is overdreven. 1x sorry zeggen is genoeg en er is verder niks gebeurt. Je hebt geen agressieve hond die aanvalt maar een pup die even wat te enthousiast was.
Je moet je hondje gewoon volgende keer niet meer bij deze kinderen houden, maar je pup natuurlijk niet helemaal weglaten bij kinderen.
De kinderen waren druk op de trampoline aan het spelen, waardoor jou hondje ook zo druk werd en ja dan word de pup te enthousiast.
Volgende keer lekker je hondje aan de riem houden, of ergens anders gaan lopen waar geen drukke kinderen zijn zodat ze gewoon los kan.
Tuurlijk moet je verantwoordelijk zijn en je pup goed opvoeden en zulke dingen niet toelaten, maar daar ben je druk mee bezig lijkt me.
Je bent verantwoordelijk voor het gedrag van je hond maar ook voor het gedrag van je kinderen.
Dan moet je ook niet gaan klagen als je kinderen daar spelen en er lopen honden.
Honden mogen ook niet op plaatsen komen waar kinderen spelen dus speeltuinen. Waarom moeten kinderen dan wel spelen op een plek wat bestemt is voor honden? Gewoon dom vind ik dat.
Weet je, de maatschappij is behoorlijk hondonvriendelijk aan het worden. Dat komt door dit soort gebeurtenissen, maar ook omdat hondeneigenaren niet inzien dat het ongelukje met hun hond als erger ervaren wordt dan het is. Je hond hoort geen schade te veroorzaken, hoe klein de schade ook is.
Zolang je je niet in de slachtoffers verplaatst, zoals jij dus, creëer je ook een nog hondonvriendelijkere maatschappij. Want mensen zonder honden zorgen wel dat er nog meer hondonvriendelijke maatregelen genomen worden en dan ben jij met je hond weer de dupe.
Dus ja, leef je eens wat meer in in het slachtoffer en trek wat meer het boetekleed aan, daarmee kweek je zoveel meer begrip. En voorkom je ook dat de maatschappij nog hondonvriendelijker wordt.