Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangesproken door politie na incident met pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: Aangesproken door politie na incident met pup

Ongelezen bericht door Muk »

Jion schreef: Inderdaad. Ik vind het nogal raar om als ouder je kinderen zonder toezicht op een hondenveld te laten spelen, en die trampoline vind ik helemaal bizar. :vaag:
Daar kun je best een ingezonden artikel in de plaatselijke krant of naar een gemeenteraadslid aan wagen. Mensen eigenen zich van alles toe en een omheind speelveld (wat eigenlijk een hondenuitlaatplek is) tegenover je huis is voor een gemakszuchtige ouder wel ideaal. Heb je je kinderen in het zicht.
Maar daar is een hondenuitlaatplaats niet voor bedoeld en daar mag je als hondenbezitter best voor je rechten opkomen. Dus hoppa een brief naar de gemeente (liefst door meerdere hondeneigenaren ondertekent) en hopen dat er actie ondernomen wordt. Of je zet de trampoline met een aantal hondenbezitters zelf buiten het veld.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Liep net ook een meisje van een jaar of 3 over straat. Ze zag Xavi en liep snel terug naar dr moeder. Mama zei vervolgens, die hond doet niks gewoon door lopen of anders blijven staan, gebeurd niks!

Dus ik ging met Xavi de berm in en wachtte tot ze mij voorbij waren. "Oh maar je hoeft niet aan de kant, zij moet het ook leren"
Nou ik zei, deze hier is een pup en wil nog wel eens springen.. Wil niet dat dat kind meteen een traumatisch ervaring er aan over houd. :80: grote kans dat ze er altijd bang voor blijft.

Achja, omgekeerde wereld. Doorlopen of laten zitten en rustig kijken.. Helpt echt :E:
Afbeelding
Afbeelding
Kaki
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaki »

fes/lou schreef:Ah, dus omdat het moslims zijn zoeken ze wat om te zeuren?
Kom op nou, die hond hoort gewoon niet in broekspijpen te hangen, pup of niet.
Heel eerlijk gezegd vind ik, als ik de 2 verhalen naast elkaar zie, dat ts nog wel eens voor grote problemen zou kunnen komen te staan als ze niet begint met opvoeden.
Pup is niet de makkelijkste en ts staat erbij en kijkt ernaar...
ik snap eerlijk gezegd al niet dat je met je eerste hond aan zo'n kruising begint, ik denk eerlijk gezegd dat ts onderschat wat ze aan de lijn heeft...

Ach ach, nou niet meteen die kant opgaan. Er wordt hier niks discriminerends gezegd. En ik sta erbij en kijk ernaar? Hou toch op, was je erbij? En je weet natuurlijk ook wat allemaal onderneem met mijn pup, juist. Dit was een nare ervaring, en dat is inderdaad mijn schuld, zal ook niet nog een keer gebeuren. Het gedoe met andere honden is een compleet ander probleem (mocht je het zo willen noemen), en iets dat toch wel ras eigen is. Constructief commentaar kan ik iets mee, met dit echter niet.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dan ben ik erg blij dat jij in Arnhem woont en ik in Rotterdam....
Die pup heeft 1x gehapt, die ga je uitgebreid gerusttstellen zonder dat dier bij je te halen waardoor die de kans kreeg nog een kind te grijpen.
Dus ja, stond erbij en keek ernaar....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Kaki
Actief

fes/lou schreef:Dan ben ik erg blij dat jij in Arnhem woont en ik in Rotterdam....
Die pup heeft 1x gehapt, die ga je uitgebreid gerusttstellen zonder dat dier bij je te halen waardoor die de kans kreeg nog een kind te grijpen.
Dus ja, stond erbij en keek ernaar....

Ik heb ook erkend dat dat mijn fout was, alles gaat vrij snel op zo'n moment en je maakt je toch druk om dat kleine meisje dat je niet meer op alles let. Ze hing letterlijk een seconde later aan die broekspijp, pal naast me. Daar ben ik schuldig aan, maar om te zeggen je stond erbij en je keek ernaar is een beetje kort door de bocht.
Kaki
Actief

Tara schreef:
Kaki schreef:
mireille schreef:Je zegt dat je denkt dat hier geen gevolgen uit gaan komen met de politie. Daar zou ik niet zo klakkeloos van uit gaan dat dit geen staartje krijgt en hopen dat dit inderdaad met een sisser af loopt.

Het zit wel in mijn achterhoofd. Maar mijn vriendin zei dat de agent het begreep en het alleen noteerde zodat hij het "af kon sluiten". Het lijkt me ergens ook wel stug als ze hier verder op door zouden gaan, een puppy en 4 gaatjes met een diameter van 2mm in een broekje. Maar goed, je weet het nooit natuurlijk, time will tell.
Hou er wel rekening mee dat je daarmee geregistreerd staat. En dat houdt in dat je niet te vaak van dat soort geintjes moet hebben, want dan komt er wel een keer een staartje achteraan.
En ik zeg het je maar meteen: met de kruising die je nu hebt, heb je altijd het nadeel van de twijfel.
Voor klapkaak(kruisingen) is doorgaans weinig consideratie.

Daar ben ik me maar al te bewust van, en het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit nog een keer gebeurt.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Muk schreef:
Jion schreef: Inderdaad. Ik vind het nogal raar om als ouder je kinderen zonder toezicht op een hondenveld te laten spelen, en die trampoline vind ik helemaal bizar. :vaag:
Daar kun je best een ingezonden artikel in de plaatselijke krant of naar een gemeenteraadslid aan wagen. Mensen eigenen zich van alles toe en een omheind speelveld (wat eigenlijk een hondenuitlaatplek is) tegenover je huis is voor een gemakszuchtige ouder wel ideaal. Heb je je kinderen in het zicht.
Maar daar is een hondenuitlaatplaats niet voor bedoeld en daar mag je als hondenbezitter best voor je rechten opkomen. Dus hoppa een brief naar de gemeente (liefst door meerdere hondeneigenaren ondertekent) en hopen dat er actie ondernomen wordt. Of je zet de trampoline met een aantal hondenbezitters zelf buiten het veld.
Dan nog liever per eigenaar een brief. Werkt beter is mijn ervaring.

Maar of het een hondenveldje is of niet, feit blijft dat een pup niet in de broekspijp van dat kindje hoort te hangen. Er naar happen is 1 ding, maar vast blijven houden is iets anders. En beiden horen niet, beiden kunnen schade geven en dan is het gewoon netter en handiger om de schade te vergoeden (en erna te kijken of je wa-verzekering het dekt).
Handiger omdat je dan in gesprek kan komen/blijven met de ouders van het kind. Die door een meewerkende houding waarschijnlijk eerder willen aanhoren dat het veld voor honden en niet voor kinderen is bedoeld.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
Jion schreef:
ranetje schreef:
Nu waren we 2 dagen geleden in een omheind terrein in een woonwijk (ruwweg 50x50 meter, bestemd voor honden) en zoals altijd laten we onze pup daar los en spelen we met haar. Nu zijn daar ook soms kinderen, aangezien mensen die ertegenover wonen een trampoline in een hoek hebben gezet. Als er kinderen zijn vragen we altijd of ze het eng of erg vinden als de pup los is, en ze willen altijd met haar spelen en dat ging altijd goed, tot nu.
Hoewel ik het er mee eens ben dat de pup in een ongeschikte situatie is gebracht met die spelende kinderen, iets wat je beter had kunnen vermijden, vraag ik me wel af waarom er een trampoline staat op een terreintje dat speciaal voor de honden is bedoeld en dat omheind is :denken:

Krijg sterk de indruk dat de verdraagzaamheid in de buurt niet overmatig aanwezig is.
Ik wens je sterkte. :8):
Inderdaad. Ik vind het nogal raar om als ouder je kinderen zonder toezicht op een hondenveld te laten spelen, en die trampoline vind ik helemaal bizar. :vaag:
Hoe lullig het ook is, een aangewezen hondenveldje is geen verbodenvoorkinderenveldje.
In onze maatschappij hebben kinderen nou eenmaal veel meer rechten dan honden, en dat vind ik eigenlijk ook helemaal prima.
Je kunt niemand verbieden om op een hondenveldje te komen, en je bent te allen tijde verantwoordelijk voor het gedrag van je hond.
Zeg ik iets anders? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Je moet je er niks van aantrekken wat mensen zeggen over jou soort hond.
Ze hebben altijd hun oordeel klaar over deze honden terwijl het gewoon mooie lieve honden zijn als je er verstand van heeft.
Tuurlijk zijn er mensen die er geen verstand van hebben waardoor het misgaat maar dat wil niet zeggen dat dat bij iedereen gebeurt.
En ik ben het met je eens dat het onzin is dat dat meisje een blauwe plek heeft van jou hondje, tand afdrukjes zou eerder het geval zijn.
De moeder heeft veel te erg gereageerd met gelijk de politie te bellen want het meisje mankeert niks.
Ook vind ik het dom dat sommige mensen hier zeggen dat je de broek moet vergoeden want als je met een puppy speelt blijft niet alles heel.
En 80x sorry zeggen is overdreven. 1x sorry zeggen is genoeg en er is verder niks gebeurt. Je hebt geen agressieve hond die aanvalt maar een pup die even wat te enthousiast was.
Je moet je hondje gewoon volgende keer niet meer bij deze kinderen houden, maar je pup natuurlijk niet helemaal weglaten bij kinderen.
De kinderen waren druk op de trampoline aan het spelen, waardoor jou hondje ook zo druk werd en ja dan word de pup te enthousiast.
Volgende keer lekker je hondje aan de riem houden, of ergens anders gaan lopen waar geen drukke kinderen zijn zodat ze gewoon los kan.
Tuurlijk moet je verantwoordelijk zijn en je pup goed opvoeden en zulke dingen niet toelaten, maar daar ben je druk mee bezig lijkt me.

Je bent verantwoordelijk voor het gedrag van je hond maar ook voor het gedrag van je kinderen.
Dan moet je ook niet gaan klagen als je kinderen daar spelen en er lopen honden.
Honden mogen ook niet op plaatsen komen waar kinderen spelen dus speeltuinen. Waarom moeten kinderen dan wel spelen op een plek wat bestemt is voor honden? Gewoon dom vind ik dat.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

kaatje888 schreef:Je moet je er niks van aantrekken wat mensen zeggen over jou soort hond.
Ze hebben altijd hun oordeel klaar over deze honden terwijl het gewoon mooie lieve honden zijn als je er verstand van heeft.
Tuurlijk zijn er mensen die er geen verstand van hebben waardoor het misgaat maar dat wil niet zeggen dat dat bij iedereen gebeurt.
En ik ben het met je eens dat het onzin is dat dat meisje een blauwe plek heeft van jou hondje, tand afdrukjes zou eerder het geval zijn.
De moeder heeft veel te erg gereageerd met gelijk de politie te bellen want het meisje mankeert niks.
Ook vind ik het dom dat sommige mensen hier zeggen dat je de broek moet vergoeden want als je met een puppy speelt blijft niet alles heel.
En 80x sorry zeggen is overdreven. 1x sorry zeggen is genoeg en er is verder niks gebeurt. Je hebt geen agressieve hond die aanvalt maar een pup die even wat te enthousiast was.
Je moet je hondje gewoon volgende keer niet meer bij deze kinderen houden, maar je pup natuurlijk niet helemaal weglaten bij kinderen.
De kinderen waren druk op de trampoline aan het spelen, waardoor jou hondje ook zo druk werd en ja dan word de pup te enthousiast.
Volgende keer lekker je hondje aan de riem houden, of ergens anders gaan lopen waar geen drukke kinderen zijn zodat ze gewoon los kan.
Tuurlijk moet je verantwoordelijk zijn en je pup goed opvoeden en zulke dingen niet toelaten, maar daar ben je druk mee bezig lijkt me.

Je bent verantwoordelijk voor het gedrag van je hond maar ook voor het gedrag van je kinderen.
Dan moet je ook niet gaan klagen als je kinderen daar spelen en er lopen honden.
Honden mogen ook niet op plaatsen komen waar kinderen spelen dus speeltuinen. Waarom moeten kinderen dan wel spelen op een plek wat bestemt is voor honden? Gewoon dom vind ik dat.
Weet je, de maatschappij is behoorlijk hondonvriendelijk aan het worden. Dat komt door dit soort gebeurtenissen, maar ook omdat hondeneigenaren niet inzien dat het ongelukje met hun hond als erger ervaren wordt dan het is. Je hond hoort geen schade te veroorzaken, hoe klein de schade ook is.
Zolang je je niet in de slachtoffers verplaatst, zoals jij dus, creëer je ook een nog hondonvriendelijkere maatschappij. Want mensen zonder honden zorgen wel dat er nog meer hondonvriendelijke maatregelen genomen worden en dan ben jij met je hond weer de dupe.

Dus ja, leef je eens wat meer in in het slachtoffer en trek wat meer het boetekleed aan, daarmee kweek je zoveel meer begrip. En voorkom je ook dat de maatschappij nog hondonvriendelijker wordt.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

kaatje888 schreef:Je moet je er niks van aantrekken wat mensen zeggen over jou soort hond.

Ik vind jou hele stukje text dom eerlijk gezecht het zijn al niet hele lieve gewone honden ''ze werden gefokt om te vechten'' En er zijn mensen die denken dat deze honden gewoon honden zijn en maar overal los kunnen en kunnen spelen met alles en nog wat.
Daar gaat het dus al fout.
Als je ziet dat er 6 jonge kinderen aan het spelen zijn op een trampoline zou je er verstandig aan doen je pup aan te lijnen en gewoon ergens anders heen te gaan. En dat is met elke pup/hond zo maakt uit uit welk ras het is.
Jij bent verantwoordelijk voor je hond en als die schade maakt dan is dat jou verantwoordelijkheid. Een kindje waarvan haar broek stuk is. en een hap waarbij je de bek moet open maken met 2 handen is niet normaal. Ik zou dat verwachten als mijn kind aan het spelen is en ze komt terug met gaten in de broek omdat er een pup in gehangen heeft. Daar zou ik wel over vallen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Daarnaast speelde het kind niet met de pup, maar werd in het langs komen gegrepen door de pup nadat deze net was losgepeuterd van een ander kind.
En vervolgens had men 2 handen nodig om een pup van een broekspijp los te krijgen, zo speels noem ik dat niet meer.
Daarnaast ging dit niet om eigen kinderen, maar andermans kinderen en of je iets dom vind of niet, jij dient je hond in zo'n situatie onder controle te houden
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Zeker nog nooit gehoord van verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden :E:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

mireille schreef:Daarnaast speelde het kind niet met de pup, maar werd in het langs komen gegrepen door de pup nadat deze net was losgepeuterd van een ander kind.
En vervolgens had men 2 handen nodig om een pup van een broekspijp los te krijgen, zo speels noem ik dat niet meer.
Daarnaast ging dit niet om eigen kinderen, maar andermans kinderen en of je iets dom vind of niet, jij dient je hond in zo'n situatie onder controle te houden
eens.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mireille schreef:Daarnaast speelde het kind niet met de pup, maar werd in het langs komen gegrepen door de pup nadat deze net was losgepeuterd van een ander kind.
Twee handen nog wel ................... goeie genade, :roll:
Een pup met naaldtandjes met twee handen los krijgen van een broekspijp zonder dat er winkelhaken ontstaan vind ik persoonlijk een kunststuk.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kaatje888
Zeer actief

Weet je, de maatschappij is behoorlijk hondonvriendelijk aan het worden. Dat komt door dit soort gebeurtenissen, maar ook omdat hondeneigenaren niet inzien dat het ongelukje met hun hond als erger ervaren wordt dan het is. Je hond hoort geen schade te veroorzaken, hoe klein de schade ook is.
Zolang je je niet in de slachtoffers verplaatst, zoals jij dus, creëer je ook een nog hondonvriendelijkere maatschappij. Want mensen zonder honden zorgen wel dat er nog meer hondonvriendelijke maatregelen genomen worden en dan ben jij met je hond weer de dupe.

Dus ja, leef je eens wat meer in in het slachtoffer en trek wat meer het boetekleed aan, daarmee kweek je zoveel meer begrip. En voorkom je ook dat de maatschappij nog hondonvriendelijker wordt.[/quote]

Er staat ook in mijn bericht dat je je verantwoordelijkheid moet nemen voor wat je hond doet.
Maar het is gewoon heel erg overdreven dat als een pup in je broekspijp bijt van enthousiasme dat je dan gelijk de politie belt.
Tuurlijk hoor je je hond onder controle te hebben en je pup afleren dat dat niet mag maar als je je kinderen laat spelen op een plek waar honden komen vind ik het een beetje overdreven.
En het is nog een PUP, die kan niet weten dat dat niet mag. De kinderen kunnen verwachten dat daar honden lopen.
En ik verplaats me wel in het slachtoffer hoor maar vind het allemaal een beetje overdreven want er is verder niks met het meisje gebeurd. Dus slachtoffer wil ik het niet eens noemen.
kaatje888
Zeer actief

Ik vind jou hele stukje text dom eerlijk gezecht het zijn al niet hele lieve gewone honden ''ze werden gefokt om te vechten'' En er zijn mensen die denken dat deze honden gewoon honden zijn en maar overal los kunnen en kunnen spelen met alles en nog wat.
Als je ziet dat er 6 jonge kinderen aan het spelen zijn op een trampoline zou je er verstandig aan doen je pup aan te lijnen en gewoon ergens anders heen te gaan. En dat is met elke pup/hond zo maakt uit uit welk ras het is.
Jij bent verantwoordelijk voor je hond en als die schade maakt dan is dat jou verantwoordelijkheid. Een kindje waarvan haar broek stuk is. en een hap waarbij je de bek moet open maken met 2 handen is niet normaal. Ik zou dat verwachten als mijn kind aan het spelen is en ze komt terug met gaten in de broek omdat er een pup in gehangen heeft. Daar zou ik wel over vallen.[/quote]

Waarom moet je je hond aanlijnen als kinderen spelen op een plaats waar honden mogen loslopen.
Het is een hondenlosloopgebied. Er zijn genoeg speeltuinen voor de kinderen waar ze rustig kunnen spelen.
Dus de ouders moeten hun verantwoordelijkheid nemen en de kinderen laten spelen in een speeltuin waar het hoort.
Waarom moeten de kinderen persee spelen op een plaats wat bestemt is voor honden.
Dus wie zijn verantwoordelijkheid is het nu eigenlijk ?
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

kaatje888 schreef: Er staat ook in mijn bericht dat je je verantwoordelijkheid moet nemen voor wat je hond doet.
Maar het is gewoon heel erg overdreven dat als een pup in je broekspijp bijt van enthousiasme dat je dan gelijk de politie belt.
Tuurlijk hoor je je hond onder controle te hebben en je pup afleren dat dat niet mag maar als je je kinderen laat spelen op een plek waar honden komen vind ik het een beetje overdreven.
En het is nog een PUP, die kan niet weten dat dat niet mag. De kinderen kunnen verwachten dat daar honden lopen.
En ik verplaats me wel in het slachtoffer hoor maar vind het allemaal een beetje overdreven want er is verder niks met het meisje gebeurd. Dus slachtoffer wil ik het niet eens noemen.
Wij, hondeneigenaren zien een pup, iemand die niks met honden heeft en of er bang voor is weet alleen maar dat haar kind gebeten is.
Dan kan je wel zeggen, ach het is maar een pupje, daar heeft dat meisje en haar moeder niks mee van doen.
kaatje888
Zeer actief

Tara schreef:

Soooow, bevestig jij even alle heersende vooroordelen zeg! :LOL:

Waar maak je dat uit op dan ?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

kaatje888 schreef:Waarom moet je je hond aanlijnen als kinderen spelen op een plaats waar honden mogen loslopen.
Het is een hondenlosloopgebied. Er zijn genoeg speeltuinen voor de kinderen waar ze rustig kunnen spelen.
Dus de ouders moeten hun verantwoordelijkheid nemen en de kinderen laten spelen in een speeltuin waar het hoort.
Waarom moeten de kinderen persee spelen op een plaats wat bestemt is voor honden.
Die van de eigenaar van de hond. Je hoort n.l. te voorkomen dat die overlast veroorzaakt, ongeacht plek waar het is.
En je hoort de hond in bescherming te nemen.

Dat het een plek is waar honden los mogen lopen, betekent niet dat je dat recht maar op hoort te eisen door je hond er los te gooien als er kinderen spelen. Daarmee kan je de kinderen én hond in gevaar brengen. De ruimte terug 'krijgen' kan ook op andere manieren. Sterker nog, ik vermoed dat je door honden los te gooien als kinderen er spelen eerder pech hebt en het gebied wordt verandert in een verboden gebied voor honden dan dat je de ruimte weer fijn kan gebruiken.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

kaatje888 schreef:Ik vind jou hele stukje text dom eerlijk gezecht het zijn al niet hele lieve gewone honden ''ze werden gefokt om te vechten'' En er zijn mensen die denken dat deze honden gewoon honden zijn en maar overal los kunnen en kunnen spelen met alles en nog wat.
Jij bent verantwoordelijk voor je hond en als die schade maakt dan is dat jou verantwoordelijkheid. Een kindje waarvan haar broek stuk is. en een hap waarbij je de bek moet open maken met 2 handen is niet normaal. Ik zou dat verwachten als mijn kind aan het spelen is en ze komt terug met gaten in de broek omdat er een pup in gehangen heeft. Daar zou ik wel over vallen.
kaatje888 schreef: Waarom moet je je hond aanlijnen als kinderen spelen op een plaats waar honden mogen loslopen.
Omdat zelfs op een plaats waar honden mogen loslopen. mensen geen schade mogen ondervinden van andermans loslopende hond.
Dat honden er mogen loslopen betekend niet dat kinderen er niet mogen spelen. Het is gewoon een plek waar het mogelijk is dat je hond los kan als de mogelijkheid er is en dat moet jij als hondeneigenaar zelf inschatten.
En als er kinderen spelen kun je niet je hond erop loslaten dat is vragen om moeilijk heden. Dan is het dus of je hond bij je houden of je hond aanlijnen. Simpeler kan niet.

kaatje888
Zeer actief

Nou denk het niet hoor.
Dus ouders en kinderen zijn nergens verantwoordelijk voor?
Die mogen hun (GODDELIJKE) gang maar gaan overal?
En met je hond moet je maar opdonderen als je op een plaats loopt met je hond waar het mag?
Chihuahua-paws
Zeer actief

Branka schreef:
kaatje888 schreef:Waarom moet je je hond aanlijnen als kinderen spelen op een plaats waar honden mogen loslopen.
Die van de eigenaar van de hond. Je hoort n.l. te voorkomen dat die overlast veroorzaakt, ongeacht plek waar het is.
En je hoort de hond in bescherming te nemen.

Dat het een plek is waar honden los mogen lopen, betekent niet dat je dat recht maar op hoort te eisen door je hond er los te gooien als er kinderen spelen. Daarmee kan je de kinderen én hond in gevaar brengen. De ruimte terug 'krijgen' kan ook op andere manieren. Sterker nog, ik vermoed dat je door honden los te gooien als kinderen er spelen eerder pech hebt en het gebied wordt verandert in een verboden gebied voor honden dan dat je de ruimte weer fijn kan gebruiken.

:E:

Chihuahua-paws
Zeer actief

kaatje888 schreef:Nou denk het niet hoor.
En met je hond moet je maar opdonderen als je op een plaats loopt met je hond waar het mag?
Je kan er nog steeds komen alleen je dient je hond bij je te houden en zeker geen kinderen in gevaar te brengen.
Dan kan je beter idd opdonderen en als de sodemieter ook als het aan mij ligt.

nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

kaatje888 schreef:Nou denk het niet hoor.
Je mist het punt. Het gaat er niet om dat ouders met kinderen alles maar mogen en nergens voor verantwoordelijk zijn, het gaat erom dat je altijd je eigen verantwoordelijkheid hebt om te zorgen dat er niks kan gebeuren en als een ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt houdt dat niet automatisch in dat jij dan ook ontslagen wordt van jouw verantwoordelijkheid.

Mijn hond valt fietsers aan, als er hier op het voetpad gefietst wordt laat ik haar ook niet gaan omdat een ander iets doet wat niet mag met alle risico's van dien.
kaatje888
Zeer actief

Tara schreef:
kaatje888 schreef:
Tara schreef:
*KNIPPERDEKNIP*
Soooow, bevestig jij even alle heersende vooroordelen zeg! :LOL:

Mwoh, uit zo ongeveer iedere zin die je schrijft.
Wat ben jij grappig zeg, :ok:
kaatje888
Zeer actief

Jion schreef:
Tara schreef:
ranetje schreef:Zeg ik iets anders? :U:
Reageer ik op jou? :mrgreen:
Je reageerde op mij, maar zoals ik het las was het meer een aanvulling op de berichten erboven dan een weerspreking? Dat je je pup geen kinderen mag laten opvreten laat immers onverlet dat het nogal raar is dat ouders een trampoline op een hondenveld zetten en daar vervolgens hun kinderen zonder toezicht laten spelen. Ik zou het mijn kinderen in ieder geval niet toestaan. :schrik:
Ik zou het mijn kinderen ook niet toestaan.
:ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

kaatje888 schreef:
Mwoh, uit zo ongeveer iedere zin die je schrijft.
kaatje88 schreef:Wat ben jij grappig zeg, :ok:
Maar ze heeft wel gelijk.
Laatst gewijzigd door marian* op 19 apr 2013 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Nou denk het niet hoor.
Gewoon die kinderen uit het hondengebied sturen, hup optiefen!! Dit is voor de honden en de kinderspeelplaats is ergens anders. :LOL: :LOL:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

tjongejonge het gaat om een pup, niet om een uit de kluiten gewassen mensagressieve levensgevaarlijke hellehond
ik heb bij mijn pup regelmatig met twee handen zijn liefelijke tandjes ergens af moeten halen hoor, wat een geluk voor jullie dat jullie puppen op die leeftijd al zo prima luisterden naar 'los' :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”