Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe gaan jullie op reis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Hoe gaan jullie op reis

Ongelezen bericht door flamme »

nathalie71 schreef:Waar ik heel erg benieuwd naar ben is hoe jullie je hond mee nemen.Zeker als je geen auto(tot je beschikking)hebt

Alle maten!

Ik bedoel dan bijvoorbeeld,nemen jullie je hond mee in de bus/trein/metro en hoe gaat dat?

Als je weg gaat naar het bos.....wie neemt de hond mee in een fiets kar ?

Ik vraag dit omdat ik natuurlijk een klein hondje heb,die in de fietskar mee kan,of in de buggy daar waar je met je hond niet mag komen.

Toen ik Dydo kreeg woonde ik nog op een boven verdieping,dus was een klein hondje meteen wat ik wilde.Ik woon nu al bijna 6 jaar in een huis met tuin.

Ik zie hier natuurlijk van alles voorbij komen en vraag mezelf af wat ik voor een hond zou willen als Dydo er ooit niet meer is.....
Ik heb werkelijk geen idee.Ik zou misschien best een groter ras willen maar ik heb geen auto.

Dus denk ik,wat als ik naar mijn moeder of zus wil met de bus en trein.......
Of wat als ik eens ergens anders wil gaan wandelen....ja dat is geen probleem,de fietskar kan tot 40 kg aan.....hahaha...

Ik zie hier veel voorbij komen en weet in ieder geval wel welke honden het NIET moeten worden.
Een paar heb ik in gedachte.....

Tja,het gaat nu goed met Dydo maar dat was een tijd terug wel anders.Toen realiseerde ik me dat het ook zo maar afgelopen kan zijn.En die bevestiging kreeg ik ook na alle vreselijke overlijdings berichten hier op het forum.

Toen ben ik gaan na denken.....maar wat zou ik dan willen als hij er niet meer is??/
Nou in ieder geval geen leeg huis....brrr....moet er niet aan denken.

Tja en reu of teef.Ik dacht teef maar ook daar twijfel ik dan weer aan na allemaal dingen die ik hier heb gelezen......Volgens mij maakt het niks uit.....

Ik zie mensen in het park lopen en zie dan verschillende rassen.Maar daar tussen heb ik nog niks gezien....hahaha...

Maar goed,ik heb daar hopelijk nog minstens 5 jaar de tijd voor.....

Dit zijn wel dingen die voor mij belangrijk zijn om te weten.Ik heb geen auto,dus hoe red je je dan met een grote hond?
mijn ouders hebben een soort koe in huis (Leonberger van groot formaat en 75 kilo).
Zij nemen de hond als het even kan overal mee naar toe en hebben zelf alleen een 45 km auto. Hond gaat mee in de trein. Toen mijn beide ouders nog goed mobiel waren ging hun vorige leonberger mee naast de fiets. Lekker op zijn dooie gemakje. Nu praat ik dus echt over het formaat gigahond, maar een formaat labrador bv. zou overal in het openbaar vervoer mee kunnen. (leonberger is toch wat lastiger vanwege zijn formaat).

Kennis van mij met ook een Saarlooswolfhond, dan spreek je over formaat grote herder, nam de hond ook overal mee naar toe met het openbaar vervoer. Auto hadden ze toen niet. Dus de hond was van pup af aan gewend aan bus en trein. Ging prima :ok:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

leuk om te horen.....
Zie het ook helemaal voor me met dat autootje....je ouders met de neus plat tegen de ruit....hahaha...

Als je je hond niet kunt tillen,vind ik soms dat gat tussen de trein en het perron wel een beetje eng.....
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

nathalie71 schreef:leuk om te horen.....
Zie het ook helemaal voor me met dat autootje....je ouders met de neus plat tegen de ruit....hahaha...

Als je je hond niet kunt tillen,vind ik soms dat gat tussen de trein en het perron wel een beetje eng.....
Wij hebben geen gaten meer tussen trein en perron eigenlijk. Daar past amper een voet tussen zo smal. Zal aan de treinen liggen denk ik.

Ja is een grappig gezicht, zo'n megahond achter in de aixam :ok: maar past prima.
nathalie71

Maak er eens een foto van......hahaha
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

nathalie71 schreef:Maak er eens een foto van......hahaha
Hahaha ga straks met ze wandelen. Zal ik even doen :ok:
nathalie71

Ik bedoel eigenlijk als hij in dat autootje zit....hahaha
nathalie71

btw

In dierenpark Amersfoort mogen de honden mee.
Ik ben daar 2 jaar geleden nog geweest en daar liepen veel mensen met honden.
Een leuk uitje waar je hond mee mag.
Handig want je bent zo de hele dag weg.

Heb eigenlijk geen idee waar de hond nog meer mee mag.
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ayronna »

Rhenen mag de hond ook mee :) En de meeste attractieparken ook volgens mij.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

nathalie71 schreef:Ik bedoel eigenlijk als hij in dat autootje zit....hahaha

Hahaha ja nee, dat snapte ik. We gaan eerst met de auto naar het bos. Maar dat kun jij niet weten natuurlijk :F:
Woezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Woezel »

Ik vind het wel een beetje onzin dat je voor een grote hond soms wel een kaartje moet kopen, maar reizigers met een grote koffer niet. :19: Heb wel eens een paar keer gehad dat ik het gangpad niet fatsoenlijk door kon komen omdat iemand een mega koffer in de weg had staan. Zo'n koffer neem je ook niet even op schoot. Heb zelfs een keer meegemaakt dat iemand een blok tv (een hele oude dus) mee had genomen in de trein :O:
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Woezel schreef:Ik vind het wel een beetje onzin dat je voor een grote hond soms wel een kaartje moet kopen, maar reizigers met een grote koffer niet. :19: Heb wel eens een paar keer gehad dat ik het gangpad niet fatsoenlijk door kon komen omdat iemand een mega koffer in de weg had staan. Zo'n koffer neem je ook niet even op schoot. Heb zelfs een keer meegemaakt dat iemand een blok tv (een hele oude dus) mee had genomen in de trein :O:

ja dat vind ik ook zwaar irritant! heb het 1x in de week als ik op woensdag terug ga van me werk in de bus. dan zitten er studenten die dan sport hebben gehad in de bus. met van die mega voetbaltassen. stuk of 5, 6 op het stukje waar ik altijd met de hond zit (waar de rolstoel ook kan staan) maar die staat dan dus helemaal vol met die tassen en de studenten zitten achterin de bus. heb de laatste keer alles zo aan de kant geschoven om ruimte voor mij en boef te maken. waarna later een andere passagier er bijna niet meer langs kon. geen van die studenten had de intensie om even zijn tas te pakken en naast zich op de bank te zetten(waar ruimte genoeg voor is).
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Hier zit ik ook wel over te denken, nu laat ik de honden thuis en past mijn dochter op ze als ik eens een dagje weg moet. Mowgli op sleeptouw nemen lijkt mij geen goed idee, ik weet dat ik haar hier mee geen plezier doe. Ik hoop nog heel lang van haar te mogen genieten, maar zit toch ook wel aan de toekomst te denken. Ik ben al jaren niet op vakantie geweest, en zal in de (verre) toekomst graag eens naar een van de eilanden willen. Met Balou zal dit geen enkel probleem zijn, die stop ik desnoods in mijn binnenzak. Hierom zit ik er aan te denken om in de verre toekomst in plaats van een hond een kat als speelkammenraatje voor Balou te nemen. Ik vraag mij wel af wat beter zal zijn als speelkameraadje een klein hondje of een grote kater (mane coon). Wel word het reizen met twee honden alweer iets problematischer als je alleen bent, en ik zie mijzelf nog niet snel achter een hondenbuggy lopen een hondenkar achter de fiets dan weer wel. Ik hoop nog jaren hier over na te kunnen denken.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol heb ik gelijk als pup meegenomen met de trein en bus. Toen ze groter werd stapte ze er zo zelf in, geen probleem. Ze gaat ook rustig aan mijn voeten liggen of onder de bank/ stoel. Ik moet alleen in de zomer goed opletten dat ze niet aan de blote tenen gaat likken van degene die achter me zit :schrik: :F:
We zijn zelfs naar Duitsland geweest met de trein. Daar betaal je je trouwens blauw voor een hondenkaartje, zelfde prijs als een kinderkaartje. Ik was toen 60 euro kwijt :80:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Zo, terug van een lekkere boswandeling, dadelijk even eten en daarna zal ik even wat foto's uploaden van klein Baloutje in de grote auto :wink:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

En de beloofde foto's :ok:

Balou wilde al springen maar kreeg een "blijf!!". daarom staat hij er zo gekreukeld bij :mrgreen:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

en zo zit meneer te wachten tot ze op plaats van bestemming zijn.
Afbeelding

Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb een auto tot mijn beschikking gelukkig, maar toen ik die niet had ging ik lopend met Milo naar het bos, of naast de fiets/in fietsmand.

Nu met 2 honden zou ik zonder auto een fietskar aanschaffen.
Maar ik heb er 2x 1 aangeschaft, en 2x verkocht omdat ik toch niet zo'n fietser ben :mrgreen:

2e x verkocht omdat er geen 2e hond meer zou komen, maar die is er nu toch...dus wie weet aankomende zomer haha.
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Afbeelding
;)
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Leuke foto's :cheer:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots gaat of mee op de Scooter in zijn tas. Of naast de fiets gewoon mee lopen hij heeft 4 pootjes gekregen bij zijn geboorte en die zijn toch echt om mee te lopen ;) Als ik ver weg ga bijv naar katwijk gaan we met de bus. Soms brengt mijn vriend me ergens heen of gaan we samen dan gaat hij mee in de auto gewoon voor in vaak nog op schoot ook.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

pinguin20 schreef:Afbeelding
;)

:cheer: :cheer: :cheer:
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Volgens mij krijg je zelf ook een behoorlijke work-out als je fiets met een Leonberger in de hondenkar erachter.... De foto is wel heel erg leuk!!
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
nathalie71

flamme schreef:En de beloofde foto's :ok:

Balou wilde al springen maar kreeg een "blijf!!". daarom staat hij er zo gekreukeld bij :mrgreen:
Afbeelding

en zo zit meneer te wachten tot ze op plaats van bestemming zijn.
Afbeelding

Bedankt!!

Heel erg leuk om te zien....haha...ken net... :ok:
nathalie71

flamme schreef:
pinguin20 schreef:Afbeelding
;)

:cheer: :cheer: :cheer:
Geweldig!!!

Die heb ik ook!
De kar bedoel ik,de hond is toch een stuk kleiner..haha

Afbeelding

Afbeelding
nathalie71

Zo iets dan,bij mij kan de boven kant niet open
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

lieveheersbeestje83 schreef:Volgens mij krijg je zelf ook een behoorlijke work-out als je fiets met een Leonberger in de hondenkar erachter.... De foto is wel heel erg leuk!!
Ja, tegen de tijd dat ze een kilo of 35 was kon ik niet meer dan 15 min of zo fietsen met haar ;)
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Nanna schreef:Ik moet er niet aan dènken geen auto te hebben :schrik:
Ik zie me al met 4 honden de bus of trein instappen :neenee:
Met Charles had dat wel een leuk gezicht geweest :F:

Maar hier nog maar 1 hond, maar moet er ook niet aan denken geen auto te hebben.
Geeft een stuk vrijheid en scheelt een hoop tijd als ik weer een weekendje richting Drenthe ga. Met de auto is dat net geen 2,5 uur. Met het openbaar vervoer is dat bijna 4 uur :schrik:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”