mijn ouders hebben een soort koe in huis (Leonberger van groot formaat en 75 kilo).nathalie71 schreef:Waar ik heel erg benieuwd naar ben is hoe jullie je hond mee nemen.Zeker als je geen auto(tot je beschikking)hebt
Alle maten!
Ik bedoel dan bijvoorbeeld,nemen jullie je hond mee in de bus/trein/metro en hoe gaat dat?
Als je weg gaat naar het bos.....wie neemt de hond mee in een fiets kar ?
Ik vraag dit omdat ik natuurlijk een klein hondje heb,die in de fietskar mee kan,of in de buggy daar waar je met je hond niet mag komen.
Toen ik Dydo kreeg woonde ik nog op een boven verdieping,dus was een klein hondje meteen wat ik wilde.Ik woon nu al bijna 6 jaar in een huis met tuin.
Ik zie hier natuurlijk van alles voorbij komen en vraag mezelf af wat ik voor een hond zou willen als Dydo er ooit niet meer is.....
Ik heb werkelijk geen idee.Ik zou misschien best een groter ras willen maar ik heb geen auto.
Dus denk ik,wat als ik naar mijn moeder of zus wil met de bus en trein.......
Of wat als ik eens ergens anders wil gaan wandelen....ja dat is geen probleem,de fietskar kan tot 40 kg aan.....hahaha...
Ik zie hier veel voorbij komen en weet in ieder geval wel welke honden het NIET moeten worden.
Een paar heb ik in gedachte.....
Tja,het gaat nu goed met Dydo maar dat was een tijd terug wel anders.Toen realiseerde ik me dat het ook zo maar afgelopen kan zijn.En die bevestiging kreeg ik ook na alle vreselijke overlijdings berichten hier op het forum.
Toen ben ik gaan na denken.....maar wat zou ik dan willen als hij er niet meer is??/
Nou in ieder geval geen leeg huis....brrr....moet er niet aan denken.
Tja en reu of teef.Ik dacht teef maar ook daar twijfel ik dan weer aan na allemaal dingen die ik hier heb gelezen......Volgens mij maakt het niks uit.....
Ik zie mensen in het park lopen en zie dan verschillende rassen.Maar daar tussen heb ik nog niks gezien....hahaha...
Maar goed,ik heb daar hopelijk nog minstens 5 jaar de tijd voor.....
Dit zijn wel dingen die voor mij belangrijk zijn om te weten.Ik heb geen auto,dus hoe red je je dan met een grote hond?
Zij nemen de hond als het even kan overal mee naar toe en hebben zelf alleen een 45 km auto. Hond gaat mee in de trein. Toen mijn beide ouders nog goed mobiel waren ging hun vorige leonberger mee naast de fiets. Lekker op zijn dooie gemakje. Nu praat ik dus echt over het formaat gigahond, maar een formaat labrador bv. zou overal in het openbaar vervoer mee kunnen. (leonberger is toch wat lastiger vanwege zijn formaat).
Kennis van mij met ook een Saarlooswolfhond, dan spreek je over formaat grote herder, nam de hond ook overal mee naar toe met het openbaar vervoer. Auto hadden ze toen niet. Dus de hond was van pup af aan gewend aan bus en trein. Ging prima

.