Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En toen snapte ik het :-(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: En toen snapte ik het :-(

Ongelezen bericht door tineke »

Corneliana schreef:en met 11 jaar kan je het nauwelijks een eigen hond noemen.
Mijn dochter had op 9 jarige leeftijd haar eigen hondje.
Een klein mixje wat echt haar eigen hondje was.
Ze deed er bijna alles zelf mee, tot aan dabezoekjes aan toe.
Uiteraard ging het dan wel om een kleinigheidje een enting ofzo.
Dan nam ze Benji(naam had ze zelf gekozen) voor in het mandje mee op de fiets en ging ernaar toe.
Toen ze de deur uitging ,Benji leefde toen nog ,is hij wel bij ons gebleven omdat ze hem zelf minder te bieden had gezien haar werkzaamheden en hij dan dus hele dagen alleen had moeten zitten.
Bij ons was er iemand thuis voor de honden en hij had uiteraard zijn roedelmaatjes.
Maar ze ondernam ook toen nog regelmatig iets met hem als ze thuis kwam of paste op als wij iets hadden.
Toen het tijd werd om afscheid van hem te nemen is ze de avond daarvoor thuis komen slapen.
In haar oude kamertje met Benji aan haar voeteneind ,waar hij altijd lag toen ze nog thuis woonde.
En de andere dag ging ze mee naar de da om hem daar tot het laatst toe zelf te begeleiden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

tineke schreef:
dagmar88 schreef:Ik ben met Charlie niet naar een cursus geweest; maar dan nog kwam ik regelmatig meneren tegen met goedbedoelde adviezen.
Ik heb het met Rio juist weer wel gedaan ,gewoon voor de leuk en dat was het ook .
Een fijne leraar,Ronald brugman , die zelfs wist wat een fila brasileiro was en het enig vond hem in de groep te hebben.
Ze zijn er wel die fijne betrokken leraren maar soms is het even zoeken.

Was ook niet echt een bewuste keuze; voor mezelf was het wel fijn geweest, maar 1 op 1 zonder gedoe en andere honden er omheen is voor haar altijd het prettigst geweest.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Meghan schreef:Een tijd geleden in het bos is me verteld dat ik toch wel moet oppassen... :lol1:
Mijn hond is namelijk gefokt om de slaven die vroeger van het kamp probeerde te ontsnappen te vangen en in stukjes te scheuren.
Dat hebben wij ook al te horen gekregen omdat de fila daar ook voor gefokt zou zijn.
Kolder natuurlijk want die slaaf vertegenwoordigde een waarde ,die fila moest ze wel opsporen maar daarna konden ze gewoon weer aan het werk neem ik aan.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Aan het begin van de dijk woont een stel met een herder, de vrouw was zo aan het schreeuwen tegen die pup dat ik zei dat ik het zo zielig vond dat de hond doof was :oeps: De hond was niet doof maar moest gewoon luisteren naar korte commando's die hem toegeschreeuwd werden :schrik: Moest ik trouwens ook eens proberen want het was haar man, die vroeger politiehonden trainde, opgevallen dat Kier nogal lang bleef snuffelen op een plek en niet naast mij bleef lopen. Husky's waren eigenwijs en die moesten ook met harde hand opgevoed worden :roll: Toen ik zei dat ik, net zoals de Husky's trouwens, een zacht eitje was en ik echt geen zin had in schreeuwpartijen maar achter een zachte opvoeding stond vond ze dat een beetje raar. Maar voorlopig loopt Kier lekker los op de dijk en kan hun hond nergens los omdat hij de kuierlatten neemt, wat ik nog begrijp ook.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
TomCee
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door TomCee »

Tara schreef:
Inge O schreef:
Tara schreef:Ik krijg hoe langer hoe meer zin om een boek over het opvoeden van een pup te gaan schrijven... :ugh:
die dan vervolgens niet gelezen wordt door het type mensen die dit soort onzin aanhangen/verspreiden :blauwoog: .
Niet zo glashalflegerig graag, iedere ziel die bekeerd kan worden is er weer een. :pffff:
En als je de prijs flink hoog maakt, en er een gratis dvd bij doet, loopt het als een tiet! :Q:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Tara schreef:Ik krijg hoe langer hoe meer zin om een boek over het opvoeden van een pup te gaan schrijven... :ugh:
Wat let je?
Probleem is denk ik wel dat mensen niet eens snappen
dat hun hond niet reageert op hun "hier" als hij/zij vervolgens
toch op zijn/haar flikker krijgt :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

tineke schreef:
dagmar88 schreef:Ik ben met Charlie niet naar een cursus geweest; maar dan nog kwam ik regelmatig meneren tegen met goedbedoelde adviezen.
Ik heb het met Rio juist weer wel gedaan ,gewoon voor de leuk en dat was het ook .
Een fijne leraar,Ronald Brugman , die zelfs wist wat een fila brasileiro was en het enig vond hem in de groep te hebben.
Ze zijn er wel die fijne betrokken leraren maar soms is het even zoeken.
Je noemt ook wel meteen een hele goeie :ok: :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Tara schreef:
Inge O schreef:
Tara schreef:
Inge O schreef:
tja, 't zal de leeftijd zijn :U: :F: .
Jajajajaja, ik wéét het wel. Ik probeer zo dapper een glashalfvollerige te zijn. :roll:
ik bedoelde míjn leeftijd :engel: .
Snap ik, zo lang ik nog míjn leeftijd heb, blijf ik angstvallig de moed er in houden. :ugh:
Goed zo Tara :ok:
Vooral blijven doen :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Suske schreef:
Wat let je?
en je denkt dat die mensen wel een boek over puppenopvoeding gaan lezen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief

Tara schreef:
Suske schreef:
Wat let je?
De moed denk ik. Ik zit er al langere tijd aan te denken eerlijk gezegd, omdat ik erg triest word van hoe men met pups om gaat.
Ik heb zeker niet de wijsheid in pacht, en heb zelfs nog nooit hondentraining gegeven, maar ik zie gewoon om me heen hoe hard het vaak gaat, en hoe weinig zinvol het lijkt te zijn.
Maar ergens ben ik ook gewoon bang dat het ondergesneeuwd wordt door de gevestigde ideeën. :(:

Edit: ik bedoel denk ik meer dat ik niet verwacht dat ik als niet-autoriteit serieus genomen zal worden.
Gewoon beginnen met je pup kopers :wink:
Dan komt die bekendheid ( en autoriteit) misschien ook wel :tongue:

Wat hier in het topic allemaal wordt verteld behoort echt niet tot de gevestigde ideeën voor zover het veel trainers betreft die worden opgeleid.
Ik heb wel gemerkt dat wat buurman vertelt soms net wat beter blijft hangen dan wat de trainster heeft uitgelegd.

Ik ben er zeker van dat er heel wat hondenscholen absoluut hun basis ideeën best voor elkaar hebben en het ook nog uitleggen.
De vraag is alleen .......blijft het hangen bij de cursist? of vindt hij eigenlijk dat die buurman ................
enz.
Afbeelding
Fardauke
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fardauke »

Tara schreef:
Snap ik, zo lang ik nog míjn leeftijd heb, blijf ik angstvallig de moed er in houden. :ugh:
Goed hoor :ok: ik heb het langgeleden opgegeven, was ook een type dat iedereen wilde helpen met tips en advies en ook wel mensen heb aangesproken op hun foute omgang met honden.
Heb ook 8 jaar fanatiek staan doen met les geven op een hondenschool, maar ik kon er steeds slechter tegen dat ik weer een nieuwe groep kreeg met baas en honden combinatie's waarvan ik van te voor al kon zien dat die gedoemt was om te mislukken. :jank:
En leuke honden zaten erbij.........
Afbeelding

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Naja, die buurman zie je dagelijks (?), de puppycursus is 1x in de week.
Misschien is het mogelijk die frequentie op te schroeven?
Wiel
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik snap best dat het leuk is al die achterlijke adviezen/opvoedtips allemaal te spuien. Als je eenmaal met een pup rondloopt voelt half Nederland zich ineens een hondenkenner en komen de ongevraagde adviezen je allemaal gratis en voor niets aangewaaid.
Voel ik me ergens aangesproken, ja vast wel :wink:
Maar er zijn op dit moment ook zoveel instructeurs aan de gang die met hart en ziel bezig zijn om de vele groene nieuwe pupbezitters te leren op een goede manier met hun hondje bezig te zijn.
Ze te leren hoe honden communiceren, dat ook te laten zien (pas vroeg iemand me eens: hij gromt wat en zakt dan door zijn voorpoten, wat is er dan) en te werken aan de vertrouwensband tussen baas en hond.En ze samen een aantal oefeningen te laten doen zodat baasjes zien hoe hun hond reageert en keuzes maakt.
Als ik zie wat het aanbod op dit moment is van goede instructeurs die mooie cursussen/workshops geven, vind ik het jammer dat alleen de negatieve zaken hier nu zo belicht worden.
Ik denk ook dat er maar veel en veel te vaak aan een pup wordt begonnen zonder nu werkelijk een idee te hebben hoe je nu omgaat met zo'n dier. En iedereen wil maar trainen met een dier terwijl ze amper nuchter naar hun eigen gedrag kunnen kijken en dit kunnen en willen veranderen.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

renee-uk schreef:
Suske schreef:
Wat let je?
en je denkt dat die mensen wel een boek over puppenopvoeding gaan lezen?
Ja, dat denk ik wel.
Puppencursus, boek erbij.
Heb ik ook gedaan, leuk boek zelfs.
Maar dan :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Tara schreef:
ranetje schreef:
Tara schreef:ik bedoel denk ik meer dat ik niet verwacht dat ik als niet-autoriteit serieus genomen zal worden.
Gewoon beginnen met je pup kopers :wink:
Dan komt die bekendheid ( en autoriteit) misschien ook wel :tongue:
Dacht jij? :ugh:
Mijn glas is nog half vol :lol1:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef: De vraag is alleen .......blijft het hangen bij de cursist? of vindt hij eigenlijk dat die buurman ................
enz.
heeeeeeeeeeel bekend :ugh: .
Helaas ja.

Ik zie dat *Esther ook vertelt over de opgeleide instructeurs die hun best doen (en ook echt wel wat bereiken :ok: )
Maar de buurman zien ze elke dag en die instructeur maar een keer in de week (meestal).
Afbeelding
Einstein
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Einstein »

*Esther schreef:Ik snap best dat het leuk is al die achterlijke adviezen/opvoedtips allemaal te spuien. Als je eenmaal met een pup rondloopt voelt half Nederland zich ineens een hondenkenner en komen de ongevraagde adviezen je allemaal gratis en voor niets aangewaaid.
Voel ik me ergens aangesproken, ja vast wel :wink:
Maar er zijn op dit moment ook zoveel instructeurs aan de gang die met hart en ziel bezig zijn om de vele groene nieuwe pupbezitters te leren op een goede manier met hun hondje bezig te zijn.
Ze te leren hoe honden communiceren, dat ook te laten zien (pas vroeg iemand me eens: hij gromt wat en zakt dan door zijn voorpoten, wat is er dan) en te werken aan de vertrouwensband tussen baas en hond.En ze samen een aantal oefeningen te laten doen zodat baasjes zien hoe hun hond reageert en keuzes maakt.
Als ik zie wat het aanbod op dit moment is van goede instructeurs die mooie cursussen/workshops geven, vind ik het jammer dat alleen de negatieve zaken hier nu zo belicht worden.
Ik denk ook dat er maar veel en veel te vaak aan een pup wordt begonnen zonder nu werkelijk een idee te hebben hoe je nu omgaat met zo'n dier. En iedereen wil maar trainen met een dier terwijl ze amper nuchter naar hun eigen gedrag kunnen kijken en dit kunnen en willen veranderen.
Hier sluit ik me bij aan. Ik heb alle voorgenoemde rare dingen niet meegekregen bij onze puppycursus (eeuh mijn man dan, hij deed de cursussen :roll: ) Tuurlijk geven ze ook aandacht aan dingen die jijzelf minder belangrijk vindt, maar ja het is wel een groepsgebeuren natuurlijk. Een ander kan er wel waarde aan hechten.
Individuele vragen werden ook gewoon beantwoord. Vaak hadden we zelf een oplossing bedacht en was het meer feedback wat we zochten en dan bleek dat we in de juiste richting zaten.
Je moet de trainers ook niet als alwetende goden gaan zien natuurlijk, gewoon toepassen op je eigen situatie, hond en opvoeding. Van het consultatiebureau neem je ook niet alles klakkeloos aan toch? :wink:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

de hondenschool waar ik iedere zaterdag ben heeft in het puppyprogramma bijvoorbeeld een snuffelles met 1001 voorwerpen puur om de baasjes te laten zien hoe hun pup ontdekt en dat dus ook te stimuleren. Ook is er een les op het station, in een winkelcentrum en een les gericht op hersenwerk. Top :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Ik zit hier werkelijk met verbazing te lezen dat er nog veel meer cursusleiders zijn die geen verstand hebben van wat ze doen. Ik dacht dat wij de enige waren.

Ik zal eens een boekje open doen over hoe het bij mij op de puppycursus ging, en waarom ik er met Aiko niet meer kom...
Aiko was 10 weken oud toen wij mochten beginnen. De puppycursus was voor ons de dichtsbijzijnde, en aangezien wij niet over vervoer beschikken, moesten we toch íets. De mailtjes van het aanmelden gingen goed. De toon was gezellig en het leek alsof ze wisten waar ze over spraken. Ook was een letterlijke zin van een van de mailtjes:
'Wat fijn dat je binnenkort met Aiko komt! Ik lees dat het een Akita betreft. Verstandig dat je gekozen hebt voor een cursus, want Aiko's ras zijn doorgaans geen lieverdjes. Fijn dat hij bij ons een goede basis mee kan krijgen.'

Nou, ik was het daar helemaal mee eens. En vol goede moed begonnen we aan de allereerste les. Omdat de plek van de cursus zeker drie kwartier lopen was, en Aiko als snotkwal van 10 weken daar een vol uur moest werken, en daarna nog eens drie kwartier naar huis moest lopen, dachten wij een goede keuze gemaakt te hebben door een kinderwagen aan te schaffen. Zo liep Aiko minder risico om HD te ontwikkelen.
Wij kwamen daar bij het hek, en ik zette Aiko uit de wagen. Ogenblikkelijk kwam daar een van de leiders aangerend:
'Heeeeeeeeeeeeey! Als je die hond in de kinderwagen zet, is ie hoger dan de rest, en gaat ie dominantieproblemen ontwikkelen!'
Nou had ik Aiko al lang en breed uit de wagen, en waren wij daar als een van de eersten. Maar goed, altijd bereid om goede raad van een ander aan te nemen. Ik dus het verhaal uitgelegd dat we dat ding vanwege de reden van geen vervoer hadden aangeschaft, en of ie dan een andere oplossing wist. Ik kon bijvoorbeeld aan het begin van het pad naar de cursusplek Aiko al eruit halen zodat ie op gelijke hoogte met de andere pups zou arriveren.
Nee, dat hoefde niet, want:
'Pups konden een paar keer per week, zeker een keer per week die grote afstand lopen, dat uur bezig zijn EN weer terug lopen zonder er schade aan te ondervinden.
HD werd ALLEEN MAAR veroorzaakt door erfelijkheid, traplopen op jonge leeftijd, balletjes gooien en uitschuivers maken op gladde ondervloeren en grote afstanden op die leeftijd maken hadden er volstrekt NIETS mee te maken.'
Toch maar eventjes duidelijk gemaakt dat we verschilden van mening. Ik vond het echt vreemd, maar goed: Ik heb de wijsheid niet in pacht.
(Maar de wandelwagen bleef!)

Aan de ene kant van het veld waren de volwassen honden aan het trainen, de andere kant zaten de pups. Regelmatig braken de volwassen honden los, en denderden dan naar de pups. Ik heb tijdens de eerste les met een hand een volwassen schuimbekkende bordoux dog weg moeten houden bij Aiko en hem had ik met de andere hand aan de lijn vast, zo ver mogelijk weg bij de hond. En NEE, die volwassen hond had echt geen zin om te komen buurten. Na drie minuten, toen ik wel heel erg mijn stembanden liet werken, kwam een van de instructrices eens aankuieren, op haar dooie gemak. 'Ze hadden het toch gemakkelijk zelf kunnen oplossen?'
Een volwassen bordouxdog en een pup van 10 weken... :ugh:

Aiko werd regelmatig belaagd door de andere pups. Geen probleem. Hij is niet van suiker, en als het te gek werd, of Aiko vond het echt niet leuk, greep ik wel in.
Een instructeur kwam lang gelopen en mopperde op Aiko toen ie met zijn lompigheid een andere pup op zijn kop tikte met zijn poot, nadat het hem een beetje te gek werd.
'Want oh oh, die Aikta's! Klotebeesten zijn het als je ze niet onder de duim houdt. Aiko moest niet zoveel praatjes hebben.'

We stonden zeker met 20 man op een rijtje, en alle pups moesten tegelijkertijd het zelfde commando volgen. Dus 'af' was met zijn allen gaan liggen. De instructrice begon aan de ene kant van de rij en liep zo de rij af. Alle pups moesten blijven liggen totdat zij aan de andere kant van de rij was. Zie dat maar eens te doen bij een pup met de attentiespanning van een garnaal als die instructrice ook nog eens met iedereen een praatje maakte. Soms duurde het zeker ruim 10/15 minuten voordat ze bij de laatste pup was.

Er was ook een vrouw met een volwassen Akita die als voorbeeld diende voor de rest. Als het beest een lip omhoogtrok of iets te lang treuzelde met het uitvoeren van een commando, kreeg ie een rotklap op zijn kop van zijn vrouwtje, en die klappen waren ECHT niet misselijk.
'Zie je wel!' glunderde de instructeur. 'Zo houdt je een Akita onder controle!'

Het allerergste vond ik nog wel hoe er met het broertje van Aiko omgegaan werd. Net iets angstiger en wat eigenwijzer dan de rest. Schitterende pup en vreselijk lief. Maar concentreren kon ie zich niet echt, met alle andere puppies om zich heen.
Dus dat was een reden van de instructeur om de lijn uit de handen van zijn vrouwtje te grissen en hem het halve veld over te laten vliegen, (Ook dat arme beestje was toen maar 12 weken oud en had net als Aiko er maar twee weken opzitten) want: 'Ook dat eigenwijsje krijgen we wel klein, altijd hetzelfde met die Akita's!'

Ik heb Aiko opgepakt, de eigenaresse van Aiko's broertje heeft hem teruggepakt en we zijn gegaan en nooit meer teruggekomen. Ik heb hem zelf maar opgevoed, want het was niet mijn eerste hond, maar wat vond ik het jammer dat dit zo gegaan is...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik geloof echt dat die instructeur ook vliegles had gekregen, van mij dan
wat een belachelijke toestand daar zeg :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*Esther
Zeer actief

Goede tip: ga eerst kijken bij een les vóórdat de pup in huis is. Als je 20 pups op een rijtje had gezien was je vast al wel zo wijs om je daar niet aan te melden toch?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Puptraining moet ook wat meer praktijkgericht zijn ipv alleen maar trucjes leren..
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ben bij de puppyjacht eerst een keer gaan kijken voordat pom uberhaupt geboren was. Was ook een tip van de fokker, en ben er blij mee :) We trainen in een klein groepje (4 á 5) en dat is toch wel prettig. Inspannend genoeg voor die kleine wurmen!

het enige dat ik minder vind is dat er nogal minderwaardig gedaan wordt over 'de labrador', alsof het geen echte hond is zo ongeveer.. Maar goed, kan me niet zo erg boeien dat ik er wat van moet zeggen, ze doen maar lelijk, voorlopig doet mijn joekeltje het gewoon heel knap, ook al is het 'maar' een retriever 8-)
*Esther
Zeer actief

Tara schreef:
*Esther schreef:Goede tip: ga eerst kijken bij een les vóórdat de pup in huis is. Als je 20 pups op een rijtje had gezien was je vast al wel zo wijs om je daar niet aan te melden toch?
Ik vind het ook nogal wat, pups hebben de concentratiespanne van een garnaal, en 20 hondjes is dan wel echt waanzinnig veel om in een groep te zetten.
Ach, toch echt te belachelijk voor woorden. Alsof het om die oefening gaat op die leeftijd en als je puppie nummer 19 bent.....kun je 10 minuten liggen :blauwoog:
Dat kan niet eens. Nee, eens ben ik het helemaal. Maar zoals ik zei: ga wel kijken waar je terechtkomt, het moet je aanspreken, de mensen moeten je aanstaan. Je moet jezelf ook wel wat gunnen he :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nou, ik ging met pup Saar hier in de regionen ook naar puples. Ik ben zelf slecht in consequent zijn tegen prachtige reebruine ogen, dus puples is goed.

Die eerste avond tijdens "het speelrondje" zag ik al met lede ogen aan. Kleine hussels die omver gemaaid werden door DD-gen pups. Maar goed, ik heb geen breekbaar ras, dus ook de 2e avond er vol goede moed naar toe. En toen werd er een boodschappenkrat in de kring gezet, met plakken ontbijtspek erop. En moesten we erom heen lopen, en zodra pup ging ruiken een tik verkopen. Ik ben dus rechtstreeks uit die oefening weggelopen. En ik praat dus over 2000!

Onze eerste pup (in '97) moest dus ook een slipketting om van de juf, en ze zou het wel even laten zien hoe ik moest corrigeren (een MG-school, hoewel MG toen al van de slipketting terugkwam).
Die gil van mijn hond hoor ik nu nog in mijn oren. Na het debacle met Saar en de ontbijtspek, ben ik alleen nog maar naar GR cursussen gegaan. Bij een volgende hond doe ik het misschien hetzelfde. Ligt eraan of ik een honden-opvoedmoeder thuis heb.
*Esther
Zeer actief

Marion. schreef:Nou, ik ging met pup Saar hier in de regionen ook naar puples. Ik ben zelf slecht in consequent zijn tegen prachtige reebruine ogen, dus puples is goed.

Die eerste avond tijdens "het speelrondje" zag ik al met lede ogen aan. Kleine hussels die omver gemaaid werden door DD-gen pups. Maar goed, ik heb geen breekbaar ras, dus ook de 2e avond er vol goede moed naar toe. En toen werd er een boodschappenkrat in de kring gezet, met plakken ontbijtspek erop. En moesten we erom heen lopen, en zodra pup ging ruiken een tik verkopen. Ik ben dus rechtstreeks uit die oefening weggelopen. En ik praat dus over 2000!

Onze eerste pup (in '97) moest dus ook een slipketting om van de juf, en ze zou het wel even laten zien hoe ik moest corrigeren (een MG-school, hoewel MG toen al van de slipketting terugkwam).
Die gil van mijn hond hoor ik nu nog in mijn oren. Na het debacle met Saar en de ontbijtspek, ben ik alleen nog maar naar GR cursussen gegaan. Bij een volgende hond doe ik het misschien hetzelfde. Ligt eraan of ik een honden-opvoedmoeder thuis heb.
Tegen die tijd weet ik wel een hele leuke moderne hond en mensvriendelijke hondenschool hoor, bij jou in de buurt. Maar dat duurt allemaal nog heeeeeel lang!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marion. schreef:Bij een volgende hond doe ik het misschien hetzelfde. Ligt eraan of ik een honden-opvoedmoeder thuis heb.
:mrgreen: Daar kan geen cursus tegenop.
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

*Esther schreef:Goede tip: ga eerst kijken bij een les vóórdat de pup in huis is. Als je 20 pups op een rijtje had gezien was je vast al wel zo wijs om je daar niet aan te melden toch?
Nou! Echt niet dat ik daar nog intrap! Wat heb ik hier een les uit geleerd zeg. :ugh:

Renee: Ik heb me echt zó ingehouden om het alleen maar verbaal te doen. En ik ben echt geen viswijf, maar toen...man oh man.
Mijn handen jeukten. Toen we wegliepen had ik de pup maar even lekker opgepakt. (Gelukkig konden de eigenaresse en ik wel met elkaar overweg.) De stumper was helemaal in de war...
*Esther
Zeer actief

Kat1 schreef:
Nou! Echt niet dat ik daar nog intrap! Wat heb ik hier een les uit geleerd zeg. :ugh:

Renee: Ik heb me echt zó ingehouden om het alleen maar verbaal te doen. En ik ben echt geen viswijf, maar toen...man oh man.
Mijn handen jeukten. Toen we wegliepen had ik de pup maar even lekker opgepakt. (Gelukkig konden de eigenaresse en ik wel met elkaar overweg.) De stumper was helemaal in de war...
Goed zo!
Aan de andere kant, ik had pas een jonge man met een Akitapup in de groep en die wilde zonder voertjes trainen. Ik gaf hem weining kans. En die pup was toch ineens een stuk gemotiveerder met stukjes uitgedeelde gedroogde runderlong :tongue: Baasje was zó om :ok:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik voel me op het moment ook een lopende voerautomaat ja :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”