In citaat 1 zeg ik: brok verteren duurt langer dan vlees verteren.maart schreef: toch zover je professionele en deskundige wijsheid over voeding.
In citaat 2: het is niet waar dat brokken sneller verteren dan vlees.
Komt neer op hetzelfde
Moderator: moderatorteam
In citaat 1 zeg ik: brok verteren duurt langer dan vlees verteren.maart schreef: toch zover je professionele en deskundige wijsheid over voeding.

Dan moet het maagzuur wel de juiste pH-waarde hebben om dat te kunnen doen. Bij het mengen van brok+vlees heeft het maagzuur toch een andere waarde dan bij het voeren van alleen rauw?Habibi schreef:1 van de functies van het maagzuur is het doden van bacteriën. Tot zo ver het probleem van langer in de maag zitten. Want hoe langer de boel in de maag zit, hoe meer tijd dus dat het maagzuur kan inwerken op de bacteriën.
Volgens mijn logica dus niet meer tijd voor de bacteriën om te vermenigvuldigen, maar juist tijd om de bacteriën "een kopje kleiner" te maken.

Maar wat maakt het uitXerox schreef:Dan moet het maagzuur wel de juiste pH-waarde hebben om dat te kunnen doen. Bij het mengen van brok+vlees heeft het maagzuur toch een andere waarde dan bij het voeren van alleen rauw?Habibi schreef:1 van de functies van het maagzuur is het doden van bacteriën. Tot zo ver het probleem van langer in de maag zitten. Want hoe langer de boel in de maag zit, hoe meer tijd dus dat het maagzuur kan inwerken op de bacteriën.
Volgens mijn logica dus niet meer tijd voor de bacteriën om te vermenigvuldigen, maar juist tijd om de bacteriën "een kopje kleiner" te maken.
Hier ook, en ze doen (en deden) het er allemaal prima opmaart schreef:ik geef alles door elkaar. Maar dan ook echt alles.
Brokken ook.
Prima honden, nooit problemen met verteringen.
Er word gezegd dat je niet van alles door elkaar moet gooien omdat de darmen daar te gevoelig voor zijn maar ik denk juist ook dat als je alles mixt ze veel minder gevoelig worden qua spijsvertering omdat ze van alles gewend zijn!Brigitte schreef:Hier ook, en ze doen (en deden) het er allemaal prima opmaart schreef:ik geef alles door elkaar. Maar dan ook echt alles.
Brokken ook.
Prima honden, nooit problemen met verteringen.

dat denk ik ook. (denken, niet wetenSuzieC1970 schreef: Er word gezegd dat je niet van alles door elkaar moet gooien omdat de darmen daar te gevoelig voor zijn maar ik denk juist ook dat als je alles mixt ze veel minder gevoelig worden qua spijsvertering omdat ze van alles gewend zijn!
maart schreef:dat denk ik ook. (denken, niet wetenSuzieC1970 schreef: Er word gezegd dat je niet van alles door elkaar moet gooien omdat de darmen daar te gevoelig voor zijn maar ik denk juist ook dat als je alles mixt ze veel minder gevoelig worden qua spijsvertering omdat ze van alles gewend zijn!)
Ze krijgen hier als pup al meteen vanalles voorgeschoteld, ik hou het op hoofdzakelijk rauw, maar ik vul wel eens wat bij of indien niet volledig ontdooid, geef ik gewoon brok met het reeds ontdooide, of gemakkelijkheidshalve eens KVV als ik die heb... Daarnaast eten ze allemaal wel nog eens iets zelfgevonden ook.
Ze zijn tot nu toe al allemaal groot geworden en ze mogen alles eten... Het doet hun niets.
De enige keer dat er iets ernstig was, was toen Ds vis in de velden had gegeten. Maar daar bleek gif in te zettenen zelfs DAT overleefde ze
![]()