Mina2006 schreef:Ik bedoelde eigenlijk voor ná de behandeling, als de kies er net uit is zegmaar

beter eventjes niet dan, ivm de wond? (sorry ik heb totaal geen idee nog of die wond gedicht wordt en dergelijke..)
Vlak ná de behandeling zou ik geen botwerk geven, maar dat is maar een paar daagjes.
Het wordt waarschijnlijk niet gehecht (tenzij er iets raars aan de hand is). En wonden in de bek genezen over het algemeen heel snel door stofjes in het speeksel. De eerste dag zal Mina waarschijnlijk sowieso niet mogen eten. Na de narcose kunnen ze daar wat misselijk van worden. De dag daarop kun je gewoon weer kvv geven. Sommige mensen geven die dag wat licht verteerbaars, maar ik doe dat eigenlijk nooit de dag na een narcose. Gewoon weer normaal eten.
Dat laatste (ik weet dat botwerk en kvv anders is) maar het was ook een soort van doorvragen op het kvv van degomeat, dat happy girl daar ook haar kvv haalt.
snap je me nog?

Ja hoor. Sommige mensen vinden dat je honden enkel kvv moet geven met een natuurlijke calciumbron. Met gemalen bot erin dus. Omdat dat beter opgenomen zou worden dan calcium uit een niet natuurlijke bron. En dat pups ALTIJD kvv moeten hebben die een natuurlijke calciumbron bevat.
Pups smuldier geven staat in de ogen van sommige mensen gelijk aan zware dierenmishandeling.
Tsja. Het is een mening.
Ik ben nog geen wetenschappelijk onderzoek tegengekomen dat die mening staaft, zullen we maar zeggen. Vooral doen waar jij jezelf goed bij voelt en waar je hond het goed op doet, dus.
Skadi eet tegenwoordig voornamelijk Lotgering en BARFhapjes, maar als pup kreeg ze smuldier. Ze deed het er fantastisch op, en ze zit perfect in elkaar

Ook heb ik nooit iets gemerkt van groeipijnen, en ze groeide toch héél behoorlijk een poos lang met een kilo per week.
In die periode kreeg ze trouwens ook een kilo kvv per dag