Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schimmige hondenkennels bij Undercover in ned. 24 maart

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sandrav
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Schimmige hondenkennels bij Undercover in ned. 24 maart

Ongelezen bericht door sandrav »

wat dacht je van de uitwisseling v dekreuen?
bij de CC worden reuen nog wel eens tijdelijk in het buitenland geplaatst zodat ze ook in die omgeving dekkingen kunnen doen.
en die zijn bijna altijd gecoupeerd.

Als ik een reu tijdelijk in huis zou nemen zou ik er niet 1 kiezen die in belgie, frankrijk of duitsland is gefokt... maar eerder van een veel verder land.

Is er een houdverbod op gecoupeerde honden is dat niet meer mogenlijk.

Daarnaast zou ik bij het kiezen v een pup als ik nieuw bloed wil willen kiezen uit en heel nest.. en niet uit alleen die ene die door de fokker voor mij niet gecoupeerd is.

Als ik een volwassen hond importeer voor nieuw bloed kijk ik niet eens naar die oren... voor mij is de lijn het belangrijkse.

op die bully show waren er echt heel veel gecoupeerd.... en de manier hoe dat gaat is echt wel strafbaar.
de belgische arts is ook strafbaar...
maar aan de andere kant begrijp ik hem wel.
hij probeerde het ook uit te leggen maar alberto liet hem niet uitpraten.

Als je over een jaar weer op zo'n show kijkt zijn die honden alsnog gecoupeerd.... maar dan niet met laser onder een roesje.... maar ergens in een schuur met een soldeerbout :cry:

De mensen blijven het toch wel doen... desnoods kopen de fokkers de narcose in het buitenland of v een handelaar en doen ze het zelf thuis.
:(:

om het dik gedrukte gaat het nu net, er zijn nog altijd rassen, die buiten het land van herkomst maar heel weinig voorkomen, dat wil dan zeggen dat je dat ras in Nederland niet kan houden/hebben/fokken, omdat je dan bijna altijd moet starten met een gecoupeerde hond/pup te kopen[/quote]
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Ik snap niet dat mensen voor zijn om honden hun oren of staarten te couperen.
Een hond is met oren en staart geboren om een reden, en dat hoor je niet af te knippen.
Bij een mens knip je toch ook geen oren af?
En als mensen zeggen dat het geen pijn doet, dat is gelul want tuurlijk doet het pijn,
en al helemaal hoe al die mensen dat doen.
En een normale da doet niet aan dit soort zaken mee.
Ik ben tegen couperen van staarten en oren omdat het gewoon niet zo hoort.
Een hond kiest hier niet zelf voor.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

vania schreef:
Mina2006 schreef:
vania schreef:
TessaThomas schreef:Sorry? Ik vind juist dat het een lastige kwestie is, omdat het verbod op het houden ook de fokkers benadeeld die een gezonde hond willen fokken en daarvoor vers bloed nodig hebben. Ik probeer dus na te denken hoe je zoiets kan instellen, zonder dat in feite sommige rassen verbannen worden uit Nederland.
ik denk dat de enige oplossing voor het coupeerverbod is, dat je bv vanaf 1-1-2014 het over de hele wereld dus verbied, enkel de honden geboren voor 1-1-2012 die al gecoupeerd zijn, mag je houden en inzetten voor de fok en alles wat er na geboren is niet meer.
Dat denk ik ook, of gewoon alleen in Nederland, kan ook, of Europa (aangezien Nederland het wel dierenmishandeling vind, en bijvoorbeeld Hongarije niet..daar zit dan wat moeilijk gedoe)
Er moet gewoon iets komen dat er uiteindelijk voor zorgt dat er geen een gecoupeerde hond meer rondloopt in Nederland.
Dat kan dus al niet, als je leest wat Crutz zei, is er in Duitsland dus een regeling dat bepaalde jachthonden, nog wel gecoupeerd mogen worden, mits hij bij een jager zit, terwijl daar ook een coupeer verbod geldt
En dát vind ik dus een goede regeling.
Bepaalde staande hondenrassen hebben lange staarten met hele zwakke staartpunten, die tijdens het werk snel kapot gaan.
Van bijvoorbeeld de Vizsla heb ik van dichtbij meerdere gevallen van kapotgeslagen staarten meegemaakt, en daar word je écht écht niet vrolijk van (en ze werkten niet eens allemaal). Genezen duurt vaak een half jaar tot een jaar, soms nog wel langer, omdat je het amper kunt verbinden en dat soort honden zeer enthousiast kwispelen.
Bij de Vizsla wordt echt alleen het puntje gecoupeerd zodat je een sterke, goed functionerende staart overhoudt die niet kapot gaat. En daar ben ik dus niet op tegen. Op couperen om medische redenen uiteraard wel.
Beuk is ook gecoupeerd en vrijwel niemand ziet er iets van, en zijn staart gaat tenminste nooit kapot tijdens het werken.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

De meneer aan het begin van het filmpje met zijn flaporen Bully die het zo zielig vind staat op fb al met foto's waarop hij op shows gecoupeerde honden uitbrengt en hij heeft toegegeven ingehuurd te zijn om te acteren in het programma.
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mina2006 »

TessaThomas schreef:
Mina2006 schreef:Dat was de eerste insteek (alleen bleek dit sowieso niet mogelijk, omdat niet alle honden worden geaccepteerd)
Het met de verzekering ging alleen op voor het deel: Laten couperen door een DA die dan opschrijft ''medische noodzaak'' terwijl dat niet zo is, zodát het illegaal couperen door kan gaan.
Dat was alleen voor dat stukje.

Het zou kunnen dat het ooit verplicht wordt, honden verzekeren (eventueel voor 5 euro per maand oid). Geen voorstander van, maar ik denk dat de kans groot is.
En waarom denk je dat?
Je auto moet verzekert zijn, jijzelf moet verzekerd zijn (zorg) je moet geloof ik een WA verzekering hebben (weet ik niet zeker). Ik sta er niet van te kijken als dalijk huisdieren die buiten komen ook verzekerd moeten zijn.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Lin851 schreef:Snap nu waar de uitdrukking 'jeetje mina! ' vandaan komt. Zelfs als meelezer is het al vermoeiend.

...
Alsof Mina hier iets aan kan doen?
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

crutz schreef:
Mina2006 schreef:Dat was de eerste insteek (alleen bleek dit sowieso niet mogelijk, omdat niet alle honden worden geaccepteerd)
Het met de verzekering ging alleen op voor het deel: Laten couperen door een DA die dan opschrijft ''medische noodzaak'' terwijl dat niet zo is, zodát het illegaal couperen door kan gaan.

Het zou kunnen dat het ooit verplicht wordt, honden verzekeren (eventueel voor 5 euro per maand oid). Geen voorstander van, maar ik denk dat de kans groot is.
Vindt t al kolder dat wij zelf verplicht verzekerd zijn.....dus je kan wel raden wat ik van een verplichte verzekering voor honden vind...
Dat kan ik me helemaal voorstellen! Ondanks dat ik mijn hond verzekerd heb, vind ik het onzin als dat ooit verplicht gaat worden.
Afbeelding

9,5 jaar
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Tara schreef:
Brigitte schreef:De meneer aan het begin van het filmpje met zijn flaporen Bully die het zo zielig vind staat op fb al met foto's waarop hij op shows gecoupeerde honden uitbrengt en hij heeft toegegeven ingehuurd te zijn om te acteren in het programma.
Tot zo ver de integriteit van Alberto Stegeman. :roll:
Je verwacht het niet he :engel:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

Tara schreef:
Naima schreef:
Tara schreef:
Brigitte schreef:De meneer aan het begin van het filmpje met zijn flaporen Bully die het zo zielig vind staat op fb al met foto's waarop hij op shows gecoupeerde honden uitbrengt en hij heeft toegegeven ingehuurd te zijn om te acteren in het programma.
Tot zo ver de integriteit van Alberto Stegeman. :roll:
Je verwacht het niet he :engel:
Ik ben er ook echt ontdaan van.
Ik ben ook helemaal geschokt. En dat van zo'n degelijke zender, foei!
Mina2006
Zeer actief

Tara schreef:
Mina2006 schreef:
TessaThomas schreef:

En waarom denk je dat?
Je auto moet verzekert zijn, jijzelf moet verzekerd zijn (zorg) je moet geloof ik een WA verzekering hebben (weet ik niet zeker). Ik sta er niet van te kijken als dalijk huisdieren die buiten komen ook verzekerd moeten zijn.
Welnee, dat valt namelijk óók al niet te handhaven.
En buiten dat, voor de eventuele schade die mijn honden een ander toebrengen, ben ik gewoon WA-verzekerd.
Je denkt toch niet serieus dat de overheid zich gaat vermoeien met regeltjes die voorzien in medische zorg voor mijn hond? :piew:
En wat is trouwens een dalijk?
:denken: met dalijk bedoel ik dadelijk. Jij neemt het allemaal té serieus op. Het wás een idee :19:
Afbeelding

9,5 jaar
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik zou gewoon de hondenbalstingen scherp omhoog gooien voor de mensen die graag een gecoupeerde hond willen :zweep: :F:
Mina2006
Zeer actief

Fafo schreef:Ik zou gewoon de hondenbalstingen scherp omhoog gooien voor de mensen die graag een gecoupeerde hond willen :zweep: :F:
ik betaal gelukkig geen hondenbalstingen :E: :LOL: (Tara, zeg er wat van :neenee: :tongue: )

Ik dénk dat ik weet wat je bedoeld, alleen die zijn per gemeente, en niet per hond (zou ook beetje oneerlijk zijn)
Afbeelding

9,5 jaar
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Mina2006 schreef:
Fafo schreef:Ik zou gewoon de hondenbalstingen scherp omhoog gooien voor de mensen die graag een gecoupeerde hond willen :zweep: :F:
ik betaal gelukkig geen hondenbalstingen :E: :LOL: (Tara, zeg er wat van :neenee: :tongue: )

Ik dénk dat ik weet wat je bedoeld, alleen die zijn per gemeente, en niet per hond (zou ook beetje oneerlijk zijn)
Je betaalt per hond hondenbelasting, alleen zijn er gemeentes waar je geen hondenbelasting hoeft te betalen.
Mina2006
Zeer actief

TessaThomas schreef:
Mina2006 schreef:

Je betaalt per hond hondenbelasting, alleen zijn er gemeentes waar je geen hondenbelasting hoeft te betalen.
Ik wacht nog steeds op de rekening van maar liefst 90 euro :devil: :jank:
(hopelijk zijn ze me vergeten :engel: )

EDIT: ik bedoelde trouwens met ''per hond'' dat ras/leeftijd en dergelijke niet uitmaken voor de prijs. Inderdaad wel pér hond (1,2,3,4 ed)
Afbeelding

9,5 jaar
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Mina2006 schreef:
TessaThomas schreef:
Mina2006 schreef:

EDIT: ik bedoelde trouwens met ''per hond'' dat ras/leeftijd en dergelijke niet uitmaken voor de prijs. Inderdaad wel pér hond (1,2,3,4 ed)
Bij ons zit die gewoon bij de gemeentelijke belastingen in, bij jou vast ook. Als je je hond opgegeven hebt dan :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Mina2006
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Mina2006 schreef:
TessaThomas schreef:
Mina2006 schreef: ik betaal gelukkig geen hondenbalstingen :E: :LOL: (Tara, zeg er wat van :neenee: :tongue: )

Bij ons zit die gewoon bij de gemeentelijke belastingen in, bij jou vast ook. Als je je hond opgegeven hebt dan :mrgreen: .
:80: Maar dat is niet de bedoeling.
Nja je hebben gezegd (nadat ik Mina online heb opgegeven) dat ik een brief oid krijg met informatie. Penning is hier verplicht, misschien dat ze wat achterlopen met die aanmaken of zo :Q:
Afbeelding

9,5 jaar
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

pups mogen toch naar de VS 3 weken na de rabies?
dus op zijn vroegst met 15 - 16 weken?

bij de DC verschilt het van land tot land en van fokker tot fokker, wanneer die laten couperen, maar meestal is dat ergens tussen de 6 en 12 weken, tenzij ze op het vliegtuig of zo moeten, dan word er mee gewacht tot hij/zij bij de nieuwe eigenaar is
ik weet dat er in de VS 2 verschillende fokkers hun nieuwe 14 weken oude pup kwijt zijn geraakt door het couperen (niet meer wakker geworden uit de narcose)[/quote]
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

sandrav schreef:pups mogen toch naar de VS 3 weken na de rabies?

bij de DC verschilt het van land tot land en van fokker tot fokker, wanneer die laten couperen, maar meestal is dat ergens tussen de 6 en 12 weken, tenzij ze op het vliegtuig of zo moeten, dan word er mee gewacht tot hij/zij bij de nieuwe eigenaar is
ik weet dat er in de VS 2 verschillende fokkers hun nieuwe 14 weken oude pup kwijt zijn geraakt door het couperen (niet meer wakker geworden uit de narcose)
[/quote]

Als de moeder gewoon netjes rabiës geënt is mogen de pups tussen de 8&12 wk zonder rabiës die kant op
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

wat gek ..
want ik heb contact gehad met KLM en een andere maatschappij (die het vervoer regelen) en die zeiden met 3 weken rabies enten en een paar weken arna mogen ze pas mee.

welke maatschappij is dat?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

sandrav schreef:wat gek ..
want ik heb contact gehad met KLM en een andere maatschappij (die het vervoer regelen) en die zeiden met 3 weken rabies enten en een paar weken arna mogen ze pas mee.

KLM doet idd niets meer zelf zelfs niet als je zelf meevliegt.
Maar voor cargo werken wij altijd met http://www.petshipping.com
& zelf vliegen met Lufthansa.
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

thanks!!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

sandrav schreef:wat gek ..

Je bedoelt hopelijk met 13 weken? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

sandrav schreef:pups mogen toch naar de VS 3 weken na de rabies?

ik weet dat er in de VS 2 verschillende fokkers hun nieuwe 14 weken oude pup kwijt zijn geraakt door het couperen (niet meer wakker geworden uit de narcose)
[/quote]

ik had er misschien bij moeten zeggen, dat ze soms ook vliegen als ze gewoon in de VS blijven :oeps:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”