bij de CC worden reuen nog wel eens tijdelijk in het buitenland geplaatst zodat ze ook in die omgeving dekkingen kunnen doen.
en die zijn bijna altijd gecoupeerd.
Als ik een reu tijdelijk in huis zou nemen zou ik er niet 1 kiezen die in belgie, frankrijk of duitsland is gefokt... maar eerder van een veel verder land.
Is er een houdverbod op gecoupeerde honden is dat niet meer mogenlijk.
Daarnaast zou ik bij het kiezen v een pup als ik nieuw bloed wil willen kiezen uit en heel nest.. en niet uit alleen die ene die door de fokker voor mij niet gecoupeerd is.
Als ik een volwassen hond importeer voor nieuw bloed kijk ik niet eens naar die oren... voor mij is de lijn het belangrijkse.
op die bully show waren er echt heel veel gecoupeerd.... en de manier hoe dat gaat is echt wel strafbaar.
de belgische arts is ook strafbaar...
maar aan de andere kant begrijp ik hem wel.
hij probeerde het ook uit te leggen maar alberto liet hem niet uitpraten.
Als je over een jaar weer op zo'n show kijkt zijn die honden alsnog gecoupeerd.... maar dan niet met laser onder een roesje.... maar ergens in een schuur met een soldeerbout
De mensen blijven het toch wel doen... desnoods kopen de fokkers de narcose in het buitenland of v een handelaar en doen ze het zelf thuis.
om het dik gedrukte gaat het nu net, er zijn nog altijd rassen, die buiten het land van herkomst maar heel weinig voorkomen, dat wil dan zeggen dat je dat ras in Nederland niet kan houden/hebben/fokken, omdat je dan bijna altijd moet starten met een gecoupeerde hond/pup te kopen[/quote]