Ja, dat weet ikcrutz schreef:bandolero schreef:Tja, als ik een reu uit vb Amerika wil gebruiken, ga ik echt niet eerst naar Amerika reizen om die te bezoeken hoor :p
Zoveel geld heb ik niet, de KI op zich zal al meer dan genoeg kosten.
Chapeau voor de mensen die het wel kunnen trouwens he, maar dat is niet voor iedereen haalbaar.
Ik heb een reu op het oog die ik heel graag zou gebruiken.
Hij heeft nu zijn eerste nesten gegeven, dus die pups ga ik heel goed opvolgen om binnen een jaar of 2 misschien dan zaad te laten overkomen. Ik heb contact zowel met de persoon waar de hond nu verblijft, als met de persoon die momenteel een nest liggen heeft van hem. (ging ik oorspronkelijk zelfs pup uit kopen, maar goed, dat gaat niet door)
Hij heeft ook een halfbroer zitten in Hongarije, maar die is zelf nog pup, dus moest die heel goed worden, kan ik ev die gebruiken en voor een natuurlijke dekking gaan. Maar dat blijft natuurlijk ook afwachten. Het is qua karakter in alle geval een heel pittig pupje, dus dat weten we ook al weer...
Tja, fokken kost vaak meer dan dat t opbrengt.
Nu ook 2600km gereden om een reu op te halen (na alle voorbereidende werkzaamheden, zoektochten etc), nu zit hij circa 5 mnd hier thuis.
Dan nog de kosten voor t transport naar de USA (brengen hem zelf, is goedkoper omdat er ook nog 2 pups mee gaan) voor hem & 2 pups die de reu eigenaar krijgt voor de dekking. Houden zelf wat aan uit de beide nesten. Gok zomaar dat er niets/weinig te verkopen is aangezien ze geen grote nesten krijgen;-)

En als ik iets heel graag wil, wil ik daar gerust veel voor betalen (ook zonder het er weer uit te hoeven halen achteraf),
maar zomaar ff een reisje naar de andere kant van de wereld enkel om een reu te bekijken, dat gaat me net een stap te ver.
Maar komt wrs omdat ik hier 3 honden lopen heb waar ik de ouders nog nooit van gezien heb, en dus geen idee heb van hun karakter, maar het toch allemaal heel stabiele en toffe honden zijn geworden.
(idem voor alle andere honden die ik ken die uit het buitenland komen en waar ouders nooit van gezien geweest zijn).