Mina2006 schreef:
Een van de voorbeelden is KVV, de ander is een blikvoer met de ingredienten: Multivlees-cocktail: rund (52%, lever, longen, vlees, nieren, hart, uier), bouillon (31%), kip (8%, hart), kalkoen (5%, hart), wild (4%, vlees), peterselie (0,5%) .
Omdat het vlees dan belangrijk is (in plaats van calcium, eiwitten rijtje) is dit dan bijvoorbeeld een goede samenstelling van het vlees?
dit is bijna alleen maar orgaan, terwijl goede voeding juist voor een % of 10-15 uit orgaan bestaat, niet meer (een prooidier bestaat nl ook maar voor zo weinig uit orgaan), zeer slechte keuze dus wat mij betreft
denk dat je je niet zo blind moet staren op de theoretische kant....goede voeding is voeding waar je hond het goed op doet,
maar het is echt niet zo dat ze in het wild met een weegschaaltje rond lopen van, zo nu heb ik zoveel gram calcium nodig
ik fok nu 7,5 jaar en heb 12 jaar honden. De laatste 10 jaar staan mijn honden op vers en dus ook vanaf het eerste nest hier geboren. Zelfs de pups krijgen gewoon prooien, gewoon op gevoel en alles groeit goed op....ze moeten "top sport" verrichten, dus het gestel moet echt wel in orde zijn...