Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kan mij meer vertellen over KVV en een advies geven?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Re: Wie kan mij meer vertellen over KVV en een advies geven?

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Safari schreef:
Mina2006 schreef:Ja precies ik zal het in de gaten houden haha. Moet ook nog naar DA om alles te checken.
Houd er wel in je achterhoofd rekening mee dat niet iedere DA bekend is met versvoeren.
Trek je daar niet al te veel van aan.
Dat dacht ik al :tongue: Ik zal het in mn achterhoofd houden hihi.
Irta schreef:
Mina2006 schreef:
Marjoleine schreef:Ik denk dat ze die brokjes slecht eet omdat ze het niet lekker vindt ;)

Ik ontdooi trouwens buiten de koelkast, in een curverbak.
Dat dacht ik dus ook haha maar dacht dat het niet 'kon' of zo. Maar het is dan wel beter om gewoon 200 gram per dag te geven (ochtend+avond) ipv 100 in de avond?
Ik ontdooi het nu buiten de koelkast, in een diepvries zakje. Want ik heb het pakje wat ik had gekocht verdeeld in 4, 1 alvast ontdooit voor net en overige 3 in een diepvrieszakje in de vriezer gedaan.
Dus nu een eruit gehaald, op de aanrecht in het zakje, laten ontdooien. Soms ontdooi ik gehakt (voor onszelf) in een zakje in koud water, misschien dat dat hiermee ook gaat,

Dankje.
Precies, ze vind het waarsch gewoon niet lekker. Ik zou die zak lekker weggooien, of desnoods weggeven.

Het is imo vrijwel altijd beter om alleen vers te voeren :wink:

Edit: in principe is het ook niet nodig om 2 keer per dag te voeren trouwens. Je zou eens kunnen proberen gewoon 1 keer per dag eten te geven, op wisselende tijdstippen. Daarmee voorkom je vaak dat ze er om gaan "zeuren". Al werkt dit niet het beste bij alle honden, weet ik uit ervaring :wink:
Dan ga ik eens kijken waar ik die zak heen kan brengen, voor andere mensen. Ik denk dat ik wel 2x per dag wil houden, dit omdat ik meer geloof in vaker kleinere porties (dus 2x 100 gr ipv 1x 200 gr)
Dankje :D
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Manlief heeft vandaag Hart en Kip van smuldier meegenomen :denken: Heel lief, maar niet wat ik vroeg :lees:

Nu weet ik niet zogoed wat ik ermee aanmoet. Wat kan ik met hart bijvoorbeeld, en wat met kip? Waarmee doe ik het samen, hoeveel gebruiken (bovenop de 200 gram smul compleet per dag, of ipv?)
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

p.s. ik héb wel pens/vlees compleet liggen nog, maar wil die nieuwe (hart en kip) dus ook gebruiken
Afbeelding

9,5 jaar
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mina2006 schreef:p.s. ik héb wel pens/vlees compleet liggen nog, maar wil die nieuwe (hart en kip) dus ook gebruiken

Dat hart is nogal laxerend, en de kip bestaat uit gemalen kipkarkas.
Die kun je als afwisseling wel half om half samen voeren en dan even kijken of alles met poepen blijft zoals het hoort.
Mina2006
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Mina2006 schreef:p.s. ik héb wel pens/vlees compleet liggen nog, maar wil die nieuwe (hart en kip) dus ook gebruiken

Die kun je als afwisseling wel half om half samen voeren en dan even kijken of alles met poepen blijft zoals het hoort.
Oke bedankt, je bedoelt half om half in plaats van het complete smuldier?
Nu is de ontslasting sowieso een beetje raar omdat ik pas ben begonnen met vers. Dus ik wacht daar nog wel even mee tot ze goed gewend is aan de complete maaltijden.
Bedankt, ik kan ze in ieder geval bewaren dus haha
Afbeelding

9,5 jaar
dagmar88
Zeer actief

Mina2006 schreef:
dagmar88 schreef:

Oke bedankt, je bedoelt half om half in plaats van het complete smuldier?
Nu is de ontslasting sowieso een beetje raar omdat ik pas ben begonnen met vers. Dus ik wacht daar nog wel even mee tot ze goed gewend is aan de complete maaltijden.
Bedankt, ik kan ze in ieder geval bewaren dus haha

:ok: Ja, even veel van kip en hart samen. Kan ook apart hoor, maar hier poepen ze dan wat plat op hart.
:mrgreen: Het hoeft in ieder geval zeker niet de kliko in.
Mina2006
Zeer actief

Haha ja inderdaad. Hij kwam ermee thuis en ik dacht echt; sh*t..wat moet ik hier in hemelsnaam mee :denken: :19:
Maar dit dus :tongue: Dankjedankje :mrgreen:
Afbeelding

9,5 jaar
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Je kunt ook 's morgens compleet geven en 's avonds hart of kip, of andersom.
Toevallig heb ik het van de week halfomhalf gegeven, hart en kip dus in 1 maaltijd. Kan prima, wij eten ook niet elke dag dezelfde hoeveelheid aan voedingsstoffen ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

De enkelvoudige varianten (waar dus geen 'compleet' bij staat), zijn natuurlijk ook gewoon hondenvoer, dus die kun je ook eens ter afwisseling geven. Mila moet wat aankomen, dus ik geef haar af en toe de Smuldier kip omdat die wat vetter is. Afwisselen tussen soorten en merken kan prima met kvv, en is juist goed!
Mocht je hondje eens moeilijk poepen, dan zijn hart en kip ook goed om de ontlasting wat zachter te maken.
Mina2006
Zeer actief

Ik heb op de ontlasting gelet en voor ik met vers begon was het vrij licht bruin en zacht, gisteren was het donkerbruin tot redelijk zwart en wat harder en wat minder.

Ik zit nu met nog een probleempje (jaja, ik wil álles weten :engel:

Gisterenavond heb ik Mina gewogen (ik doe het, als dit kan, op 21 maart bij de DA opnieuw voor nauwkeurigheid) maar ze woog 10.9 kg.
Máár..nu kwam ik vanmorgen beneden en ze sprong en piepte en soms een blaf ertussen (is niet zo blaffer gelukkig) dus ik dacht dat ze snel uit moest.
Nu liet ik haar even in de tuin (slecht, ik weet het, maar ik ben ziek en mijn vriend is op het moment werken, dus ik dacht omdat ze zóóóó erg moet, maar even in de tuin)
Maar inplaats van dat ze snel ging plassen, rende ze naar het oude ei-schilletje van gisteren toe. Toen ik dat weghaalde duurde het een tijdje voor de ging plassen.

Nu denk ik denk, dat ze piepte en sprong door de honger, dus gaf haar ongeveer 100 gr (1/4) smuldier compleet en dat was in rap tempo op.

Ik vind Mina niet te dik en niet te dun. Hoe kan ik Mina meer eten geven, waarvan ze wel vol raakt maar niet dikker wordt?
Afbeelding

9,5 jaar
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, ik denk dat ze piept omdat ze gewoon héél veel zin heeft in dat lekkere eten! ;-) Laat je niet foppen hoor!
Als ze 200 gram op een dag krijgt, is dat in principe voldoende. Tenzij ze af gaat vallen, dan kun je iets meer gaan geven. Maar als ze nu goed op gewicht is, zou ik die 200 gram even aanhouden en na een week of twee/drie kijken of ze nog steeds hetzelfde weegt. Dan weet je dat de hoeveelheid voor haar prima is.
Geef haar anders een lekker kauwbotje, zodat ze toch iets te kauwen heeft.

Ontlasting klinkt prima zo, helemaal hoe het moet zijn. :ok:
Mina2006
Zeer actief

Ja dat denk ik ook, het is een hebberig dametje haha. Ik wilde sowieso al wat te kauwen kopen inderdaad, ook omdat ik vermoed dat ze tand..iets..heeft (ben het even kwijt).
Dankje! Ik zal me eraan houden en over tijdje even kijken of het veranderd is.
Afbeelding

9,5 jaar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mina2006 schreef:Ik heb op de ontlasting gelet en voor ik met vers begon was het vrij licht bruin en zacht, gisteren was het donkerbruin tot redelijk zwart en wat harder en wat minder.

Ik zit nu met nog een probleempje (jaja, ik wil álles weten :engel:

Gisterenavond heb ik Mina gewogen (ik doe het, als dit kan, op 21 maart bij de DA opnieuw voor nauwkeurigheid) maar ze woog 10.9 kg.
Máár..nu kwam ik vanmorgen beneden en ze sprong en piepte en soms een blaf ertussen (is niet zo blaffer gelukkig) dus ik dacht dat ze snel uit moest.
Nu liet ik haar even in de tuin (slecht, ik weet het, maar ik ben ziek en mijn vriend is op het moment werken, dus ik dacht omdat ze zóóóó erg moet, maar even in de tuin)
Maar inplaats van dat ze snel ging plassen, rende ze naar het oude ei-schilletje van gisteren toe. Toen ik dat weghaalde duurde het een tijdje voor de ging plassen.

Nu denk ik denk, dat ze piepte en sprong door de honger, dus gaf haar ongeveer 100 gr (1/4) smuldier compleet en dat was in rap tempo op.

Ik vind Mina niet te dik en niet te dun. Hoe kan ik Mina meer eten geven, waarvan ze wel vol raakt maar niet dikker wordt?
Al zet ik hier een hele doos voer neer eten ze het nog op... ze vind het lekker dus prima, houden zo... niet op in gaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mina2006
Zeer actief

Haha okee, vreetmachines zijn het haha. Ik moet Mina ook af en toe echt rustig maken/houden als ik een snoepje in mn handen heb, soms is ze geneigd deze gewoon met hand en al op te eten :piew:
Afbeelding

9,5 jaar
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mina2006 schreef:Haha okee, vreetmachines zijn het haha. Ik moet Mina ook af en toe echt rustig maken/houden als ik een snoepje in mn handen heb, soms is ze geneigd deze gewoon met hand en al op te eten :piew:
Mooi toch? Dan kun je tenminste iets bereiken als je iets wil van haar... ze doet alles voor voer :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mina2006
Zeer actief

Haha ja precies, dat is wel echt het mooie. Ik ben nu beetje aan het trainen met speuren, alleen ze is er niet zo'n held in :denken: Maar dat komt nog wel.

Wat betreft KVV, ik vertelde aan mijn schoonmoeder dat ik Mina nu versvoer geef..oeps, beter niet kunnen doen. Ze heeft namelijk veel contact met dierenartsen, en aangezien zij dit vaak afkeuren, keurt zij het dus ook af, want de kans met versvoer is dat ze wormpjes krijgen en dergelijke en slechte tanden :blah: :blah: :blah: :blah:

:Q:
Afbeelding

9,5 jaar
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mina2006 schreef:Haha ja precies, dat is wel echt het mooie. Ik ben nu beetje aan het trainen met speuren, alleen ze is er niet zo'n held in :denken: Maar dat komt nog wel.

Wat betreft KVV, ik vertelde aan mijn schoonmoeder dat ik Mina nu versvoer geef..oeps, beter niet kunnen doen. Ze heeft namelijk veel contact met dierenartsen, en aangezien zij dit vaak afkeuren, keurt zij het dus ook af, want de kans met versvoer is dat ze wormpjes krijgen en dergelijke en slechte tanden :blah: :blah: :blah: :blah:

:Q:
Mag je zeggen tegen haar dat ik mijn hond van (toen) 11 in september na 7 jaar(!!) weer voor het eerst ontwormd heb (en dat was nodig omdat ze mee naar Hongarije ging en daar ivm hartworm dus Milbemax moest hebben) en dat er geen wurmpje in zat. Hier worden ze dus nooit ontwormd en de honden die hier vroeger brok gehad hebben en tandplak hadden wat ik maar niet weg kreeg ondanks kauwbotten, waren daar ineens vanaf toen ze een paar weken op KVV zaten. Hagelwitte tanden hebben ze stuk voor stuk. Ook de muts van 11.5 jaar nu. :wink:
Afbeelding
Mina2006
Zeer actief

Ja ik weet die dingen inderdaad ook, maar met haar valt niet echt te discussieren (schoonmoeders he, allemaal hetzelfde :LOL: )
Ze kan mij in ieder geval niet overtuigen om wéér met brokken te beginnen. Ik hou lekker op KVV en uiteindelijk misschien zelfs BARF
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Hmm, nu lees ik dit op deze site, wat betreft smuldier pens/vlees compleet:

http://www.diervoeding.com/nl/producten ... utter.html

Complete maaltijd op pens basis

Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van verse runderpens, vlees, lever, hart, schapenvet, groenten, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.

Voedingsadvies: +/- 30 gram per kilo

Ik heb de hele tijd 2% van lichaamsgewicht aangehouden (wat komt op 200 gram per dag)
Voedingsadvies is circa 30 gram per kg (wat komt op 300 gram per dag).

Hoe zit dat nu precies?
Afbeelding

9,5 jaar
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Mina2006 schreef:Ik heb de hele tijd 2% van lichaamsgewicht aangehouden (wat komt op 200 gram per dag)

Hoe zit dat nu precies?
Kijk hoe je hond het doet. En dan niet op een tijdsbestek van een paar dagen, maar langer ;-)

Wat je overigens als 'vulling' kunt geven zijn bijvoorbeeld gekookte sperziebonen. Daar zit verder niks in, maar vult wel. Wel even kijken wat het doet met poepen. Maar ik denk ook dat ze zo piept en springt, omdat ze het zo lekker vindt :cheer:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mina2006 schreef:Hmm, nu lees ik dit op deze site, wat betreft smuldier pens/vlees compleet:

http://www.diervoeding.com/nl/producten ... utter.html

Complete maaltijd op pens basis

Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van verse runderpens, vlees, lever, hart, schapenvet, groenten, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.

Voedingsadvies: +/- 30 gram per kilo

Ik heb de hele tijd 2% van lichaamsgewicht aangehouden (wat komt op 200 gram per dag)

Hoe zit dat nu precies?
Meer geven kan altijd nog, gewoon dit even een tijdje vol houden en kijken of ze niet te dik of te dun wordt.. zodra je dat ziet kun je zelf minder of meer gaan geven. Ik kijk niet naar nummertjes wat voorgeschreven staat... gewoon wat ze nodig hebben op een bepaald moment en dat is nu zoveel maar kan over een paar maanden wel een stuk minder zijn of meer....
Afbeelding
Mina2006
Zeer actief

Bedankt bedankt bedankt allemaal, dan hou ik dit inderdaad even aan (heb nu ook al allerlei pakketjes gesneden en ik de vriezer gegooid :mrgreen: )
Ik zal de gekookte sperziebonen eens proberen (zo'n 20 gram toch?).
Aan het einde van de maand weer even wegen, en dan is ze ook naar de dierenarts geweest.

Dankjulliewel!
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Hier eten ze barf, en ik heb ooit eens uitgeprobeerd hoeveel inmiddels wijlen Tara in één keer op kon. Dat was een X-Mecheldame van 20 kilo. Toen ze ruim 3 kilo barf op had en nog geen aanstalten maakte om te stoppen heb ik de rest maar weggehaald. Ik was echt bang dat ze zich dood zou eten. Ik heb nog wel ergens een foto van haar pens van toen, alsof ze 9 weken drachtig was van een elftal. Ze heeft er niks aan overgehouden trouwens, die had een maag van gietijzer :mrgreen:
Hahaha ik ben erg benieuwd!
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Kells schreef:
Mina2006 schreef:Bedankt bedankt bedankt allemaal, dan hou ik dit inderdaad even aan (heb nu ook al allerlei pakketjes gesneden en ik de vriezer gegooid :mrgreen: )
Ik zal de gekookte sperziebonen eens proberen (zo'n 20 gram toch?).
Aan het einde van de maand weer even wegen, en dan is ze ook naar de dierenarts geweest.

Dankjulliewel!
Niet wegen maar voelen. Je moet de ribben in ieder geval duidelijk kunnen voelen, dan is het gewicht goed.
Ja dat doe ik ook inderdaad, alleen ben wel stiekem benieuwd naar het gewicht straks haha. Maar ik blijf inderdaad voelen.
Afbeelding

9,5 jaar
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Even nog over het ontdooien. Dat doe ik gewoon buiten de vriezer, in een curverbak.
's Avonds krijgt mijn hond haar eten, en dan maak ik de bak schoon en doe er een nieuwe portie in. Dat staat dus zo'n 24 uur buiten de koeling te ontdooien. Kan prima.
In de zomer, als het echt warm is, staat het wel eens een halve dag in de koeling, of in de kelder.

De enkelvoudige versie's kun je prima één à twee keer per week geven. Als het hoofdbestanddeel maar compleet is.
Een rauw ei verstrek ik één keer per week. Als extra er bij.
Verder geef ik een keer per week een zalmkop en een keer per week een pens van koe of lam. Een hele pens werkt als een soort tandenborstel, is goed voor de tanden. Ook zit er in vuile pens probiotica, prima voor de weerstand.

Nou is jouw hond natuurlijk veel kleiner dan die van mij. Mijn teef weegt 35 kilo, en dan is ze echt superslank.
Ik zal een voorbeeld geven van wat ze te eten krijgt, voor de verhoudingen.
5 x pw 500 gram kvv kompleet en een kippekarkas of lamsrib.
1 x pw een eitje en/of kwark of yoghurt er bij
1 x pw zalmkop (600-800 gram)
1 x pw vuile penslap (1 kg)
Als ik merk dat ze veel gras begint te vreten, maak ik een groentehapje, vries dat in portie's in en verstrek dat twee à drie keer per week er bij. Dat groentehapje is allerlei soorten gepureerde rauwe groente (geen prei, ui of broccoli).

Ik houd me er niet superstrak aan, hoor. Soms krijgt ze eendekarkas (900 gram) of andere BARF hapjes. Maar net wat ik in de vriezer heb liggen. Zo kon ik aan hertepoten komen, dus dat krijgt ze nu af en toe als afwisseling er bij. Als je maar zorgt dat je vijf dagen in de week compleet voert, dan zit je altijd goed.

Oh. En FYI, penslap en zalmkop en andere BARF hapjes krijgt mevrouw buiten. Met penslap willen ze nogal eens gaan schudden en zalmkop spát als het schedeltje gekraakt wordt :schrik:

En als allerlaatste, ik ben nou toch bezig, honden zijn bulketers. Ik zou een volwassen hond één keer per dag voeren.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Miranda schreef:honden zijn bulketers. Ik zou een volwassen hond één keer per dag voeren.
Dat kan toch verschillen, is mijn ervaring. Frenk geeft gal op als zijn maag te lang leeg is. :19: Een klein beetje geven is genoeg om dat te voorkomen overigens.
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik geef 2x per dag KVV (in de ochtend niet compleet en 's avonds wel compleet) Wanneer ze gaan slapen krijgen ze altijd een beetje yoghurt met honing en daarin zaadjesmix of een notenmix. Ze spugen nooit gal. (Storm had dat wel vaak toen hij voor het slapen gaan nog geen yoghurt kreeg en ik hem 1x per dag in de avond voerde. Na zijn 1e maagtorsie (hij mocht niet meer 1x per dag)voer ik de honden 2x per dag.)
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Mina2006
Zeer actief

Dankjullie voor de vele tips.
Vanochtend heeft Mina gewoon weer compleet gehad, en ik kwam vanmiddag thuis..ja hoor..mevrouw heeft chocola !!! van de tafel gejat (merci snoepje) het papiertje eraf getrokken en wat opgegeten. Nu was het niet heel veel, ze beweegt/reageert normaal, dus ik kijk dat nog even aan. Maar...Mina is dus best wel hongerig, en heb dus besloten haar die sperziebonen te geven :tongue:
Nu is mijn vraag, kan dat elke dag? Hoeveel ongeveer? Verse of uit pot of uit diepvries? Pureren na het koken? Helemaal doorkoken?
(Ik kook voor mezelf niet vaak sperziebonen :mann: )

Ik wil wel meer groenten gaan geven (nog even geen BARF, wil me er eerst meer in verdiepen en haar eerst even tijd aan KVV) dus tips over welke groente ik het beste in de middag kan geven, náást 100 gr kvv in de ochtend en 100 gr kvv in de avond (ongeveer), zodat ze wat voller raakt.

Dankudanku
Afbeelding

9,5 jaar
dagmar88
Zeer actief

Mina2006 schreef:Dankjullie voor de vele tips.
Vanochtend heeft Mina gewoon weer compleet gehad, en ik kwam vanmiddag thuis..ja hoor..mevrouw heeft chocola !!! van de tafel gejat (merci snoepje) het papiertje eraf getrokken en wat opgegeten. Nu was het niet heel veel, ze beweegt/reageert normaal, dus ik kijk dat nog even aan. Maar...Mina is dus best wel hongerig, en heb dus besloten haar die sperziebonen te geven :tongue:
Nu is mijn vraag, kan dat elke dag? Hoeveel ongeveer? Verse of uit pot of uit diepvries? Pureren na het koken? Helemaal doorkoken?
(Ik kook voor mezelf niet vaak sperziebonen :mann: )

Ik wil wel meer groenten gaan geven (nog even geen BARF, wil me er eerst meer in verdiepen en haar eerst even tijd aan KVV) dus tips over welke groente ik het beste in de middag kan geven, náást 100 gr kvv in de ochtend en 100 gr kvv in de avond (ongeveer), zodat ze wat voller raakt.

Dankudanku
Waarom denk je dan dat ze honger heeft?
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Frenk schreef:
Miranda schreef:honden zijn bulketers. Ik zou een volwassen hond één keer per dag voeren.
Dat kan toch verschillen, is mijn ervaring. Frenk geeft gal op als zijn maag te lang leeg is. :19: Een klein beetje geven is genoeg om dat te voorkomen overigens.
Hier ook een galovergever als ze niet s,morgens iets te eten krijgt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”