Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Es schreef:Sirene misschien is het format al ingevuld voor jullie.
Ik heb het nagevraagd en ze hadden het er uit gelaten maar voor onze rassen gaan ze een uitzondering maken omdat wij het al in het RFR hebben staan.
Gaan ZE een uitzondering maken..? Hmmm, volgens mij moet dat VFR toch écht door de ALV goedgekeurd worden, en niet alleen door het bestuur Maar je hebt gelijk, het bestuur kan jullie niet nu ineens iets op gaan proberen te leggen wat jullie al op eigen initiatief uit jullie RSF geknikkerd hadden.
Jammer dat het bestuur geen gehoor gegeven heeft aan het verzoek om de showeis in het voorstel VFR te schrappen voor alle rassen. Selectie puur en alleen op uiterlijk en de daaruit volgende uitsluiting van rashonden heeft gezorgd voor te kleine genenpools met soms grote gezondheidsproblemen tot gevolg. De rashondenfokkerij kan zich deze criteria niet langer veroorloven. Mijn voorstel was om deze reden dan ook om de showeis en de aankeuring te schrappen. Jammer genoeg ziet het bestuur nog steeds niet in dat het roer echt om moet.
ik vind het heel vreemd dat er in het concept van de rv de keuzemogelijkheid van geen showeis gewoon zonder overleg uitgehaald wordt. ik vraag me af of dat zomaar kan. de leden moeten hier toch inspraak in hebben ?
hebben er wel mensen om gevraagd ?
Voor zover is niemand naar zijn mening gevraagd. In eerste instantie stond het VFR niet eens op de agenda van de ALV die in het december clubblad stond. Ik heb de voorzitter er toen nogmaals op gewezen dat het VFR, voordat het ter controle aangeboden wordt aan de Raad van Beheer, éérst goedgekeurd moet worden door de ALV.
Hierop is men dus met het format aan de gang gegaan en is zonder overleg te plegen en zonder zelfs maar op een email met een voorstel m.b.t. het VFR te reageren met dit concept op de proppen gekomen.
De enige inspraak die de leden nu nog hebben is dit voorstel afkeuren op de ALV.
kyechu schreef:
Voor zover is niemand naar zijn mening gevraagd. In eerste instantie stond het VFR niet eens op de agenda van de ALV die in het december clubblad stond. Ik heb de voorzitter er toen nogmaals op gewezen dat het VFR, voordat het ter controle aangeboden wordt aan de Raad van Beheer, éérst goedgekeurd moet worden door de ALV.
Hierop is men dus met het format aan de gang gegaan en is zonder overleg te plegen en zonder zelfs maar op een email met een voorstel m.b.t. het VFR te reageren met dit concept op de proppen gekomen.
De enige inspraak die de leden nu nog hebben is dit voorstel afkeuren op de ALV.
Aha. Ik kon me al niet voorstellen dat ik het gemist had want de fokkerij dingen lees ik normaal wel goed.
Niet handig van de rv. Al ben ik bang dat de meeste mensen helemaal niet vóór het schrappen van die showeis zullen zijn bij deze club. Een keus was wel leuk geweest
kyechu schreef:
Aha. Ik kon me al niet voorstellen dat ik het gemist had want de fokkerij dingen lees ik normaal wel goed.
Niet handig van de rv. Al ben ik bang dat de meeste mensen helemaal niet vóór het schrappen van die showeis zullen zijn bij deze club. Een keus was wel leuk geweest
kyechu schreef:
Ga jij ook naar de ALV?
Ja uiteraard Ik moet wel zeker weten dat het goed komt
kyechu schreef:
Ga jij ook naar de ALV?
Ja uiteraard Ik moet wel zeker weten dat het goed komt
Het MOET worden voor gelegd, de rv moet de notulen van de ALV waarin het VFR is goed gekeurd naar de RVB sturen. Ook voozien van ingangsdatum.
Tenzij er al een VFR was.
Maakt niet uit dat het inhoudelijk het zelfde is als een RSF. Dit is omdat de regels VFRvoor alle leden gaan gelden.
Wij hebben het nagevraagd. (Nb Blijkt nu dat het reglement er niet altijd door komt bij sommige rv's. ...)
idal schreef:Onze ALV is volgende maand,wij hebben geen exterieur eisen in ons VFR staan!
Ze hebben dat nu idd niet in het fokreglement staan en dat is prima. Het zijn werkhonden
Wil je dat nog een keer tegen Shadow vertellen?
Maar wel fijn dat het zo is, het zou me zo vreemd voorkomen als het uiterlijk de waarde voor het werk zou gaan overtreffen.
Haha, je moet Shadow de standaard maar eens voorlezen.
Dat heb ik van de week nog bij Atoq gedaan toen hij uitbundig kwispelend op een open dag tegen iemand op sprong. "Een peruaan is introvert en blijft altijd een beetje adellijk. Hij is terughoudend naar vreemden".
Hij geloofde me niet
sirene schreef:
Haha, je moet Shadow de standaard maar eens voorlezen.
Dat heb ik van de week nog bij Atoq gedaan toen hij uitbundig kwispelend op een open dag tegen iemand op sprong. "Een peruaan is introvert en blijft altijd een beetje adellijk. Hij is terughoudend naar vreemden".
Hij geloofde me niet
Grote delen van de standaard kent hij wel heel goed:
In huis is hij een prettige, rustige, soms zelfs lui-ogende hond. Het is absoluut geen nerveuze aandachttrekker die zijn baas de hele dag voor de voeten loopt mits hij voldoende beweging krijgt! Komt hij buiten de deur te kort dan zal hij zijn energie in andere zaken gaan steken: in de tuin proberen naar Australië te graven (of staan de plantjes hem niet aan?), van een bankstel een stoel maken, het behang was toch ook al niet mooi etc.
sirene schreef:
Waar gaat het dan over ?
Als je niet in een bestuur zit van een rv hoor je zulke dingen niet hoor. Tenminste, ik niet.
Dna voorstel
Statutenwijziging
World dog show
Aha. Gaat het DNA nu definitief worden ?
Wat wordt er in de statuten gewijzigd ?
Het is een presentatie van het conceptvoorstel dna
Statutenwijziging is besluitvorming directie en anbi
Geen idee wat het precies inhoud.....
Weer lekker handig geregeld allemaal. Eerst op 17-04 een presentatie conceptvoorstel DNA afstamming, en dan eind mei nog eens een verdiepingsdag over DNA afstamming.
Omgekeerd had mij handiger geleken, maar waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan, toch?
Plus dat er veel rv's worstelen met de VFR, er nog geen database(s) zijn, niet alle pilots draaien, je mail niet beantwoord wordt...Met 2 directeuren schiet het nog niet op allemaal.
Es schreef:Plus dat er veel rv's worstelen met de VFR, er nog geen database(s) zijn, niet alle pilots draaien, je mail niet beantwoord wordt...Met 2 directeuren schiet het nog niet op allemaal.
Ze zitten ook al een maand he, ze hadden het al weken in de vingers moeten hebben
Maar goed als de Rvb hun statuten wil wijzigingen waarin staat dat ze niet op winst uit zijn zullen de stambomen wel goedkoper worden want die prijs staat in geen verhouding tot het werk hier voor door de Rvb.
Waarom staat het woord bestuur toch steeds met een hoofdletter in de statuten?
Als er al een concept-voorstel is wat 17 april aan een ALV voorgelegd wordt mbt DNA dan is de verdiepingsdag alleen van nut om vragen te beantwoorden. Zonde van het geld. En voor een concept naar ALV te gaan...er wordt nog niks beslist.
Iedere rv heeft dan opnieuw reiskosten voor weer een ALV en verdiepingsdag.
Een DNA-voorstel had begin dit jaar bij de rasver. moeten zijn om mee te nemen voor de ALV's. DAT is pas draagvlak creeeren. Waarom is dat stuk er nog steeds niet, ze zijn er al jaren mee bezig? Vorig jaar nog een RAADAR over gepubliceerd die weer ingetrokken is.
(Jan. 2014 moet het nl gaan draaien.)
Wat wijziging staturen betreft, ze zullen meer dan de helft opkomst moeten hebben...
"(Wij willen u er op wijzen dat een belangrijke reden van deze bijeenkomst is de noodzakelijke statutenwijziging naar aanleiding van het aantreden van de nieuwe directie en de verkregen ANBI status. Hiervoor is een quorom gesteld: de aanwezigheid van de helft plus een van de stemgerechtigde)."
Het schijnt NIET druk te worden op die vergadering...
Wij hebben morgen de ALV. Exterieureisen hadden we al, 3 x ZG. Daarnaast is nu toegevoegd dat het verboden is te fokken met een hond die een diskwalificerende fout heeft. Daar kan ik bij een cryptorchide reu nog iets bij bedenken maar bij een hond met een witte markering op de verkeerde plek zeker niet Verder zijn nog wat dingen verder aangescherpt. Dus bij ons zeker geen beweging om het wat laagdrempeliger te maken.
Voor de mensen die nog moeten stemmen, zorg dat je ook een blanco exemplaar van het format krijgt. Dan kun je zien welke onderdelen welke verplicht zijn en welke optioneel.