Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ijsballen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ijsballen.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli heeft het helemaal gehad met de winter, ze word er depressief van en gaat er moeilijk door lopen, ijsballen tussen haar tenen. Ze verlangt naar de lentezon, heerlijk naar buiten wanneer zij wil, tot ik haar naar binnen moet jagen omdat ze te lang in de volle zon ligt. Nog even geduld Mowgli.
Afbeelding
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Ijsballen.

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik scheer Mika's pootjes en spray een soort bijenwas-spulletje op de pootjes voordat we naar buiten gaan. Dat helpt, anders heeft ze ook direct bollen tussen haar tenen en dan wil mevrouw niet verder lopen.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door h a n s »

Uierzalf! :E:
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik gebruik ook uierzalf als er sneeuw ligt, of als er gestrooid is.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Bedankt voor de tips. Dit is voor het eerst dat Mowgli hier last van heeft, lopen ermee gaat bijna niet en op de houten vloer glijd ze uit. Hierbij lijkt het mij pijnlijk zoals haar tenen uit elkaar gedrukt worden. Ik zal het haar tussen haar tenen toch maar knippen en dan uierzalf ertussen. Maar waarom ze er nu ineens wel last van heeft??
Afbeelding.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Antonetta schreef:Bedankt voor de tips. Dit is voor het eerst dat Mowgli hier last van heeft, lopen ermee gaat bijna niet en op de houten vloer glijd ze uit. Hierbij lijkt het mij pijnlijk zoals haar tenen uit elkaar gedrukt worden. Ik zal het haar tussen haar tenen toch maar knippen en dan uierzalf ertussen. Maar waarom ze er nu ineens wel last van heeft??
Laat je ze zitten dan? Even in een bakkie lauw water is het toch zo weg?
Antonetta
Zeer actief

sbientje schreef:
Antonetta schreef:Bedankt voor de tips. Dit is voor het eerst dat Mowgli hier last van heeft, lopen ermee gaat bijna niet en op de houten vloer glijd ze uit. Hierbij lijkt het mij pijnlijk zoals haar tenen uit elkaar gedrukt worden. Ik zal het haar tussen haar tenen toch maar knippen en dan uierzalf ertussen. Maar waarom ze er nu ineens wel last van heeft??
Nee, ik heb ze eraf geweekt. Ze had al een wandeling achter de rug met die dingen tussen haar tenen. Ik merkte buiten niets aan haar, maar ze moet er last van hebben gehad. Pas in huis op de houten vloer ging ze glijden en raar lopen, en had ik door wat er aan de hand was.
Afbeelding.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Antonetta schreef:
sbientje schreef:
Nee, ik heb ze eraf geweekt. Ze had al een wandeling achter de rug met die dingen tussen haar tenen. Ik merkte buiten niets aan haar, maar ze moet er last van hebben gehad. Pas in huis op de houten vloer ging ze glijden en raar lopen, en had ik door wat er aan de hand was.
die van mij loopt echt geen stap verder met ijsballen tussen zijn poten.
Als je ze er af weekt dan wel met vrij koud water he?
De bloedsomloop komt dan weer op gang, en dat doet ook erg zeer.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr

Ongelezen bericht door Dog-out »

Ik knip Borr z'n (haren op) poten ook altijd heel kort als er sneeuw ligt. Voorkomt die vervelende ijsballen maar scheelt ook een heleboel bagger in huis als de sneeuw weer gesmolten is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”