Ik heb een vraagje. Sinds zondag heb ik Mina, een kruising maltezer-poedel. Ze is 6 jaar en haar vorige baasje (opvang gezin) heeft mij voer meegegeven. Dit is euroshopper hondenbrokjes van Albert Heijn. Mina is dit gewend, dus geen probleem dacht ik. Ze zeiden dat ze een kleine eter was, alleen nu weet ik niet precies wat goed is voor haar.
Ik geef haar in de ochtend 20 gram droge brokjes. Deze heeft ze met pijn en moeite rond een uurtje of 15:00 op. In de tussentijd lijkt ze veel honger te hebben omdat ze wel bij haar bakje (vol) snuffelt, maar dan niet eet. Nu geef ik haar wel snoepjes, tijdens het uitlaten bijvoorbeeld of met commando's training (simpele dingetjes) maar dit zijn er ongeveer 5, van die mini snoep brokjes van nog geen centimeter. Ook na die snoepjes lijkt het alsof ze honger heeft, maar nog eet ze niet veel.
Om 18:00 heb ik haar weer 20 gram brokjes gegeven. Nu heb ik haar soort van gedwongen te eten door haar vaker te roepen naar de voerbak en brokjes op de grond te leggen. Weer met pijn en moeite at ze dan, en uiteindelijk rond 20:00 uur (vrij snel dus) alles opgegeten
Omdat ikzelf denk dat 40 gram per dag vrij weinig is voor een 6 jarige (rond de 10 kg, ze is vrij groot) had ik weer 20 gram in de bak gedaan. Dit heeft ze niet op, en bewaar het daarom (apart) voor morgen ochtend.
Nu zijn mijn vragen:
- Kan het zijn dat Mina de brokjes niet lust/lekker vindt?
- Is het verstandig om over te gaan op ander voer?
- Doe ik het wel goed met voeding?
Heeeeel erg bedankt alvast !