Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Staan

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Staan

Ongelezen bericht door Hilde »

Het lukt niet :boos:
We moeten oefenen met op commando staan en ergens gaat er iets fout. Hoe hebben jullie het aangeleerd?
Afbeelding
anja en naika
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pinscher
Aantal honden: 1

Re: Staan

Ongelezen bericht door anja en naika »

Uit zit vandaan, voertje voor de neus en dan langzaam naar voren toe halen.
Gaan ze echt staan, anders even je hand heel licht onder de buik houden. (handpalm naar beneden)
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Hond links naast je laten zitten, rechtervoet horizontaal voor de poten van je hond neerzetten en dan met een koekje naar voren vragen.Tenminste, zo leerde ik dat bij de G&G.
Afbeelding
joeyophof
Zeer actief

Ongelezen bericht door joeyophof »

Koekje voor de neus doen en dan naar voren tot er een onzichtbare muur is waar hij moet stoppen en moeto blijven staan, zo leer ik het nu.
Als hij echt niet wil blijven staan kan je ook met de riem onder zijn langs doen, en een soort hand tas positie krijgen.
Nadav vind het ook nog moeilijk, hij kan het wel alleen nog niet vanuit het zitten of liggen.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Hilde
Zeer actief

joeyophof schreef:Nadav vind het ook nog moeilijk, hij kan het wel alleen nog niet vanuit het zitten of liggen.
Vanuit wat dan :mrgreen: ? Naast zitten en liggen blijft er voor mij weinig over aan standaardoefening?

Bedankt voor de tips, we gaan er mee aan de slag! :D
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Bij Nilo heb ik hem laten zitten en zachtjes met m'n voet onder z'n buik geschoven. Dus niet schoppen :engel: Maar zodra ze daar druk voelen gaan ze mooi achterwaards staan. Die voet naar voren wordt uiteindelijk het signaal, ook als het de hond niet meer aanraakt. Weet alleen niet of deze methode nog mag, op show wordt het ook nog wel eens gebruikt maar dan hardhandig en daar wordt het niet meer gewaardeerd.
joeyophof
Zeer actief

Ongelezen bericht door joeyophof »

Hilde schreef:
joeyophof schreef:Nadav vind het ook nog moeilijk, hij kan het wel alleen nog niet vanuit het zitten of liggen.
Vanuit wat dan :mrgreen: ? Naast zitten en liggen blijft er voor mij weinig over aan standaardoefening?

Bedankt voor de tips, we gaan er mee aan de slag! :D
Na het volgen staan en blijf :mann:
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder

Ongelezen bericht door fresan »

Hond op zit en langzaam met iets heel lekkers vanaf zijn neus richting borst om uiteindelijk tussen zijn voorpoten te eindigen. Vraagt enige oefening en handigheid van jezelf maar zo bereik je wel dat je hond naar achter stapt ipv naar voor wat soms vereist is bij g&g oefeningen.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel, uitleggen met voordoen is altijd makkelijker :boos:
Succes!
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

anja en naika schreef:Uit zit vandaan, voertje voor de neus en dan langzaam naar voren toe halen.
Gaan ze echt staan, anders even je hand heel licht onder de buik houden. (handpalm naar beneden)
Zo leren wij het ook op de hondenschool.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Wij hebben het anders geleerd. Niet met een voertje voor de neus want dan leert de hond naar je toestappen en dan heb je een probleem als je de afstand vergroot. Ik weet niet of ik het helemaal goed kan uitleggen, eigenlijk moet je het zien om te begrijpen. Je begint als volgt: je staat voor je hond en gooit een voertje naast je hond zonder wat te zeggen, de hond staat op om het voertje te pakken. Jij stapt ondertussen recht voor de neus van je hond (dus niet te ver gooien). Als de hond het voertje op heeft zal hij je aankijken, dan zeg je STA en gooit vóór hij gaat zitten weer een voertje naar de zijkant en dan zo weer opnieuw. In het begin moet je heel snel zijn met de STA en het gooien, maar heel langzaam kan je dat uibouwen en heel even wachten om na de STA het voertje te gooien. Wel altijd voor de billennaar de grond gaan en dat is in het begin best lastig. Als hij op die manier het STA begrijpt kan je het vanuit zit proberen als je voor hem staat, het STA commando geven en eventueel een pas op hem instappen, zodra hij gaat staan het voertje over hem heen gooien, de oefening altijd naar achteren afbreken en nooit lagen volgen door het ZIT-commando.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, zo heb ik het bij allebei aangeleerd, Misty kan inmiddels een reeks van zit/af en sta commando's op 20 meter afstand zonder ook maar een cm naar voren te komen
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Van uit de zit positie is het makkelijker te leren, vind ik dan :pffff:
Hilde
Zeer actief

fresan schreef:Hond op zit en langzaam met iets heel lekkers vanaf zijn neus richting borst om uiteindelijk tussen zijn voorpoten te eindigen. Vraagt enige oefening en handigheid van jezelf maar zo bereik je wel dat je hond naar achter stapt ipv naar voor wat soms vereist is bij g&g oefeningen.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel, uitleggen met voordoen is altijd makkelijker :boos:
Succes!
Ja, zo leren ze het ons op de hondenschool. Zo heb ik echter ook zo'n beetje buigen en af aangeleerd dus B gaat buigen of af als ik het zo doe, vindt hij echt lastig. En ik schep alleen maar verwarring op deze manier..
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zwijgend voor je hond gaan staan als hij zit, lekkers voor zijn neus houden................ een van je voeten voorzichtig tussen de twee voorpoten schuiven en dan je teen omhoog steken om even tegen de buik te kietelen.
Dan gaat hij waarschijnlijk staan.

Pas op dat moment en niet eerder zeg je "Sta" en je geeft hem het lekkers.
Zo heb ik het aangeleerd :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik heb het aangeleerd door op de hond in te lopen, eerst de hond in de sta, dan op hem inlopen dat hij achterwaarts gaat, hieraan koppel je het commando. Als hij dit begrijpt, dan in de zit zetten, ook op hem inlopen en het commando geven. Eerst laat je hem nog twee of drie pasjes maken en dat bouw je dan af, waardoor je op het commando een sta over houdt.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb het bij Jamey net zoals Ranetje gedaan. Bij Cara lukt het me nog niet erg :P
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”