Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Springende honden van anderen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

JLPaco
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Springende honden van anderen.

Ongelezen bericht door JLPaco »

renee-uk schreef:net zoals trouwens bij degenen die de verantwoording over (het gedrag van) hun honden bij de visite leggen, daar begrijp ik ook nooit iets van :U:
Inderdaad..

Ik sta hier al boos te kijken naar visite die roept 'laat hem maar' :19:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

renee-uk schreef:
Inge O schreef:
Rosita Compagner schreef:
Corneliana schreef: haha hier ook want ik ben het zat om die hond te moeten corrigeren terwijl het bezoek hem aanhaalt.
ja sorry hoor dan zoek je het inderdaad maar uit behalve als bezoek dan meent te moeten corrigeren is er een gat van de deur.
Dit ongeveer. Mijn honden mogen springen bij visite en dat vertel ik ze bij binnenkomst. Ze mogen negeren of ze gewoon aanhalen, maar knietjes worden in mijn huis níet uitgedeeld. Bij visite wat niet ook voor de honden komt zijn de honden elders, trouwens.
gelukkig hoef ik bij jou niet op visite - dit vind ik van de baas uit ronduit asociaal gedrag :oeps: . omdat ik graag honden zie moet ik me dus maar laten bespringen?
ik klapper ook ietwat met mijn oren
net zoals trouwens bij degenen die de verantwoording over (het gedrag van) hun honden bij de visite leggen, daar begrijp ik ook nooit iets van :U:
als ik zeg: niet aanhalen we werken er nog aan en ze halen wel aan vind ik het best maar dan hebben ze het zelf gedaan. ik woon hier toevallig en het is mijn hond ook nog eens.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Corneliana schreef:als ik zeg: niet aanhalen we werken er nog aan en ze halen wel aan vind ik het best maar dan hebben ze het zelf gedaan. ik woon hier toevallig en het is mijn hond ook nog eens.
Dat is een heel verschil als waar Renee op reageert. Rosita zegt n.l. dat haar honden mogen springen en visite dat maar moet accepteren.
Jij zegt dat je hond niet mag springen, maar dat af en toe nog doet. Zeker als visite de hond niet negeert. Dan is het eigen verantwoording.
Vind ik een vrij groot verschil.
Afbeelding
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Moeilijk he, Quotejes verkleinen...
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Springende vreemde honden op straat. Tja het hangt een beetje van af. Als een hond van zwaarder dan een kilo of 35 tegen mij opspringt is mijn reactie wel wat anders dan een hond van minder dan dat. De gehele situatie bepaald het overigens. Je hebt ook tegen je aan springen en door gewoon door je heen springen, met vaart en zonder vaart. De baas die erbij is, is ook bepalend. Doet iemand nog enigszins effectief moeite of laat die het begaan. En ja is de hond jong, oud of pup. Pup begeleid ik naar beneden met een handgebaar en eventueel knip in de vingers en knuffel daar wel.

Een hond die ik kende en zeer regelmatig tegenkwam daar werd ik echt schijtziek van .Zat altijd onder de blauwe plekken. Kay was er ook eens schijtziek van toen ik doodziek met hem toch een rondje door het bos ging. Die heeft hem ook onverbiddelijk neergemaaid, toen die tegen mij op sprong. Bij die hond gebruikte ik wel een uitgestoken knie om enigszin afstand te creeeren want het beest hapte naar je neus of oren. En baasje nam nooit echt effectieve maatregelen om het af te leren. Dat beest ging dus ook echt dwars door je heen met een vaart van 30 km per uur.

Ik leer het mijn honden af en aan :O: . Kay mag inmiddels best rustig tegen mij aanspringen, maar ik kan het ook voorkomen. Ik vind het commando laag geen goed commando om aan te leren. Honden doen het eigenlijk altijd vanuit opwinding en dan moet je dus nog een nieuw commando aanleren. De meeste mensen doen maar wat en daarbij gaat het dus ook fout in de aanleerfase. Ik vind handiger en effectiever om het hond commando zit te geven. Geen hond bijna die het niet kent en kan vaak ook in situaties met stress al redelijk gebruikt worden. En bij visite: de hond kan aan de lijn bij de aanleerfase of als de situatie daar niet om vraagt in de bench of gang of in de mand.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Branka schreef:
Corneliana schreef:als ik zeg: niet aanhalen we werken er nog aan en ze halen wel aan vind ik het best maar dan hebben ze het zelf gedaan. ik woon hier toevallig en het is mijn hond ook nog eens.
Dat is een heel verschil als waar Renee op reageert. Rosita zegt n.l. dat haar honden mogen springen en visite dat maar moet accepteren.
Jij zegt dat je hond niet mag springen, maar dat af en toe nog doet. Zeker als visite de hond niet negeert. Dan is het eigen verantwoording.
ja, okee.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Corneliana schreef:
renee-uk schreef: net zoals trouwens bij degenen die de verantwoording over (het gedrag van) hun honden bij de visite leggen, daar begrijp ik ook nooit iets van :U:
als ik zeg: niet aanhalen we werken er nog aan en ze halen wel aan vind ik het best maar dan hebben ze het zelf gedaan. ik woon hier toevallig en het is mijn hond ook nog eens.
als je er niet van op aan kunt dat je visite doet wat jij van ze vraagt hou je je hond weg bij die visite.
die hond is jouw verantwoordelijkheid en niet die van de visite.
gelegenheid maakt de dief en je geeft je visite de kans om jouw opvoeding te verpesten.
maar goed, het is maar net wat je belangrijk vindt natuurlijk :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Corneliana
Zeer actief

renee-uk schreef:
Corneliana schreef:
renee-uk schreef: net zoals trouwens bij degenen die de verantwoording over (het gedrag van) hun honden bij de visite leggen, daar begrijp ik ook nooit iets van :U:
als je er niet van op aan kunt dat je visite doet wat jij van ze vraagt hou je je hond weg bij die visite.
die hond is jouw verantwoordelijkheid en niet die van de visite.
gelegenheid maakt de dief en je geeft je visite de kans om jouw opvoeding te verpesten.
maar goed, het is maar net wat je belangrijk vindt natuurlijk :U:
ja daar zit wat in
als mensen bangig zijn doe ik hem inderdaad even naar buiten.
en als ik mensen helemaal niet vertrouw kan ik hem dan beter even ergens anders laten.
daar zit wat in.
renee-uk
Zeer actief

Branka schreef:
nee hoor, ik bedoel dat wel degelijk zie mijn bovenstaande post.
maar het is wel anders.
rosita vindt dat haar honden mogen springen en werkt daar verder niet aan.
corneliana werkt er wel aan, zegt ze tenminste, en dan is het gewoon niet slim om je hond door de visite in de fout te laten gaan.
hoe moet dat beest dan ooit begrijpen dat dat opspringen niet gewenst is?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Als mijn visite besprongen zou worden door mijn honden, dan overleven ze dat niet...en komt er vanzelf al geen tweede keer.

Ik ben ook niet gecharmeerd van springers in het veld die buiten op je af komen vliegen. Meestal draai ik mijn rug er naar toe, dan is de lol er snel vanaf. Gaan ze toch door, dan geef ik geen knietje maar zet mijn poot wel zo dat ik zo'n hond van mijn lijf af kan houden.
Branka
moderator

renee-uk schreef:
Branka schreef:
nee hoor, ik bedoel dat wel degelijk zie mijn bovenstaande post.
maar het is wel anders.
rosita vindt dat haar honden mogen springen en werkt daar verder niet aan.
corneliana werkt er wel aan, zegt ze tenminste, en dan is het gewoon niet slim om je hond door de visite in de fout te laten gaan.
hoe moet dat beest dan ooit begrijpen dat dat opspringen niet gewenst is?
Had jouw toelichting gelezen. Heb je gelijk in :ok: Inconsequentheid snapt een hond nooit. Daarom hebben wij het opspringen vanaf pup niet toegestaan. Pups van paar kg zijn schattig, maar volwassen honden van 35+ kg met modderpoten zijn minder grappig als ze tegen je springen. Wat je niet aanleert, hoef je ook niet af te leren. En iets afleren is lastiger dan aanleren.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

t gelul is gewoon dat pupjes zo schattig zijn, zo ook pupje Gil en toen mocht ie ook al niet, en waren er heel wat mensen aan het zuchten van ARM HONDJE - jij mag ook helemaal niets he :Q: :blont: :oeps: ( ken je die mensen :hmmm: )
nee ik ben een dieren beul :pffff: met het oog op de toekomst :mrgreen:
Branka
moderator

Goldendelicious schreef:Als mijn visite besprongen zou worden door mijn honden, dan overleven ze dat niet...en komt er vanzelf al geen tweede keer.

Ik ben ook niet gecharmeerd van springers in het veld die buiten op je af komen vliegen. Meestal draai ik mijn rug er naar toe, dan is de lol er snel vanaf. Gaan ze toch door, dan geef ik geen knietje maar zet mijn poot wel zo dat ik zo'n hond van mijn lijf af kan houden.
Ik niet. Ken voorbeelden waarbij knieën bijna achterstevoren zijn gezet doordat honden er tegenaan denderden. Die mensen hebben flink moeten revalideren, tot operaties aan toe. Dan liever een gebogen knie waar een hond tegenaan dendert zodat mijn knie hooguit blauw is i.p.v. doorbuigt.
Afbeelding
Branka
moderator

S@ndr@ schreef:t gelul is gewoon dat pupjes zo schattig zijn, zo ook pupje Gil en toen mocht ie ook al niet, en waren er heel wat mensen aan het zuchten van ARM HONDJE - jij mag ook helemaal niets he :Q: :blont: :oeps: ( ken je die mensen :hmmm: )
nee ik ben een dieren beul :pffff: met het oog op de toekomst :mrgreen:
Daar zijn er nog wel meer van :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik heb ook een knieoperatie achter de rug, hoor, mijn bullen mannen hebben ook in volle vaart geprobeerd hem de andere kant op te buigen :oeps:
en dat is niet fijn, maar dat is anders dan opspringen vind ik
Goldendelicious

Branka schreef:
Goldendelicious schreef:Als mijn visite besprongen zou worden door mijn honden, dan overleven ze dat niet...en komt er vanzelf al geen tweede keer.

Ik niet. Ken voorbeelden waarbij knieën bijna achterstevoren zijn gezet doordat honden er tegenaan denderden. Die mensen hebben flink moeten revalideren, tot operaties aan toe. Dan liever een gebogen knie waar een hond tegenaan dendert zodat mijn knie hooguit blauw is i.p.v. doorbuigt.
Tja, ik ken ook mensen die omklappen door het staan op 1 been en dat tegengewicht niet kunnen opvangen. Zo is er altijd wel wat. Ik ben overigens niet tegen zo'n knietje. Als een eigenaar geen moeite doet om zo'n hond terug te halen, dan vind ik dat geoorloofd.
Branka
moderator

Nanna schreef:
Branka schreef: Ken voorbeelden waarbij knieën bijna achterstevoren zijn gezet doordat honden er tegenaan denderden. Die mensen hebben flink moeten revalideren, tot operaties aan toe. Dan liever een gebogen knie waar een hond tegenaan dendert zodat mijn knie hooguit blauw is i.p.v. doorbuigt.
Wat zegt u nú :hmmm: Een aantalforummers vindt geloof ik dat jij beter in het ziekenhuis terecht kunt komen dan dan ZKH hond ook maar een haar gekrenkt wordt. :schrik:
Gut... ja... hoe kan ik dat ook zeggen :ugh:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

tja mensen zijn van suiker , ik snap ook niet dat ze nog willen leven met zoveel gevaar hoor :Q: echt dan heb je toch een doodswens, een hond, en dan wnadelen in losloopgebied, dat is vragen om narigheid, voor je het weet ben je uitgeschakeld :O:
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
Branka schreef: Ken voorbeelden waarbij knieën bijna achterstevoren zijn gezet doordat honden er tegenaan denderden. Die mensen hebben flink moeten revalideren, tot operaties aan toe. Dan liever een gebogen knie waar een hond tegenaan dendert zodat mijn knie hooguit blauw is i.p.v. doorbuigt.
Wat zegt u nú :hmmm: Een aantalforummers vindt geloof ik dat jij beter in het ziekenhuis terecht kunt komen dan dan ZKH hond ook maar een haar gekrenkt wordt. :schrik:
dan blijft er weinig anders over dan zkh/hkh toch maar op te voeden :engel:
Afbeelding

JLPaco
Actief

Kruimel53 schreef:Ik corrigeer het bezoek :pffff:

Mijn honden mogen zeker niet tegen anderen opspringen. Ik kan het dan ook niet waarderen als visite ze een beetje loopt op te fokken zodat ze wel gaan springen. Wil de visite niet luisteren dan sluit ik ze weg (de visite dus, niet de honden) :mann:
Haha, ook visite moet afgericht worden :lekkerpuh:
JLPaco
Actief

Kruimel53 schreef:Ik corrigeer het bezoek :pffff:

Mijn honden mogen zeker niet tegen anderen opspringen. Ik kan het dan ook niet waarderen als visite ze een beetje loopt op te fokken zodat ze wel gaan springen. Wil de visite niet luisteren dan sluit ik ze weg (de visite dus, niet de honden) :mann:
Haha, ook visite moet afgericht worden :lekkerpuh:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tessa weet precies tegen wie ze wel en tegen wie ze niet op mag springen. Tenminste, ze mag het niet van ons tot wij haar uitnodigen, maar bij visite probeert ze het bij sommige wel en andere nooit. We houden haar de aan de lijn tot ze rustig is, alleen moet de visite niet meteen hoog tegen haar gaan praten als ze dan weer los mag. Maar ze kiest echt haar mensen uit waar ze tegen op springt? Die zullen wel iets heel anders uitstralen dan anderen waar ze het niet bij probeert. Buiten doet ze het niet, tenzij je hoog tegen haar gaat praten als ze komt snuffelen. (en ze komt niet meer los op drukke plekken, dus ook weinig mensen die hoog tegen haar gaan praten)

Buiten geef ik gewoon een brul of idd mijn knie omhoog, maar hier valt het erg mee met de springende honden gelukkig.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Bij vervelende opspringers pas ik omgekeerde psychologie toe. Door met mijn meest intimiderende harses juist een paar stappen in de richting van de hond te zetten. Meestal doet dat de gedachten veranderen.
Net zoals met mensen die altijd in je persoonlijke ruimte komen staan. Als ze dat zo belangrijk vinden, vinden ze het meestal ook heel vervelend als je ze een slag vóór bent :mrgreen:
Ik ken trouwens ook een hond die altijd heel hard op mensen af komt denderen, en je dan op het laatste moment voorbij vliegt alsof je niet bestaat. Vuil loeder, denk ik dan :LOL: :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Jaap* schreef:Bij vervelende opspringers pas ik omgekeerde psychologie toe. Door met mijn meest intimiderende harses juist een paar stappen in de richting van de hond te zetten. Meestal doet dat de gedachten veranderen.
Net zoals met mensen die altijd in je persoonlijke ruimte komen staan. Als ze dat zo belangrijk vinden, vinden ze het meestal ook heel vervelend als je ze een slag vóór bent :mrgreen:
Ik ken trouwens ook een hond die altijd heel hard op mensen af komt denderen, en je dan op het laatste moment voorbij vliegt alsof je niet bestaat. Vuil loeder, denk ik dan :LOL: :mrgreen:
Bij veel honden werkt het en ik had gehoopt dat het bij Norah ook zou werken (op ander vlak trouwens) maar die vind het fijn om diep in iemands persoonlijke cirkel te staan en haalt dus beloning als je juist dit gedrag bij haar terug doet. Raar beest haha, maar goed uitzonderingen bevestigen de regel toch? :pffff:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nanna schreef:
Rosita Compagner schreef:
Inge O schreef: gelukkig hoef ik bij jou niet op visite - dit vind ik van de baas uit ronduit asociaal gedrag :oeps: . omdat ik graag honden zie moet ik me dus maar laten bespringen?
Klopt hoor, dan geef je mij maar een knietje. Als je maar van mijn honden afblijft, want die mogen dat van mij. Mijn honden, mijn huis, mijn keuze. Jouw keuze om (nog een keer) te komen :lekkerpuh:
Nou ja, in het geval van Rosita ben je van tevoren gewaarschuwd en heb je een keuze: wel of niet op visite :mrgreen:
Bij een op je af razende hond in het bos heb je die keuze niet.
en daar doen/mogen mijn honden dat dan weer niet. Het bos is namelijk van iedereen en daar moeten we geen last van elkaar hebben.

Honden die mij bespringen in het bos, daar ging de vraag over, geloof ik, worden genegeerd door wegdraaien of bij hun halsband/lurven gegrepen en ik wacht tot de baas ze komt halen.
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Met aankomende denderende honden ben ik ook klaar mee.
Ik heb ook 10x liever alle kleine hondjes, met grote honden ligt eraan hoe ze tegen je opspringen als ze recht omhoog gaan en op mijn arm gaan springen daar heb ik minder problemen mee.

Waar ik ook tegen als bazen van een grote hond die wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog (Iemand anders wel bekritiseren, maar eigen gebreken niet opmerken). Oftewel hun hond mag tegen jou wel opspringen maar niet de jouwe. En precies hetzelfde bij 2 ruziënde honden.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Goldendelicious

Yvet schreef:Met aankomende denderende honden ben ik ook klaar mee.
Ik heb ook 10x liever alle kleine hondjes, met grote honden ligt eraan hoe ze tegen je opspringen als ze recht omhoog gaan en op mijn arm gaan springen daar heb ik minder problemen mee.

Waar ik ook tegen als bazen van een grote hond die wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog (Iemand anders wel bekritiseren, maar eigen gebreken niet opmerken). Oftewel hun hond mag tegen jou wel opspringen maar niet de jouwe. En precies hetzelfde bij 2 ruziënde honden.
Dat is ook zoiets...het hoogpolige gehalte dat je andermans hond niet mag corrigeren.....dat kunnen ze zelf wel...van zo'n 50 meter afstand... :piew: daar ben ik snel klaar mee. Mijn honden worden niet gepakt omwille van de tolerantie van een ander. Daar ben ik zelf bij om dat voor te zijn. Slaan zal ik nooit, maar wegdrijven of desnoods aanlijnen. Dan mogen ze de hond komen halen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Mijn honden mogen gewoon niet op andere mensen aflopen :19:
Ze hebben er ook niet bepaald interesse in.

Ze mogen wel opspringen. Als iemand persé de honden wil aanhalen, moeten ze de poten er maar bi jpakken ook. :ok: (scheelt weer aanhalen volgende keer :mrgreen: )
Ik zeg het er trouwens wel bij. "tuurlijk mag je ze roepen, maar ze springen wel".

Als lieve prinsesjes bijgevolg geen vuile kleertjes willen, moeten de lieve prinsesjes mijn honden maar gewoon gerust laten. Ze vragen niet om aandacht immers, al helemaal niet van mensen die eens gaan denken dat ze mijn honden eens gaan opvoeden :F:
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Je mag mijn hond gerust een knietje geven, ik probeer om het haar af te leren, maar heel soms kan ik er niet op tijd bij om haar bij haar halsband te pakken.
Je hoeft het van mij niet te accepteren als mijn lomperd je bespringt.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Inge O schreef:
maart schreef: Ze mogen wel opspringen. Als iemand persé de honden wil aanhalen, moeten ze de poten er maar bi jpakken ook. :ok: (scheelt weer aanhalen volgende keer :mrgreen: )
Ik zeg het er trouwens wel bij. "tuurlijk mag je ze roepen, maar ze springen wel".
als de honden het niet uit zichzelf doen maar alleen bij aanhalen vind ik het ook totaal geen probleem :ok: .
Dat vind ik ook een andere situatie. Dan roep je het een beetje op jezelf af. :mann:
Ik zit hier niet met het probleem van opspringen, maar van kwispelen. Bij aanhalen, gaat vooral Xavi in de overdreven kwispelmodus en dat gaat zo hard, dat je er striemen van op je benen kan overhouden. :oeps:
Kan hem moeilijk verbieden te kwispelen, haha. Dus ik waarschuw meestal maar voor de staart.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”