Idem.Nanna schreef:Daar zou ik mee oppassen. Ik ken iemand die op zo'n manier in het ziekenhuis is beland en daarna nog maanden op krukken heeft gelopen. Meneer sprong naar links, maar die hond ook.Corneliana schreef:ik ben ook weleens aan de kant gesprongen dan springen ze misNanna schreef: Maar zo'n bonkige lompe Boxer of Labrador hoef ik écht niet tegen me op. En dan gaat het niet eens om springen. Ook dat geknal tegen mijn knieën hoef ik niet. Dat doe je maar bij die boom verderop.
![]()
Hier op de hei is ook weleens een oude mevrouw (in de 80, was aan de wandel met haar dochter) door een Labrador het verpleeghuis ingesprongen. Driedubbele beenbreuk.
Mijn honden mogen het écht niet. Niet eens vanwege het risico op lichamelijk leed, maar ook omdat er mensen zijn die nette kleding aan hebben waar ze geen vuile poten op wensen (en ja, dat is hun goede recht) of om mensen die wat bangig zijn een schrik te besparen.
Ik zie trouwens het nut van dat opspringen helemaal niet
Nou heb ik er natuurlijk ook helemaal niet het formaat hond voor. Dan ligt die ander direct plat.
Een tijdje terug was ik aan het wandelen met een zusje van Xavi. Die was samen met Focus aan de rel, keek niet helemaal goed uit en ze knalden samen tegen het baasjes van zusje op. Die kon dus geen stap meer zetten. Dik blauw been.
Andere situatie natuurlijk, maar het kan echt heel vervelend terecht komen.