Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Springende honden van anderen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Springende honden van anderen.

Ongelezen bericht door Irisz »

Nanna schreef:
Corneliana schreef:
Nanna schreef: Maar zo'n bonkige lompe Boxer of Labrador hoef ik écht niet tegen me op :neenee:. En dan gaat het niet eens om springen. Ook dat geknal tegen mijn knieën hoef ik niet. Dat doe je maar bij die boom verderop.
ik ben ook weleens aan de kant gesprongen dan springen ze mis :LOL:
Daar zou ik mee oppassen. Ik ken iemand die op zo'n manier in het ziekenhuis is beland en daarna nog maanden op krukken heeft gelopen. Meneer sprong naar links, maar die hond ook. :80:
Hier op de hei is ook weleens een oude mevrouw (in de 80, was aan de wandel met haar dochter) door een Labrador het verpleeghuis ingesprongen. Driedubbele beenbreuk.
Mijn honden mogen het écht niet. Niet eens vanwege het risico op lichamelijk leed, maar ook omdat er mensen zijn die nette kleding aan hebben waar ze geen vuile poten op wensen (en ja, dat is hun goede recht) of om mensen die wat bangig zijn een schrik te besparen.
Ik zie trouwens het nut van dat opspringen helemaal niet :19:
Idem. :ok:
Nou heb ik er natuurlijk ook helemaal niet het formaat hond voor. Dan ligt die ander direct plat.
Een tijdje terug was ik aan het wandelen met een zusje van Xavi. Die was samen met Focus aan de rel, keek niet helemaal goed uit en ze knalden samen tegen het baasjes van zusje op. Die kon dus geen stap meer zetten. Dik blauw been. :oeps:
Andere situatie natuurlijk, maar het kan echt heel vervelend terecht komen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Corneliana schreef: :oeps: pas bij school een heel lief, heel klein pupje sprong tegen me op en ik heb geknuffeld of mn leven ervan afhing want ik smolt weg.
maar je hebt wel gelijk.
Bij een teckeltje of maltezertje doe ik dat ook hoor ;-) Als baas het goed vindt tenminste.
Want van dat grut maakt me dat vederlichte gehuppel niet uit.
Maar zo'n bonkige lompe Boxer of Labrador hoef ik écht niet tegen me op :neenee:. En dan gaat het niet eens om springen. Ook dat geknal tegen mijn knieën hoef ik niet. Dat doe je maar bij die boom verderop.
Ik wil het van geen enkele hond hebben
Ik wilde het ook niet van mijn teckels.

Ook daar heb ik enorm veel moeite voor moeten doen omdat ze zo "schattig" waren als pup in het bos :I:
En het gaf niet volgens die andere mensen "want ze hadden toch hun hondenkleren aan" :roll:
Toen ik de betreffende mensen vroeg wat ze er van zouden zeggen als ze nog even snel hun hond zouden uitlaten met hun kantoorkloffie al aan
moesten ze toegeven dat ze het dan niet zo leuk zouden vinden, die modderpoten :blauwoog:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Anders blaas je effe goed op je toeter....

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Juistem. Dan kun je als baas heel heilig van je af gaan zitten kijken en arrogant zeggen "dat ze van je hond af te blijven hebben" maar toevallig péins ik daar niet over. Op vervelende wijze tegen mij op willen batsen betekent gewoon een klats of een knie. Moet je dat beest maar bij je houden. :pffff:
Veel mensen zijn er trouwens blij mee als je dat doet, blijer dan dat je hem nog gaat staan belonen ook.
:denken:
Leg deze eens uit wil je?
Ik geloof dat ik je niet snap :?

Als mensen eerst mijn pup belonen voor het springen en vervolgens kwaad worden als ze als volwassen hond blij tegen ze opspringen ondanks mijn uitleg vind ik dat een "klats" van die betreffende persoon niet op zijn plaats is.

Ik houd mijn honden wel bij me, mind you :8):
Er zijn alleen zo veel mensen die zo'n pupje toch vreselijk graag even komen kroelen (ook ongevraagd :? )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tara schreef:
Inge O schreef:
S@ndr@ schreef:nou ik ben niet zo van de knieën, waardeer het ook niet zo als een ander het wel zou doen ,
ten eerste snap ik echt niet wat er zo vreselijk mis is met het voor je houden van je knie - het is toch niet alsof je een hond een knal verkoopt met die knie?
en ten tweede heb je als baas denk ik niet zoveel te vinden als je hond tegen iemand anders opspringt, je laat het iemand anders voor je oplossen, dan moet je toch ook niet vreemd opkijken dat ze dat doen?
Er zijn schijnbaar wel eens honden overleden na een knietje.
Dus tegenwoordig is een knietje niet meer geoorloofd.
des te meer reden om ze dan toch maar op te voeden :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Inge O schreef:
S@ndr@ schreef:nou ik ben niet zo van de knieën, waardeer het ook niet zo als een ander het wel zou doen ,
ten eerste snap ik echt niet wat er zo vreselijk mis is met het voor je houden van je knie - het is toch niet alsof je een hond een knal verkoopt met die knie?
en ten tweede heb je als baas denk ik niet zoveel te vinden als je hond tegen iemand anders opspringt, je laat het iemand anders voor je oplossen, dan moet je toch ook niet vreemd opkijken dat ze dat doen?
t kan ook anders en ik heb t ook anders gedaan, nu negeert ie keurig -
zonder knieën of opvoedkundige inzichten van anderen.
en ik zou het bij een ander zijn / haar hond ook niet doen- dat is een keuze
wil ook niet zeggen dat ik ze ga belonen, ze komen niet zover dat ze springen, maar het opvoeden laat ik aan de baas over
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 09 mar 2013 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Canidae
Zeer actief

Tara schreef:Er zijn schijnbaar wel eens honden overleden na een knietje.
Dus tegenwoordig is een knietje niet meer geoorloofd.
Vuvuzela ook niet vanwege gehoorschade......schade :wink:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Dit inderdaad. Ik ben ook niet van de knieën, maar nog minder van de kunstgebitten, dus ik zorg toch wel even dat ik overeind blijf.

Ik zie het ook vaak bij mensen waarvan hun hond op een andere hond dook en daarna verontwaardigd zijn omdat de eigenaar van het 'slachtoffer' hun hond een lel verkocht. "Kom niet aan mijn hond!". Dan moet jouw hond ook van anderen afblijven.
Niemand hoeft mijn honden aan te raken als er niks aan de hand is, maar als zij dergelijk gedrag zouden vertonen naar mens of dier, mogen die zich zeker wel verweren.

Een tijdje geleden was er hier een meisje van een jaar of 10-11, die met een vriendinnetje op zo'n speelwei aan het spelen was. Er kwam een meneer voorbij met een labrador, los. De meisjes waren schijnbaar nogal fanatiek en luidruchtig, wat de hond triggerde om een kijkje te gaan nemen. In een noodvaart heeft hij beide dames onderuit gekegeld, waarbij de een haar pols brak in een poging zichzelf op de vangen en de ander er een lichte hersenschudding aan over hield. Geen leuke grapjes.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
S@ndr@
Zeer actief

Irisz schreef:
Inge O schreef:
Dit inderdaad. Ik ben ook niet van de knieën, maar nog minder van de kunstgebitten, dus ik zorg toch wel even dat ik overeind blijf.

Ik zie het ook vaak bij mensen waarvan hun hond op een andere hond dook en daarna verontwaardigd zijn omdat de eigenaar van het 'slachtoffer' hun hond een lel verkocht. "Kom niet aan mijn hond!". Dan moet jouw hond ook van anderen afblijven.
Niemand hoeft mijn honden aan te raken als er niks aan de hand is, maar als zij dergelijk gedrag zouden vertonen naar mens of dier, mogen die zich zeker wel verweren.

Een tijdje geleden was er hier een meisje van een jaar of 10-11, die met een vriendinnetje op zo'n speelwei aan het spelen was. Er kwam een meneer voorbij met een labrador, los. De meisjes waren schijnbaar nogal fanatiek en luidruchtig, wat de hond triggerde om een kijkje te gaan nemen. In een noodvaart heeft hij beide dames onderuit gekegeld, waarbij de een haar pols brak in een poging zichzelf op de vangen en de ander er een lichte hersenschudding aan over hield. Geen leuke grapjes.
dat zijn ook geen grapjes, maar dat leer je een hond niet af met een knietje zo af en toe , daar is meer aan de hand, in zo`n situatie moet je een enthousiaste hond gewoon vast houden, die wil meespelen enz. wil je dat met geweld afleren zou je hem in elkaar moeten schoppen :U:
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Denk overigens dat er hier een verschil is tussen een knietje en een knietje. Ik doe mijn knie omhoog om mijzelf te beschermen, maar doe geen moeite om met mijn knie de hond te raken zeg maar. Als hij springt, raakt hij mijn knie. Ik ga verder geen (schop)bewegingen richting die hond doen. Inderdaad, opvoeden is aan de baas, daar bemoei ik me ook niet mee, maar ik hoef niet de dupe te worden van iemand anders onopgevoede hond.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef: dat zijn ook geen grapjes, maar dat leer je een hond niet af met een knietje zo af en toe , daar is meer aan de hand, in zo`n situatie moet je een enthousiaste hond gewoon vast houden, die wil meespelen enz. wil je dat met geweld afleren zou je hem in elkaar moeten schoppen :U:
Ik denk ook zeker niet dat je dat met geweld wil moeten afleren. Vandaar mijn post hierboven. Mijn knietje is niet bedoeld als geweld tegenover de springende hond, maar ter bescherming van mijzelf. Ik ben niet zo groot en zwaar en lig zo op m'n giechel. Ik zal de laatste zijn die geweld tegen mijn of iemand anders hond gaat gebruiken om ze iets (af) te leren.
Feit blijft dat 'overenthousiasme' in de vorm van springen wel hele nare gevolgen kan hebben voor degene waar hij tegenaan springt. Dus ik vind dat je daar zeker wel iets tegen mag doen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
S@ndr@
Zeer actief

echt je hoeft het er niet op aan te laten komen, dat is alles, knietje wil zeggen dat de hond veel te ver komt.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:echt je hoeft het er niet op aan te laten komen, dat is alles, knietje wil zeggen dat de hond veel te ver komt.
Wat zou je dan moeten doen? Je ziet 40 kilo hond dolenthousiast op jou af komen rennen? Andermans hond dus.
Je mag je niet verweren....wat dan?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Corneliana schreef:
dagmar88 schreef:
Corneliana schreef:sky kent het commando laag wel alleen bij bezoek steek ik weleens mijn been ervoor
Bezoek wordt hier ook opgedragen geen contact te maken tot ze rustig zijn.
Wie zich daar niet aan houdt, bekijkt het maar lekker :tongue:
haha hier ook want ik ben het zat om die hond te moeten corrigeren terwijl het bezoek hem aanhaalt.
ja sorry hoor dan zoek je het inderdaad maar uit behalve als bezoek dan meent te moeten corrigeren is er een gat van de deur.
Dit ongeveer. Mijn honden mogen springen bij visite en dat vertel ik ze bij binnenkomst. Ze mogen negeren of ze gewoon aanhalen, maar knietjes worden in mijn huis níet uitgedeeld. Bij visite wat niet ook voor de honden komt zijn de honden elders, trouwens.
S@ndr@
Zeer actief

Irisz schreef:
S@ndr@ schreef: dat zijn ook geen grapjes, maar dat leer je een hond niet af met een knietje zo af en toe , daar is meer aan de hand, in zo`n situatie moet je een enthousiaste hond gewoon vast houden, die wil meespelen enz. wil je dat met geweld afleren zou je hem in elkaar moeten schoppen :U:
Ik denk ook zeker niet dat je dat met geweld wil moeten afleren. Vandaar mijn post hierboven. Mijn knietje is niet bedoeld als geweld tegenover de springende hond, maar ter bescherming van mijzelf. Ik ben niet zo groot en zwaar en lig zo op m'n giechel. Ik zal de laatste zijn die geweld tegen mijn of iemand anders hond gaat gebruiken om ze iets (af) te leren.
Feit blijft dat 'overenthousiasme' in de vorm van springen wel hele nare gevolgen kan hebben voor degene waar hij tegenaan springt. Dus ik vind dat je daar zeker wel iets tegen mag doen.
Ik ben ook niet groot en zwaar, en Gil weegt 70 kilo dus het opspringen ( wat hij echt veel deed) was echt wel een punt van aandacht.
vooral omdat er best wel veel wandelaars en zo overal lopen :wink: ook ouderen.
en helaas ben ik het 1 of 2 keer niet voor geweest :schrik: toen was hij gelukkig nog niet op volle sterkte zullen we maar zeggen.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:echt je hoeft het er niet op aan te laten komen, dat is alles, knietje wil zeggen dat de hond veel te ver komt.
Ik ben het wel met je eens hoor, dat de hond dan al veel te ver is gekomen, maar in het geval van andermans hond, is dat niet mijn keuze en kan ik daar weinig aan veranderen. Gaat het over mijn eigen honden, heb je helemaal gelijk. Dan is het zeker niet de beste methode. Maar als het niet gaat om iets leren maar jezelf beschermen, moet je iets?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
S@ndr@
Zeer actief

Ik word eigenlijk nooit besprongen ook niet als ik alleen wandel , gewoon een flinke Brul en ze vinden me gelijk al veel minder leuk :wink: nadeel is dan weer wel van de eigenaar ook meestal, dat je hun schatje niet aanhaalt, jammer dan
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Rosita Compagner schreef:
Corneliana schreef:
dagmar88 schreef:
Corneliana schreef:sky kent het commando laag wel alleen bij bezoek steek ik weleens mijn been ervoor
Bezoek wordt hier ook opgedragen geen contact te maken tot ze rustig zijn.
haha hier ook want ik ben het zat om die hond te moeten corrigeren terwijl het bezoek hem aanhaalt.
ja sorry hoor dan zoek je het inderdaad maar uit behalve als bezoek dan meent te moeten corrigeren is er een gat van de deur.
Dit ongeveer. Mijn honden mogen springen bij visite en dat vertel ik ze bij binnenkomst. Ze mogen negeren of ze gewoon aanhalen, maar knietjes worden in mijn huis níet uitgedeeld. Bij visite wat niet ook voor de honden komt zijn de honden elders, trouwens.
visite die echt niet tegen honden kan dan houdt ik hem weg
andere visite houdt ik hem bij me maar haal hem dan niet aan want hij springt in je armen.
tis een overenthousiaste hond en ik waarschuw van tevoren.
en buiten dat is het een hond dat naar mijn mening meer dan genoeg knietjes en nekvelgreepjes gehad heeft.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Ik word eigenlijk nooit besprongen ook niet als ik alleen wandel , gewoon een flinke Brul en ze vinden me gelijk al veel minder leuk :wink: nadeel is dan weer wel van de eigenaar ook meestal, dat je hun schatje niet aanhaalt, jammer dan
Dan tref ik dus echt andere honden dan jij. :mrgreen: Ik wandel heel veel in losloopgebieden, misschien maakt dat het verschil, en het gebeurt toch wel 1-2x per maand dat ik haast omver gekegeld wordt door een ietwat enthousiaste viervoeter. Hartstikke vriendelijk verder hoor, dat dan weer wel, maar totaal ongecontroleerd.
Een brul gaat dan echt niet werken, daarnaast is het beschermen van jezelf een reflex in zo'n situatie.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Corneliana
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik word eigenlijk nooit besprongen ook niet als ik alleen wandel , gewoon een flinke Brul en ze vinden me gelijk al veel minder leuk :wink: nadeel is dan weer wel van de eigenaar ook meestal, dat je hun schatje niet aanhaalt, jammer dan
tja ik heb trouwens weleens een hondje bij de baas gebracht die zomaar losliep en tegen een doodsbenauwd kind aansprong, ze viel niet om maar stond te huilen. baas stond aan de telefoon te leuteren. toen was ik wel boos maar niet op het hondje.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik ga het in eerste instantie maar proberen met een brul of de hond van me afduwen.
Wil de hond ook geen pijn doen.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
S@ndr@
Zeer actief

vaak zie je de intentie al, en als je dan serieus een brul geeft, ben ja vaak de modderpoten voor, ik hoop voor je dat het lukt :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mijn honden jagen springende honden weg :mrgreen: Zelfs Kiyoshi vind het niet leuk als een hond tegen mij opspringt en dat zegt wat :LOL:
Mijn honden mogen trouwens wel opspringen. Scheelt weer bukken met aaien. Overigens mogen ze geen contact maken met loslopende mensen dus het geeft geen problemen in die zin.
Canidae
Zeer actief

Corneliana schreef:.....baas stond aan de telefoon te leuteren....
Dat heb ik al zo vaak gezien, vooral jonge mensen van het vrouwlijk geslacht...
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

S@ndr@ schreef:
Inge O schreef:
t kan ook anders en ik heb t ook anders gedaan, nu negeert ie keurig -
zonder knieën of opvoedkundige inzichten van anderen.
en ik zou het bij een ander zijn / haar hond ook niet doen- dat is een keuze
wil ook niet zeggen dat ik ze ga belonen, ze komen niet zover dat ze springen, maar het opvoeden laat ik aan de baas over
Als mensen hun honden corrigeren die proberen op te springen heb ik niet de neiging om daar overheen nog een correctie te geven. Maar bij mensen die geen barst doen tegen het opspringen van hun hond zorg ik wel dat ik mijzelf bescherm. Ik wil niet dat mijn hond tegen iemand op springt, maar wil ook niet dat de hond van een ander dat bij mij doet.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Canidae schreef:
Corneliana schreef:.....baas stond aan de telefoon te leuteren....
Dat heb ik al zo vaak gezien, vooral jonge mensen van het vrouwlijk geslacht...
haha dit was toevallig een man rond de dertig dacht ik.
ik heb hem gezegd eens te kijken naar het meisje, kind was helemaal over de zeik.
daar schrok hij toch een beetje van
kan je nog zo'n lief hondje hebben maar niet iedereen vind dat leuk
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
Corneliana schreef:
dagmar88 schreef: Bezoek wordt hier ook opgedragen geen contact te maken tot ze rustig zijn.
gelukkig hoef ik bij jou niet op visite - dit vind ik van de baas uit ronduit asociaal gedrag :oeps: . omdat ik graag honden zie moet ik me dus maar laten bespringen?
ik klapper ook ietwat met mijn oren
net zoals trouwens bij degenen die de verantwoording over (het gedrag van) hun honden bij de visite leggen, daar begrijp ik ook nooit iets van :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Inge O schreef:
Corneliana schreef:
dagmar88 schreef: Bezoek wordt hier ook opgedragen geen contact te maken tot ze rustig zijn.
gelukkig hoef ik bij jou niet op visite - dit vind ik van de baas uit ronduit asociaal gedrag :oeps: . omdat ik graag honden zie moet ik me dus maar laten bespringen?
Klopt hoor, dan geef je mij maar een knietje. Als je maar van mijn honden afblijft, want die mogen dat van mij. Mijn honden, mijn huis, mijn keuze. Jouw keuze om (nog een keer) te komen :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
Corneliana schreef: haha hier ook want ik ben het zat om die hond te moeten corrigeren terwijl het bezoek hem aanhaalt.
Klopt hoor, dan geef je mij maar een knietje. Als je maar van mijn honden afblijft, want die mogen dat van mij. Mijn honden, mijn huis, mijn keuze. Jouw keuze om (nog een keer) te komen :lekkerpuh:
ik kwam de eerst keer al niet
Afbeelding

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

renee-uk schreef:
Inge O schreef:
Rosita Compagner schreef: Dit ongeveer. Mijn honden mogen springen bij visite en dat vertel ik ze bij binnenkomst. Ze mogen negeren of ze gewoon aanhalen, maar knietjes worden in mijn huis níet uitgedeeld. Bij visite wat niet ook voor de honden komt zijn de honden elders, trouwens.
ik klapper ook ietwat met mijn oren
net zoals trouwens bij degenen die de verantwoording over (het gedrag van) hun honden bij de visite leggen, daar begrijp ik ook nooit iets van :U:
Dat heb ik dus ondervonden en dat was inderdaad niet grappig. Temeer het ook nogal grote en lompe honden betrof. Dan kom je niet graag meer op visite.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”