Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zijn er bij jullie ook weinig uitlaatplaatsen?
Moderator: moderatorteam
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Re: zijn er bij jullie ook weinig uitlaatplaatsen?
Hier zijn prima uitlaatplekken. 5 min lopen en ik ben in een losloopbosje, en in een park in aanleg waar ze los kunnen lopen ( ik weet eigenlijk niet of dat wel mag ) en na 5 minuten met de auto zit ik in het Lage Bergsche Bos of aan de Rotte.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Ik heb hier een stuk of wat wandelroutes tot mijn beschikking, op luttele minuten loopafstand. Daarvan is er in elk geval één aanlijnen, maar dat is in een binnentuin van een kapitale villawijk.
Verder schijnt hier in dit dorp geen opruimplicht te zijn. Het is echt slalommen, dus ik ben niet meer zo heel fanatiek met opruimen.
Vanavond overigens zag ik wel een vrouw met een ienieminiehondje en een zaklamp op zo'n poepveldje waar e er zo ongeveer tot aan je enkels in staat
Verder schijnt hier in dit dorp geen opruimplicht te zijn. Het is echt slalommen, dus ik ben niet meer zo heel fanatiek met opruimen.
Vanavond overigens zag ik wel een vrouw met een ienieminiehondje en een zaklamp op zo'n poepveldje waar e er zo ongeveer tot aan je enkels in staat

Laatst gewijzigd door [Sandra] op 03 mar 2013 02:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Groetjes,
Sandra
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik hoef ook niet op te ruimen ( waar ik loop en figo gaat altijd netjes aan de kant zitten ) , en ik betaal ook geen hondenbelasting
En ook nog eens geen controle!
Mij hoor je niet klagen

En ook nog eens geen controle!
Mij hoor je niet klagen

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Ja, idem. Dat leer je natuurlijk op deze manier vanzelf...volgende verhuizing let je er op, maar daar heb je nu niets aan.Marjoleine schreef:Weet niet waar je woont maar ik kijk er naar voor ik verhuis
Ik ben meermalen verhuisd en ik ben er vervelend in: ik wil behoorlijk kunnen lopen met de honden.
Hier is dus zat uitlaatplek en daar hebben we echt naar gekeken voor we hier gingen wonen.
Ik heb ook twee minimale eisen: tuin en loslopen op loopafstand.
Dus ik bof...veel uitlaatplaatsen hier. Het Bospark (Park dat een semi-gecultiveerd oud Bos is) is hier 3 minuten lopen.
Ik weet niet of ik "op hoef te ruimen", maar ik doe het gewoon tenzij het echt in het bos is. Met het oog op de toekomst. Als we dat met z'n allen wat meer zouden doen dan blijven de losloopstroken misschien, of...komt er nog eens wat bij

Er staan hier in het dorp gelukkig wel van die poep(zakjes)-bakken (maar niet in het bos

Zonde dat je er pas achter komt na het verhuizen. Maar wie weet...goed zoeken, er zijn misschien wel mooie onbekende plekjes die bereikbaar zijn.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Ik woon in een dorpje waar ik een jaar of 6 in het bos heb gewoond ( bungalow ), en nu een jaar of 5 aan de rand van een bos ( steek het gazon over en sta in het bos ). Ideaal..zij het dat je hier zowat geen kip tegenkomt. Dat was met senior Wolf ideaal, maar voor Mo-yi mis ik vaak speelgenootjes. Vandaar rijd ik 3 a 4 keer in de week naar een heide en losloop gebied, prima te doen zo.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik woon in een heel groene wijk met veel losloopmogelijkheden ; als ik de deur uit ga kan ik in principe een loslooproute van een paar uur lopen waarbij ze alleen maar een paar keer aangelijnd hoeft te worden om een drukke weg over te steken.
Nadeel is wel dat er ook veel eetbaars ligt.Althans , Kiki vindt allerlei zooi eetbaar maar ik niet.
Nadeel is wel dat er ook veel eetbaars ligt.Althans , Kiki vindt allerlei zooi eetbaar maar ik niet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
voor mij is het een reden om niet te gaan verhuizen voorlopig, direct naast me is een losloopgebied, 5 min lopen een park oke ze mogen niet los en er is opruimplicht maar het is heerlijk wandelen in het park, 10 min met de fiets en ik ben bij een heerlijk losloopgebied en op 20 min fietsen nog een losloopgebied (hond gaat dan in de hondenkar achter de fiets)
groetjes Tamara
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Gelukkig is hier voldoende in de buurt op losloopgebieden na, maar dat is hooguit 5 tot 10 minuten met de auto. Wij woonden al hier voordat de hond kwam. Zouden we ooit verhuizen dan neem ik het wel mee als eis.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik woon op 5 minuten fietsen van de hei, dus dat is heerlijk! Helaas is het een gebied met zo'n lente/zomer aanlijnverplichting ivm broedende vogels enzo. Dus dan moet ik iets verder weg, een minuut of 10, naar een andere hei. Wat dat betreft is het hier redelijk ideaal qua gebieden voor de langere wandelingen. In de wijk, voor de p&p rondjes, vind ik het een stuk minder goed geregeld. Nauwelijks prullenbakken, waardoor het ook voor niemand makkelijk of prettig is om poep op te ruimen. Zonde.

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Ik kan hier prima blokjes om lopen met voldoende gras en voor de lange wandeling zit ik met 2 minuten in het bos waar je heerlijk kan lopen en de hond het hele jaar los mag!
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier gelukkig genoeg uitlaatplaatsen.
Op loopafstand 2 grote parken met losloopmogelijkheid.
En met de auto veel losloopgebieden.
Ik heb dus niets te klagen gelukkig
Op loopafstand 2 grote parken met losloopmogelijkheid.
En met de auto veel losloopgebieden.
Ik heb dus niets te klagen gelukkig

- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Na het wonen naast een poepveldje vond ik het bij dit huis al ver om 2 groenstroken over te moeten slaan op de korte ronde
Voor langere wandelingen is hier keuze genoeg en op 10 minuutjes met de auto zitten we op de Lange Duinen. Er zijn zelfs twee omheinde losloopveldjes binnen wandelafstand voor honden die nog niet vrij los kunnen.

Voor langere wandelingen is hier keuze genoeg en op 10 minuutjes met de auto zitten we op de Lange Duinen. Er zijn zelfs twee omheinde losloopveldjes binnen wandelafstand voor honden die nog niet vrij los kunnen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik heb een tijd in woensel-zuid gewoond, dat was echt drama qua uitlaten. Pakte daar uiteindelijk maar 2 of 3 keer per dag de auto om richting bos etc te gaan. Rondje in de wijk was om de Fontys heen...leuk :/
Nu woon ik aan de andere kant van Eindhoven met aan de overkant van de straat het grootste en mooiste park van Eindhoven. Met 5 minuten fietsen zijn we bij een klein bos/hei stukje, 10 minuten fietsen een groter bos, 8 minuutjes met de auto de groote hei en 15 minuutjes met de auto een officieel losloopbos. Ook in de wijk zijn overal groenstrookjes en kleine parkjes. Echt een verademing

Nu woon ik aan de andere kant van Eindhoven met aan de overkant van de straat het grootste en mooiste park van Eindhoven. Met 5 minuten fietsen zijn we bij een klein bos/hei stukje, 10 minuten fietsen een groter bos, 8 minuutjes met de auto de groote hei en 15 minuutjes met de auto een officieel losloopbos. Ook in de wijk zijn overal groenstrookjes en kleine parkjes. Echt een verademing

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Hylos
- Zeer actief
Tsja wat verstaat men onder een losloopgebied? Hier in Leeuwarden zijn vrij veel losloopgebieden, waaronder 1 op loopafstand waar we eigenlijk elke dag naar toe gaan.
Maar het zijn vaak gewoon gebieden tegen de rand van de stad met schelpenpaadjes en groenstroken waar dus jan en alleman langsloop. Meestal probeer ik mn hond af te leiden als het om mensen zonder hond gaat.
Vandaag besloten toch maar weer eens naar het Leeuwarder bos te gaan ( stelt niet zoveel voor hoor
) daar is een redelijk groot losloopgebied. Hele bos zat vol met kinderen die met iets van school bezig waren ofzo, ik kwam ruiters tegen, hardlopers. Terwijl er verderop genoeg paden en bossen zijn. Ik kreeg in het begin daar al een een " g*dverd*mme"
omdat xavi naar een hardloper wilde lopen. En laatst een panisch " hou je hond bij je!!!
deze die bijt hoor!!", en mn vriend kreeg te horen dat hij zn hond bij em moest houden want die van de hond van die mevrouw had net een zware operatie gehad en was nog zwak... Wat doe je dan ook in een losloopgebied
Dus fijn al die loploopgebieden maar doe mij maar een groot weiland in niemandsland, daar kan hij pas echt lekker los rennen zonder dat ik alles continu met argusogen in de gaten moet houden
Zo, genoeg gezeurd
Maar het zijn vaak gewoon gebieden tegen de rand van de stad met schelpenpaadjes en groenstroken waar dus jan en alleman langsloop. Meestal probeer ik mn hond af te leiden als het om mensen zonder hond gaat.
Vandaag besloten toch maar weer eens naar het Leeuwarder bos te gaan ( stelt niet zoveel voor hoor

Dus fijn al die loploopgebieden maar doe mij maar een groot weiland in niemandsland, daar kan hij pas echt lekker los rennen zonder dat ik alles continu met argusogen in de gaten moet houden

Zo, genoeg gezeurd

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik woon echt heerlijk vwb de hond uitlaten. Appartement is aan het water, op de dijk is een wandelpad wat echt een eind doorloopt en waar de hond ook best veilig los kan. 10 minuutjes lopen zit ik in het bos. En ook echt een groot bos, waar je prima 2 uurtjes kan wandelen. Nu ga ik daar nog met de auto heen, want heen en terug is al teveel voor de pup, en dan komen we niet eens meer in het bos hahaha, maar over een tijdje is dat wel ideaal vind ik
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Wij mogen ook niet klagen. Ik kan hier de dijk op (wel aangelijnd i.v.m. fietspad) en kan daar uren lopen. Verder zijn er meerdere parkjes en groenstroken.
Ik laat ze hier niet los om hun energie kwijt te raken, daarvoor gaan we naar het bos. We hebben meerdere losloopgebieden op 3 tot 10 minuten met de auto, dus dat is prima.
Ik laat ze hier niet los om hun energie kwijt te raken, daarvoor gaan we naar het bos. We hebben meerdere losloopgebieden op 3 tot 10 minuten met de auto, dus dat is prima.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik woon midden in de stad, maar er zijn toch een hoop mooie losloopplekken in de buurt!moonsparkle schreef:Midden in de stad zou ik nooit gaan wonen inderdaad om de hond.