Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zijn er bij jullie ook weinig uitlaatplaatsen?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Malle thezer
zijn er bij jullie ook weinig uitlaatplaatsen?
Hallo allemaal,
wij zijn net verhuisd en zojuist ging ik met mn hond wandelen. Daarbij had ik een mooie wandelstrook gevonden waar ik vanaf de auto wel eens honden los zag dus liep ik daarheen. Nou kwam ik ten eerste echt 0 prullenbakken dus liep ik een half uur met zon lekker smeuïg zakje. ik dacht dus ook nou hier kan ik hem wel losdoen toen liep hij op n hondje uit en daagde hem uit om te spelen maar toen kreeg ik een rot op met je hond je moet hem aanlijnen(misschien had ze wel een rede, vond ze hem eng overkomen of mag haar hond niet in contact met andere). Toen ben ik net maar is gaan zoeken via internet en toen zag ik tot mijn verbazing dat er officieel maar 1 uitlaatpad is en dat ze daar inderdaad ook nog aangelijnd moeten. Ik vond dit echt heel weinig maar misschien was ik in mn oude buurt wel verwend? Hoe zit het bij jullie?
wij zijn net verhuisd en zojuist ging ik met mn hond wandelen. Daarbij had ik een mooie wandelstrook gevonden waar ik vanaf de auto wel eens honden los zag dus liep ik daarheen. Nou kwam ik ten eerste echt 0 prullenbakken dus liep ik een half uur met zon lekker smeuïg zakje. ik dacht dus ook nou hier kan ik hem wel losdoen toen liep hij op n hondje uit en daagde hem uit om te spelen maar toen kreeg ik een rot op met je hond je moet hem aanlijnen(misschien had ze wel een rede, vond ze hem eng overkomen of mag haar hond niet in contact met andere). Toen ben ik net maar is gaan zoeken via internet en toen zag ik tot mijn verbazing dat er officieel maar 1 uitlaatpad is en dat ze daar inderdaad ook nog aangelijnd moeten. Ik vond dit echt heel weinig maar misschien was ik in mn oude buurt wel verwend? Hoe zit het bij jullie?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
- Aantal honden: 2
Re: zijn er bij jullie ook weinig uitlaatplaatsen?
Bij mij in de buurt zijn wel veel uitlaatplekken voor de hond, maar daar laat ik hem niet los. Dit omdat Beau nog niet zo goed naar mij luistert, maar het mag wel.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Weet niet waar je woont maar ik kijk er naar voor ik verhuis 
Ik ben meermalen verhuisd en ik ben er vervelend in: ik wil behoorlijk kunnen lopen met de honden.
Hier is dus zat uitlaatplek en daar hebben we echt naar gekeken voor we hier gingen wonen.

Ik ben meermalen verhuisd en ik ben er vervelend in: ik wil behoorlijk kunnen lopen met de honden.
Hier is dus zat uitlaatplek en daar hebben we echt naar gekeken voor we hier gingen wonen.
-
- Actief
Het is hier wel heel groen met paden en gras en er staan gaan bordjes dus globaal gezien dacht ik dat er veel uitlaat mogelijkheden waren. Daarbij wachten we al 6 jaar op een huurhuis en dit was verder een goede betaalbare woning in een nette wijk. Midden in de stad zou ik nooit gaan wonen inderdaad om de hond.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ga de stad uit (woon aan de rand) om met mijn hond te lopen. De uitlaatvelden in de wijken zijn vaak max. 300 meter lang en veel te druk bezocht. Als het lekker weer is zit de halve buurt er ook de bbq-en dus dat is niet heel fijn lopen.
Bij ons in de buurt zijn twee groenstroken voor honden, en op 5 min. lopen ook een parkje en op 10 minuten het plantsoen. Maar de andere kant op ben ik met 10 minuten buiten de stad.
Bij ons in de buurt zijn twee groenstroken voor honden, en op 5 min. lopen ook een parkje en op 10 minuten het plantsoen. Maar de andere kant op ben ik met 10 minuten buiten de stad.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hier ook geen uitlaatplekken zonder aanlijngebod of je moet buiten de bebouwde kom gaan lopen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, dan kun je er lopen en had je de pech dat je een zeikerd tegenkwam.moonsparkle schreef:Het is hier wel heel groen met paden en gras en er staan gaan bordjes dus globaal gezien dacht ik dat er veel uitlaat mogelijkheden waren. Daarbij wachten we al 6 jaar op een huurhuis en dit was verder een goede betaalbare woning in een nette wijk. Midden in de stad zou ik nooit gaan wonen inderdaad om de hond.

Ik zou eens in de buurt gaan informeren bij hondenbezitters waar het leuk lopen is. Leer je meteen wat mensen kennen.
-
- Actief
Dat word dus elke dag met de auto
vind t eigenlijk heel belangrijk dat hij lekker los kan lopen, hij luisterd goed dus dan kan hij lekker hond zijn vind ik.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Ik zou vooral kijken waar jij het veilig vindt voor je hond. Is het een jager, of een wegloper, of gewoon een scharrelaar? Zakjes mee en lopen maar..... Als je het wandelen van een doorsnee gemeente moet laten afhangen, dan kom je je huis niet meer uit.
-
- Actief
Hij snuffelt hier en daar maar als ik hem roep komt hij meestal wel gelijk. Hij kent ook het commando let op waarbij hij onder mn hand moet blijven lopen. Maar als een hond onverwachts om de hoek komt op een meter afstand ben ik weleens te laat met aandacht vragen.
-
- Actief
In deze nette wijk voel ik me wel veiliger om in de avond de hond uit te laten 
Straks als ik ga kopen ooit kan ik ook echt uitzoeken. Maar er stonden als we geluk hadden 3 huurhuizen per week op woningnet en dan zijn we zelfs ver van mn werk gaan wonen omdat de wachttijd daar de dubbele tijd is. Dus echt voor het uitkiezen hadden we het niet tenzij we nog heel lang wouden wachten. Heb wel eerdere woningen afgewezen omdat ik me daar in de ochtend en avond niet prettig zag lopen met hond (veel hangmensen en dronken mensen op straat).

Straks als ik ga kopen ooit kan ik ook echt uitzoeken. Maar er stonden als we geluk hadden 3 huurhuizen per week op woningnet en dan zijn we zelfs ver van mn werk gaan wonen omdat de wachttijd daar de dubbele tijd is. Dus echt voor het uitkiezen hadden we het niet tenzij we nog heel lang wouden wachten. Heb wel eerdere woningen afgewezen omdat ik me daar in de ochtend en avond niet prettig zag lopen met hond (veel hangmensen en dronken mensen op straat).
Dit is wel grappig want wij wonen in dezelfde woonplaats. Ik zit veel meer richting centrum en hier zijn de uitlaatplekken niet geweldig. Stroken groen tussen de huizen en langs de busbaan daar mogen de honden niet los. Verderop wel een park waar de honden los mogen. Nergens extra prullenbakken.Marjoleine schreef:Weet niet waar je woont maar ik kijk er naar voor ik verhuis
Als ik ga verhuizen ga ik er (zover mogelijk) ook rekening mee houden.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Kom hier om in het bos dus geen probleem.
Als je een autootje hebt is er wellicht wat meer in de buurt waar je heen kunt?
Als je een autootje hebt is er wellicht wat meer in de buurt waar je heen kunt?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik kan kiezen uit twee bossen, nou ja, stadsparken. Zit precies van allebei op een kwartiertje loopafstand.
Uitlaatstroken zijn er ook genoeg, alleen liggen die allemaal langs fietspaden, wegen of zoals bij ons flat langs de parkeerplaats en op die stroken mogen de honden los.
Vorig jaar hadden we nog helemaal geen aanlijnplicht dit jaar voor het eerst.
Uitlaatstroken zijn er ook genoeg, alleen liggen die allemaal langs fietspaden, wegen of zoals bij ons flat langs de parkeerplaats en op die stroken mogen de honden los.
Vorig jaar hadden we nog helemaal geen aanlijnplicht dit jaar voor het eerst.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Park op 50 meter(officieel geen losloopgebied maar geniet zoals velen al sinds ik hier woon ca.6 jaar van burgerlijke ongehoorzaamheid). Bossen op 10-15 autominuten losloopgebieden. Geen klagen.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Meissie
- Actief
- Mijn ras(sen): Boomertje, een groenendaeler, 3 mudi's en 2 kruising kroaatjes
- Aantal honden: 7
Echte hondenuitlaat/losloop gebieden zijn hier niet. In het dorp is 1 grasveldje wat door iedereen "het poeplandje" word genoemd. Niet zonder reden overgens
Bij dit veldje staan 2 prullenbakken waarvan 1 gebruikt word door de plaatselijke jeugd voor hun lege flesjes/chipszakken/blikjes. En de andere word door de weinige mensen die de poep wel opruimen gebruikt voor de hondenpoep. Alleen deze word slechts 1 maal per 18 maanden geleegd. Dus ik loop altijd het dorp uit op het fietspad, daar heeft niemand last van de poep en als er een fietser aankomt roep ik mijn honden even bij me. Mochten ze het niet op kunnen houden tot we het dorp uit zijn dan heb ik een zakje (biologisch afbreekbaar) bij me op de poep op te rapen en dat breng ik dan even terug naar huis in de container of ik donder het in de vaart.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
Ja ben best tevreden hier. Vlakbij een uitlaatstrook, die niet te klein is en regelmatig gepoepzuigt wordt. En op 3 minuten lopen een park met diverse losloopplekken (wel weer net waar een fietspad loopt) en een groot speelveld met diverse houten toestellen zoals een schutting, een tafel en paaltjes.
Het was bij ons juist een van de eisen, er moet voldoende losloopgelegenheid zijn voor de hond. Nou, dat hebben wij. Wij wonen aan het einde van een gehucht, de weg houdt bij ons op en het gehucht is omringd door bos. Hier mogen de honden (wij komen er zelden een tegen) loslopen, mits onder appèl.
Ik vind het belangrijk dat de hond zijn energie kwijt kan en lekker los kan. Maar met huren is dat al een stuk lastiger, zeker met die lange wachtlijsten.
Ik vind het belangrijk dat de hond zijn energie kwijt kan en lekker los kan. Maar met huren is dat al een stuk lastiger, zeker met die lange wachtlijsten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier hebben ze smalle paadjes langs de rijn en uiterwaarden.
Maar nergens mag je hond los en je moet poepzakjes laten zien als ze je aanhouden.
Maar nergens mag je hond los en je moet poepzakjes laten zien als ze je aanhouden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Meh ik vind het hier ook tegenvallen... Ik kan over het industrieterrein lopen waar wel grasstroken zijn en een voormalige hondenspeelweide dat nu een speeltuintje is geworden en langs het kanaal. In de wijk zelf is een klein stukje hondentoilet en that's it... Ik ben nu al vast aan het rondkijken hier in de buurt waar ik zou willen gaan wonen met een omheind losloopgebied. Helaas zijn er daar niet zo veel van...
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik woon heerlijk, omringd door bos en een parkje, en er is hier ook veel groen in de wijk. ook kan ik de polder in, alle kanten uit, zalig is dat!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Voor mij wel een must als ik ga verhuizen, veel groen. Ik woon 15 min rijden bij de groene weelde vandaan maar vind het toch behoorlijk frusterend elke keer de auto te moeten pakken
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- asani
- Zeer actief
Ik woon in een dorp in Zeeland en als ik de straat uitloop zit ik in de polder.
Ik loop nooit in parken want daar vind ik niks aan .
In de polder kunnen ze op bepaalde stukken losen voor de rest lopen ze aangelijnd.
Ook wonen we op 20 minuten van het strand we gaan dan meestal naar een bepaald strand waar mensen met honden naartoe gaan die geen gezeik willen van andere niet hondemensen
Ik zou voor geen goud in de stad willen wonen met dat 3 tal van ons.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Ik loop nooit in parken want daar vind ik niks aan .
In de polder kunnen ze op bepaalde stukken losen voor de rest lopen ze aangelijnd.
Ook wonen we op 20 minuten van het strand we gaan dan meestal naar een bepaald strand waar mensen met honden naartoe gaan die geen gezeik willen van andere niet hondemensen

Ik zou voor geen goud in de stad willen wonen met dat 3 tal van ons.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
bouvierpoedel schreef:Hier hebben ze smalle paadjes langs de rijn en uiterwaarden.
Dat was bij ons ook dat we per hond twee plasticzakjes bij ons moesten hebben, maar op de vergadering voor honden eigenaren bij de gemeente werd er door een wethouder verteld dat ze dat niet mochten controleren. In verband met de privacy.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
hier mag ie ook nergens los
savonds laat wel als ik heel goed oplet en het laatste stukje racen naar de voordeur
alleen zag ik pas niet dat de postbode er stond gelukkig schrok hij niet zo erg toen hij vermanend toegesproken werd door Sky.
savonds laat wel als ik heel goed oplet en het laatste stukje racen naar de voordeur
alleen zag ik pas niet dat de postbode er stond gelukkig schrok hij niet zo erg toen hij vermanend toegesproken werd door Sky.
Ik hoef maar 5 min met aangelijnde honden te lopen en dan kan ik ze veilig los gooien 

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik mag niet echt klagen, overkant van de stoep is een groenstrook over de hele straat ( die is heel lang ). Dat is om en om voor kinderen / hond.
Maar meestal loop ik wat verder, dan kan ik langs het dorp. Anders kom ik veel honden tegen die het met dat blokkie moeten doen en daar zit ik niet echt op te wachten.
Eerder liep ik met tien minuten aangelijnd, zo het bos in. Dat kan helaas niet meer omdat er vanalles verbouwd is.
Maar het is lopend nog wel te doen.
Maar meestal loop ik wat verder, dan kan ik langs het dorp. Anders kom ik veel honden tegen die het met dat blokkie moeten doen en daar zit ik niet echt op te wachten.
Eerder liep ik met tien minuten aangelijnd, zo het bos in. Dat kan helaas niet meer omdat er vanalles verbouwd is.
Maar het is lopend nog wel te doen.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 1 kruising kooiker X stabij
1 kooiker - Aantal honden: 2
Ik ben wat dat aangaat erg blij dat ik aan de rand van een klein dorp woon (het dorp is zo groot dat we allemaal aan de rand wonen) en dat de gemeente heel actief is op het hondenpoep en hondenpoepzakjes gebied.
Buiten de bebouwde kom mag de hond los lopen (1 minuut lopen van ons huis af) en overal vind je vuilisbakken met bijbehorende zakjes. Die worden ook elke week geleegd en aangevuld.
Buiten de bebouwde kom mag de hond los lopen (1 minuut lopen van ons huis af) en overal vind je vuilisbakken met bijbehorende zakjes. Die worden ook elke week geleegd en aangevuld.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik wil het liefste in een dorp wonen, ben ook net verhuisd, voldoende uitlaat gelegendheden ben ik heel blij mee.moonsparkle schreef:Hallo allemaal,
ga bijna elke dag met ze naar het bos.
het is misschien niet zo handig dat je je hondje zomaar op andere honden laat af lopen, daar was ik ook niet blij mee geweest!
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier meer dan genoeg plek, zo goed krijg ik het niet snel meer ergens anders.
Naast de flat een groot park waar ze los mogen, aan de andere kant van de flat een fietspad met trottoir en groenstrook. Er is een opruimplicht maar niemand houdt zich daar aan. Het ligt dus vol met stront. Aangezien ik 2 strontvreters heb loop ik daar dus liever niet meer. Op 100 meter is een bedrijventerrein, ook met veel groen. Daar kun je ook prima lopen, en kunnen ze op stukken los. Om te fietsen is het ook een fijn stuk. Het grootste stuk is heerlijk rustig.
Er zijn meer dan genoeg grasveldjes in de directe omgeving.
Binnen 20 minuten met de auto hebben we het Erkemederstrand, de Soesterduinen, Lage Vuursche, het Panbos etc.
In de wijk waar ik heen ga verhuizen is ook vrij veel groen, maar daar mogen ze bijna nergens los. Ik zit wel zo in de polder, dus kan heerlijk gaan fietsen met de dames.
Naast de flat een groot park waar ze los mogen, aan de andere kant van de flat een fietspad met trottoir en groenstrook. Er is een opruimplicht maar niemand houdt zich daar aan. Het ligt dus vol met stront. Aangezien ik 2 strontvreters heb loop ik daar dus liever niet meer. Op 100 meter is een bedrijventerrein, ook met veel groen. Daar kun je ook prima lopen, en kunnen ze op stukken los. Om te fietsen is het ook een fijn stuk. Het grootste stuk is heerlijk rustig.
Er zijn meer dan genoeg grasveldjes in de directe omgeving.
Binnen 20 minuten met de auto hebben we het Erkemederstrand, de Soesterduinen, Lage Vuursche, het Panbos etc.
In de wijk waar ik heen ga verhuizen is ook vrij veel groen, maar daar mogen ze bijna nergens los. Ik zit wel zo in de polder, dus kan heerlijk gaan fietsen met de dames.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort