Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raar gedrag opeens, hond ziek?!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Raar gedrag opeens, hond ziek?!

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

gevraagd-gedraaid

Suzanne
SauSje schreef:
Fizgig schreef:Ik wil wel helpen. Je zegt 'haar' en 'zij' maar ik zie volgens mij een piemel. Is het een reu? Als ze een teef is, is ze gecastreerd? Ik zie een hondje die zich erg ziek voelt iig. Wat je kunt doen, is de temperatuur opnemen. Daarvoor gebruik je een gewone thermometer, die je rectaal inbrengt met wat vaseline. Meestal gaat dat vrij makkelijk. Staart omhoog houden en huppekee. De lichaamstemperatuur van een hond ligt rond de 38 graden, iets hoger dan die van ons. Dat is erg belangrijk nu, als hij/zij koorts heeft, zul je toch snel naar een dierenarts moeten. Je zegt dat ie goed eet, drinkt ie ook goed? Meer dan normaal?

Je kunt in de nek voelen en in de liezen, daar zitten lymfeknopen die opzetten bij onsteking en ziekte. Je kunt de rug nalopen, met je hand voorzichtig langs de ruggengraat een beetje duwen, kijken of daar pijn zit. De achterkant, spieren van de achterpoten en voorpoten nalopen en kijken of ze ergens pijn aangeeft. Kijk maar of je overal aan mag komen, zachtjes natuurlijk, en of je alles heen en weer mag bewegen of er zachtjes op mag duwen.

Volgens mij zie ik je hond niet hijgen/sneller ademen, klopt dat? Of heeft ze momenten dat ze wel hijgt? Zijn er verder nog symptomen die je nog niet heb genoemd?

En je bevindingen hier melden, misschien dat het dan wat duidelijker wordt wat er aan de hand kan zijn. Het is een beetje behelpen zo, maar dan weten we iig hoe snel je naar de dierenarts moet. Ik zou eerlijk gezegd een aantal dierenartsen in de buurt bellen en de situatie uitleggen. Wie weet is er niet veel aan de hand en ben je met een consult en een kuur geholpen. Dat is niet zo duur en mag je vast wel in termijnen betalen. Ze doen moeilijker over grote operaties voor je vooruit betalen natuurlijk. Nou beterschap, misschien is het de moeite waard om eens te kijken of je hond als officiële hulphond kan worden aangemerkt? Of is ze dat al? Want misschien dat je dan makkelijker aan gratis of betaalbare medische zorg kunt komen. Ik weet daar niet zoveel over eigenlijk, maar je kunt ook op 'zoeken' klikken, en 'hulphond' intypen want er wordt genoeg over gebabbeld hier.

Off-topic, wat een geinig onderschrift, is dat een club? De failfags? Geweldig zeg, ik denk dat ik ook lid wil worden, hahaha.
Haha ja het is een "hij".
Helaas heb ik niet eens een thermometer voor mezelf, familie heb ik niet dichtbij wonen dus die kunnen mij ook niet daarmee helpen, helaas ben ik wat dat betreft volledig van mezelf afhankelijk..
Ik heb ook al overal zitten voelen, maar nergens geeft die een teken van pijn, maar zover ik weet is dit redelijk normaal bij Staffords, die zijn niet snel met pijn aangeven.
Hij heeft geen ademhalingsprobleem en alleen maar 2x voorgekomen dat het lijkt alsof die zijn neus (heftig) ophaalt (zoals wij dat doen met een snotneus).
Hij is ook helaas niet een officiële hulphond, aangezien ze nogal moeilijk doen voor psychische redenen een hond te hebben..

Maryanne schreef:Inderdaad maakt deze hond niet echt een gelukkige en blije indruk. Ik ben het helemaal met je eens, Kees. Misschien is de hond helemaal schor en heeft keelpijn van het steeds maar moeten blaffen.
Hij blaft maar zelden, alleen op commando. Dit was puur om te laten zien dat hij geen puf heeft in maar wat dan ook te doen... ;)
Sanne!! schreef:Sorry hoor maar ik zou ook gek worden van iemand die telkens roept hey kom eens hier kom eens uit die bench. Doe eens luid doe eens woef.
Komop zeg ik zie voornamelijk ook stress bek likken weg kijken oren naar achter.

Waarom moet een hond die zich beroerd voelt allemaal dingen doen waar hij duidelijk GEEN zin in heeft!? Als jij ziekt bent vragen we je toch ook niet uit je bed te komen en allemaal commandos uit te voeren.

Geef die hond zijn rust en ga langs een dierenarts.
Hij heeft zijn rust hoor, de hele dag kan die doen en laten wat die zelf wilt. Dit filmpje was gewoon puur als voorbeeld om te kijken of dit idd ermee te maken heeft dat die ziek is of misschien iets anders er is, en ja, hier ben ik ook veel softer met mijn stem, juist vanwege dat die ziek is.
Normaal roep ik maar 1x en hij komt direct aan kwispelen, nu moet ik hem haast dwingen om überhaupt te bewegen en naar buiten te gaan..
Kells schreef:
thom schreef:Heb je nu al telefonisch contact met een DA gezocht ??
Op zondag? Die hond is al een week ziek dus tot morgen wachten moet ook nog wel kunnen.
Ik ga morgen toch maar even in de zure appel bijten en bellen, kijken of er een mogelijkheid is voor afbetalen met €15 per week ofzo. Anders weet ik het ook niet meer..
Habibi schreef:Ik weet het normale gedrag van deze hond natuurlijk niet. Ik weet niet of je daar filmpjes van hebt?

Maar mijn indruk is, zeker in dat eerste filmpje, dat de hond zich echt niet lekker voelt. Ik ken dit type hond (qua uiterlijk) meer als enthousiaste spring in het veld types. Die als de baas ze roept met alle plezier komen.
Ik vind de manier waarop het dier loopt als hij net uit de bench komt ook vreemd. Dan bedoel ik niet het uitrekken, maar de iets stijve manier van gaan, vooral de achterpoten. Staart is weinig beweeglijk en vrij laag. Maar dat kan de gewoonte zijn van dit dier, dat weet ik niet. Hoewel uit je beginpost het tegengestelde lijkt te blijken.
Het feit dat hij heel snel weer terug de bench in gaat lijkt mij echt te duiden op een hond die net lekekr in zijn vel zit, en eigenlijk met rust gelaten wil worden.
Hier zijn filmpjes (oudere) van toen die wel nog gewoon normaal deed.

en

Maargoed, ik ga morgen bellen en hopen dat er iets te regelen valt.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Beste Sausbek, Wat is dan eigenlijk je oplossing op het moment dat er echt wat met je hond aan de hand is?
Je hond ziet er goed uit, dus ik ga er van uit dat je er prima voor zorgt, daar zal je dan ook zeker alle tijd voor hebben, maar hoe wil je dat doen
mocht hij echt wat mankeren? Je hoeft heus geen bergen met geld op te potten, dingen zijn niet altijd te voorzien, maar
als een consult van 28 euro je al te veel is? Zou ik toch echt even goed achter de oortjes krabben of je deze hond wel alles kan bieden.
Zo niet, wees dan eerlijk, en ga op zoek naar een permanente oplossing.
SauSje
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door SauSje »

Apple schreef:Beste Sausbek, Wat is dan eigenlijk je oplossing op het moment dat er echt wat met je hond aan de hand is?
Je hond ziet er goed uit, dus ik ga er van uit dat je er prima voor zorgt, daar zal je dan ook zeker alle tijd voor hebben, maar hoe wil je dat doen
mocht hij echt wat mankeren? Je hoeft heus geen bergen met geld op te potten, dingen zijn niet altijd te voorzien, maar
als een consult van 28 euro je al te veel is? Zou ik toch echt even goed achter de oortjes krabben of je deze hond wel alles kan bieden.
Dan zal ik helaas geld moeten lenen bij mensen, zit er dan niets anders op.
Het gaat mij erom, en dat begrijpen vele hier al niet, dat ik niet voor niets wil gaan en dan €28,- lichter zijn zonder dat die wat heeft en ik me druk maakte om niets.
Met het weinige geld wat ik al heb, wil ik zo min mogelijk verprutsen als het niet nodig is..

Maar sinds ~2 uur geleden is die opeens weer wat meer actiever bezig, dus hou het toch nog even in de gaten voordat ik bel morgen.
Is er morgen geen verandering, dan zal ik wel moeten..
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

SauSje schreef:
Apple schreef:Beste Sausbek, Wat is dan eigenlijk je oplossing op het moment dat er echt wat met je hond aan de hand is?
Het gaat mij erom, en dat begrijpen vele hier al niet, dat ik niet voor niets wil gaan en dan €28,- lichter zijn zonder dat die wat heeft en ik me druk maakte om niets.
Met het weinige geld wat ik al heb, wil ik zo min mogelijk verprutsen als het niet nodig is..

Maar sinds ~2 uur geleden is die opeens weer wat meer actiever bezig, dus hou het toch nog even in de gaten voordat ik bel morgen.

Jij had voor je je hond uit het asiel haalde,moeten beseffen dat een hond extra kosten met zich mee zou brengen!
En of je dat kan betalen.
Laatst gewijzigd door **Nancy** op 03 mar 2013 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ramoon
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

Ik begrijp je wel hoor, maar wat als ie nou al een week lang verschrikkelijk veel pijn heeft,
jij kent je hond het beste toch en jij ziet dat er iets niet goed is met hem dan denk ik dat dit verkeerde zuinigheid is.

Snel een verzekering regelen dan hoef je niet zolang te twijfelen als dit nog eens gebeurt.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

**Nancy** schreef:
SauSje schreef:

Jij had voor je je hond uit het asiel haalde,moeten beseffen dat een hond extra kosten met zich mee zou brengen!

Ik denk dat dat ondertussen wel duidelijk is voor ts, en tijd kun je zo moeilijk terugdraaien...
Hopelijk wordt er nu idd een potje gemaakt waar wekelijks geld ingaat en kan ts gewoon met de hond naar de da wanneer nodig
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

SauSje schreef:

Oke nou wel begrijpelijk.
Zou ik alleen de volgende niet meteen zeggen dat de DA niet gaat omdat je te weinig geld hebt, dat komt namelijk enigszins
verkeerd over ( en terecht, ik zat ook :eek: )
joytje333
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel

Ongelezen bericht door joytje333 »

SauSje schreef:

Oke fijn dat je toch gaat bellen als het niet beter gaat.
Afbeelding
SauSje
Vaste gebruiker

**Nancy** schreef:Jij had voor je je hond uit het asiel haalde,moeten beseffen dat een hond extra kosten met zich mee zou brengen!
En jij had moeten beseffen dat jou nutteloze opmerkingen geen fuck uitmaken.
Ga lekker iemand anders lastigvallen en blijf weg uit dit topic, het enigste wat je doet is zeiken en zeuren.
Lekker makkelijk shit te zeggen achter een monitor als men zelf de eigen shit wel op orde heeft.
Als het enigste wat je kunt is zeiken en zeuren over dingen die geen fuck ermee te maken hebben met het HUIDIGE probleem, dan zou ik toch eens hulp gaan zoeken..
ramoon schreef:Ik begrijp je wel hoor, maar wat als ie nou al een week lang verschrikkelijk veel pijn heeft,
jij kent je hond het beste toch en jij ziet dat er iets niet goed is met hem dan denk ik dat dit verkeerde zuinigheid is.

Snel een verzekering regelen dan hoef je niet zolang te twijfelen als dit nog eens gebeurt.
Dat ga ik nu zeker doen, geen zin weer met dezelfde shit te zitten en slapeloze nachten te hebben over wat ik nu moet doen...
Apple schreef:Oke nou wel begrijpelijk.
Zou ik alleen de volgende niet meteen zeggen dat de DA niet gaat omdat je te weinig geld hebt, dat komt namelijk enigszins
verkeerd over ( en terecht, ik zat ook :eek: )
Ja dit is gekomen door 1. boosheid van conclusies die mensen snel trekken en 2. het net wakker worden en niet juist nadenken over wat ik typ.
**Nancy**
Zeer actief

Ik zorg wel ik mijn alles op orde heb,
en met mijn honden naar de DA kan gaan wanneer het nodig is!

Ik denk dat jij meer hulp nodig hebt hoor,qua geldzaken enzo
Afbeelding
SauSje
Vaste gebruiker

**Nancy** schreef:Ik zorg wel ik mijn alles op orde heb,
en met mijn honden naar de DA kan gaan wanneer het nodig is!

Ik denk dat jij meer hulp nodig hebt hoor,qua geldzaken enzo
En denk je niet dat ik dat heb?
Ik heb bewindvoering en PGB, ben geestelijk gehandicapt en zit met 80-100% arbeidsongeschikt thuis, al bijna 10 jaar...

Het laatste wat ik wil horen is van mensen online die denken dat ze alles weten omdat ze zelf hun eigen dingen op orde hebben, zonder dat ze maar enig idee hebben hoe de hele situatie nu werkelijk is, hoe ik mijn dingen moet doen in het leven..

Ik kwam hier voor advies om te kijken of me hond echt ziek is, en of het misschien mogelijk was dat het gewoon iets simpels was wat zo zou opvallen..
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

SauSje schreef:Dan zal ik helaas geld moeten lenen bij mensen, zit er dan niets anders op.

Niemand geeft graag geld uit voor niks, ik in ieder geval niet. Ik ren ook niet direct naar een dierenarts bij het eerste kuchje, maar als klachten na een paar dagen nog niet over zijn ga ik wel.
En je zegt zelf dat hij al een week niet goed is en dat je ongerust bent. Dan moet je gewoon gaan!

Apple schreef: Beste Sausbek
:kotz:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
**Nancy**
Zeer actief

Ik ben ook helemaal afgekeurd,
maar toch werk ik.
Waarom? Omdat ik geen hele dagen thuis wil zitten en toch graag werk voor m'n geld ipv mijn handje op te houden.

Ik mag niks zeggen over jouw situatie...doe dat dan ook niet over mij!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

SauSje schreef:Als ik naar de dierenarts zou kunnen gaan, waarom zou ik het dan hier vragen... Afbeelding
Jeetje, wat een humeurige mensen op deze zondag morgen...

@Tara
Ja zijn eten is wel gewoon goed en drinken doet die ook gewoon evenveel..

@Nanna
Ja dat doet die wel gewoon, en buiten gaat zijn staart wel gewoon nog omhoog (ook al merk ik dat die daar ook minder actief dan voorheen is).

Ik vermoed zelf dat hij misschien een beetje verkouden is/de griep heeft.
Vanwege het vocht dat uit zijn neus komt bij het slapen, het neus ophalen van hem.

Maar DA zit er helaas niet in, kost teveel €€
:80:
Dan zou ik hem maar heel snel herplaatsen. Je hoeft geen kapitalen te hebben maar minstens de mogelijkheid om een DA bezoekje te betalen...
Ik vind het van de zotte overigens dat je begeleider dat allemaal maar toelaat, ik snap dat een huisdier goed voor mensen kan zijn, maar niet ten koste van het dier.
Ik hoop voor je dat je nooit dankzij een doodgewoon ontwormingstabletje bijv. zoals ik ruim 1500 euro lichter bent na 1 nacht... want ook dat kan maar zo gebeuren. Het is een dier en een dier hebben kost geld. Dan moet je een potje hebben of de mogelijkheid om een lening af te sluiten.
En daar hoor je vooraf over na te denken niet nadat je hem al hebt en er een probleem voor de deur staat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jeannettebo
Zeer actief

**Nancy** schreef:Ik ben ook helemaal afgekeurd,
maar toch werk ik.
Waarom? Omdat ik geen hele dagen thuis wil zitten en toch graag werk voor m'n geld ipv mijn handje op te houden.

Je begon er zelf mee...
Afbeelding
**Nancy**
Zeer actief

Het punt is....
dat je eerst een hele week afkijkt hoe je hond is,
je duidelijk het idee hebt dat er is aan de hand is.
en dat je dan schrijft dat er geen geld is voor een DA.
Afbeelding
SauSje
Vaste gebruiker

**Nancy** schreef:Ik ben ook helemaal afgekeurd,
maar toch werk ik.

Nogmaals je gaat uit van je EIGEN situatie, meen je ik wil niet werken?!
Ik word VERBODEN door het UWV om überhaupt werk te zoeken, het is zelfs zo erg dat ik op dit moment een rechtzaak tegen ze heb moeten starten zodat ik wel weer kan gaan werken..
Nu in godsnaam, hou op en ga door met je eigen leven ipv mijne te verzieken zoals je nu bezig bent.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

SauSje schreef:
Internet abbo is logisch, iemand die de hele dag thuis zit achter zijn PC heeft fatsoenlijk internet nodig. Ja voor €10,- per maand minder heb ik ook direct nog maar 50% van de snelheid over.. en voor €20,- per maand minder is het direct al 10% nog maar van het huidige, en dat voor €20,- per maand te kunnen besparen? ADSL is hier niet mogelijk, dus deze optie vervalt ook al.
Mijn PC is nu bijna 2 jaar oud, hier zal ik nauwelijks iets voor kunnen krijgen, ja tenzij ik het aan iemand verkoop die er de ballen verstand van heeft. Dus moet ik dan iemand anders bezeiken om geld ermee te kunnen maken? Niet in mijn boekje...
Lul niet, ik heb het goedkoopste abbo van KPN qua internet en dat is ruim voldoende voor het normale internetten en zelfs nog af en toe een groot programma downloaden, bellen hoef ik niet dat doe ik wel met een mobiel en een prepaid kost geen drol voor jou.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Nou ja je leven verzieken gaat ook wel een beetje ver he. :hmmm:
SauSje
Vaste gebruiker

En weer lezen mensen niet, ik KAN HIER NIET EENS ADSL omdat de afstand tot de centrale >2km is. Dus hou ik niks meer van snelheid over.

Tele2 heeft mij zelf aangeraden om over te stappen naar kabel omdat hun niks konden doen voor mij.
Laatst gewijzigd door SauSje op 03 mar 2013 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeannettebo
Zeer actief

**Nancy** schreef:Het punt is....
dat je eerst een hele week afkijkt hoe je hond is,
je duidelijk het idee hebt dat er is aan de hand is.
en dat je dan schrijft dat er geen geld is voor een DA.
Volgens mij heeft ts daar meer dan genoeg vegen voor uit de pan gekregen ondertussen, het kan ook klaar zijn met najagen over iets dat ts ondertussen wel weet
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

In je filmpjes zie ik ook een hond die het gewoon zat is.
Je vraagt teveel, reageert niet goed wanneer hij het wel doet en als je je hond wat beter leert lezen zou dat echt niet nodig zijn.
Het lijkt erop alsof hij niks lichamelijks mankeert maar enkel ongelukkig is. Maar ik ben geen dierenarts dus het is wel verstandig daar alsnog heen te gaan.
Mijn advies, zoek een nieuw baasje voor die arme stakker. Je kan hem blijkbaar niet geven wat hij nodig heeft.
Brindlecardi
Zeer actief

Anja schreef:
SauSje schreef:Dan zal ik helaas geld moeten lenen bij mensen, zit er dan niets anders op.

Niemand geeft graag geld uit voor niks, ik in ieder geval niet. Ik ren ook niet direct naar een dierenarts bij het eerste kuchje, maar als klachten na een paar dagen nog niet over zijn ga ik wel.
En je zegt zelf dat hij al een week niet goed is en dat je ongerust bent. Dan moet je gewoon gaan!

Apple schreef: Beste Sausbek
:kotz:
Nou zeg, zo noemt hij zich op youtube, dacht hier ook.
Zo onaardig ben ik nou ook niet tegen TS hoor, dus die :kotz: is ook niet zo gepast.
~Suzanne~
Zeer actief

SauSje schreef:
**Nancy** schreef:Jij had voor je je hond uit het asiel haalde,moeten beseffen dat een hond extra kosten met zich mee zou brengen!
En jij had moeten beseffen dat jou nutteloze opmerkingen geen fuck uitmaken.
Ga lekker iemand anders lastigvallen en blijf weg uit dit topic, het enigste wat je doet is zeiken en zeuren.
Lekker makkelijk shit te zeggen achter een monitor als men zelf de eigen shit wel op orde heeft.
Als het enigste wat je kunt is zeiken en zeuren over dingen die geen fuck ermee te maken hebben met het HUIDIGE probleem, dan zou ik toch eens hulp gaan zoeken..
Weet je, SauSje, het is niet handig om op een forum binnen te komen denderen, advies te krijgen en dat op alle fronten af te wijzen en dan op deze manier van je af te slaan.

Dat zorgt er niet voor dat mensen je verder helpen vrees ik en is bovendien gewoon vreselijk onbeleefd!

Suzanne
Asta

Niet zo belerend he Suzanne, was jij niet diegene die een topic opende voor advies en toen het hazepad koos om op een ander forum te gaan klagen over het hf :hmmm:
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Verboden door het uwv??? Waaarom?? Dat vind ik eerlijk gezegd heeel vreemd.
Ik ben ook 80-100% afgekeurd. Zit helaas ook thuis omdat ik momenteel niet kan werken, maar zodra dat weer mogelijk is ga ik echt wel weer aan de gang, of het uwv het nou goed vind of niet! Ze kunnen mij dat niet verbieden.
Uwv kennende stimuleren ze het juist, daarom klinkt het bij mij nogal vreemd in de oren dat het je verboden is.

Daarnaast vind ik je taalgebruik tegenover sommige hier wel een beetje ver gaan, met fuck en weet ik het wat. Iedereen hier probeerd mee te denken en te helpen, en ja dan krijg je soms ook 'verhalen' over hoe hun het doen etc, het is internet, je bent online, mensen kunnen nou eenmaal niet door hun schermpje kijken wie jij bent, wat jij doet etc. Dus worden er 'conclussies' getrokken.

Ik snap ook best dat je niet voor niks naar de dierenarts wilt, dat wilt niemand. Het kost toch wel wat geld. Maar soms moet je gewoon het risico lopen dat je voor niks gaat. En in dit geval had ik er allang gezeten, want de klachten die hij heeft zijn voor mij wel zorgelijk en zodra 1 van mijn honden zo doet 2 a 3 dgn dan ben ik bij de dierenarts. En ja, dat kan voor niks zijn.... Jammer dan, maar ik weet wel dat er dan dus niks zou zijn.

Wij zitten hier momenteel financieel echt slecht door de crisis (vader geen zicht op werk, zit al 6 mnd thuis, zzp'er, moeder die wel werkt maar niet genoeg verdient, en ik kan wel wat bijdrage maar dat bij elkaar is lang niet genoeg, daarnaast hebben mijn ouders lang alles weggestopt als in de zin van het valt wel mee, niet dus....) maar voor Suki heb ik een apparte rekening waar geld op staat, en Haddock is verzekerd.
Daarnaast heb ik zelf ook nog een spaarrekening voor noodgevallen betreft de honden (en sparen voor als ik weer op mijzelf ga).
Toen de honden kwamen zat ik heeeel ruim met geld, maar toch heb ik er over nagedacht van te voren, want het kan zo makkelijk mis gaan...

Ik zou dus nu als ik jou was, of een potje maken en daar elke maar 20 euro in doen, of een verzekering afsluiten voor je hond. (Let aub wel even goed op de voorwaarden etc, dus lees even alles goed door, veel werk maar het zou natuurlijk rot zijn dat als je dan een verzekering afsluit en je hond is ineens ziek je komt bij de da en uiteindelijk blijkt het niet vergoed te worden...)

Fijn dat hij nu toch al wat opknapt. Hopelijk knapt hij verder op en hoef je niet naar de da.. Sterkte ermee..
~Suzanne~
Zeer actief

Ik heb niet over het HF geklaagd maar over 1 persoon (en die niet met naam genoemd) die berichten van het ene forum doorzette naar het andere. Daarvan heb ik aangegeven dat ik dat not done vond en ik heb verder geen vervelende dingen gezegd en niet het taalgebruik gebruikt wat TS nu doet.
Uiteraard ben ik wel gestopt met het geven van updates; want op die manier heb ik daar geen vertrouwen in.

Suzanne
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

SauSje schreef:

Je gaat niet voor niets. Zal hij niet ziek zijn, dan is het toch fijn om te horen dat er niets met je hond aan de hand is, dit lijkt mij een hele geruststelling? Als je een hond neemt hoor je goed voor hem te zorgen, vrees je dat hij ziek is dan hoor je met hem naar de DA te gaan.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Asta

Klagen over een persoon op een ander forum vind ik zooooo kinderachtig :LOL: maar ik vind jou belerende toontje zeer onbeleefd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

HaddockandFriends schreef:Verboden door het uwv??? Waaarom?? Dat vind ik eerlijk gezegd heeel vreemd...

:mrgreen: Je zoekt, solliciteert, wordt aangenomen en vult dat even in op het wijzigingsformulier dat als het goed is net in de bus is komen vallen. Tada!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”