Suzanne
SauSje schreef:Haha ja het is een "hij".Fizgig schreef:Ik wil wel helpen. Je zegt 'haar' en 'zij' maar ik zie volgens mij een piemel. Is het een reu? Als ze een teef is, is ze gecastreerd? Ik zie een hondje die zich erg ziek voelt iig. Wat je kunt doen, is de temperatuur opnemen. Daarvoor gebruik je een gewone thermometer, die je rectaal inbrengt met wat vaseline. Meestal gaat dat vrij makkelijk. Staart omhoog houden en huppekee. De lichaamstemperatuur van een hond ligt rond de 38 graden, iets hoger dan die van ons. Dat is erg belangrijk nu, als hij/zij koorts heeft, zul je toch snel naar een dierenarts moeten. Je zegt dat ie goed eet, drinkt ie ook goed? Meer dan normaal?
Je kunt in de nek voelen en in de liezen, daar zitten lymfeknopen die opzetten bij onsteking en ziekte. Je kunt de rug nalopen, met je hand voorzichtig langs de ruggengraat een beetje duwen, kijken of daar pijn zit. De achterkant, spieren van de achterpoten en voorpoten nalopen en kijken of ze ergens pijn aangeeft. Kijk maar of je overal aan mag komen, zachtjes natuurlijk, en of je alles heen en weer mag bewegen of er zachtjes op mag duwen.
Volgens mij zie ik je hond niet hijgen/sneller ademen, klopt dat? Of heeft ze momenten dat ze wel hijgt? Zijn er verder nog symptomen die je nog niet heb genoemd?
En je bevindingen hier melden, misschien dat het dan wat duidelijker wordt wat er aan de hand kan zijn. Het is een beetje behelpen zo, maar dan weten we iig hoe snel je naar de dierenarts moet. Ik zou eerlijk gezegd een aantal dierenartsen in de buurt bellen en de situatie uitleggen. Wie weet is er niet veel aan de hand en ben je met een consult en een kuur geholpen. Dat is niet zo duur en mag je vast wel in termijnen betalen. Ze doen moeilijker over grote operaties voor je vooruit betalen natuurlijk. Nou beterschap, misschien is het de moeite waard om eens te kijken of je hond als officiële hulphond kan worden aangemerkt? Of is ze dat al? Want misschien dat je dan makkelijker aan gratis of betaalbare medische zorg kunt komen. Ik weet daar niet zoveel over eigenlijk, maar je kunt ook op 'zoeken' klikken, en 'hulphond' intypen want er wordt genoeg over gebabbeld hier.
Off-topic, wat een geinig onderschrift, is dat een club? De failfags? Geweldig zeg, ik denk dat ik ook lid wil worden, hahaha.
Helaas heb ik niet eens een thermometer voor mezelf, familie heb ik niet dichtbij wonen dus die kunnen mij ook niet daarmee helpen, helaas ben ik wat dat betreft volledig van mezelf afhankelijk..
Ik heb ook al overal zitten voelen, maar nergens geeft die een teken van pijn, maar zover ik weet is dit redelijk normaal bij Staffords, die zijn niet snel met pijn aangeven.
Hij heeft geen ademhalingsprobleem en alleen maar 2x voorgekomen dat het lijkt alsof die zijn neus (heftig) ophaalt (zoals wij dat doen met een snotneus).
Hij is ook helaas niet een officiële hulphond, aangezien ze nogal moeilijk doen voor psychische redenen een hond te hebben..
Hij blaft maar zelden, alleen op commando. Dit was puur om te laten zien dat hij geen puf heeft in maar wat dan ook te doen...Maryanne schreef:Inderdaad maakt deze hond niet echt een gelukkige en blije indruk. Ik ben het helemaal met je eens, Kees. Misschien is de hond helemaal schor en heeft keelpijn van het steeds maar moeten blaffen.
Hij heeft zijn rust hoor, de hele dag kan die doen en laten wat die zelf wilt. Dit filmpje was gewoon puur als voorbeeld om te kijken of dit idd ermee te maken heeft dat die ziek is of misschien iets anders er is, en ja, hier ben ik ook veel softer met mijn stem, juist vanwege dat die ziek is.Sanne!! schreef:Sorry hoor maar ik zou ook gek worden van iemand die telkens roept hey kom eens hier kom eens uit die bench. Doe eens luid doe eens woef.
Komop zeg ik zie voornamelijk ook stress bek likken weg kijken oren naar achter.
Waarom moet een hond die zich beroerd voelt allemaal dingen doen waar hij duidelijk GEEN zin in heeft!? Als jij ziekt bent vragen we je toch ook niet uit je bed te komen en allemaal commandos uit te voeren.
Geef die hond zijn rust en ga langs een dierenarts.
Normaal roep ik maar 1x en hij komt direct aan kwispelen, nu moet ik hem haast dwingen om überhaupt te bewegen en naar buiten te gaan..
Ik ga morgen toch maar even in de zure appel bijten en bellen, kijken of er een mogelijkheid is voor afbetalen met €15 per week ofzo. Anders weet ik het ook niet meer..Kells schreef:Op zondag? Die hond is al een week ziek dus tot morgen wachten moet ook nog wel kunnen.thom schreef:Heb je nu al telefonisch contact met een DA gezocht ??
Hier zijn filmpjes (oudere) van toen die wel nog gewoon normaal deed.Habibi schreef:Ik weet het normale gedrag van deze hond natuurlijk niet. Ik weet niet of je daar filmpjes van hebt?
Maar mijn indruk is, zeker in dat eerste filmpje, dat de hond zich echt niet lekker voelt. Ik ken dit type hond (qua uiterlijk) meer als enthousiaste spring in het veld types. Die als de baas ze roept met alle plezier komen.
Ik vind de manier waarop het dier loopt als hij net uit de bench komt ook vreemd. Dan bedoel ik niet het uitrekken, maar de iets stijve manier van gaan, vooral de achterpoten. Staart is weinig beweeglijk en vrij laag. Maar dat kan de gewoonte zijn van dit dier, dat weet ik niet. Hoewel uit je beginpost het tegengestelde lijkt te blijken.
Het feit dat hij heel snel weer terug de bench in gaat lijkt mij echt te duiden op een hond die net lekekr in zijn vel zit, en eigenlijk met rust gelaten wil worden.
en
Maargoed, ik ga morgen bellen en hopen dat er iets te regelen valt.

.