bouvierpoedel schreef:Caro. schreef:bouvierpoedel schreef:Caro. schreef:
Ik vind het anders dat een hond steeds een veilige vertrouwde basis heeft, dan dat hij daar steeds uitgerukt wordt.
Als het op een forum waar liefhebbers van honden zitten, al normaal gevonden wordt dat een éénjarige hond al 5 of 6 eigenaren
heeft gehad, dan krab ik me toch maar eens op mijn kop
Ik zeg niet dat je er tegenover de hond een drama van moet maken, absoluut niet. Maar voor het geestelijk welbevinden van
een hond, lijkt het me toch echt niet gezond.
Overigens is daar ook onderzoek naar gedaan en het ene ras/hond kan dit makkelijker aan dat het andere ras/hond, maar er zijn absoluut
honden die ontsporen door veelvuldig herplaatsen.
Waarom quoot je mij dan .?
Aan de ene kant wil je zeggen dat je het niet met mij eens bent maar we zitten aardig op 1 lijn hoor.
Waar zeg ik dat het normaal is .?
Het is wel dat het gebeurd.

Omdat jij het vergelijkt met een dagje naar oma en dat je over 5 herplaatsingen niet te moeilijk moet denken.
Ik had ook een ander kunnen quoten die ongeveer dit zegt, maar jij was toevallig de laatste
Maar wellicht heb ik je fout begrepen en vind je het dus niet normaal, alleen dat je dat niet moet projecteren op de hond en
daar ben ik het dan wel mee eens.
Meer als vergelijking dat een hond wel wat kan hebben en je niet met zijn zogenaamde trauma's en verdriet op de loop moet gaan die er meestal niet zijn.
Die honden zitten er meestal niet mee.
En dat staat los van het feit hoe ik erover denk dat een hond 5 x herplaatst word.
Wees blij dat hij niet weg zit te rotten in een kennel en een nieuw baasje heeft.
Het één heeft totaal niets met het ander te maken: natuurlijk ben ik blij dat hij een nieuw baasje heeft gevonden, maar betekent
dit ook dat we het maar totaal weg moeten wuiven en net doen alsof er niets voor een hond aan de hand is als hij in zo'n korte tijd al 5 verschillende bazen heeft gehad?
Ik sta er echt van te kijken dat de meesten zeggen dat het niets uitmaakt voor een hond en dat het alleen 'menselijke emoties' zijn die een probleem hierin vormen.
Het maakt vaak zat wel degelijk uit voor een hond. De hele basis, zijn hele roedel, wordt steeds onder hem vandaan gehaald.
Gelukkig zijn ze meestal flexibel inderdaad en kunnen ze zich weer aanpassen (na een tijdje), maar bij zo vaak herplaatsen wil niemand hier toch beweren dat het gezond is voor het geestelijk welzijn van een hond? Een op en top roedeldier nota bene.
Dat is mijn punt. Ik vind het geweldig dat het beestje nu hopelijk zijn laatste baasje heeft getroffen en nee, je moet de 'zieligheid' absoluut niet projecteren op de hond. Maar ik zie bijna de één na de ander zeggen dat het helemaal geen probleem is voor een hond om zo vaak herplaatst te worden 'och ze passen zich wel weer aan'.
Nou, ik vind het wel bijzonder triest voor zo'n beestje en dit kan wel degelijk in beginsel of zelfs op de lange termijn gevolgen hebben voor een hond.
Een keer herplaatsen dat trekt een hond meestal wel goed, maar in het eerste jaar van zijn leven totaal geen vaste basis hebben, dat vind ik niet zomaar weg te wuiven en nogmaals, uit onderzoek is ook gebleken dat meermalen herplaatsen vaak erg moeilijk is voor de hond en ook grote gevolgen kan hebben.
Ik wil geen problemen maken waar ze niet (lijken te) zijn, maar ik vind het echt vreemd dat het merendeel zegt dat dit allemaal geen probleem is voor een hond.
Hopelijk valt het bij deze hond mee en is hij nog jong genoeg om zich helemaal goed te herstellen en nogmaals, natuurlijk ben ik blij dat hij nu zijn definitieve thuis gevonden lijkt te hebben.