Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik de enige die dit triest vind?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Ben ik de enige die dit triest vind?

Ongelezen bericht door maart »

Ik vind het ook wel triest, triest voor de hond, omdat de hond recht heeft op een stabiele omgeving, stabiele personen... het recht op een gelukkig bestaan zonder telkens buiten gezwierd te worden bij het minste of geringste. Het recht op de liefde van 1 en dezelfde persoon tot het einde van zijn dagen.

Uiteraard is dat mijn gevoel, niet het gevoel van de hond.
ik ben gisteren ook weer een hond gaan ophalen die nu al voor de 2de keer (3de keer met mij erbij) moest verdwijnen. Zomaar. Ik vind dat echt zielig voor hem, zo een zalige, makkelijke, blije hond.... ik kan er echt niet bij dat iemand die ineens niet meer wil.

De hond zelf is helemaal niet zielig. Die is blij en vrolijk, ziet niet af, vindt het verder ook gewoon normaal dat ik opeens gewoon kom opdagen en hem mee neem. Springt in de auto en kijkt niet meer achterom :engel:
Vanuit zijn standpunt bekeken is het helemaal niet zielig, die past zich meteen aan. Zolang hij aandacht, beweging, eten, aaitjes etc heeft... maakt hem dat niet uit van wie dat komt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

maart schreef:Ik vind het ook wel triest, triest voor de hond, omdat de hond recht heeft op een stabiele omgeving, stabiele personen... het recht op een gelukkig bestaan zonder telkens buiten gezwierd te worden bij het minste of geringste. Het recht op de liefde van 1 en dezelfde persoon tot het einde van zijn dagen.

Uiteraard is dat mijn gevoel, niet het gevoel van de hond.
ik ben gisteren ook weer een hond gaan ophalen die nu al voor de 2de keer (3de keer met mij erbij) moest verdwijnen. Zomaar. Ik vind dat echt zielig voor hem, zo een zalige, makkelijke, blije hond.... ik kan er echt niet bij dat iemand die ineens niet meer wil.

De hond zelf is helemaal niet zielig. Die is blij en vrolijk, ziet niet af, vindt het verder ook gewoon normaal dat ik opeens gewoon kom opdagen en hem mee neem. Springt in de auto en kijkt niet meer achterom :engel:
Vanuit zijn standpunt bekeken is het helemaal niet zielig, die past zich meteen aan. Zolang hij aandacht, beweging, eten, aaitjes etc heeft... maakt hem dat niet uit van wie dat komt.
Nou mooi toch ,dus waarom plaatsvervangend gaan zitten janken om die hond.?
Als het goed is word het er alleen maar beter op.
Maar net hoe je het wil zien natuurlijk./
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Het enige zielige dat ik destijds vond was dat hij in 2 maanden tijd zo veranderd was, van een sterke stabiele hond naar een behoorlijk magere wat angstige hond. Maar daar eigenlijk direct aan gaan werken en ik was zo blij dat hij uiteindelijk toch bij mij terecht is gekomen. 3de baas. En van Bluf vroeg ik me af hoe zij zou wennen, ze kwam bij de fokker vandaan van een groot erf met een stuk of 3 andere honden woonde ze (haar ma, halfbroer en halfzus) en hier kwam ze in een woonwijk in een huis met kleine tuin en een trap en slechts 1 andere hond. Maar net als Finn was ze heel snel gewend. En bij beide honden redelijk snel de eerste eigenaren weer gezien maar de honden reageerden blij, maar lieten toch merken dat ze bij mij op hun plek waren. Als ze het verder goed hebben dan is er niets triest aan.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

In je verhaal lees ik niet dat je hond er een rugzak aan over heeft gehouden?
en dat is harstikke fijn. dus dat zielige kan je dan wel vergeten. natuurlijk is het menselijk om zoiets te denken
maar het is gebeurd, niks meer aan te doen. ze geniet nu, en dat is het belangrijkste.
Mijn Ginger heeft een kapot oog (trauma!), ze was broodmager toen ze kwam, echt ondervoed, 2 lekkende hartkleppen,
ernstige artrose vooral in haar nek, ze is doof, ze ziet dus bijna niks meer....
maar......ze geniet!!!! en dat is voor mij belangrijk.
ze heeft niet eens voor lange tijd een eigenaar gehad, ze moest zich redden op straat.
maar zielig is ze niet hoor! ze is dankbaar....dat wel. ze geniet van elke dag en wat dat betreft zou ik nog wel
wat van haar kunnen leren. wij vergeten vaak om in het hier en nu te leven, en dat kan zij super!
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

5 j geleden adopteerde ik een hond waarvan ik het 9de adres was waar ze terecht kwam : ze was toen net 9 j geworden . !! Zij is ook een paar keren zwaar mishandelt geweest bij haar vorige eigenaars en daar heeft ze wel een "tik" aan over gehouden . Het is altijd een probleem hond gebleven ( karakterieel toch ) maar ze heeft tot haar laatste dag genoten van een gewoon honden leven . Ik heb haar ook gewoon behandelt als een hond die van in het begin bij mij zou geweest zijn = geen flauwekul .
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

bouvierpoedel schreef:
Caro. schreef:
bouvierpoedel schreef:
Caro. schreef: Ik vind het anders dat een hond steeds een veilige vertrouwde basis heeft, dan dat hij daar steeds uitgerukt wordt.
Als het op een forum waar liefhebbers van honden zitten, al normaal gevonden wordt dat een éénjarige hond al 5 of 6 eigenaren
heeft gehad, dan krab ik me toch maar eens op mijn kop :denken:

Ik zeg niet dat je er tegenover de hond een drama van moet maken, absoluut niet. Maar voor het geestelijk welbevinden van
een hond, lijkt het me toch echt niet gezond.
Overigens is daar ook onderzoek naar gedaan en het ene ras/hond kan dit makkelijker aan dat het andere ras/hond, maar er zijn absoluut
honden die ontsporen door veelvuldig herplaatsen.
Waarom quoot je mij dan .?
Aan de ene kant wil je zeggen dat je het niet met mij eens bent maar we zitten aardig op 1 lijn hoor. :wink:
Waar zeg ik dat het normaal is .?
Het is wel dat het gebeurd.
:19:
Omdat jij het vergelijkt met een dagje naar oma en dat je over 5 herplaatsingen niet te moeilijk moet denken.
Ik had ook een ander kunnen quoten die ongeveer dit zegt, maar jij was toevallig de laatste :F:

Maar wellicht heb ik je fout begrepen en vind je het dus niet normaal, alleen dat je dat niet moet projecteren op de hond en
daar ben ik het dan wel mee eens.
Meer als vergelijking dat een hond wel wat kan hebben en je niet met zijn zogenaamde trauma's en verdriet op de loop moet gaan die er meestal niet zijn.
Die honden zitten er meestal niet mee.
En dat staat los van het feit hoe ik erover denk dat een hond 5 x herplaatst word.
Wees blij dat hij niet weg zit te rotten in een kennel en een nieuw baasje heeft.
Het één heeft totaal niets met het ander te maken: natuurlijk ben ik blij dat hij een nieuw baasje heeft gevonden, maar betekent
dit ook dat we het maar totaal weg moeten wuiven en net doen alsof er niets voor een hond aan de hand is als hij in zo'n korte tijd al 5 verschillende bazen heeft gehad?

Ik sta er echt van te kijken dat de meesten zeggen dat het niets uitmaakt voor een hond en dat het alleen 'menselijke emoties' zijn die een probleem hierin vormen.

Het maakt vaak zat wel degelijk uit voor een hond. De hele basis, zijn hele roedel, wordt steeds onder hem vandaan gehaald.
Gelukkig zijn ze meestal flexibel inderdaad en kunnen ze zich weer aanpassen (na een tijdje), maar bij zo vaak herplaatsen wil niemand hier toch beweren dat het gezond is voor het geestelijk welzijn van een hond? Een op en top roedeldier nota bene.

Dat is mijn punt. Ik vind het geweldig dat het beestje nu hopelijk zijn laatste baasje heeft getroffen en nee, je moet de 'zieligheid' absoluut niet projecteren op de hond. Maar ik zie bijna de één na de ander zeggen dat het helemaal geen probleem is voor een hond om zo vaak herplaatst te worden 'och ze passen zich wel weer aan'.
Nou, ik vind het wel bijzonder triest voor zo'n beestje en dit kan wel degelijk in beginsel of zelfs op de lange termijn gevolgen hebben voor een hond.
Een keer herplaatsen dat trekt een hond meestal wel goed, maar in het eerste jaar van zijn leven totaal geen vaste basis hebben, dat vind ik niet zomaar weg te wuiven en nogmaals, uit onderzoek is ook gebleken dat meermalen herplaatsen vaak erg moeilijk is voor de hond en ook grote gevolgen kan hebben.
Ik wil geen problemen maken waar ze niet (lijken te) zijn, maar ik vind het echt vreemd dat het merendeel zegt dat dit allemaal geen probleem is voor een hond.

Hopelijk valt het bij deze hond mee en is hij nog jong genoeg om zich helemaal goed te herstellen en nogmaals, natuurlijk ben ik blij dat hij nu zijn definitieve thuis gevonden lijkt te hebben.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ingrido77
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruizing Mopshond-Friese Stabij

Ongelezen bericht door Ingrido77 »

Nou, allemaal bedankt voor de reacties hoor.

Het gaat hier met de hond hartstikke goed, we hebben haar pas sinds afgelopen dinsdag, maar ze doet het hartstikke goed. Ze is gek op ons, zo lijkt het tenminste, en ook is ze ontzettend lief voor onze zoon.

Ze draait gewoon mee in ons gezin, en lijkt daarin ook al haar ritme te vinden. Ze wordt ook niet als "zielig" behandeld hoor. Absoluut niet.
We merken wel dat ze een en ander niet gewend is. Maar ze leert snel.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ingrido77 schreef:Nou, allemaal bedankt voor de reacties hoor.

Het gaat hier met de hond hartstikke goed, we hebben haar pas sinds afgelopen dinsdag, maar ze doet het hartstikke goed. Ze is gek op ons, zo lijkt het tenminste, en ook is ze ontzettend lief voor onze zoon.

Ze draait gewoon mee in ons gezin, en lijkt daarin ook al haar ritme te vinden. Ze wordt ook niet als "zielig" behandeld hoor. Absoluut niet.
:ok: Mooi ,gewoon zo doorgaan dus. :W:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro. schreef: Ik wil geen problemen maken waar ze niet (lijken te) zijn, maar ik vind het echt vreemd dat het merendeel zegt dat dit allemaal geen probleem is voor een hond.
:U: Ik doe er zelf ook aan mee. Nee, ik vind het niet ideaal om met hondjes te gaan lopen leuren.
Het is zeker afhankelijk van het karakter van de hond. Niko heeft een jaar nodig gehad om mij te vertrouwen, Pjotr drie weken.
Terwijl die laatste al heel wat verhuisd is en nu zelfs drie verschillende huisjes op 5 weken heeft gehad.
Natuurlijk is het even wennen, maar aan zelfverzekerdheid en zich kunnen aanpassen en ontspannen heeft hij alleen maar gewonnen.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Het is niet ideaal voor de honden maar als de laatste/huidige eigenaar goed voor de hond zorgt, vind ik het niet zielig. Wel zielig vind ik het als mensen persé een hond houden terwijl ze er niet meer voor kunnen of willen zorgen. Dat zijn honden die zoveel tekort komen... Dan zie ik eigenlijk liever dat mensen besluiten een hond weg te doen. Liefst dan wel op een goede manier (dus niet aan een boom binden).

Vind het wel triest dat mensen honden wegdoen om redenen als: past niet bij de nieuwe bank, kan niet met baby, geen zin meer in etc. Triest voor die mensen dan, dat ze blijkbaar zo oppervlakkig denken...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Caro. schreef:
Ik vind het anders dat een hond steeds een veilige vertrouwde basis heeft, dan dat hij daar steeds uitgerukt wordt.
Als het op een forum waar liefhebbers van honden zitten, al normaal gevonden wordt dat een éénjarige hond al 5 of 6 eigenaren
heeft gehad, dan krab ik me toch maar eens op mijn kop :denken:

Ik zeg niet dat je er tegenover de hond een drama van moet maken, absoluut niet. Maar voor het geestelijk welbevinden van
een hond, lijkt het me toch echt niet gezond.
Overigens is daar ook onderzoek naar gedaan en het ene ras/hond kan dit makkelijker aan dat het andere ras/hond, maar er zijn absoluut
honden die ontsporen door veelvuldig herplaatsen.
Eens hoor. Toen puber Bill bij ons kwam (ik was zijn 4e baasje) heb ik er echt een hele kluif aan gehad. Gelukkig is het goed gekomen. En meer dan dat, hij is 14 jaar geworden en we waren echt twee handen (nou ja, poot en hand :wink: op één buik).
Het zal ook wel per hond verschillen. Maar Bill was een gevoelige hond en heeft door zijn onstabiele start echt wel wat tikken gehad.
Triest vind ik mensen die blijkbaar zo onvoorbereid kiezen voor een hond. :ugh:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ingrido77 schreef:Nou, allemaal bedankt voor de reacties hoor.

Gelukkig! Hartstikke fijn dat het zo goed gaat, lekker genieten dus :ok: :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”