Vanaf het begin krijgt Beau als brokken en lotgering (kvv), maar hij wil zijn brokken niet eten, we hebben dus heel veel merken al geprobeerd, maar hij wil echt helemaal niets. Het laatste wat we wilden proberen was Natural choice, dat klonk veelbelovend, zonder kunstmatige geeur, kleur en smaakstoffen en ze hadden gekeken naar de wolven die aals eerste de lever opeten en daarom hebben ze over de brok een laagje lever of zoiets gedaan zodat alle honden de brokken lekker op zouden eten. Er zat zelfs garantie op, als de hond het niet wou eten kon je het terug brengen, Maar ook dit vond hij niet lekker.
Een tijdje later zag ik dat Beau tussen z'n poten wat rood/roze had zitten, ik dacht dat het een wondje was. Ik ben toen niet direct naar de dierenarts gegaan, maar heb het even aangekeken. Na een week of 2 was het er nog steeds, dus toch maar even naar de dierenarts. Hij zei dat Beau ergens allergisch voor is en dat we op dieet moeten, 250 gram paardenvlees en 600 gram aardappels per dag. Ook vroeg de dierenarts wat we hem te eten geven waarop ik antwoorde dat hij kvv krijgt, ik zag aan zijn gezicht dat hij daar niet zo blij mee was en hij begon een verhaal te vertellen over kvv.
Het zou een hype zijn net zoals ze ook een keer een hype hadden dat iedereen biologisch eten aan zijn hond ging geven, het zou niet goed zijn, omdat de verhoudingen niet altijd hetzelfde zijn. Hij gaf een voorbeeld van een zieke pup die een hele nek had gekregen(dat zak in het kvv wat de baasjes hem gaven), dus ook een hele schildklier. Die pup was daar dus heel ziek door geworden. Ik begon hierdoor wel heel erg te twijffelen of ik wel de goede keuze had gemaakt, ik en m'n moeder waren nu enorm in de war. We wilden toch wel op de dierenarts vertrouwen en hem dus paardenvlees met aardappels geven.
Mijn moeder is de volgende dag het eten gaan halen, ik heb toen 10 kilo aardappels geschild en we hebben het klaargemaakt. Na al een paar dagen merkte ik dat Beau heel rustig werd en bijna geen energie meer had, maar heb er verder niets achter gezocht. De dierenarts zal het wel weten
Mijn moeder was de volgende dag naar de pedicure gegaan waar ze vertelde dag Beau op dieet is en paardenvlees en aardappels krijgt, de pedicure zei dat wedaar wel heel erg mee uit moeten kijken, omdat daar niets in zit voor de hond, haar hond moest dit ook en daar is ze toen mee gestopt omdat het niet goed meer ging met hem. Mijn moeder thuisgekomen was ondertussen nog meer in de war, wat nu? Doorgaan met dieet, lotgering of toch brokken?
Ze heeft toen naar lotgering gebeld en die heeft haar heel goed geholpen. We hebben nu toch lotgering besteld, maar dan de uitsluitdieet.
Toch twijffel ik nog heel erg en ik wil graag reacties horen, misschien tips of commentaar.
Het is een beetje een lang verhaal geworden en ik geloof dat ik nog niet alles heb verteld...